Home Oddział czwarty Wakacyjne podróże
Wakacyjne podróże PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Pisarek   
niedziela, 07 czerwca 2020 17:28

08.06 - 12.06

W tym tygodniu przeniesiemy się w Wakacyjne podróże. Rozpocznijcie pracę od słuchania opowiadania

M. Strękowskiej - Zaremby pt. ,,Wakacyjne podróże''. Każde dziecko przygotowuje książkę  ,,Nowe przygody

Olka i Ady'' z ilustracjami i tekstami ( s. 84-85). Proszę, aby rodzic przeczytał tekst ,a 6-latki same

spróbują przeczytać tekst, z pomocą osoby dorosłej).  Po przeczytaniu przeprowadzamy rozmowę :


- Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?

- Dzięki czemu mogli  podróżować palcem po całym świecie?

- Jakie kontynenty były widoczne na globusie?

- Co wskazywał palec Olka?

- Co wskazywał palec taty?

-Gdzie chciała pojechać mama?

-Co wspominała cały czas Ada?

- Co wskazywał palec Ady?

- Gdzie Ada chciała pojechać na wakacje?


Rozmowa kierowana przez rodzica:

Gdzie pojechalibyśmy najchętniej na wakacje? (góry, morze, jeziora, wieś, miasto, kraje egzotyczne

lub inne propozycje)


 

  • Zabawa ruchowa : do przodu, do tyłu, w lewo w prawo, w górę kucamy
Jedno klaśnięcie rodzica - do przodu
Dwa klaśnięcia - do tyłu
Trzy klaśnięcia - w lewo
Cztery klaśnięcia - w prawo
Pięć klaśnięć - skok do góry
Sześć klaśnięć - przykucamy
  • Wykonanie pracy plastycznej ,, Wakacje na wybrzeżu'' Wyszukanie na mapie
Polski Morza Bałtyckiego.  Słuchanie nagrania odgłosu fal morskich
https://www.youtube.com/watch?v=E29TkWp8PGI&list=RDCMUC6fQYeU_u2emBM2l2GOiLqA&start_radio=1&t=8
https://www.youtube.com/watch?v=rBlTrPp16jk
Rodzic pyta : Czego odgłosu słuchaliście? Czy ten odgłos był przyjemny? Pokażcie rękoma jak porusza się fala
- 5 latki rysują lub malują wakacje nad morzem
- 6 latki wyciągają z wyprawki kartę 4 , przygotowują kartkę z bloku, klej, farby, kubeczek i pędzelek.

Wypychamy z karty gotowe elementy. Malujemy farbami kartkę z bloku tak, aby  była podzielona na trzy pasy:
żółty -  pasemko plaży, niebieski- morze, jasnoniebieski - niebo
Przyklejamy poszczególne elementy w odpowiednich miejscach  na wypchniętej, pomalowanej kartce.
Zabawy na świeżym powietrzu.  Wychodzimy do ogrodu lub lasu, parku z rodzicami i oglądamy drzewa.
Określamy, czy są iglaste, czy liściaste. WYjaśniamy, które rosną w sadzie, a które w parku, czy lesie.
Wielozmysłowe poznawanie drzew. Przyglądamy się drzewom w różnych pozycjach - stojąc , siedząc, pochylając
głowę.
Przytulamy się do drzew :)
Wykonujemy polecenia rodzica:
- stań z lewej strony drzewa
- stań z prawej strony drzewa
- stań pomiędzy dwoma drzewami
- stań za drzewem stań przed drzewem
Z pozdrowieniami  -  Pani Ola Korzeniewska
Zmieniony: niedziela, 07 czerwca 2020 18:48