Home Oddział drugi
Oddział drugi
Język angielski- Revision PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 10 maja 2020 11:39

Good morning! :) It's time to revise!

 

Pora powtórzyć sobie wszystkie dotychczas poznane rzeczy.

Przygotowałam dla Was specjalne karty pracy.

W wolnej chwili spróbujcie wykonać ćwiczenia (oczywiście z pomocą

rodzica lub opiekuna) i zobaczcie czy pamiętacie wszystkie słowa.

Jeśli nie pamiętacie wszystkiego, to nie martwcie się !

Jeszcze będzie dużo czasu żeby się nauczyć ;)

Jeżeli nie macie możliwości wydrukowania kart, to możecie

pokazywać na ekranie, a rodzic/opiekun niech zapisuje

Wasze odpowiedzi na kartce.

Rozwiązania wyślę za tydzień :)

Good luck! Powodzenia :)

 

Karta pracy nr 1: https://ibb.co/vvW5dM5

Karta pracy nr 2: https://ibb.co/1TTZKYp

Karta pracy nr 3: https://ibb.co/34c4GPJ

Karta pracy nr 4: https://ibb.co/9hPY16g

Dla młodszych dzieci lub jako pomoc można włączyć piosenki:

 

części ciała: https://youtu.be/QA48wTGbU7A

członkowie rodziny: https://youtu.be/kCka94jeGTk

kolory: https://youtu.be/zxIpA5nF_LY

liczby: https://youtu.be/ea5-SIe5l7M

zwierzęta na farmie: https://youtu.be/Wm4R8d0d8kU

Zmieniony: niedziela, 10 maja 2020 14:22
 
Propozycje ćwiczeń PDF Drukuj Email
Wpisany przez Felicja Holisz, Katarzyna Szczypka   
środa, 06 maja 2020 06:39

Dzień dobry,

przesyłam propozycję ćwiczeń na kolejne dni.

 

„Moja  ojczyzna” 04 – 08  V

Cele: - poznawanie historii powstania Warszawy,

- zapoznanie z wyglądem mapy Polski,

- zapoznanie z nazwami państw należących do UE,

- zapoznanie z duńskim pisarzem Hansem Christianem Andersenem,

- porównanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą     wspólnej miary,

- poznawanie miary płynów (1l,  0,5l,  1,5l).

 

6 - latki

Książka „Karty pracy” cz. 4 – strony 28 – 35

5 – latki

Książka „Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia” – strona 75

 

Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów

1. Określanie, ile wody jest w butelce.

Stawiamy przed dzieckiem zakręconą butelkę z wodą. Dziecko stwierdza, czy wody w butelce jest dużo, czy mało. Potem przewracamy butelkę i pytamy, czy w butelce jest tyle samo wody?

2. Ustawianie butelek wg wzrastającej w nich ilości wody.

Ustawiamy kilka butelek z wodą zabarwioną farbą, w butelkach jest różna ilość wody. Dziecko określa, w której butelce jest najwięcej wody, a w której najmniej. Ustawia butelki wg ilości wody – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą. Dziecko dmucha w kolejne odkręcone butelki. Porównuje dźwięki wydawane przez nie.

3. Zapoznanie z miara płynów.

Informujemy dziecko, że miara pojemności płynów jest 1 litr. 0,5 litra to jest połowa 1 litra, a 1,5 litra – to litr i jeszcze połowa litra.

Dziecko powinno widzieć butelki o pojemnościach 1l, 0,5l i 1,5l.

4. Sprawdzanie ilości napojów w 2 rożnych naczyniach za pomocą wspólnej miary.

Dziecko nalewa te sama ilość wody do naczynia wysokiego i wąskiego i do naczynia szerokiego i niskiego. Może to robić przy pomocy kubka – liczy ile kubków wody używa. Dziecko może też wylewać z dwóch różnych naczyń wodę i sprawdzać, gdzie było więcej, a gdzie mniej. Dziecko powinno zauważyć, że wody jest tyle samo, ale w dwóch różnych naczyniach widać różne poziomy wody ( wydaje się, że w jednym naczyniu jest więcej, a drugim mniej).

Po zabawach z wodą, dziecko może wykonać zadania na karcie pracy ze strony 32 (6 – latki).

 

Działalność plastyczna

1. Wycinanie z czasopism zdjęć przedstawiających różne miejsca naszego kraju. Naklejanie wybranego obrazka na środku kartki i dorysowywanie z każdej strony brakujących elementów, w taki sposób, aby z naklejonym elementem tworzyły jedną całość.

2. Naklejanie cienkiego wałeczka plasteliny na zaznaczony na mapie konturowej Polski, ślad rzeki Wisły, wypełnianie plasteliną wnętrza mapy Polski (góry, niziny, wyżyny) zgodnie z kolorystyką. Zaznaczanie Warszawy i swojej miejscowości.

 

Ćwiczenia oddechowe „Wiślane fale”

Dziecko nabiera powietrza nosem, a następnie powoli wypuszcza je ustami, wprawiając w ruch paski niebieskiej bibuły lub wstążeczki przymocowanej do patyczka.

 

Rymowanka ( do nauki na pamięć)

W Europie mieszkam,

tak jak ty, kolego.

Że jestem Polakiem-

dumny jestem z tego.

 

6-latki mogą układać z liter alfabetu nazwy: Tatry, Wisła, stolica, Bałtyk, Polska.

 

Wysłuchanie dowolnej baśni H.Ch. Andersena

 
Język angielski- Clean/Dirty/Traffic lights PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 03 maja 2020 19:36

Hello!

Witam wszystkich po majowej przerwie. Przesyłam propozycje ćwiczeń

z języka angielskiego na ten tydzień.

Mam nadzieję, że wszystkie zadania dotychczas przeze mnie wysłane są

zrozumiałe i dzieci chętnie je wykonują.

W razie jakichkolwiek problemów/ pytań proszę się ze mną kontaktować

drogą mailową ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ).



1. What animal is it? [łot enimal is yt?]- Co to za zwierzę?


Przypomnij sobie nazwy zwierząt z poprzedniej lekcji.

Popatrz na obrazki i spróbuj nazwać po angielsku poszczególne zwierzęta.

 

 

1- horse [hors]

2- sheep [szip]

3- cow [kał]

4- dog [dog]

5- cat [ket]

6- duck [dak]

7- bird [berd]

8- rabbit/ bunny [rabit/ bani]

9- butterfly [baterflaj]

10- frog [frog]


2. Clean and dirty [klin end derti]- Czyste i brudne


Dzisiaj poznasz kolejne słowa:


clean [klin]- czysty

dirty [derti]- brudny

hands [hends]- dłonie


Spójrz na obrazki i powtarzaj słowa za rodzicem.

 



Posłuchaj tekstu piosenki (czytanego przez rodzica/opiekuna).

W trakcie czytania pokazuj czynności, o których mowa w tekście.



Dirty hands [derti hends]- brudne ręce


Look at my dirty hands,                     [luk et maj derti hends]

spójrz na moje brudne ręce

Dirty hands,                                     [derti hends]

brudne ręce

Dirty hands.                                     [derti hends]

brudne ręce

Look at my dirty hands.                     [luk et maj derti hends]                 \

spójrz na moje brudne ręce

Yuk, yuk, yuk!                                  [jak jak jak]

fuj fuj fuj

 

This is the way I wash my hands,       [dys ys de łej aj łosz maj hends]

a oto sposób w który myję ręce

Wash my hands,                               [łosz maj hends]

myję ręce

Wash my hands.                               [łosz maj hends]

myję ręce

This is the way I wash my hands.       [dys ys de łej aj łosz maj hends]

w ten właśnie sposób myję ręce

Wash, wash, wash!                           [łosz łosz łosz]

myję myję myję

 

Look at my clean hands,                    [luk et maj klin hends]

spójrz na moje czyste ręce

Clean hands,                                    [klin hends]

czyste ręce

Clean hands.                                    [klin hends]

czyste ręce

Look at my clean hands.                    [luk et maj klin hends]

spójrz na moje czyste ręce

Clean, clean, clean!                           [klin klin klin]

czyste czyste czyste

 

Możesz też poprosić rodzica o przeczytanie tego tekstu w łazience,

w czasie, gdy Ty będziesz myć ręce :)


 

3. Help Elly [help eli]- pomóż Elly


Pomórz dziewczynce umyć ręce, rysując linię wzdłuż ścieżki.

 

https://ibb.co/FYVhYZG


 

4. Colour the animal [kalor de enimal]- pokoloruj zwierzę


Wybierz zwierzę z obrazka i pokoloruj je tak, żeby wyglądało na brudne.

Następnie powiedz np. the dog is dirty [de dog is derti]- pies jest brudny.

 

https://ibb.co/ZhYsxB7

 

5. The tractor song [de traktor song]- piosenka o traktorze


Przypomnij sobie 3 kolory:


red [red]- czerwony

yellow [jeloł]- żółty

green [grin]- zielony


To kolory, które znajdują się na sygnalizatorze świetlnym.


Poznaj nowe słowa:


stop [stap]- zatrzymać się, stać, stop

wait [łejt]- czekać

go [goł]- jechać, iść

 

Wyobraź sobie, że jedziesz traktorem i zbliżasz się do sygnalizacji świetlnej.

Posłuchaj tekstu piosenki (czytanego przez rodzica/opiekuna).

Naśladuj czynności, o których mowa w tekście.

 

The tractor song            [de traktor song]           piosenka o traktorze


I'm driving the tractor.      [ajm drajwin de traktor]    jadę traktorem

Brumm, brumm, brumm!   [brum brum brum]            brum brum brum

I'm driving the tractor.      [ajm drajwin de traktor]    jadę traktorem

Brumm, brumm, brumm!   [brum brum brum]           brum brum brum

 

Red, red, red.                  [red red red]                    czerwone czerwone czerwone

Time to stop!                   [tajm tu stap]                  pora się zatrzymać

Red, red, red.                  [red red red]                    czerwone czerwone czerwone

Stop, stop, stop!              [stap stap stap]                stój stój stój

 

Yellow, yellow, yellow.      [jeloł jeloł jeloł]                żółte żółte żółte

Time to wait!                   [tajm tu łejt]                    trzeba czekać

Yellow, yellow, yellow.      [jeloł jeloł jeloł]                żółte żółte żółte

Wait, wait, wait!               [łejt łejt łejt]                    czekaj czekaj czekaj

 

Green, green, green.        [grin grin grin]                  zielone zielone zielone

Off we go!                       [of łi goł]                         ruszamy

Green, green, green.        [grin grin grin]                  zielone zielone zielone

Go, go ,go !                     [goł goł goł]                     jedź jedź jedź


 

6. Traffic lights [trafik lajts]- sygnalizacja świetlna


Patrząc na zadanie 5, pokoloruj światła.

Następnie połącz strzałką angielskie słowa z odpowiednim światłem.

 

https://ibb.co/KwBy8jR


Jeśli nie masz drukarki to sam narysuj światła na kartce i spróbuj napisać

w odpowiednim miejscu trzy angielskie słowa:


stop [stap]- stać

wait [łejt]- czekać

go [goł]- jechać

 

 

7. Traffic fun


* Jedna osoba wypowiada kolor po angielsku (red, yellow, green),

a druga osoba pokazuje jak trzeba się zachować na danym świetle.

* Jedna osoba wypowiada słowo (stop, wait, go), a druga osoba

naśladuje czynność, którą opisuje dane słowo.

 

Have fun! [hew fan]- Miłej zabawy


 


 

 

Zmieniony: poniedziałek, 04 maja 2020 11:41
 
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 26 kwietnia 2020 19:08

1. Znajdź kolor

Zadaniem dziecka jest przynieść 10 rzeczy tego samego koloru.

 

2. Podłoga parzy

Zadanie polega na znalezieniu się w miejscu, w którym nasze nogi nie dotykają ziemi.

 

3. Kartki z zadaniami

Do zabawy trzeba się wcześniej przygotować. Przygotowane kartki z zadaniami wystarczą na długo. Na małych karteczkach zapisujemy zadania. Mogą to być np. 2 podskoki, 2 przysiady, 2 pajacyki, klaskanie, kląskanie, stanie na jednej nodze, bieganie itd. Wszystko zależy tu od nas. Kartki wkładamy do jakiegoś pudełka. Dziecko po kolei losuje zadania, które musi następnie wykonać. Można oczywiście losować razem z dzieckiem i wspólnie wykonywać zadania.

 

Źródło:

https://czymzajacmalucha.pl/zabawy/487-zabawy-ruchowe-i-silowe-w-domu.html

https://dziendobry.tvn.pl/a/zmecz-dziecko-a-nie-siebie-czyli-zabawy-ruchowe-dla-dzieci-w-czasie-kwarantanny

 

SmileSmileSmile

 
Język angielski- Animals PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 26 kwietnia 2020 13:45

FARM AND SPRING ANIMALS [farm end spring enimals]-

Zwierzęta na farmie i zwierzęta wiosenne



1. Look and say [luk end sej]- Spójrz i powiedz


Popatrz na obrazki i powtarzaj słowa za rodzicem

 

 

Przypomnij sobie nazwy zwierząt, które poznaliśmy przy okazji lekcji wielkanocnej

(bunny- zajączek, lamb- baranek, chick- kurczaczek)



2. Farmer Brown [farmer brałn]- rolnik Brown

 

Posłuchaj słów piosenki (czytanej przez rodzica/opiekuna).

W momencie wypowiadania nazw zwierząt, spróbuj naśladować

jaki odgłos dane zwierzę wydaje.


Farmer Brown


Farmer Brown has a farm         [farmer brałn hes e farm]       rolnik Brown farmę ma

On the farm there is a duck.     [on de farm der is e dak]        na tej farmie jest kaczka

On the farm there is a cow.      [on de farm der is e kał]         na tej farmie jest krowa

On the farm there is a horse.    [on de farm der is e hors]       na tej farmie jest koń

On the farm there is a sheep.    [on de farm der is e szip]       na tej farmie jest owca

Farmer Brown has a farm.        [farmer brałn hes e farm]       rolnik Brown farmę ma

 

 

3. How many? [hał meny?]- ile?


Przypomnij sobie liczby 1-10.

Policz po angielsku ile jest zwierząt na obrazku?

Nazwij te zwierzęta.


 

 

4. Spring animals [spring enimals]- wiosenne zwierzęta


Spójrz na kolejne obrazki ze zwierzętami i powtarzaj za rodzicem słowa.

 

5. The up and down song [de ap end dałn song]- piosenka w górę i w dół


Przypomnij sobie słowa:


ears [irs] - uszy

eyes [ajs]- oczy

big [big]- duży

jump [dżamp]- skakać


Poznaj kolejne słowa potrzebne do tego zadania:


up [ap]- w górę

down [dałn]- w dół

turn around [tern erałnd]- obracać się dookoła

wing [łing]- skrzydło

fly [flaj]- latać


Posłuchaj tekstu piosenki (czytanego przez rodzica/opiekuna)

i pokazuj rzeczy, o których mowa w tekście.


The up and down song


I' m a rabbit               [ajm e rabit]                 jestem królikiem

With two big ears.       [łif tu big irs]               z dwoma dużymi uszami

I jump up and down.   [aj dżamp ap end dałn] skaczę w górę i w dół

I turn around.             [aj tern erałnd]            obracam się dookoła


I'm a bird                   [ajm e berd]                 jestem ptakiem

With two big wings.     [łif tu big łings]            z dwoma dużymi skrzydłami

I fly up and down.       [aj flaj ap end dałn]      latam do góry i na dół

I turn around.             [aj tern erałnd]            obracam się dookoła


I'm a frog                   [ajm e frog]                 jestem żabą

With two big eyes.       [łif tu big ajs]              z dwoma dużymi oczami

I jump up and down.   [aj dżamp ap end dałn] skaczę w górę i w dół

I turn around.             [aj tern erałnd]            obracam się dookoła


I'm a butterfly             [ajm e baterflaj]           jestem motylem

With two big wings.     [łif tu big łings]           z dwoma dużymi skrzydłami

I fly up and down.       [aj flaj ap end dałn]     latam do góry i na dół

I turn around.             [aj tern erałnd]            obracam się dookoła

 


6. Animals family [enimals femyli]- zwierzęca rodzina


Przypomnij sobie nazwy członków rodziny, które poznaliśmy na zajęciach.


mammy [mami]- mama

daddy [dadi]- tata

sister [sister]- siostra

brother [brader]- brat

grandma [grendma]- babcia

grandpa [grendpa]- dziadek

baby [bejbi]- dzidziuś


Spójrz na obrazek i spróbuj nazwać po angielsku członków kociej rodziny.

https://ibb.co/QNsCvgK

możesz pokolorować obrazek lub sam narysować rodzinę zwierzątek :)


7. Animals game [enimals gejm]- zwierzęca gra


Wydrukuj obrazki ze zwierzętami.

Następnie wytnij je i zagnij obrazki tak, żeby nie było widać zwierząt,

które się na nich znajdują.

Każdy po kolei losuje obrazek i próbuje pokazać wylosowane zwierzę.

Pozostałe osoby próbują odgadnąć po angielsku o jakie zwierzę chodzi.


Jeśli nie masz możliwości wydrukowania obrazków:

Jedna osoba naśladuje jakieś zwierzę, a druga osoba próbuje odgadnąć

po angielsku o jakie zwierzę chodzi.


https://ibb.co/RHM3cgs

https://ibb.co/qYKw7hd


A to co za zwierzę? :)


 

See you soon!

Zmieniony: niedziela, 17 maja 2020 20:22
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL