Home Oddział drugi
Oddział drugi
2020-05-24 Klub Zdrowego Przedszkolaka - powietrze PDF Drukuj Email
Wpisany przez Felicja H.   
niedziela, 24 maja 2020 18:53

Rozpoczynamy projekt edukacyjny

KLUB ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA

Państwowa Inspekcja Sanitarna – Wikipedia, wolna encyklopedia

Wojewódzki projekt Państwowej Inspekcji Sanitarnej

Mający na celu:

Promowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci przedszkolnych

i ich rodziców.

Projekt realizowany jest w placówkach przedszkolnych

województwa śląskiego od roku szkolnego 2017/2018.

Cel:

- wzbogacenie wiedzy dzieci z dziedziny zdrowia,

- wykształcenie u nich postawy prozdrowotnej,

- nabycie określonych umiejętności, prawidłowych przyzwyczajeń

i nawyków chigieniczno-zdrowotnych.

Zajęcia poruszają następujące zagadnienia:

  • prawidłowe odżywianie – „ Żywienie na wagę zdrowia"
  • aktywność fizyczna – „ Żywienie na wagę zdrowia"
  • higiena rąk/profilaktyka chorób zakaźnych – „ Szkoła czystych rąk”
  • promieniowanie słoneczne – „ Brązowo, ale czy zdrowo?”
  • rodzaje dymów oraz ich unikanie (szczególnie papierosowego)
  • „ Czyste powietrze wokół nas"

24 maja poniedziałek

"Chrońmy powietrze"

Poprzez:

Odpowiedni sposób palenia w piecach domowych.

Jeżeli chodzi o powietrze, każdy może ograniczać emisję

zanieczyszczeń w swoim domu, a przez to - chronić powietrze.

Unikanie dymu tytoniowego:

Zapobieganie biernego palenia wśród dzieci.

Bierne palenie oznacza:

- zwiększoną częstotliwość występowania przewlekłego występowania

zapalenia ucha środkowego,

- zaburzenia rozwoju psychoruchowego,

- zaburzenia zachowania dziecka,

- zmniejszona odporność na infekcje.


Zapraszam do obejrzenia przygód Wiktora, który lubi jeść słodycze

i wyrzuca opakowania gdzie popadnie, a jego rodzina nie za bardzo

zdaje sobie sprawę z tego, że energię elektryczną także trzeba oszczędzać.

Zapraszam na obejrzenie animacji

Zanieczyszczenia powietrza w gospodarstwie domowym - animacja ...

www.chronmypowietrze.edu.pl

Pytania na temat bajeczki:

- Co należy robić ze śmieciami różnego rodzaju ?

- Co to znaczy oszczędzać energię?

- Jak zanieczyszcza powietrze tata Wiktora?

- Przez co zanieczyszcza powietrze kominek?

- W jaki sposób mama Wiktora zanieczyszcza roślinność i siedliska

zwierząt?

- Co trzeba zrobić aby odpady nadały się do kolejnego przetworzenia?

- w jaki sposób rodzina zaczęła oszczędzać energię?

 

Co dymi?

Facet dymi papieros zdjęcie stock. Obraz złożonej z koszula ... Znalezione obrazy dla zapytania dym z komina

Czarny dym z rury wydechowej. Czytelnik: Jak to możliwe, że taki ...

Co to za zapach?

CZYM SIĘ RÓŻNI ?

Las Widok w Raciborzu – Wikipedia, wolna encyklopedia

 

Zadanie dla dzieci i rodziców:

Wyjście na spacer po swojej najbliższej okolicy i wyszukanie

tego co pachnie lub nie pachnie.

Proszę wszystkich o obserwację swojego otoczenia i zwrócenie

uwagi na to jakie źródła zapachów znajdują się w waszej okolicy?

Karty pracy

ZMYSŁY

ROZSZYFRUJ WYRAZY

DOPASUJ SYLABY - dorysuj literki

GRAFOMOTORYKA DOMEK I DRZEWO

Na zakończenie - "Zapchany komin"

Opłatek Na Tort Sąsiedzi Pat i Mat-Nr 2-20cm

Zmieniony: środa, 27 maja 2020 08:03
 
Język angielski- I'm hungry PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 17 maja 2020 20:08

Hello everybody!


Dziękuję za przesłane zadania. Cieszę się, że dzieci ładnie pracują :)

Dla chętnych wysyłam kolejne propozycje ćwiczeń z angielskiego

na ten tydzień oraz odpowiedzi do zadań z poprzedniego tygodnia.


Odpowiedzi:


zad.1

Cheeky monkey [cziki manki]


zad.2

fingers- palce u ręki  nose- nos   tummy- brzuch

toes- palce u stóp     eyes- oczy  ears- uszy


zad.3

1- daddy  2- mammy 3- brother 4- sister

5- grandpa  6- grandma  7- baby


zad.4

1- sun 2- rain 3- rainbow 4- wind 5- storm 6- snow


zad.5

zielony, różowy, fioletowy, czarny

czerwony, żółty, pomarańczowy, niebieski


zad.6

0- biały 1- czarny 2- różowy 3- pomarańczowy 4- czerwony

5- brązowy 6- fioletowy 7- zielony 8- żółty 9- niebieski 10- szary


zad.7

1- jumper 2- hat 3- coat 4- T-shirt 5- scarf 6- shorts


zad.8

1- dog 2- cat 3- rabbit/bunny 4- duck

5- sheep/lamb 6- cow 7- horse


I'M HUNGRY! [ajm hangri]- JESTEM GŁODNA/Y


1. Look and say [luk end sej]- Spójrz i powiedz


Popatrz na obrazki.

Powtarzaj słowa za rodzicem.

2. Yummy! [jami]- pyszne!


Przypomnij sobie słowa:


tummy [tami]- brzuch

big [big]- duży


Jeśli coś nam smakuje, to po polsku mówimy: pycha!,

a po angielsku mówimy: yummy! [jami].


Posłuchaj tekstu czytanego przez rodzica/ opiekuna.

Możesz powtarzać słowa i naśladować czynności,

o których mowa w tekście (pokazywać jak jesz dane rzeczy).


-> wiem, że ciężko jest czytać dziecku tekst po angielsku

i że nie zawsze dziecko chce współpracować,

ale niestety nie mam możliwości przekazać tej treści

w inny sposób, proszę o zrozumienie


My big tummy           [maj big tami]       mój duży brzuch


A sandwich.                  [e sandłicz]               kanapka

Yum, yum, yummy!        [jam, jam, jami!]       mniam, mniam, pycha!

A sandwich.                   [e sandłicz]               kanapka

Look at my big tummy!   [luk et maj big tami!] spójrz na mój duży brzuch!


A sandwich and a cake.  [e sandłicz end e kejk] kanapka i tort

Yum, yum, yummy!        [jam, jam, jami!]         mniam, mniam, pycha!

A sandwich and a cake.  [e sandłicz end e kejk]  kanapka oraz tort

Look at my big tummy!   [luk et maj big tami!]   spójrz na mój duży brzuch


A biscuit.                       [e biskit]                    herbatnik/ciasteczko

Yum, yum, yummy!         [jam, jam, jami!]         mniam, mniam, pycha!

A biscuit.                        [e biskit]                    herbatnik/ciasteczko

Look at my big tummy!    [luk et maj big tami!]   spójrz na mój duży brzuch!


A biscuit and an ice- cream. [e biskit end en ajs krim] herbatnik i lody

Yum, yum, yummy!           [jam, jam, jami!]            mniam, mniam, pycha!

A biscuit and an ice- cream. [e biskit end en ajs krim]  herbatnik i lody

Look at my big tummy!       [luk et maj big tami!]     spójrz na mój duży brzuch!


3. Count the food [kałnt de fud]- Policz jedzenie


Przypomnij sobie liczby 1-10.

Policz po angielsku ile jest poszczególnych rzeczy na obrazku?

 

ice- cream: seven

biscuit: eight

cake: four

sandwich: three

 

4. I love sandwiches! [aj low sandłiczys!]- kocham kanapki!


Popatrz na obrazki przedstawiające kolejne produkty żywnościowe.

Powtarzaj słowa za rodzicem.

5. Help Cheeky make a sandwich [help cziki mejk e sandłicz]-

pomóż Cheeky zrobić kanapkę


Posłuchaj słów małpki (czytanych przez rodzica/opiekuna).

Następnie pomóż małpce zrobić kanapkę rysując linię wzdłuż ścieżki.

Zbliżając się kredką do talerza powiedz po angielsku co się na nim znajduje.

Jeśli nie masz możliwości wydrukowania, to pokazuj na ekranie.

 

https://ibb.co/1bDhfPq


I love sandwiches! [aj low sandłiczys]- uwielbiam kanapki!


I love sandwiches! One, two, three. I love sandwiches for my tea!

[aj low sandłiczys! łan, tu, fri. aj low sandłiczys for maj ti!]

Kocham kanapki! Raz, dwa, trzy. Uwielbiam kanapki do herbaty!


I put ham, I put egg, I put ham and egg on my sandwich.

[aj put ham, aj put eg, aj put ham end eg on maj sandłicz.]

Kładę szynkę, kładę jajko, kładę szynkę i jajko na moją kanapkę.


I put cheese, I put tomato, I put cheese and tomato on my sandwich.

[aj put czis, aj put tomejtoł, aj put czis end tomejtoł on maj sandłicz]

Kładę ser, kładę pomidora, kładę ser i pomidor na moją kanapkę.


I love sandwiches! One, two, three. I love sandwiches for my tea!

[aj low sandłiczys! łan, tu, fri. aj low sandłiczys for maj ti!]

Uwielbiam kanapki! Raz, dwa, trzy. Kocham kanapki do herbaty!


6. What's your favourite food? [łots jor fejwrit fud?]-

Jakie jest twoje ulubione jedzenie?


Nasza małpka, jak na prawdziwą małpkę przystało, uwielbia banany!

Banan to po angielsku: banana [benana].

A Ty co najbardziej lubisz jeść? Narysuj!

Następnie możesz spróbować dowiedzieć się jak Twoje ulubione danie

brzmi po angielsku.

Powiedz np.: I like bananas! [aj lajk benanas]- lubię banany!

Good luck!


Laughing

Zmieniony: poniedziałek, 18 maja 2020 09:47
 
2020-05-18-22 Święto rodziców PDF Drukuj Email
Wpisany przez Felicja Holisz, Katarzyna Szczypka   
poniedziałek, 18 maja 2020 05:55

Dzień dobry,

przesyłam propozycję ćwiczeń na kolejne dni.

Święto Rodziców !!! | Przedszkole 315 w Warszawie

„Święto rodziców” 18 – 22  V

Cele: - rozwijanie mowy, pamięci,

- zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności,

- określanie wzrostu, porównywanie wzrostu (wysoki, niski, wyższy od,

niższy od, takiego samego wzrostu ),

- rozwijanie umiejętności wykonywania pracy wg instrukcji,

- zachęcanie do wspólnej zabawy z rodzicami.

 

Książka „Karty pracy” cz. 4 – strony 44– 52

Wyprawka – karta 24 „Laurka dla mamy i taty”

 

Proszę o przeczytanie wiersza dla dzieci"

Wiersz Jadwiga Koczanowska „Mama i tata”

Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość co nie ma końca,

Kochana Mamo, Kochany Tato

Dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

 

  • Kończenie zdań przez dziecko.

Moi rodzice są kochani, bo…

Pomagam rodzicom w…

Lubię być w domu, bo…

Z tatą najchętniej robię…

Z mamą najchętniej robię…

  • Układanie zdrobnień do słów: mama, tata.

mama – mamusia, mamuśka, mamunia…

tata – tatuś, tatusiek, tatunio…

  • Wypowiedzi dziecka na temat „Co lubią moi rodzice?”
  • Podawanie rymów do słów: mama, tata.

mama – rama, gama, lama, dama, tama, sama…

tata – wata, data, chata, łata, mata…

  • „Czy znamy imię mamy, taty ?”

Dziecko podaje imiona rodziców. Dzieli je na sylaby, głoski; określa

pierwsze i ostatnie głoski w ich imionach. Układa z liter imiona

rodziców.

  • Zabawa graficzna „Portret mamy i taty”.

Dziecko ma zasłonięte oczy. Zadanie polega na narysowaniu portretu

rodzica lub rodziców. Rodzic pomaga, naprowadzając dziecko, udzielając

mu słownych informacji na temat tego, jak powinno rysować.

  • Zabawa „Rozpoznawanie swojego dziecka po dłoni”.

Rodzic ma zasłonięte oczy. Dotyka dłoni kilkorga osób, dzieci, w tym swojego.

Musi rozpoznać własne dziecko.

 

Działania plastyczne

- kolorowanie bukietu kwiatów dla mamy, strona 50

- rysowanie, w czym pomagam mamie i tacie, strona 49

- rysowanie mamy i taty, strona 46

- rysowanie prezentów, strona 44, 45

- wykonanie laurki z karty 24

- wykonanie dowolnej laurki przez dzieci 5-letnie


Przedszkole uczestniczy w Projekcie edukacyjnym

„ Klub Zdrowego Przedszkolaka”

Foto 1 - „KLUB ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA, CZYLI ŻYWIENIE NA WAGĘ ...

W ramach projektu można realizować następujące cele:

  • Zapoznanie dzieci z „Piramidą Zdrowego Żywienia”
  • Piramida Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży ...

Czyli czego powinno być najwięcej , a

czego najmniej?

Zwróćcie uwagę na to co znajduje się na samym DOLE...

TO RUCH - sport, rower, pływanie, spacery z psem, bieganie,

deskorolka, schody zamiast windy, rolki, hulajnoga,

bieganie i wiele innych. . .

TO także odpowiednia ILOŚĆ SNU i ODPOCZYNKU,

bez urządzenia elektronicznego.

TEGO co NAJWIĘCEJ - znajduje się na samym dole, korzystajmy z

pogody maksymalnie. Poproście rodziców o sprawdzenie stanu

rowerów, nasmarowanie łańcucha, napompowanie opon i W DROGĘ !

  • Zachęcanie dzieci do codziennej aktywności fizycznej i zdrowego odżywiania.
Zapraszam do przyrządzenia pysznej i zdrowej  sałatki owocowej
dla rodziców:

POTRZEBNE BĘDĄ

plastikowy nożyk i plastikowy talerzyk, a także:

- 1 banan

- 2 kiwi,

- pomarańcza,

- 2 brzoskwinie,

- 1 duże jabłko,

- sok z połówki cytryny

Zobaczcie jak sałatkę kroją maluszki.

 

Karty pracy dla chętnych:

Zapraszam do obejrzenia

Wiosna w Dolinie Muminków

Zmieniony: poniedziałek, 18 maja 2020 21:12
 
2020-05-11 - 15 Łaka w maju PDF Drukuj Email
Wpisany przez Felicja Holisz, Katarzyna Szczypka   
poniedziałek, 11 maja 2020 06:18

Dzień dobry,

przesyłam propozycję ćwiczeń na kolejne dni.

 

„Łąka w maju” 11 – 15  V

Łąka w ogrodzie | Zielony Ogródek

źródło - zielonyogrodek.pl

Cele: - zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na łące oraz z

rosnącymi tam roślinami,

- dostrzeganie piękna majowej przyrody,

- zapoznanie z sześcianem,

- rozwijanie umiejętności szeregowania,

- obserwowanie roślin i zwierząt w naturalnym środowisku,

- rozwijanie zainteresowania przyrodą,

- rozwijanie mowy.

Zapraszam do wysłuchania piosenki - WIOSNA NA ŁĄCE

Rozmowa na temat tekstu piosenki:

1. Kto przyszedł na łąkę?

2. Co się znajduje na wiosennej łące?

3. Jakie zwierzątka znajdują się na łączce ?

 

Zadanie:

Uporządkuj nazwy mieszkańców łąki:

gra - nazwy mieszkańców łąki - wersja łatwiejsza

gry nie trzeba zapisywać, można wykonać kolejną obok

i z pomocą rodzica - memo poniżej na tej stronie.


6 - latki

Książka „Litery i liczby” cz.2 – strony 74 - 76

Książka „Karty pracy” cz. 4 – strony 36 – 43

ikona - karta pracy

5 – latki

Książka „Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia” – strona 73

Karty pracy:

ikona - karta pracy

Karta pracy do druku -

1. szlaczki

2. osie symetrii

Praca  plastyczna

  • karta L – kolorowanka
  • lub kolorowanka do pobrania:
  • TIU TIU: maja 2012
  • karta 23 – „Majowa łąka” (wycinanie i składanie pasa wg instrukcji, naklejanie wiosennych kwiatów – naklejek od największych do najmniejszych)
  • lepienie biedronek, motyli, kwiatów z plasteliny
  • malowanie owadów, kwiatów farbami z użyciem wielu różnych kolorów


Zabawa  rytmiczno- artykulacyjna (w parach)

do wiersza Teresy Fiutowskiej „Żabie łapki”

Dwie zielone małe żabki,     Dzieci stoją naprzeciwko siebie,

tak nad stawem grają w łapki:

jedną łapką            -podnoszą prawą rękę ugiętą w łokciu,

klap, klap, klap.      -uderzają o prawą dłoń partnera,

Drugą łapką           -podnoszą lewą rękę ugiętą w łokciu,

klap, klap, klap.      -uderzają o lewą dłoń partnera,

Potem dwiema      -podnoszą obie ręce ugięte w łokciach,

klap, klap, klap.      -uderzają w obie dłonie partnera,

Ty, bocianie          -przykucają i grożą „bocianowi”

nas nie łap!             poruszając wskazującym palcem.


Wiosenne zagadki

Wiosną i latem się pojawia,                     Na niebie jej barwy

kiedy ranek nastaje.                              pięknie się mienią,

Jej kropelki są na kwiatkach,                   jak most ogromny

listkach i na trawie. (rosa)                      łączy niebo z ziemią. (tęcza)


Błyszczący na jej plecach                        Ma barwne skrzydła,

płaszczyk czerwony,                              fruwa nad łąką

czarnymi kropkami                                 i bardzo lubi,

pięknie ozdobiony. (biedronka)               gdy świeci słonko. (motyl)


Rozciąga policzki                                   Jak się ten owad nazywa?

jak woreczki małe.                                Przez cały dzień pracuje.

Zimowe zapasy                                     Na plecach nosi ciężary,

przenosi w nich całe.                             kopiec wielki buduje. (mrówka)

Na czas mroźnej zimy,

gromadzi je w norze.

Ma miłe futerko,

Znacie go może? (chomik)


Zabawy z sześcianem

1. Przypomnienie cech kwadratu ( ma 4 boki równe).

scenariusz zajęć matematycznych

Rysowanie kwadratu palcem w powietrzu.

2. Zapoznanie z sześcianem.

Kostki Do Gry Sześcian Die - Darmowa grafika wektorowa na Pixabay

Nazywamy figurę przestrzenną. Liczymy ściany. Określamy kształt

ścian – kwadrat.

Układamy kilka różnych sześcianów wg wzrastającej wielkości,

a potem – wg malejącej.

3. Wykonanie zadania na karcie pracy strona 40.

Oglądanie sześcianów, określanie różnic i podobieństw miedzy nimi.

Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów.

Oglądanie obrazków sześcianów w różnym położeniu.

(Można wykonać wspólnie,  dziecko  z rodzicem model sześcianu

z kartonu).

sześcian - pudełko do składania - kostka

4. Zabawy z sześcianem – kostką.

Dziecko rzuca kostką i wykonuje tyle czynności podanych 
przez rodzica, ile oczek wyrzucił na kostce, np. podskoki,

skłony, przysiady, okrzyki.

Dziecko rzuca kostką i podaje liczbę większą ( lub mniejszą 
o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce.

5. Utrwalanie nazwy „sześcian”.

Zabawa ( określająca wartość logiczna zdań )

Rodzic mówi zdania, a dziecko daje umówiony sygnał (np. klaszcze), jeżeli zdanie jest prawdziwe – siedzi bez ruchu.

Czy to prawda, czy to fałsz?

Gdy odgadniesz, sygnał dasz.

- Konik polny w wodzie gra.

- Żaba dwie głowy ma.

- Biedroneczki są w kropeczki.

-Motyle maja ciepłe czapeczki.

- Stokrotka jest czerwona.

- Ważka jest większa niż wrona.


Ćwiczenia logarytmiczne „Rób to o czym mówi wiersz”

Zrób do przodu cztery kroki,

i rozejrzyj się na boki.

Tupnij noga raz i dwa,

ta zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo, jeden krok,

przysiad i do góry skok.

Zrób do tyłu kroków trzy,

by koledze otrzeć łzy.

Klaśnij w ręce razy pięć,

na klaskanie też masz chęć!

Wokół obróć się, raz dwa,

piłka skacze hop-sa-sa.

Ręce w gore i na boki,

zrób zajęcze cztery skoki.

Gdy się zmęczysz, poleż sobie,

i wyciągnij w górę nogę.


Zabawa – kończenie rymowanek o łące

Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno …(łąka)

Czerwone jak gotowane raki to …(maki)

Ma żółty środek, białe płatki,

łodyga u niej wiotka.

Ten łąkowy kwiat, to…( stokrotka)

Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.

Wygrzewa się w promykach słonka.

To maleńka…(biedronka)

Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie to …(motyle)

Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna…(osa)

 

Karta E i karta G – obrazki owadów i roślin łąkowych.

Karta N – wyrazy (biedronka, konik polny, jaskier, trawa, ważka, stokrotka, mak).

Dziecko dobiera odpowiedni wyraz do obrazka lub odwrotnie.

Do wydruku:

Już przyszła wiosna - Zdalne lekcje - Portal Gov.pl

Nauczanie zdalne | Przedszkole nr 5 w Pszczynie

źródło-przedszkole5pszczyna

Żabka - do wydruku

źródło-p20chorzow.edu.pl

Zmieniony: wtorek, 12 maja 2020 11:10
 
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 10 maja 2020 19:53

1. Zabawy z piłkami

- Trafianie piłką do pojemnika na pranie, do wiaderka po farbie itp. Rzucajcie prawą, lewą o obiema rękami. Można zliczać punkty.

- Toczenie piłeczki pingpongowej oddechem. Dziecko poruszając się na czworaka dmucha w piłeczkę, popychając ją w wyznaczonym kierunku. Celem może być np. wprowadzenie i zatrzymanie (oddechem!) piłeczki na kartce papieru.

- Podawanie sobie piłki nogami – minifutbol. Dla bezpieczeństwa sprzętów domowych lepiej będzie, jeśli piłka nie będzie traciła kontaktu z podłożem.


2. Slalom na różne sposoby

Ustaw slalom, układając na podłodze w linii prostej np. papierowe lub plastikowe kubeczki albo butelki (mogą to być też zgniecione zapisane kartki papieru). Poproś dziecko, aby pokonywało slalomem przeszkody w różny sposób: na czworaka, na czworaka tyłem, na jednej nodze, tyłem na stojąco, idąc w kucki, skacząc jak zając itd. Starsze dziecko może spróbować pokonać slalom z zawiązanymi oczami.


3. Gra w kolory

Gra, którą pewnie każdy z was pamięta z dzieciństwa. Rzucamy do siebie piłką, mówiąc różne kolory, a na czarny nie łapiemy.


Źródło: https://mamotoja.pl/zabawy-ruchowe-dla-dzieci-w-domu-20-pomyslow,sporty-artykul,28865,r1p1.html

http://mama-filipka.blogspot.com/2018/05/10-pomysow-na-zabawy-ruchowe-w-domu.html


SmileSmileSmile

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL