Home Oddział pierwszy
Oddział pierwszy
WIOSENNE ZABAWY - LICZYMY PDF Drukuj Email
Wpisany przez Dagmara Faruga   
wtorek, 21 kwietnia 2020 17:37

Czy potraficie policzyć do dziesięciu. Spróbujcie.

 

Jeden, dwa, jeden, dwa,


Pewna pani miała psa,

Trzy i cztery, trzy i cztery,


Pies ten dziwne miał maniery.


Pięć i sześć, pięć i sześć,


Pies ten lodów nie chciał jeść.


Siedem, osiem, siedem, osiem,


Wciąż o kości tylko prosił.


Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć,


Kto te kości mu przyniesie?


Ty czy ja, ja czy Ty?


Licz od nowa: raz, dwa, trzy…

 

A pamiętacie wierszyk o paluszkach. Każdy z nas ma 10 palców. Policzcie:


Ten pierwszy to dziadziuś, (kciuk)


A przy nim babunia.
(palec wskazujący)


Największy to tatuś,
(palec środkowy)


A przy nim mamunia
(palec serdeczny)


A to ja dziecinka mała,
(mały palec)


I oto moja rączka cała.
(cała ręka)

 

Zabawy paluszkowe | LoogoMOWA

Zachęcam do zabaw paluszkowych, propozycje i wierszyki można znaleźć na stronie :https://loogomowa.pl/zabawy-paluszkowe/

 

Zachęcam do zabaw w liczenie . Utrwalamy przeliczanie w zakresie 10. Można do tego wykorzystać różne materiały : klocki, kredki, nakrętki, makaron, guziki i inne.


Zabawa matematyczna z wieszakami i klamerkami - nauka liczenia ...

http://swiatmojegodziecka.v-net.pl/zabawa-matematyczna-nauka-liczenia

Makaronowe konstrukcje - Moje Dzieci Kreatywnie

Moje dzieci kreatywnie

8 sposobów edukacyjnych zabaw z patyczkami kreatywnymi

Kolorowe gąsienice – Mama przedszkolaka Joanna Wasyluk-Skiba

Kartę pracy z gąsienicą można pobrać na stronie :https://mamaprzedszkolaka.edu.pl/kolorowe-gasienice/#more-290.

Jeśli nie mamy pomponów można wykorzystać kolorowe nakrętki lub kółeczka z papieru.

 
WIOSENNE ZABAWY - KOLORY PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Pisarek   
poniedziałek, 20 kwietnia 2020 18:47

21 KWIECIEŃ

Dzisiaj zachęcam do zabawy kolorami. Utrwalamy kolory podstawowe, możemy także się pobawić w mieszanie kolorów i nazywanie kolorów pochodnych. Wiosna to kolorowa pora roku, a jej ulubiony kolor to zielony. Znajdźcie jak najwięcej przedmiotów w kolorze zielonym w swoim domu.

 

 

Kolory

Krzysztof Roguski


Powiem wam – ale w sekrecie –
Coś czego pewno nie wiecie:
Dziś nudziły się kolory,
Urządziły więc wybory,
Który najładniej wygląda.
Każdy niepewnie spogląda...
I jak wszystkie w miejscu stały,
Tak się wszystkie rozbrykały:
Żółty wskoczył na czerwony,
Na niebieski z drugiej strony,
A niebieski na czerwony...
I tak zrobiły zielony,
Później zaś pomarańczowy,
A na koniec fioletowy!

I tak długo się mieszały,
Aż wszystkie barwy powstały!

 

Zachęcam do zabaw z kolorami. Ciekawe pomysły można znaleźć na stronie:

https://dzieciakiwdomu.pl/2016/04/eksperymentowanie-z-kolorami-zabawa-dla-dzieci.html

https://mojedziecikreatywnie.pl/2019/04/dzien-teczy-w-przedszkolu-kolorowe-zabawy/

Dzień tęczy w przedszkolu- kolorowe zabawy - Moje Dzieci Kreatywnie

 

Eksperymentowanie z kolorami - zabawa dla dzieci - Dzieciaki w domu

 

 

A teraz troszeczkę ruchu i pokazywania. A wiecie kiedy powstaje tęcza:

 

Pada, pada, pada deszcz ( naśladujemy padający deszcz)

I wieje, wieje wiatr (unosimy ręce do góry i pochylamy się na boki)

Pada, pada, pada deszcz ( naśladujemy padający deszcz)

I wieje, wieje wiatr (unosimy ręce do góry i pochylamy się na boki)

Błyskawica (klaszczemy )

Grzmot (tupiemy nogą)

Błyskawica (klaszczemy )

Grzmot (tupiemy nogą)

I na niebie kolorowa tęcza ( unosimy ręce i zataczamy półokrąg).

 

A wiecie ile kolorów ma tęcza. Oglądnijcie z rodzicami zdjęcia przedstawiające tęczę. Policzcie kolory i nazwijcie je:

  1. czerwony
  2. pomarańczowy
  3. żółty
  4. zielony
  5. niebieski
  6. granatowy
  7. fioletowy
A teraz namalujcie tęczę dowolną techniką. Można pobrać szablon na stronie: ttps://mojedziecikreatywnie.pl/2019/04/dzien-teczy-w-przedszkolu-kolorowe-zabawy/
tęcza z talerzyka na Stylowi.pl pracaplastyczna Instagram posts (photos and videos) - Picuki.com


 
Język angielski- Clothes PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 19 kwietnia 2020 19:44

Good morning! [gud morning]- dzień dobry!

Rozpoczynamy kolejny tydzień naszej pracy zdalnej.

Dla chętnych przesyłam propozycje ćwiczeń/ zabaw z języka angielskiego.

W nawiasach kwadratowych znajdą Państwo wymowę.

Pozdrawiam serdecznie,

Marta Janny (e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )



MY CLOTHES [maj klołds]- moje ubrania

 


1. Listen and repeat [lisyn end ripit]- posłuchaj i powtarzaj


Popatrz na obrazki z ubraniami, posłuchaj jak brzmią dane słowa,

następnie powtarzaj słowa za rodzicem.

 



Pokaż jak zakładasz poszczególne ubrania.

Następnie posłuchaj rymowanki (czytanej przez rodzica/opiekuna)

i pokazuj czynności o których mowa w rymowance.


 

Getting dressed [geting dresd]-                    ubieranie się


I put my jumper on.      [aj put maj dżamper on]        zakładam sweter

One, two, three.           [łan tu fri]                             raz, dwa, trzy

I'm ready!                    [ajm redi]                             jestem gotowy!

Let's play.                    [lets plej]                              pobawmy się


I put my coat on.          [aj put maj kołt on]               zakładam płaszcz/kurtkę

One, two, three.           [łan, tu, fri]                           raz, dwa, trzy

I'm ready!                    [ajm redi]                             jestem gotowy!    

Let's play.                     [lets plej]                             pobawmy się


I put my hat on.            [aj put maj het on]               zakładam czapkę

One, two, three.            [łan tu fri]                            raz, dwa, trzy

I'm ready!                     [ajm redi]                            jestem gotowy!

Let's play.                     [lets plej]                             pobawmy się


I put my scarf on.          [aj put maj skarf on]             zakładam szalik

One, two, three.            [łan tu fri]                            raz, dwa, trzy

I'm ready!                     [ajm redi]                            jestem gotowy!

Let's play.                     [lets plej]                             pobawmy się

 

 

Zawsze po piosence/zabawie wołam:

Clap your hands! [klap jor hends] i wtedy dzieci klaszczą.

 

 

 

2. Hot and cold [hot end kold]- gorąco i zimno


Przypomnij sobie dwa słowa: hot [hot]- gorąco, cold [kold]- zimno.

Następnie spójrz na obrazki i powtórz za rodzicem kolejne nazwy ubrań

po angielsku.

 


 

Porozmawiaj z rodzicem kiedy ubierasz dane ubrania. Co ubierasz latem

gdy jest gorąco, a co zimą gdy jest zimno ?

Następnie posłuchaj rymowanki (czytanej przez rodzica/opiekuna) i pokazuj

czynności, o których mowa w rymowance.


 

Hot and cold song    [hot end kold song]-      piosenka gorąco i zimno


I'm cold, cold, cold!     [ajm kold kold kold]          jest mi zimno, zimno, zimno!

I put my jumper on.    [aj put maj dżamper on]    ubieram sweter

I'm cold, cold, cold!     [ajm kold kold kold]          jest mi zimno, zimno, zimno!

I put my coat on.        [aj put maj kołt on]           ubieram kurtkę

I'm cold, cold, cold!     [ajm kold kold kold]          jest mi zimno, zimno, zimno!

 

I'm hot, hot, hot!         [ajm hot hot hot]             jest mi gorąco, gorąco, gorąco!

I put my T-shirt on.      [aj put maj tiszert on]      zakładam koszulkę

I'm hot, hot, hot!         [ajm hot hot hot]             jest mi gorąco, gorąco, gorąco!

I put my shorts on.      [aj put maj szorts on]       zakładam krótkie spodenki

I'm hot, hot, hot!         [ajm hot hot hot]             jest mi gorąco, gorąco, gorąco!


 

3. Look and say [luk end sej]- popatrz i powiedz


Spójrz na obrazki i powiedz po angielsku co to za ubrania i w jakim są kolorze.

(nazwy kolorów znajdą Państwo w pierwszej lekcji)

 

1- red jumper [red dżamper]

2- yellow coat [jeloł kołt]

3- green hat [grin het]

4- pink scarf [pink skarf]

5- orange T-shirt [orendż tiszert]

6- black shorts [blek szorts]

 


4. Colour the clothes [kalor de klołds]- pokoloruj ubrania


Pokoloruj ubrania dzieci według instrukcji zawartej na obrazku.

Nieoznaczone elementy pokoloruj według własnego uznania.

Jeśli nie masz dostępu do drukarki, to możesz spróbować sam

narysować postać w ubraniach według instrukcji z wybranego obrazka.


https://ibb.co/j6TKHJm - dziewczynka

https://ibb.co/FBSFN2V - chłopiec


5. Get dressed [get dresd]- ubierz się


Wyciągnij z szafy ubrania, których się nauczyłeś na tej lekcji.

Następnie jedna osoba mówi np. scarf (szalik), a druga osoba

podchodzi do danej rzeczy i ubiera ją.

 

A co ma ubrane nasza małpka?

(white scarf [łajt skarf]- biały szalik)



Bye! Bye! [baj baj]- pa pa !

We miss you so much! [łi mys ju soł macz]- bardzo za Wami tęsknimy !

Zmieniony: niedziela, 19 kwietnia 2020 21:31
 
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 19 kwietnia 2020 20:03


MUZYCZNE FIGLE-MIGLE


To propozycja swawoli dla najmłodszych dzieci. Rodzice puszczają im muzykę, by trochę potańczyły, a potem wypowiadają komendy, np. „Łowimy ryby” – maluchy udają, że zarzucają wędkę i wyjmują łowy, „Ubieramy choinkę” - podskakują i wieszają bombki, zakładają magiczne lampki.


ZABAWY ZE SZNURKIEM


Potrzebny będzie sznurek długości minimum 1,5 m. Możecie sobie wyobrazić, że jest to most, wąż lub cyrkowa lina. Sznurek leży na podłodze, tworzycie z niego dowolny kształt. Zadań może być wiele:

- spacer po sznurku uważając by z niego nie "spaść"

- przeskakiwanie przez sznurek raz na jedną, raz na drugą stronę

- przejście po sznurku "stópkami", tyłem, bokiem


Źródło : https://www.junior.sport.pl/junior/1,135918,16650820,gry-i-zabawy-ruchowe-w-domu.html

https://www.e-korepetycje.net/artykuly/zabawy-ruchowe-w-domu

SmileSmileSmile

Zmieniony: niedziela, 19 kwietnia 2020 20:18
 
WIOSENNE ZABAWY - SAMOGŁOSKI PDF Drukuj Email
Wpisany przez Dagmara Faruga   
niedziela, 19 kwietnia 2020 14:59

20 kwiecień

WITAM W KOLEJNYM TYGODNIU. NA RAZIE PRACUJEMY NA ODLEGŁOŚĆ, ALE MAM NADZIEJĘ, ŻE JUŻ NIEDŁUGO SIĘ ZOBACZYMY. MAM NADZIEJĘ, ŻE WSZYSCY JESTEŚCIE ZDROWI I CHĘTNI DO PRACY. A WIĘC, ZACZYNAMY!!!

 

W tym tygodniu powtórzymy sobie niektóre wiadomości zdobyte w tym roku przedszkolnym. Na początku zachęcam do zabawy z samogłoskami. Dzieciaki bardzo ładnie je rozpoznawaly.

Samogłoski zapisujemy drukowanymi wielkimi literami najlepiej czarnym kolorem.

A E I O U Y

Przypomnimy sobie słowa piosenki. Niestety nie ma dostępnego podkładu , więc przypomnimy ją w formie wierszyka. A może dzieci pamiętają jak się śpiewa.

Samogłoski - A

A jak aligator - A,A,A,A,A,A,A,A,A ( naśladujemy kłapiącą paszczę aligatora)

Samogłoski -E

E jak eskimosek - E,E,E,E,E,E,E,E,E (pocieramy zmarznięte dłonie)

Samogłoski - I

I jak wielki indyk - I,I,I,I,I,I,I,I,I (zginamy ręce w łokciach i naśladujemy stroszenie się indyka)

Samogłoski - O

O jak okulary - O,O,O,O,O,O,O,O,O (robimy kółeczko z palca wskazującego i kciuka i patrzymy przez okulary)

Samogłoski - U

U jak wielki uśmiech - U,U,U,U,U,U,U,U,U, (uśmiechamy się szeroko)

Samogłoski - Y

Y JAK Y - Y,Y,Y,Y,Y,Y,Y,Y,Y (przykładamy palec wskazujący do czoła i pukamy, zastanawiając się)

A teraz spróbujmy powtórzyć wszystkie ruchy po kolei:

A jak aligator - A,A,A,A,A,A,A,A,A

E jak eskimosek - E,E,E,E,E,E,E,E,E

I jak wielki indyk - I,I,I,I,I,I,I,I,I

O jak okulary - O,O,O,O,O,O,O,O,O

U jak wielki uśmiech - U,U,U,U,U,U,U,U,U

Y JAK Y - Y,Y,Y,Y,Y,Y,Y,Y,Y

Następnie wypowiadamy samogłoski po kolei : A E I O U Y


Najpierw rozumienie, czyli nadajemy dźwiękom znaczenie. Np. dziewczynka płacze: E E E:

Schwytane Chwile: Uczymy się czytać...METODA KRAKOWSKA- samogłoski


Następnie powtarzanie:

Zachęcam do różnych zabaw z samogłoskami. Ciekawe propozycje można znaleźć na stronie:

http://pomyslowesmyki.blogspot.com/2017/01/zabawy-z-samogoskami-metoda-sylabowa.html

https://juniora.pl/nauka-czytania-samogloski-inf-60.html

Samogłoski - powtarzanie. Problematyczne

 

Trzeci etap to samodzielne nazywanie czyli samodzielne czytanie:

 

Nauka czytania - SAMOGŁOSKI - Pomoce terapeutyczne i logopedyczne ...


Zmieniony: niedziela, 19 kwietnia 2020 16:23
 
<< Początek < Poprzednia 11 12 13 14 15 16 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL