Home Oddział siódmy "Moja rodzina"
"Moja rodzina" PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
niedziela, 24 maja 2020 15:31

„Moja rodzina”

- poznajemy rolę jaką pełni rodzina, nazywamy poszczególnych członków rodziny,

- doceniamy wysiłek rodziców w codziennych pracach domowych oraz pracy zawodowej,

- rozmawiamy na temat wykonywanej pracy swoich rodziców,

- rozbudzamy swoje uczucie szacunku i miłości dla rodziców i innych członków rodziny,

- poznajemy sposoby okazywania uczuć naszym rodzicom,

- pamiętamy, aby nasze zachowanie wobec rodziców było poprawne nie tylko w dniu Ich święta.

 

donaco.pl

29.05 - piątek

1. Zachęcam do wspólnego obejrzenia filmiku „Moja rodzina”

https://www.youtube.com/watch?v=X0dD7TJkbjg

2. Proszę przeczytać dziecku wiersz, a następnie zadać pytania dotyczące tekstu (przykładowe pytania podane są poniżej)

Mama i tata

Mama i tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca,

oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato,

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

Pytania:

Jakie osoby zostały wymienione w wierszu?

Kim dla dzieci są „mama” i „tata”?

Za co my możemy kochać mamę i tatę?

Za co dzieci dziękują swoim rodzicom?

A wy za co dziękujecie swoim rodzicom?

W jaki sposób możemy spędzać czas wolny z rodzicami?

3.„Kwiaty w wazonie” – malujemy w wazonie tyle kwiatów ile kropek jest na wazonie Proszę o otworzenie linku, wydrukowanie karty pracy i wykonanie zadania:

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/04/KwiatyWwazonieM.pdf

4. „Portret mojej rodziny” – wykonanie pracy plastycznej

Wycinamy prostokąty i trójkąty na ubrania dla naszych członków rodziny oraz koła na głowy. Przyklejamy figury na kartkę i dorysowujemy włosy, ręce, nogi, oczy, nos, usta. Można dorysować jakąś scenerię np. łąkę/dom/plaże.

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/04/PortretMojejRodzinySzablony.pdf

http://www.mp17.pl/

28.05 - czwartek

1. Proszę o wykonanie zadań z kart pracy podanych poniżej. Proszę zapisać je na swoim komputerze, a następnie wydrukować.

https://przedszkouczek.pl/

2. Zachęcam do wspólnej gimnastyki (podane ćwiczenia rozwijają siłę dziecka)

1. Do tego ćwiczenia przyda nam się 1,5 l butelka z wodą (pełna). Stajemy na butelce i próbujemy utrzymać równowagę. Kto da radę dłużej?

2. Siadamy w dość dużym rozkroku, robimy skłony z pogłębieniem do lewej nogi ( „raz, dwa, trzy” większe pogłębienie, na „4” – prostujemy się), staramy dotknąć stopy. Powtarzamy tę samą aktywność do prawej nogi. Pamiętajmy o nogach prostych w kolanach

3. Spadające gwiazdki. Podskakujemy z szeroko rozłożonymi w górę rękoma oraz szeroko rozstawionymi nogami. Lądujemy do półprzysiadu. (10 powtórzeń)

4. Bierzemy piłkę, odbijamy ją o podłogę i łapiemy stojąc w miejscu. To samo ćwiczenie możemy wykonać w ruchu. Każda wersję powtórzyć 4x.

5. Samochody” – dziecko (samochód) jedzie po pokoju w dowolnym kierunku, rodzic pokazuje kolory (ręcznik, szarfa, klocek itp.), czyli światła drogowe. Dziecko reaguje: czerwony kolor – stoi, zielony – jedzie.

3. Proszę z dzieckiem powtórzyć piosenkę. Tekst oraz link piosenki podany był wczoraj (27.05).

27.05 - środa

Mamę kochamy zawsze, nie tylko od święta, dlatego w tym tygodniu będziemy zwracać na to szczególną uwagę.

1. Proszę posłuchajcie piosenki „Kocham Cię, Ti Amo, Je T'aime”, spróbuj nauczyć dziecko refrenu piosenki.

Link piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs

Tekst piosenki:

1. Usiądź mamo przy mnie blisko

I posłuchaj tych słów,

Ty z pewnością wiesz to wszystko,

Jednak powiem to znów.

Ref. Kocham Cię Ti Amo je taime (tijamo żetę)

I nie pytaj mnie dlaczego tak jest

Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną

Jedyną na zawsze i kochasz mnie też./*2

2. Popatrz mamo w moje oczy

Ujrzysz w nich miłość mą.

Nawet bardzo późno w nocy

Śpiewać będę Ci to.

Ref. Kocham Cię Ti Amo je taime (tijamo żetę)

I nie pytaj mnie dlaczego tak jest

Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną

Jedyną na zawsze i kochasz mnie też./*2

2. A teraz czas na wspólną gimnastykę.

Zachęcam do wykonania z dzieckiem zestawu ćwiczeń rozwijających gibkość.

• Podskoki obunóż jak małe piłeczki. Tempo: wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko

• W klęku podparty wykonujemy na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)”. (około 8 powtórzeń)

• Zabawa w pchanie taczek. Trzymamy za kostki nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek. (+/- do przejścia 15 metrów)

• Marsz na czworaka w podporze przodem. (+/- do przejścia 20 metrów w różnych kierunkach)

• Szybki sprint w miejscu.

Ćwiczenie uspokajające

Marsz w wolnym tempie (możemy podać tempo na instrumencie: bębenku, tamburynie, cymbałkach, garnku, łyżkach, marakasach itd.).

26.05 - wtorek

1. „Małym serduszkiem” - proszę przeczytać dziecku wiersz, a następnie wspólnie spróbujcie nauczyć się go na pamięć.

Małym serduszkiem życzę Ci mamo

Zdrowia, uśmiechu najwięcej.

A za twą dobroć i miłość

Przyjmij ten kwiatek w podzięce.

2. „BUKIET DLA MAMY” – proszę o wspólne wykonanie pracy mamy z dzieckiem.

Ta praca będzie dla Was pamiątką na przyszłość... :-)

Potrzebne będą :

• Wasze dłonie

• kolorowa farba

• kartka

Miłej zabawy

WZÓR PRACY

ps5.chrzanow.pl

25.05 - poniedziałek

1. Wprowadzenie: Proszę dziecku przeczytać zagadkę:

To z nimi mieszkamy,

bardzo ich kochamy.

Często są zmęczeni,

więc im pomagamy.

 

2. „Moja rodzina” - proszę na podstawie ilustracji przybliżyć dziecku: co to jest rodzina, kto wchodzi w jej skład. Proszę zwrócić uwagę na konieczność utrzymywania więzi między członkami rodziny, wspólną miłość i wzajemne wsparcie.

ps81.bialystok.pl

zabawyzarchimedesem.pl

pinterest.com

dziendobry.tvn.pl

donacop.pl

3. Zabawa ,, Paluszkowa rodzina''.

Proszę wspólnie z dzieckiem recytować wierszyk i jednocześnie wskazywać odpowiednie palce u rąk.

Ten pierwszy to dziadek,

A za nim babunia,

Ten duży to tata,

A przy nim mamunia.

A to ja dziecinka mała,

A to moja rączka cała.

3. ,, Rodzinna fotografia'' – poszukajcie zdjęć Waszej rodziny, wspólnie nazwijcie ich członków (mama, tata, babcia, dziadek, wujek, ciocia, kuzyn, kuzynka itd)

Niech dziecko odpowie na pytania:

- Kim jesteś dla mamy, taty, babci dla dziadka ?

- Co najbardziej lubi robić twoja mama, tata ?

- Czym najchętniej bawi się twoja siostra, brat?

4. Zabawa słowna - kończenie rozpoczętych przez rodzica zdań:

- Moi rodzice są kochani, bo...

- Lubię być w domu, bo...

- Pomagam rodzicom w ...

- Moja mama, tata najbardziej lubi...

Zmieniony: czwartek, 28 maja 2020 20:48