Home Oddział drugi
Oddział drugi
2020-06-22 Podróżnicy PDF Drukuj Email
Wpisany przez Felicja H.   
poniedziałek, 22 czerwca 2020 16:59

22 - 26 czerwca

PODRÓŻNICY

 

"Powitanie lata" - wiersz Pawła Beręsewicza

Kiedy już lato się pokaże, pomogę mu wnieść bagaże

i wszyscy krzyczą: "witaj lato !" a ona się uśmiecha na to.

Plakat - Pani Lato - Scenariusze zajęć i artykuły - Miesięcznik ...

Nasz zestaw piegów i strój letni

też powitanie to uświetni, a żeby było uroczyście,

przybrani w łopianowe liście za zdrowie lata zjemy lody.

Potem wskoczymy chlup, do wody i będą piski, plusk, chlapanie.

Niech już więc przyjdzie i zostanie !

 

Rozmowa na temat wiersza:

1. Na jaką porę roku czekamy?

2. Z czym kojarzy się lato?

3. Co to jest podróżowanie?

Podróżowanie to odkrywanie.

Jednym z odkrywców w dawnych czasach był

Krzysztof Kolumb

Wydawnictwo Pergamena

Podróżował zazwyczaj flotą statków zaopatrzonym w załogę by odkryć

nowe lądy. Statkiem którym on podróżował najczęściej była statek o nazwie

Santa Maria - czy wiecie jak się tłumaczy tą nazwę?

Dzisiaj każdy z nas może być odkrywcą i odkrywać - poznawać nowe

miejsca: miasta, lasy czy inne tereny i nie potrzebuje do tego statku . . . .

Może ewentualnie jakiś pociąg.

Zapraszam na wycieczkę pociągiem z literkami. . .


"Pociąg z literkami"

Autor - Jacek Beszczyński

Zmieniony: środa, 24 czerwca 2020 07:53
 
Język angielski- Zoo PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 21 czerwca 2020 20:05

Hello Everybody!


Na koniec naszej angielskiej przygody przeniesiemy się do świata dzikich

zwierząt.

Nasza małpka mieszka w zoo.

Zoo po angielsku piszemy tak samo jak po polsku,

ale wymawiamy inaczej [zu].

Popatrzcie teraz na poniższe zadania i poznajcie przyjaciół naszej małpki.

Może w wakacje wybierzecie się do zoo i spróbujecie nazwać po angielsku

spotkane tam zwierzęta?

Życzę miłej zabawy, a także wspaniałych, słonecznych wakacji,

a wszystkim Tatusiom samych dobrych dni z okazji ich święta 23 czerwca Smile


In the Zoo [in de zu]- w Zoo


1. Look and say [luk end sej]- popatrz i powiedz


Spójrz na obrazki.

Powtarzaj za rodzicem podane słowa.


 

Which wild animal is your favourite? [łicz łajld enimal is jor fejwrit]-

Jakie dzikie zwierzę jest Twoim ulubionym?

Powiedz np. I like tiger [aj lajk tajger]- lubię tygrysa

 

 

2. In the jungle [in de dżangyl]- w dżungli


Posłuchaj piosenek: https://youtu.be/NNELmTbw9yM

https://youtu.be/uoOjPddhoj8


Czy wymieniono w piosenkach wszystkie powyższe zwierzęta?


 

3. Zoo train [zu trejn]- pociąg zoo


Popatrz na obrazek i policz po angielsku ile zwierząt znajduje się

w każdym wagoniku.

 

https://ibb.co/V9td96V

 

Posłuchaj tekstu (czytanego przez rodzica/opiekuna).

W trakcie czytania patrz na powyższy obrazek i sprawdzaj czy

wszystko się zgadza.

 

On my little zoo train [on maj lityl zu trejn]- W moim małym

pociągu zoo


On my little zoo train there's one blue bird.

[on maj lityl zu trejn der ys łan blu berd]

W moim małym pociągu zoo jest jeden niebieski ptak.

 

On my little zoo train there's one blue bird

and two orange tigers.

[on maj lityl zu trejn der ys łan blu berd

end tu orendż tajgers]

W moim małym pociągu zoo jest jeden niebieski ptak

i dwa pomarańczowe tygrysy.

 

On my little zoo train there's one blue bird,

two orange tigers and three pink snakes.

[on maj lityl zu trejn der ys łan blu berd,

tu orendż tajgers end fri pink snejks]

W moim małym pociągu zoo jest jeden niebieski ptak,

dwa pomarańczowe tygrysy i trzy różowe węże.

 

On my little zoo train there's one blue bird,

two orange tigers, three pink snakes

and four yellow lions.

[on maj lityl zu trejn der ys łan blu berd,

tu orendż tajgers, fri pink snejks

end for jeloł lajens]

W moim małym pociągu zoo jest jeden niebieski ptak,

dwa pomarańczowe tygrysy, trzy różowe węże

i cztery żółte lwy.

 

On my little zoo train there's one blue bird,

two orange tigers, three pink snakes,

four yellow lions and five green crocodiles.

[on maj lityl zu trejn der ys łan blu berd,

tu orendż tajgers, fri pink snejks,

for jeloł lajens end fajw grin krokodajls]

W moim małym pociągu zoo jest jeden niebieski ptak,

dwa pomarańczowe tygrysy, trzy różowe węże,

cztery żółte lwy i pięć zielonych krokodyli.

 

 

A może sam narysujesz pociąg ze zwierzętami?

Poproś rodziców o wydrukowanie obrazka: https://ibb.co/jfZD0GJ

Pokoloruj pociąg, a w jego wagonach narysuj swoje

ulubione zwierzaki.

Następnie powiedz po angielsku jakie zwierzęta

znajdują się na Twoim obrazku.


4. Find the animals [fajnd de enimals]- znajdź zwierzęta

 

Odszukaj na obrazku zwierzęta.

Wskaż dane zwierzę i spróbuj nazwać je po angielsku.

Następnie połącz zwierzęta.


https://ibb.co/VV4NHJD

 

 

Na koniec zagraj w grę z rodzicami/ rodzeństwem.

Jedna osoba naśladuje wybrane zwierzę, a druga osoba próbuje

zgadnąć po angielsku o jakie zwierzę chodzi.

 

Możesz też pokolorować obrazek: https://ibb.co/d79MZHB


Pozdrawiamy Was serdecznie !!

 




Zmieniony: wtorek, 23 czerwca 2020 08:41
 
2020-06-15 Pożegnania nadszedł czas PDF Drukuj Email
Wpisany przez Felicja H.   
poniedziałek, 15 czerwca 2020 08:42

15 - 19 czerwca

POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS

1. KARTY PRACY

Karty pracy cz. 4 - s. 72 - 78

Litery i liczby - s. 78 - 80

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia - s. 76 - 80

 

2. CELE:

- rozwijanie mowy,

- zachęcanie do wspominania pobytu w przedszkolu,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- dodawanie i odejmowanie w zakresie L.10

- rozwijanie sprawności manualnej

3. Opowiadanie Agaty Widzawskiej - "Pocieszajki dla maluchów"

proszę rodziców o przeczytanie tekstu, śledzenie ilustracji

"POCIESZAJKI DLA MALUCHÓW" - flipbook

Ksiazka  - ilustracje s. 86 - 89

Ada była bardzo dumna z tego, że po wakacjach pójdzie do szkoły.

Będzie miała kolorowy plecak,
a w nim książki, zeszyty i piórnik z przyborami.

Bardzo chciała się nauczyć samodzielnie czytać,
bo obiecała Olkowi, że w przyszłości to ona przeczyta mu

bajkę na dobranoc, a nie odwrotnie.
Na zakończenie ostatniego roku w przedszkolu zaproszono

wszystkich rodziców, a młodsze grupy zadbały o

niespodzianki: zaśpiewały pożegnalne piosenki i wręczyły

starszakom samodzielnie przygotowane sadzonki drzewek

szczęścia w małych doniczkach.
Grupa Ady odwdzięczyła się przedstawieniem teatralnym

dla maluchów o misiu, który trafił do przedszkola i niczego

nie potrafił robić samodzielnie: nie umiał sam jeść,

ubierać się, wiązać sznurowadeł i budować domku z

drewnianych klocków. Nie wiedział nawet, że przed jedzeniem

trzeba myć łapki, ani nie znał słów: „proszę, dziękuję,

przepraszam”. Ten miś musiał się wszystkiego nauczyć w

przedszkolu, a dzieci mu w tym pomagały. Był to teatrzyk

kukiełkowy, w którym Ada przedstawiała postać dziewczynki

o imieniu Basia. Tomek trzymał kukiełkę niedźwiadka, a Basia

uczyła misia, jak należy myć łapki:
– O! Popatrz, misiu,
tu jest łazienka,
wodą się zmywa
farbę na rękach,

a ty masz łapki
całe w powidłach,
więc musisz użyć wody i mydła!
Piotrek, Janek i Paweł poruszali kukiełkami zielonych żabek

i śpiewali piosenkę:
Kum, kum, kum!
Rech, rech, rech!
Było przedszkolaków trzech.
Hopsa, w lewo!
Hopsa, w prawo!
Skaczą zwinnie. Brawo! Brawo!
Ucz się, misiu, z nimi ćwicz,
skacz i do dziesięciu licz!
Tu następowała wyliczanka do dziesięciu: jeden, dwa, trzy,

cztery, pięć i tak dalej…
Potem na scenie pojawiły się symbole pór roku: słońce,

bałwanek, kasztany i skowronek. Dzieci z młodszych grup

doskonale wiedziały, które symbolizują wiosnę, lato, jesień i zimę.
Na zakończenie przedstawienia wszystkie starszaki ukłoniły się

pięknie i wyrecytowały:

– Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,
nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,
a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,
będziemy wspominać kochane przedszkole!
Młodszym dzieciom bardzo podobało się przedstawienie, a po

spektaklu wszyscy chcieli obejrzeć z bliska kukiełki. Ada stanęła

pod oknem i przyglądała się swoim koleżankom i kolegom.
Z jednej strony cieszyła się na myśl o szkole, z drugiej jednak

czuła, że będzie tęsknić.
– Trochę mi smutno – powiedziała do Kasi.
– Mnie też – odpowiedziała dziewczynka. – Nauczyłam się tutaj

pisać swoje imię: K A S I A – przeliterowała.
– A ja się nauczyłam sama korzystać z łazienki, bo jak

byłam mała, to nie umiałam spuszczać wody – dodała Ada.
– Piotrek mi pokazał, jak bezpiecznie zjeżdżać ze zjeżdżalni i

wspinać się po drabinkach.
– Mnie też!
– I umiemy już rozpoznawać kształty: kółka, trójkąty, prostokąty

i kwa… kwa… – zająknęła się Kasia.
– Kwadraty – dokończyła Ada.
– Tak! Kwadraty!

– I co jeszcze?
– Pani pokazała nam, jak się kroi warzywa, tak żeby się nie

skaleczyć.
– I już umiemy same zrobić sałatkę z majonezem –

odparła z dumą Ada.
– A pamiętasz, jak lepiłyśmy pączki z piasku do naszej cukierni?

Tomek ugryzł jednego i pani kazała mu szybko wypłukać buzię.
– Cha, cha! Nigdy tego nie zapomnę.
– I piekliśmy ciasto na Dzień Mamy, a wyszedł nam zakalec!
– Pamiętam. Pani polała je rozpuszczoną czekoladą i powiedziała,

że takie ciasto jada się we Francji.
– Było bardzo dobre. Wszyscy prosili o dokładkę.
Dziewczynki wymieniły jeszcze wiele wesołych wspomnień i obiecały sobie, że będą odwiedzać swoje przedszkole i ulubioną panią. Pożegnały się z innymi dziećmi, z kucharkami, panem „złotą rączką”, który potrafił naprawić każdą rzecz, a nawet z zabawkami.
Przed wyjściem z przedszkola Ada położyła coś ukradkiem w swojej szafce w szatni.
– Co tam zostawiłaś? – zdziwiła się mama.
– Zostawiłam pudełko z pocieszajkami.
– A co to są pocieszajki?
– To są kolorowanki ze zwierzątkami. Powiedziałam pani, że jak jakiś maluch będzie płakał, to może mu dać taką kolorowankę i poprosić, żeby pomalował smutne zwierzątko.
Ja też kiedyś płakałam za tobą w przedszkolu i wtedy pomalowałam krowę na żółto. Świeciła jak słońce i od razu mi było lepiej.
– To wspaniały pomysł – mama spojrzała z podziwem na Adę i mocno ją przytuliła.
– Pa, pa! Przedszkole! – powiedziała Ada. – Kiedyś cię odwiedzę.

 

Zmieniony: poniedziałek, 15 czerwca 2020 13:10
Więcej…
 
Język angielski- My house PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 14 czerwca 2020 11:23

Good morning!

Dzisiaj przedostatni raz wysyłam dla chętnych osób

propozycje ćwiczeń z języka angielskiego.

Życzę miłego, pogodnego tygodnia Smile

 


MY HOUSE [maj hałs]- Mój dom


1. Welcome to my house! [łelkom tu maj hałs]- witaj w moim domu


Powtórz słowa z ostatniej lekcji.

Następnie posłuchaj piosenki: https://youtu.be/qZyJPZxsmZk

Popatrz na obrazki i powtórz nowe słowa za rodzicem.


 

2. Happy day [hapi dej]- szczęśliwy dzień


Popatrz na nagranie video: https://youtu.be/R9intHqlzhc

Znajdziesz tam więcej słów związanych z domem.

Posłuchaj tekstu (czytanego przez rodzica/opiekuna).

Możesz spróbować naśladować czynności, o których mowa w tekście.

 


Happy day [hapi dej] Szczęśliwy/wesoły dzień


Good morning! What a happy day!

I go to the bathroom. I wash and I play.

[gud morning! łot e hapi dej!

aj goł tu de bafrum. aj łosz end aj plej]

Dzień dobry! Co za miły dzień!

Idę do łazienki. Myję i bawię się.


Good morning! What a happy day!

I go to the kitchen. I eat and I play.

[gud morning! łot e hapi dej!

aj goł tu de kiczyn. aj it end aj plej]

Dzień dobry! Co za miły dzień!

Idę do kuchni. Jem i bawię się.


Good morning! What a happy day!

I go to the living room. I watch TV and I play.

[gud morning! łot e hapi dej!

aj goł tu de liwing rum. aj łocz tiwi end aj plej]

Dzień dobry! Co za miły dzień!

Idę do salonu. Oglądam telewizję i bawię się.


Good night! What a happy day.

I go to the bedroom And I go to bed.

[gud najt! łot e hapi dej.

aj goł tu de bedrum end aj goł tu bed]

Dobranoc! Co za miły dzień.

Idę do sypialni i kładę się spać.

 

3. Draw your room [droł jor rum]- narysuj swój pokój


Narysuj wybrane pomieszczenie ze swojego domu lub jeśli wolisz cały dom.

Możesz spróbować napisać po angielsku nazwę wybranego miejsca.

Na końcu powiedz np.:

This is my kitchen [dys ys maj kiczyn]- to jest moja kuchnia

This is my house [dys ys maj hałs]- to jest mój dom


 

4. House game [hałs gejm]- domowa gra


Zagraj z rodzicami lub rodzeństwem w grę.

Jedna osoba mówi jakieś pomieszczenie po angielsku np. bathroom [bafrum],

a pozostałe osoby udają się do tego pomieszczenia.

Można mówić: go to the bathroom [goł tu de bafrum]- idź do łazienki

 

 

Have fun!

Zmieniony: niedziela, 14 czerwca 2020 12:06
 
Język angielski- Goldilocks PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 07 czerwca 2020 14:59

Hello Children!


Znacie bajkę ''Złotowłosa i Trzy Niedźwiadki'' ?

Po angielsku bajka ta nazywa się "Goldilocks and the Three Bears''

[goldiloks end de fri bers]

Niedźwiedź to po angielsku: bear [ber]

Zachęcam do obejrzenia tej bajki po angielsku: https://youtu.be/GboQ3JxpptM



1. Look at my bed! [luk et maj bed]- spójrz na moje łóżko!


W bajce pojawiają się następujące słowa:


Popatrz na obrazki i powtórz słowa za rodzicem.


2. Bear family [ber femyli]- rodzina niedźwiedzi


Popatrz na obrazek i wskaż gdzie znajdują się poszczególne osoby:


mummy bear [mami ber]- mama niedźwiedzica

daddy bear [dadi ber]- tatuś niedźwiedź

baby bear [bejbi ber]- mały niedźwiadek

Goldilocks [goldiloks]- Złotowłosa

 


 

 

3. Big and small [big end smol]- duży i mały


Przypomnij sobie dwa słowa:


big [big]- duży

small [smol]- mały


Popatrz na obrazek i wskaż, które rzeczy są duże (big), a które są małe (small).

W każdym rzędzie pokaż (lub zaznacz kółkiem) rzecz, która różni się od pozostałych.

 

https://ibb.co/5cHL6fL

 


Zmieniony: niedziela, 07 czerwca 2020 21:15
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL