Home Oddział pierwszy
Oddział pierwszy
DBAMY O ŚRODOWISKO 12 - 16.04 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Katarzyna Michałek   
niedziela, 11 kwietnia 2021 19:54
12. 04   Poniedziałek

Poznajemy właściwości wody

  • Słuchanie wiersza Michała Jankowiaka czytanego przez rodzica/ opiekuna.
  • Proponuję nauczyć dziecko wiersza na pamięć

WODA” czyli Wszystko zaczyna się w chmurach
Mała chmurka zapłakała,
Kropelkami świat zalała,
Zasiliła rzeki w wodę,
Ożywiła nam przyrodę.
Dzięki wodzie wszystko żyje,
Każdy ją na świecie pije,
Mały kwiatek, wielkie drzewo,
Które pnie się, aż pod niebo.
Wodę, piją także dzieci,
Taką co ze źródła leci,
Bo by rosnąć, aby żyć,
Trzeba czystą wodę pić.

  • Rozmowa z dzieckiem o tym, dlaczego potrzebna jest woda ?


  • Wodne czynności”- zabawa ruchowo-naśladowcza z elementami pantomimy.
Dzieci ilustrują ruchem, gestem, mimiką czynności, przy których wykorzystywana jest woda- np. mycie rąk, mycie zębów, picie wody, pływanie, podlewanie kwiatków, pranie.

  • Poznajemy właściwości wody” Rodzic nalewa wodę do przeźroczystej szklanki i zadaje pytania:
- jaki kolor ma woda? (bezbarwna, przezroczysta)
- czy woda ma zapach? (nie ma zapachu)
- dziecko próbuje wodę, określają jaki ma smak? ( woda nie ma smaku) dzieci dostają wodę w kubeczku.

Rodzic bierze drugą szklankę, tym razem ciemniejszą i pyta się, czy jak przeleje wodę do ciemnej szklanki­- czy zmieni ona kolor?

  • ,, Co tonie, a co pływa?’’



Rodzic przygotowuje przeźroczyste pudełko do którego nalewa wodę, wrzuca wybrane materiały – lekkie i ciężkie
(np. balon, makaron, plastelinę, pieniądze, butelkę plastikową, nakrętkę) i zadaje dzieciom pytanie czy wiedzą
który z tych przedmiotów utonie a który nie?

  • Ciekawe propozycje zabaw i eksperymentów z wodą  (link poniżej) :

https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/08/zabawy-i-eksperymenty-z-woda/



Pozdrawiam, Pani Kasia

Zmieniony: niedziela, 11 kwietnia 2021 20:45
 
Nad stawem PDF Drukuj Email
Wpisany przez Katarzyna Michałek   
piątek, 09 kwietnia 2021 05:49

9.04  Piątek Mali obserwatorzy przyrody


1.Witajcie, zapraszam Was na wirtualną wycieczkę nad staw ze Skrzatem Borówką.

Poproście rodziców o włączenie filmiku edukacyjnego ,,Wedrówki Skrzata Borówki’’

https://www.youtube.com/watch?v=3dls5H-smSw

Porozmawiajcie z rodzicami o zwierzętach mieszkających nad stawem.

Jeśli znajdziecie czas w weekend  to wybierzcie się na taką wycieczkę, aby być takim ,,prawdziwym'' obserwatorem przyrody.


2.Teraz utrwalcie układ taneczny do piosenki ,, Żaby, aby..’’ ( materiały na czwartek)


3. Stwórzcie własne puzzle . Poproście rodziców, aby wydrukowali lub pomogli narysować wam obrazek

(gotowy wzór znajdziecie poniżej). Zadaniem dziecka jest przeciąć po liniach przerywanych, ułożyć obrazek z puzzli,

a następnie posmarować od spodu klejem i przykleić na czystą kartkę.  Obrazek gotowy ;) !

 

Miłego weekendu !:)  Pani Kasia

Zmieniony: piątek, 09 kwietnia 2021 06:08
 
Food PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
czwartek, 08 kwietnia 2021 06:05

Hello!

Witam w kolejnym tygodniu pracy zdalnej.

Wysyłam następny filmik,

tym razem dotyczący jedzenia Wink

Pozdrawiam! Embarassed

https://youtu.be/sKMmMZbGlS8

W razie pytań, można się ze mną skontaktować

pod adresem: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Zmieniony: wtorek, 13 kwietnia 2021 12:24
 
My jesteśmy żaby ... PDF Drukuj Email
Wpisany przez Katarzyna Michałek   
środa, 07 kwietnia 2021 17:50

8.04  Czwartek


 


Poranna gimnastyka:
  • Zabawa z elementem skoków – Strachliwe żabki. Dziecko – żabka – skacze po łące, na hasło:
Bocian zastyga w bezruchu; hasło: Nie ma bociana jest sygnałem do ponownego ruchu.

  • Ćwiczenie równowagi – Bocian szuka żabek. Dziecko – bocian – chodzi, wysoko podnosząc kolana;
co pewien czas zatrzymuje się, staje na jednej nodze i mówi tekst: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

 

 

 

Wysłuchajcie piosenki ,,Jesteśmy żaby aby, aby''

https://www.youtube.com/watch?v=Sj4y_RMo_JE

 

Tekst:

Jesteśmy żaby, aby, aby

jesteśmy mokre, okre, okre

mieszkamy w błocie, ocie, ocie

i się chowamy, gdy jest bociek.

Jesteśmy żaby, aby, aby

jesteśmy mokre, okre, okre

zjadamy muchy, uchy, uchy

i mamy bardzo grube brzuchy!


A my bociany, any, any

apetyt mamy, amy, amy

wolno chodzimy, imy, imy

lecz każdą żabę zobaczymy.

A my bociany, any, any

apetyt mamy, amy, amy

a nasze dzioby, oby, oby

na żaby mają dziś sposoby.

 

 

  • wysłuchanie utworu oraz udzielenie odpowiedzi na pytania:

 

- Gdzie mieszkają żaby? -

Kogo i dlaczego boją się żaby?

- Co jedzą żaby?

- Kogo wypatruje bocian podczas spacerów?


 

  • ilustracja ruchowa piosenki :  wspólnie z Rytmiczną Finezją

 

https://www.youtube.com/watch?v=PI8o-zQ4Rt0

 

 

  • Zabawa Zielona żabka.


 

Dziecko klaszcze jeden raz po zakończeniu każdego wersu. Potem klaszcze wtedy,

kiedy usłyszą słowa określające kolor zielony.

 

Zielona żabka,

chociaż jeszcze mała

swój zielony płaszczyk

z szafy wyjmowała.

W zielonym płaszczyku

do wody wskoczyła,

a zielona woda

przed boćkiem ją skryła.

 

 



 

  • Ćwiczenia w liczeniu – Liczymy żabki.


Rodzic kładzie przed dzieckiem niebieską kartkę – symbolizującą staw.

Dziecko układa na niej taką liczbę żab (dowolnych zielonych klocków),

która odpowiada liczbie uderzeń rodzica w dłonie. Przelicza żaby w stawie;

układa pod nimi odpowiednią liczbę kredek – równą liczbie żab w stawie.

 


Zmieniony: czwartek, 08 kwietnia 2021 11:24
 
Wiosenne powroty ptaków PDF Drukuj Email
Wpisany przez Katarzyna Michałek   
wtorek, 06 kwietnia 2021 20:22

7.04 Środa

 

  • Dzisiaj poproście rodziców, aby poszukali zdjęć, ciekawostek w książkach / encyklopediach / albumach / stronach internetowych o tematyce przyrodniczej,

o PTAKACH przylatujących do Polski na wiosnę. Zwróćcie uwagę na  wygląd ptaków - kolor upierzenia, ich wielkość, budowę.

 

Pomocne mogą okazać się filmiki i strony :

https://taczanow.poznan.lasy.gov.pl/aktualnosci/-/asset_publisher/1M8a/content/wiosenne-ptaki-ciekawostki#.YGzQQahR2M_

https://www.youtube.com/watch?v=wUWyKD2glPY

quiz: https://www.youtube.com/watch?v=Wy3ZcEOhlfo

 

  • Następnie zapraszam Was do wykonania:  Ćwiczeń logopedycznych usprawniających  narządy mowy - język, wargi, żuchwę.

 

Rodzic przygotowuje lusterko dla  dziecka. Demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

Fruwający ptak - dziecko dotyka czubkiem języka za górnymi i za dolnymi   zębami, tak jak ptak, który siada na gałęzi drzewa i na ziemi.

Dziobek ptaka - dziecko wypycha wargi do przodu i, na zmianę, zamyka je i otwiera.

Wysiadywanie jaj - język przykleja za górnymi zębami, nie rusza nim przez 30 sekund

Budujemy gniazdko - dziecko przesuwa język po górnej i po dolnej wardze od zewnętrznej strony ust, a następnie lądują w gnieździe: przykleja język przy górnych dziąsłach.

Dzięcioł - czubkiem języka uderzają za górnymi zębami.

 

  • Kolejne to:  Ćwiczenia oddechowe : Piórka.

 

Rodzic przygotowuje sztuczne piórka. Dziecko otrzymuje sztuczne piórka, kładzie je na wierzchu dłoni. Wciąga powietrze nosem i wypusz­cza ustami -

zdmuchuje piórka tak, aby poleciały jak najdalej. Stara się utrzymać je jak najdłużej w powietrzu.

 

  • Wysłuchajcie czytanego przez rodzica opowiadania A. Widzowskiej ,,Powrót bociana”

 

 


Olek pojechał na kilka dni do babci i dziadka. Pogoda była piękna, a w powietrzu czuło się
zapach nadchodzącej wiosny. Nadchodzi czas powrotu ptaków, które odleciały do  ciepłych
krajów.
– Widzisz, co jest na dachu stodoły u sąsiada? – zapytał dziadek.
– Jakieś gałęzie. Dlaczego tak wysoko? – zapytał chłopiec.
– To jest gniazdo bociana.
– Dziadku, tam nikogo nie ma.
– Jego mieszkańcy na pewno są teraz na łące i szukają pożywienia.
– Szkoda, że nie mamy takiej wysokiej drabiny. ja bym tam wszedł. – powiedział chłopiec.
– Mogłyby sie nas wystraszyć i opuścić gniazdo. Nie wolno przeszkadzać ptakom.
– Nie widać ani jednego bociana. Może zostały w Afryce?
– Z pewnością wróciły. Wkrótce z jajek wyklują się małe bocianiątka. A może nawet już się wykluły.
– I one też kiedyś odlecą?
– Tak, kiedy trochę podrosną i nabiorą sił.
– Ja bym tak nie umiał, chociaż juz urosłem – stwierdził Olek.
– Ja też nie – odparł ze śmiechem dziadek. – Brakuje nam skrzydeł.
– I dziobów.
Po drodze dziadek opowiadał Olkowi o ptakach, które odlatują przed nastaniem zimy, i
wymienił czajki, jerzyki, słowiki, szpaki, skowronki, żurawie, jaskółki i bociany.
– Jerzyki? – zdziwił sie chłopiec.  – Przecież jeże nie latają!
– Jerzyki to gatunek ptaków. tylko nazwa jest podobna, choć inaczej sie ją zapisuje.
Nagle nad ich głowami przeleciał bocian, a potem drugi. Wylądowały prosto w gnieździe.
– Miałeś rację, dziadku! – zachwycił sie Olek. – Już są! Skąd wiedziałeś?
– Wczoraj słyszałem ich klekotanie: kle, kle, kle.
– Kle, kle, kle – powtórzył Olek.
Po powrocie do domu babcia poczęstowała ich pyszną szarlotką, a kiedy usłyszała historię o
bocianach, od razu znalazła kolorowa książkę i przeczytała Olkowi wierszyk:
Kle, kle,
klekotaniem zbudził bociek
całe gniazdo swoich pociech.
Kle, kle, dzwoni w ptasich główkach
niczym głośna ciężarówka!

– Znowu tatko tak klekoce,
że zarywa boćkom noce?
Czemu tatuś nasz kochany
taki dziś rozklekotany?

Bocian skrzydłem dziób zasłania,
sen miał nie do wytrzymania!
– Ach, obudźcie mnie już, błagam,
bo was chciała połknąć żaba!

 

Po przeczytaniu opowiadania rodzic pyta dziecko: Dokąd pojechał Olek? Gdzie miał swoje gniazdo bocian?

W jaki sposób przychodzą na świat małe bociany?

Po czym dziadek poznał, że przyleciały bociany?

Jakie ptaki odlatują na zimę do ciepłych krajów i wiosną wracają do Polski?

 

 

  • Czas na  Zabawę muzyczno - ruchową ,,Bocian i żaby'' ( dzieci znają)    Dzieci naśladują skaczące żabki , podczas wyśpiewania przez wokalistkę tekstu :  ,,hop hop w trawę uciekały ..''

 

- uciekają przed łąpiącym je bocianem ( np. rodzic).


 

  • A tutaj przedstawię inspiracje do wykonania pracy plastycznej :  Bocian w locie

 

I sposób:

potrzebne: talerzyk papierowy, łyżka plastikowa, widelczyki drewniane

II sposób:

 

potrzebne: czarna, biała farba, piórko, drucik kreatywny lub czerwona włóczka ( lub dorysować flamastrem)

  • Dodatkowo : Kolorowanka ,,Bocian i żaba''

 

 

Pozdrawiam serdecznie ! Z utęsknieniem czekam na Wasz powrót, oraz na powrót wiosny !

Pani Kasia

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL