Home Oddział pierwszy
Oddział pierwszy
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 26 kwietnia 2020 19:00


  1. 1. Pirania

Do tej zabawy używamy skarpety, którą zakładamy na swoją dłoń. Jest to niby groźna pirania. Maluch ucieka, a pirania go goni. Uniki Malucha powodują, że pirania gryzie np. krzesło i jest potem z tego powodu bardzo niezadowolona. Maluch celowo wyprowadza ją w takie rejony, żeby miała masę przeszkód. Jest przy tym sporo śmiechu!


2. Podłoga parzy

Zadanie polega na znalezieniu się w miejscu, w którym nasze nogi nie dotykają ziemi.


Źródło:

https://czymzajacmalucha.pl/zabawy/487-zabawy-ruchowe-i-silowe-w-domu.html

https://dziendobry.tvn.pl/a/zmecz-dziecko-a-nie-siebie-czyli-zabawy-ruchowe-dla-dzieci-w-czasie-kwarantanny

 

SmileSmileSmile

 
MALI PRZYJACIELE PRZYRODY - DRZEWA PDF Drukuj Email
Wpisany przez Dagmara Faruga   
niedziela, 26 kwietnia 2020 15:54

27 kwiecień

Miasto w zgodzie z naturą już było czy dopiero będzie? - Ekologia ...

zatrzymajmlodosc.pl

 

W tym tygodniu zachęcam was do zabawy w małych ekologów.

Definicja ekologii znana jest każdemu dorosłemu człowiekowi. Jednak niezwykle trudno jest wytłumaczyć to pojęcie dzieciom. Wielu nauczycieli, opiekunów, a nawet rodziców boryka się z tym problemem. Jak wytłumaczyć najmłodszym czym jest ekologia?

Ekologia jest jedną z nauk która najprościej rzecz ujmując zajmuje się przyrodą – czyli wszystkim, co nas otacza. Ekologia w dosłownym tłumaczeniu z języka greckiego oznacza naukę o domu. Środowisko to przecież nasz dom – miejsce, w którym żyjemy. To właśnie w nim dorastamy, uczymy się nowych rzeczy. Ekologia bada wszystkie zależności pomiędzy każdym organizmem zamieszkującym nasze środowisko. To znaczy, że w jej zakres wchodzą oddziaływania nie tylko ludzi ale również zwierząt oraz roślin.

Co to znaczy być eko

Osoby, które nazywają swój styl życia ekologicznym dbają o nasz dom, czyli środowisko. Nie krzywdzą innych zwierząt, dbają o rozwój roślin, segregują odpaday. Ogólnie mówiąc jest to dbanie o środowisko. Aby być eko należy wykonywać m.in. takie czynności:

  • wyrzucać śmieci do kosza, nie na ulicę czy pod nogi,
  • nie wyrzucać jedzenia,
  • myć owoce i warzywa przed ich spożyciem,
  • gasić światło, gdy wychodzimy z pomieszczenia,
  • sprzątać po psie.

Istnieje jeszcze wiele innych rzeczy, dzięki którym przyczyniamy się do naprawy naszego domu – środowiska. Jednak te wymienione powyżej należą do najistotniejszych, które może praktykować każdy człowiek, szczególnie ten najmłodszy.

dzisiaj porozmawiamy o drzewach. Drzewa pozwalają nam żyć, ponieważ wytwarzają tlen niezbędny do życia. Ale jak wiadomo, drzewa wykorzystywane są do produkcji papieru. Dlatego pani w przedszkolu zwraca uwagę na szanowanie kartek.

Drzewo to także dom wielu zwierząt, a jakich, zgadnijcie:


Z drzewa na drzewo bez kłopotu skaczę
Zbieram orzeszki , kiedy je zobaczę
Jestem dumna z kity, co ją rudą noszę
Jak ja się nazywam? Odgadnijcie proszę.

 

Śpiewem lato nam umilają.
Zimą na pomoc naszą czekają.

Nazywają go doktorem,
bo wie, które drzewo chore.

Jest pracowita,
a cały jej trud,
z pewnością docenisz,
jeśli lubisz miód.

Dziób zakrzywiony,
okrągłe oczy,
na szkodne myszy
poluje w nocy!

 

Jest jeszcze wiele zwierząt, których schronieniem jest drzewo. A wy wiecie jakie? Jeśli macie możliwość posadźcie z rodzicami drzewo w ogrodzie lub na działce. Będzie rosło razem z wami!

 


las i ekologia - Szukaj w Google | Ekologia, Lasy, Recycling

printerest.com

Zachęcam do wykonanie drzewa z odbitej dłoni. Potrzebna nam będzie kartka, farby no i dwie nasze rączki lewa i prawa. Przed pracą przyda się trochę gimnastyki:

Kółko małe, kółko duże,
Rysujemy palcem w powietrzu małe i duże koło
Ręce w dole, ręce w górze,
Ręce w dół i w górę
Najpierw w prawo, potem w lewo,
Przechylamy w prawo i lewo
Tak się buja w lesie drzewo.
Bujamy na boki.

 

A teraz do pracy:

Drzewo z dłoni | Prace plastyczne dla dzieci, Dla dzieci, Drzewo Prace plastyczne - Kolorowe kredki: Drzewo z odbitek dłoni

Zmieniony: niedziela, 26 kwietnia 2020 16:21
 
Język angielski- Animals PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 26 kwietnia 2020 13:45

ANIMALS ON THE FARM [enimals on de farm]- Zwierzęta na farmie



1. Look and say [luk end sej]- Spójrz i powiedz


Popatrz na obrazki i powtarzaj słowa za rodzicem

 

 

Przypomnij sobie nazwy zwierząt, które poznaliśmy przy okazji lekcji wielkanocnej

(bunny- zając, lamb- baranek, chick- kurczaczek)



2. Farmer Brown [farmer brałn]- rolnik Brown

 

Posłuchaj słów piosenki (czytanej przez rodzica/opiekuna).

W momencie wypowiadania nazw zwierząt, spróbuj naśladować

jaki odgłos dane zwierzę wydaje.


Farmer Brown


Farmer Brown has a farm         [farmer brałn hes e farm]       rolnik Brown farmę ma

On the farm there is a duck.     [on de farm der is e dak]        na tej farmie jest kaczka

On the farm there is a cow.      [on de farm der is e kał]         na tej farmie jest krowa

On the farm there is a horse.    [on de farm der is e hors]       na tej farmie jest koń

On the farm there is a sheep.    [on de farm der is e szip]       na tej farmie jest owca

Farmer Brown has a farm.        [farmer brałn hes e farm]       rolnik Brown farmę ma

 

 

3. How many? [hał meny?]- ile?


Przypomnij sobie liczby 1-10.

Policz po angielsku ile jest zwierząt na obrazku?

Nazwij te zwierzęta.


 

 

 

4. Animals family [enimals femyli]- zwierzęca rodzina


Przypomnij sobie nazwy członków rodziny, które poznaliśmy na zajęciach.


mammy [mami]- mama

daddy [dadi]- tata

sister [sister]- siostra

brother [brader]- brat

grandma [grendma]- babcia

grandpa [grendpa]- dziadek

baby [bejbi]- dzidziuś


Spójrz na obrazek i spróbuj nazwać po angielsku członków kociej rodziny.

https://ibb.co/QNsCvgK


 

5. Animals game [enimals gejm]- zwierzęca gra


Wydrukuj obrazki ze zwierzętami.

Następnie wytnij je i zagnij obrazki tak, żeby nie było widać zwierząt,

które się na nich znajdują.

Każdy po kolei losuje obrazek i próbuje pokazać wylosowane zwierzę.

Pozostałe osoby próbują odgadnąć po angielsku o jakie zwierzę chodzi.


Jeśli nie masz możliwości wydrukowania obrazków:

Jedna osoba naśladuje jakieś zwierzę, a druga osoba próbuje odgadnąć

po angielsku o jakie zwierzę chodzi.

 

https://ibb.co/RHM3cgs


A to co za zwierzę? :)

 


 

See you soon!

Zmieniony: niedziela, 17 maja 2020 20:23
 
WIOSENNE ZABAWY - RELAKS PDF Drukuj Email
Wpisany przez Dagmara Faruga   
czwartek, 23 kwietnia 2020 18:35

DZISIAJ POZWÓLMY SOBIE NA ODROBINĘ RELAKSU.

USIĄDŹMY WYGODNIE Z MAMĄ LUB TATĄ. POSŁUCHAJMY ULUBIONEJ MUZYKI. ZACHĘCAM DO WSPÓLNEGO CZYTANIA BAJEK. NIECH DZIECKO WYBIERZE  BAJKĘ, KTÓRĄ CHCE POSŁUCHAĆ.

MIŁEGO RELAKSU.

Dlaczego czytanie dziecku, czytanie razem z dzieckiem jest tak ...

 
WIOSENNE ZABAWY - GIMNASTYKA PDF Drukuj Email
Wpisany przez Dagmara Faruga   
środa, 22 kwietnia 2020 17:39

22 kwiecień


Wiem, że w  obecnej sytuacji większość dzieci przebywa w domu.

Potrzeba ruchu w tym wieku jest ogromna, a możliwości ograniczone.

Zachęcam do bezpiecznych spacerów i porannej gimnastyki.


GIMNASTYKA


A gimnastyka dobra sprawa
Dla nas wszystkich to zabawa
Ręce w górę i w przód i w bok
Skok do przodu, w górę skok.

Głowa, ramiona, kolana pięty
Kolana, pięty, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos.

Głowa, ramiona, kolana pięty
Kolana, pięty, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos.

 

Możemy też ćwiczyć śpiewając : https://www.tekstowo.pl/piosenka,dla_dzieci, glowa_ramiona.html

 

Rehabilitacja , gimnastyka korekcyjna dzieci i młodzieży - Zdjęcie ...

 

 

A teraz poćwiczymy sprawność palców:

Mam 10 palców małych do zabawy doskonałych.

(dzieci podnoszą dłonie do góry, na wysokości twarzy)

Mogę wszystko zrobić nimi – paluszkami malutkimi!

(dzieci nadal trzymają dłonie na wysokości twarzy i dodatkowo ruszają paluszkami)

Mogę zamknąć je w piąsteczki lub rozłożyć jak chusteczki,

(zgodnie z treścią dłonie zamykają w piąstki a następnie rozkładają je przed sobą)

Mogę w słonko je zamienić, albo schować do kieszeni.

(w rozłożonych dłoniach dzieci „rozczapierzają” paluszki a następnie wkładają do kieszeni)

Mogę podnieść je wysoko lub rozłożyć tak szeroko,

(dzieci podnoszą ręce wysoko do góry a następnie rozkładają je w bok)

Mogą w koszyk się zaplatać albo jak motylek latać.

(dzieci splatają dłonie palcami ze sobą, potem udają machanie skrzydełkami)

Mogę je ustawić w rządku lub rozpocząć od początku!

(dzieci łączą ze sobą paluszki w obu dłoniach)

 
<< Początek < Poprzednia 11 12 13 14 15 16 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL