Home Oddział drugi
Oddział drugi
I like bananas! PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
czwartek, 15 kwietnia 2021 00:00

Witajcie Kochani!


Już za tydzień zobaczymy się w przedszkolu! Laughing

Bardzo z małpką się cieszymy Laughing


Dla chętnych osób wysyłam propozycje z języka

angielskiego na ten tydzień.


1. Powtórz słowa z poprzedniej lekcji (możesz też

obejrzeć filmik dla przypomnienia- znajdziesz go

w poście z zeszłego tygodnia):


sandwich [sendłicz]- kanapka

cake [kejk]- tort

ice-cream [ajs krim]- lody

biscuit [biskit]- herbatnik


2. Kiedy chce nam się jeść, to po polsku mówimy: Jestem głodny,

a po angielsku powiemy: I'm hungry [ajm hangri]


Obejrzyj filmik i posłuchaj jak potworki śpiewają o tym, że są głodne:


https:youtu.be/ykTR0uFGwE0

 

3. Małpka najbardziej uwielbia jeść banany, a Ty?

Zobacz taniec małpek i przy okazji powtórzysz sobie nazwy członków rodziny Wink:


https://youtu.be/7DYjfjaZGas


A teraz spróbuj narysować swoją ulubioną potrawę (możesz też wydrukować

obrazek z internetu i pokolorować).

Następnie poproś rodzica/opiekuna aby sprawdził jak ta potrawa brzmi

po angielsku. Może dasz radę napisać to słowo?

Jeśli chcesz, to możesz przynieść swój obrazek do przedszkola

w przyszłym tygodniu i pokażesz mi na zajęciach Smile


4. A teraz trochę się poruszamy!


Posłuchaj piosenki i zatańcz, tak jak na zajęciach Smile


https://youtu.be/M6LoRZsHMSs


Dla przypomnienia:


If you're happy and you know it clap your hands

[if jor hapi end ju noł it klap jor hends]

- jeśli jesteś szczęśliwy klaśnij w dłonie (dzieci klaszczą)


If you're happy and you know it stomp your feet

[if jor hapi end ju noł it stamp jor fit]

- jeśli jesteś szczęśliwy tup nogami (dzieci tupią)


If you're happy and you know it shout hooray

[if jor hapi end ju noł it szałt hurej]

- jeśli jesteś szczęśliwy krzyknij hura (dzieci krzyczą "hurej")


If you're happy and you know it do all three

[if jur hapi end ju noł it du ol fri]

- jeśli jesteś szczęśliwy zrób wszystkie te trzy rzeczy

(dzieci klaszczą, tupią i krzyczą "hurej")


Do zobaczenia w przedszkolu! Smile

Zmieniony: czwartek, 15 kwietnia 2021 06:43
 
Materiały 14.04.2021. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Felicja Holisz /Katarzyna Szczypka   
środa, 14 kwietnia 2021 07:17

ŚRODA 14.04.2021.

Segregujemy odpady

1.Wiersz „Łąka” Małgorzata  Strzałkowska

Jest tu pięknie dookoła!

Strumyk szemrze, kwitną zioła,

skaczą żabki, buczą bączki

- jak nie lubić takiej łączki?

 

Pośród kwiatów sobie łażą

Ala, Ola, Staś i Kazio.

Nagle patrzą – jakiś dołek,

a w tym dołku jest tobołek.

 

Staś tobołek wyjął z dołka,

po czym zajrzał do tobołka…

a tam… - Patrzcie! Stos papierków,

trzy butelki, pięć cukierków,

Jedna guma…

- Już wyżuta…

- Dwie gazety i pół buta,

dwie torebki, cztery puszki…

- I zużyte trzy pieluszki!

Ktoś na łące biwakował

i te śmieci tu wpakował.

- Cichcem, milczkiem, po kryjomu…

- Zamiast zabrać je do domu.

- Wiecie, jak tak dalej będzie,

jak będziemy śmiecić wszędzie,

to się Ziemia zdenerwuje,

tak, że każdy pożałuje!

Będzie miała dość brudasów,

bo jest miła, lecz do czasu!

- Zagra wszystkim nam na nosie

i przepadnie gdzieś w kosmosie,

a my zostaniemy sami,

płynąc luzem pod gwiazdami…

 

- A więc, póki krąży w kółko,

niech się brudas puknie w czółko!!!

Jak naśmiecisz, to posprzątaj.

A jak nie – to marsz do kąta!

 

Dziecko odpowiada na pytania:

Jakie miejsce dzieci wybrały na wycieczkę?

Co znalazły na łące?

Jak się wtedy poczuły?

Dlaczego ktoś zostawił śmieci na łące?

Jaką radę ma autorka wiersza dla tych, którzy naśmiecili?

Co proponuje tym osobom, które nie chcą po sobie posprzątać?

Czy to skuteczna rada, czy żart?

Wyjaśniamy, że „marsz do kąta” to żart, bo Ziemi taka kara nie pomoże.

Lepiej po sobie posprzątać.

2. „Akcja-segregacja” – przypomnienie kolorów pojemników na śmieci. Dziecko może porozdzielać różne odpady wg rodzaju.

3. 6-latki – karta pracy 2a,b i 3a

5-latki – posegreguj odpady do odpowiednich pojemników

 

Źródło:Staś i Zosia w szkole. Zeszyt ćwiczeń.

Zmieniony: środa, 14 kwietnia 2021 17:56
 
Ksiązki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Felicja Holisz /Katarzyna Szczypka   
wtorek, 13 kwietnia 2021 14:00

INFORMUJĘ, ŻE JEST MOŻLIWOŚĆ ODBIORU KSIĄŻEK.

KSIĄŻKI ZNAJDUJĄ SIĘ W SZATNI ODDZIAŁU II.

 
Materiały 13.04.2021. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Felicja Holisz /Katarzyna Szczypka   
wtorek, 13 kwietnia 2021 06:49

WTOREK 13.04.2021.

Ziemia to nasz dom

1. Zabawa badawcza „Ile wody nam ucieka?”

 

  • Dziecko rozwiązuje zagadkę: Co mam na myśli? To substancja, bez której nikt z nas nie mógłby żyć.

 

Jest potrzebna nie tylko ludziom, lecz także zwierzętom i roślinom.

Występuje na całej kuli ziemskiej, ale tylko niewielka część nadaje się do spożycia przez ludzi.

Poprzez proces parowania i skraplania jej część do nas wraca?

Układa wyraz z liter alfabetu – WODA

 

  • Rodzic odkręca kran w taki sposób, aby woda kapała po kropelce do podstawionego naczynia.

 

Dziecko próbuje oszacować, ile wody może wylać się z kranu do naczynia w czasie np. pół godziny.

Może zaznaczyć swój oszacowany poziom naklejką, flamastrem.

Po upływie wyznaczonego czasu, dziecko sprawdza, ile wody jest w naczyniu.

Może zmierzyć tę ilość np. łyżką, szklanką itp.

 

  • Rodzic mówi, że zepsuty lub niedokręcony kran, powoduje marnowanie wody.

 

Przypomina, że należy dokręcać krany, zakręcać w czasie mycia zębów, brać prysznic zamiast przesiadywać w wannie.

Oszczędzaj wodę!

źródło: smog.radom.pl

Oszczędzaj wodę! - YouTube

OSZCZĘDZAJ WODĘ - yube.com


2. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość i logiczne myślenie „Ekologiczne sudoku”

 

  • Przygotowujemy 9 liter : 3 litery W (jak woda), 3 litery P (jak planeta) i 3 litery E (jak ekologia).
  • Dziecko układa sobie planszę z 9 – ciu kartek (3 pola na 3 pola).Można narysować planszę na większej kartce.
  • Zadaniem dziecka jest ułożyć litery w taki sposób, aby nie powtarzały się w rzędzie i kolumnie.
  • Jeśli dziecko będzie miało problem z wykonaniem, rodzic pomaga mu wskazując sposób rozwiązania.
Zmieniony: wtorek, 13 kwietnia 2021 09:01
 
Materiały 12.04.2021. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Felicja Holisz /Katarzyna Szczypka   
poniedziałek, 12 kwietnia 2021 06:36

PONIEDZIAŁEK 12.04.2021.

EKOPRZYJACIELE

-wiersz „Nowa moda” Małgorzata Strzałkowska

W domu Oli oraz Ali

wszyscy razem się zebrali,

aby wspólnie pogawędzić,

jak sobotę miło spędzić.

Uradzili, jedząc ciasto,

że pojadą gdzieś za miasto,

lecz powodu tej wycieczki

do solidnej doszło sprzeczki.

-Autem! – mówił wujek Tadek.

-Na motorach! – woła dziadek.

Na to babcia: - Autobusem!

Mama: - Lepiej minibusem!

Ala z Olą brzmią donośnie,

że taksówką jest najprościej.

Tylko tata głową kiwa,

po czym nagle się odzywa:

-Samochody, autobusy,

motocykle, minibusy –

każdy z nich okropnie smrodzi,

a to naszej Ziemi szkodzi.

po co spalin jej dokładać?

Lecz jest na to dobra rada –

pojedziemy rowerami,

bo nie trują spalinami.

Poprzez lasy, łąki, pola

pędzi Ala, za nią Ola,

mama, tata, babcia, dziadek,

a na końcu wujek Tadek.

Nowa moda jest w rodzinie

i rodzina z tego słynie,

że w sobotę się wybiera

na wycieczkę na rowerach.

Ziemia tez oddychać musi,

bo inaczej się udusi.

 

-Dziecko odpowiada na pytania:

  • Jakie plany miała rodzina?
  • Czy potrafisz wymienić członków tej rodziny?
  • Ile ich było?
  • Jakimi środkami transportu chcieli pojechać na wycieczkę?
  • Dlaczego wybrali rowery?
  • Co oznacza słowo „moda”?
  • Co oznacza słowo „ekologiczny”?

-Zabawa ruchowa „Czas dla Ziemi”

Dziecko stoi na jednym końcu pokoju, na drugim-

stoi globus lub narysowany symbol kuli ziemskiej.

„Jeśli nie dbamy o nasza planetę, jej czas się kurczy”

Jeśli dziecko usłyszy zdanie prawdziwe – robi skok do tyłu.

Jeśli zdanie jest fałszywe – 2 skoki do przodu.

Rodzic, mówi zdania, a dziecko odpowiednio skacze.

  • Czyste powietrze jest potrzebne nie tylko ludziom, lecz także zwierzętom.
  • Rower nie produkuje spalin.
  • Torebki foliowe szybko się rozkładają i nie szkodzą przyrodzie.
  • Woda w oceanie może być brudna – to nikomu nie szkodzi.
  • Autobus jest bardziej ekologicznym środkiem transportu,
  • Niż samochód, którym jedzie tylko 1 osoba.
  • Filtry na kominach nie pomagają w oczyszczaniu dymu, który z nich leci.
  • Wylewanie ścieków z fabryk do rzeki szkodzi rybom.
  • Ludzie mogą się zatruć, jedząc ryby pływające w ściekach.

Zabawa kończy się, kiedy dziecko dotrze do sylwety Ziemi.

Dziecko powinno zauważyć, że dobre działania wydłużają czas dotarcia do Ziemi,

a niewłaściwe – przyspieszają.

-Zapoznanie dzieci 6-letnich i 5-letnich z literą (wielką i małą), Z,z.

-Praca z kartą pracy 1a i b (6-latek) część 4,

Praca z kartą pracy str. 33 (5-latki)

 

Wprowadzanie nowej litery.


1. Wybieramy wyraz podstawowy (wyraz, przy pomocy którego wprowadzamy nową literę). Wyraz ten powinien być w miarę krótki, prosty, znany dziecku ze względu na znaczenie oraz taki, którego zapis literowy odzwierciedla wymawiane głoski. Np. litery "c" nie wprowadzamy na wyrazie "ciocia" (głoski są 4, a liter 6). Dziecko wymawiając to słowo słyszy ć-o-ć-a, nie słyszy głosek "c" i "i" . Inaczej słyszy, inaczej widzi w zapisie. Literę "c" można wprowadzić na wyrazie "cebula", bo jak "głoskuje", tak potem widzi w zapisie.

2. Z wyrazu podstawowego wyodrębniamy pierwszą głoskę, ostatnią, środkową w przypadku wyrazu 3- literowego. Nazywamy wszystkie głoski kolejno ("głoskujemy"). Jeżeli dziecko nie potrafi - "głoskuje" rodzic. Dziecko może powtórzyć. Wyodrębnianie głosek powinno odbywać się bez patrzenia na zapis tego wyrazu (ćw. słuchu fonematycznego, analiza i synteza dźwiękowa). Liczymy ile ten wyraz ma głosek.

3. Dziecko układa schemat wyrazu, czyli układa kolejno, np. patyczki, klocki w szeregu, tyle, ile jest głosek. Np. "cebula" -> _ _ _ _ _ _. Wskazuje pierwsza głoskę i nazywa ją, ostatnią i nazywa ją, kolejno wszystkie nazywając je.Można zapytać: " Gdzie "mieszka" głoska "b" ?" Dziecko wskazuje jej położenie w schemacie. "Gdzie "mieszka" głoska "u"?" itd.

4. Potem skupiamy się na na pierwszej głosce. Dziecko szuka innych słów rozpoczynających się na tą samą głoskę, np. cyrk, córka, cukierki, Celina, cały, co, cement itp. Pokazujemy literę "c" (można wykorzystać litery z klasera) i wymieniamy pierwszą "cegiełkę" schematu na literę. c _ _ _ _ _ Omawiamy kształt litery, pokazujemy małą i wielką literę. Dziecko może wymienić inne "cegiełki" schematu na litery, które zna lub wszystkie i ułożyć wyraz "cebula" Na tym etapie dziecko dopiero powinno zobaczyć wyraz zapisany literami drukowanymi.

5. Następnie dziecko wyszukuje nową literę wśród innych liter, w wyrazach, w tekstach. Dla utrwalenia kształtu  dziecko może ulepić literę z plasteliny, ułożyć ze sznurka, napisać na piasku, palcem w powietrzu, na stole, na kartce. Na końcu wykonuje zadania proponowane w podręczniku. Dziecko może określić, czy jest to spółgłoska, czy samogłoska. Do oznaczenia spółgłosek stosujemy kolor niebieski, a samogłosek - kolor czerwony. Dziecko ćwiczy połączenia nowej litery z samogłoskami, odczytuje sylaby ( ca, co, ce, cu, ac, ec, uc, oc), następnie ćwiczy czytanie wyrazów z nową literą. Niektóre dzieci nie wymagają przeprowadzania całej procedury zapoznawania się z nową literą. Są to dzieci, którym wystarcza do zapamiętania litery podanie jej kształtu, nazwy (dzieci bardzo dobrze  "głoskujące" , z dobrą pamięcią i myśleniem).

 

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL