Home Oddział drugi
Oddział drugi
Propozycje ćwiczeń PDF Drukuj Email
Wpisany przez Felicja Holisz, Katarzyna Szczypka   
niedziela, 26 kwietnia 2020 13:37

Dzień dobry,

przesyłam propozycję ćwiczeń na kolejne dni.

 

„Moja miejscowość, mój region” 27 – 30  IV

 

Cele: - rozwijanie mowy,

- wskazywanie różnic między miastem a wsią,

- obserwowanie zmian, jakie zaszły w najbliższej okolicy,

- poznawanie nazw pobliskich ulic,

- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,

- przedstawianie działań w zapisie,

- zapoznanie z herbem swojej miejscowości.

 

6 - latki

Książka „Litery i liczby” cz. 2 – strona 75

Książka „Karty pracy” cz. 5 – strony 20 – 28

 

Spacer po swojej miejscowościzadaniem dzieci jest oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych, zwracanie uwagi na budownictwo jedni- i wielorodzinne, poznawanie nazw mijanych ulic, zachęcanie do obserwacji zmian, jakie zaszły w najbliższej okolicy.

 

Ćwiczenie twórcze „Nowe ulice” – dzieci zamieniają nazwy ulic na nazwy pochodzące od owoców (np. Cytrynowa, Bananowa) lub słodyczy (np. Czekoladowa, Herbatnikowa).

 

Wiersz –  „Droga do przedszkola”

Codziennie wczesnym rankiem

zawsze droga tą samą

do przedszkola maszeruję

razem z moją mamą.

 

Mijam skrzyżowanie,

sklepy, park i szkołę,

potem kilka domów

i widzę przedszkole.

 

Chociaż jestem mały,

to swój adres znam.

Do domu potrafię

drogę wskazać sam.

 

Utrwalanie zapisów cyfrowych

- układanie domina obrazkowo – liczbowego,

- rysowanie lub wycinanie elementów, których liczba odpowiada liczbie umieszczonej na karcie,

- wykonywanie ruchów wg pomysłów dzieci, których liczba odpowiada pokazanej przez rodzica liczbie,

- dopełnianie w pudełku patyczków, guzików itp. zgodnie ze wskazaniem określonej liczby,

- modelowanie cyfr z plasteliny, zgodnie z określoną liczbą elementów narysowanych na papierze.

Zabawy z kostkami

2 kostki do dodawania – kostki mają zaklejone sześć kropek, puste pole liczone jako zero.

2 kostki do odejmowania – jedna kostka bez zmian, druga kostka ma kropek : sześć, siedem, osiem, dziewięć i dwa razy po dziesięć.

Dodawanie – dziecko rzuca kolejno dwiema kostkami. Po wyrzuceniu liczy oczka. Układa odpowiednie działania z gotowych cyfr i znaków i je odczytuje.

Np. 5+4=9

Odejmowanie – dziecko rzuca kolejno kostkami. Najpierw tą z większą liczbą oczek, a potem drugą. Liczy oczka wyrzucane na pierwszej, a potem – na drugiej kostce. Od liczby kropek z pierwszej kostki odejmuje liczbę kropek z drugiej kostki. Układa odpowiednie działanie i je odczytuje.

Np. 10-6=4

 

Działalność plastyczna

- rysowanie herbu Chybia,

- rysowanie różnych miejsc, obiektów ze swojej miejscowości; zrobienie z obrazków albumu;

- ozdabianie wydrukowanej nazwy swojej miejscowości.

 

 
Język angielski- Clothes PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 19 kwietnia 2020 19:44

Good morning! [gud morning]- dzień dobry!

Rozpoczynamy kolejny tydzień naszej pracy zdalnej.

Dla chętnych przesyłam propozycje ćwiczeń/ zabaw z języka angielskiego.

W nawiasach kwadratowych znajdą Państwo wymowę.

Pozdrawiam serdecznie,

Marta Janny (e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

 


MY CLOTHES [maj klołds]- moje ubrania

 


1. Listen and repeat [lisyn end ripit]- posłuchaj i powtarzaj


Popatrz na obrazki z ubraniami, posłuchaj jak brzmią dane słowa,

następnie powtarzaj słowa za rodzicem.

 



Pokaż jak zakładasz poszczególne ubrania.

Następnie posłuchaj rymowanki (czytanej przez rodzica/opiekuna)

i pokazuj czynności o których mowa w rymowance.


 

Getting dressed [geting dresd]-                    ubieranie się


I put my jumper on.      [aj put maj dżamper on]        zakładam sweter

One, two, three.           [łan tu fri]                             raz, dwa, trzy

I'm ready!                    [ajm redi]                             jestem gotowy!

Let's play.                    [lets plej]                              pobawmy się


I put my coat on.          [aj put maj kołt on]               zakładam płaszcz/kurtkę

One, two, three.           [łan, tu, fri]                           raz, dwa, trzy

I'm ready!                    [ajm redi]                             jestem gotowy!    

Let's play.                     [lets plej]                             pobawmy się


I put my hat on.            [aj put maj het on]               zakładam czapkę

One, two, three.            [łan tu fri]                            raz, dwa, trzy

I'm ready!                     [ajm redi]                            jestem gotowy!

Let's play.                     [lets plej]                             pobawmy się


I put my scarf on.          [aj put maj skarf on]             zakładam szalik

One, two, three.            [łan tu fri]                            raz, dwa, trzy

I'm ready!                     [ajm redi]                            jestem gotowy!

Let's play.                     [lets plej]                             pobawmy się

 

 

Zawsze po piosence/zabawie wołam:

Clap your hands! [klap jor hends] i wtedy dzieci klaszczą.

 

 

 

2. Hot and cold [hot end kold]- gorąco i zimno


Przypomnij sobie dwa słowa: hot [hot]- gorąco, cold [kold]- zimno.

Następnie spójrz na obrazki i powtórz za rodzicem kolejne nazwy ubrań

po angielsku.

 


 

Porozmawiaj z rodzicem kiedy ubierasz dane ubrania. Co ubierasz latem

gdy jest gorąco, a co zimą gdy jest zimno ?

Następnie posłuchaj rymowanki (czytanej przez rodzica/opiekuna) i pokazuj

czynności, o których mowa w rymowance.


 

Hot and cold song    [hot end kold song]-      piosenka gorąco i zimno


I'm cold, cold, cold!     [ajm kold kold kold]          jest mi zimno, zimno, zimno!

I put my jumper on.    [aj put maj dżamper on]    ubieram sweter

I'm cold, cold, cold!     [ajm kold kold kold]          jest mi zimno, zimno, zimno!

I put my coat on.        [aj put maj kołt on]           ubieram kurtkę

I'm cold, cold, cold!     [ajm kold kold kold]          jest mi zimno, zimno, zimno!

 

I'm hot, hot, hot!         [ajm hot hot hot]             jest mi gorąco, gorąco, gorąco!

I put my T-shirt on.      [aj put maj tiszert on]      zakładam koszulkę

I'm hot, hot, hot!         [ajm hot hot hot]             jest mi gorąco, gorąco, gorąco!

I put my shorts on.      [aj put maj szorts on]       zakładam krótkie spodenki

I'm hot, hot, hot!         [ajm hot hot hot]             jest mi gorąco, gorąco, gorąco!


 

3. Look and say [luk end sej]- popatrz i powiedz


Spójrz na obrazki i powiedz po angielsku co to za ubrania i w jakim są kolorze.

(nazwy kolorów znajdą Państwo w pierwszej lekcji)

 

1- red jumper [red dżamper]

2- yellow coat [jeloł kołt]

3- green hat [grin het]

4- pink scarf [pink skarf]

5- orange T-shirt [orendż tiszert]

6- black shorts [blek szorts]

 


4. Colour the clothes [kalor de klołds]- pokoloruj ubrania


Pokoloruj ubrania dzieci według instrukcji zawartej na obrazku.

Nieoznaczone elementy pokoloruj według własnego uznania.

Jeśli nie masz dostępu do drukarki, to możesz spróbować sam

narysować postać w ubraniach według instrukcji z wybranego obrazka.


https://ibb.co/j6TKHJm - dziewczynka

https://ibb.co/FBSFN2V - chłopiec


 

5. What do you wear? [łot du ju łer]- co ubierasz?


Podziel kartkę na cztery kwadraty.

Poproś rodzica/ opiekuna, aby zadał Ci poniższe pytania.

Narysuj swoje odpowiedzi.


Kwadrat 1- It's rainy. What do you wear? [its rejni. łot du ju łer?]

Pada deszcz. Co ubierasz?


Kwadrat 2- It's sunny. What do you wear? [its sani. łot du ju łer?]

Jest słonecznie. Co ubierasz?


Kwadrat 3- It's snowy. What do you wear? [its snołi. łot du ju łer?]

Pada śnieg. Co ubierasz?


Kwadrat 4- What do you like wearing? [łot du ju lajk łering?]

Co lubisz ubierać?


6. Get dressed [get dresd]- ubierz się


Wyciągnij z szafy ubrania, których się nauczyłeś na tej lekcji.

Następnie jedna osoba mówi np. scarf (szalik), a druga osoba

podchodzi do danej rzeczy i ubiera ją.

 

A co ma ubrane nasza małpka?

(white scarf [łajt skarf]- biały szalik)



Bye! Bye! [baj baj]- pa pa !

We miss you so much! [łi mys ju soł macz]- bardzo za Wami tęsknimy !

Zmieniony: niedziela, 19 kwietnia 2020 21:48
 
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 19 kwietnia 2020 20:12


PAJĄK I MUCHY

Dzieci biegają swobodnie po pokoju i naśladują gestami i dźwiękiem muchy. Na hasło „pająk”, zastygają w bezruchu. Osoba udająca pajęczaka spaceruje między uczestnikami zabawy i obserwuje czy ktoś się nie porusza. Ten, kto nie wytrwa w bezczynności jest zabierany do „sieci” (miejsce poza polem biegania np. kanapa) i odpada z gry. Pająk na chwilę wraca do swoich sieci, muchy w tym czasie fruwają, a potem znowu przychodzi pora na polowanie. Gra kończy się, gdy wszystkie dzieci zostaną zaplątane w pajęczynę.


CZERWONE I ZIELONE

Rodzic przygotowuje dwa lizaki – jeden w kolorze czerwonym, a drugi w zielonym. Dzieci swobodnie biegają po pokoju. Gdy mama albo tata podniosą czerwony lizak, to się zatrzymują, a jak zielony to kontynuują kursowanie po mieszkaniu. Ćwiczenie wpływa na koncentrację, a także jest dobrym wprowadzeniem do nauki sygnalizacji świetlnej.


ZABAWY Z PIŁKĄ


Piłka jest świetnym materiałem do zabawy, gdyż można ją wykorzystywać na różne sposoby, w zależności od wieku dziecka. Dla najmłodszych przedszkolaków wyzwaniem jest zwykłe rzucanie do siebie piłki, starsze dzieci potrzebują już modyfikacji, np.
- Rzucanie piłki do celu. Wykorzystujemy wszystko to, co jest dostępne w domu: skrzynia, pudło, kosz na śmieci. Im starsze i zręczniejsze dziecko, tym dalej ustawiamy cel rzutu
- Piłka i kolory. Rzucamy do siebie piłkę wymieniając różne kolory. Na hasło "czarny" piłeczki nie wolno złapać. Jeśli jednak uczestnik chwyci piłkę, przegrywa lub wykonuje zadanie np. dziesięć podskoków.


Źródło : https://www.junior.sport.pl/junior/1,135918,16650820,gry-i-zabawy-ruchowe-w-domu.html

https://www.e-korepetycje.net/artykuly/zabawy-ruchowe-w-domu

SmileSmileSmile


Zmieniony: niedziela, 19 kwietnia 2020 20:20
 
Propozycje ćwiczeń PDF Drukuj Email
Wpisany przez Felicja Holisz, Katarzyna Szczypka   
niedziela, 19 kwietnia 2020 14:26

Dzień dobry,

przesyłam propozycję ćwiczeń na następne dni.

 

„Dbamy o przyrodę” 20 – 24  IV

Cele: - rozwijanie mowy,

- kształtowanie postaw proekologicznych,

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- zachęcanie do segregowania śmieci,

- zachęcanie do dbania o swoje najbliższe środowisko,

- wyrabianie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę.

6 - latki

Książka „Litery i liczby” cz. 2 – strony 70-74

Książka „Karty pracy” cz. 4 – strony 12 – 19

5 - latki

Książka „Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia” – strona 72

 

Poznanie litery „h, H”

Dodatkowo: karta 21 – wykonanie pojemników na odpady, segregowane wg wzoru,

karta H – karty logiczne do ćwiczeń klasyfikacyjnych.

 

 

Wiersz – Agata Widzowska „Strażnicy przyrody”

- Kuku, kuku! – echo niesie,

To kukułkę słychać w lesie.

- Kuku, czekam! Kuku, dzieci!

Czy sprzątniecie swoje śmieci?

Płaczą sarny i jeżyki:

- Ach! Zamienią las w śmietniki!

Rudy lisek wyszedł z norki.

- Dzieci to są mądre stworki.

O! Zbierają już butelki

i zakrętki, i papierki.

Wiedzą, że ze szkiełka w lesie

straszny pożar się rozniesie!

Hyc! Wyskoczył zając Kicek.

- Chcecie poznać tajemnicę?

Każdy maluch las szanuje

i porządku w nim pilnuje.

Wie, że drzewo i roślina

oczyszczają dym z komina.

- Prawda – szepnął wilczek młody.

- Dzieci bronią swej przyrody.

Nikt nie goni nas z patykiem

i nie płoszy zwierząt krzykiem,

Po mrowisku też nie skaczą.

Przecież wtedy mrówki płaczą!

Odezwała się sarenka :

- Pamiętają o ziarenkach,

w zimie dokarmiają ptaki.

Lubią nas te przedszkolaki!

Cieszmy się więc do rozpuku

i śpiewajmy : Kuku, kuku!

 

Wiersz można wykorzystać do utrwalenia nazw zwierząt leśnych, do ćwiczeń w mówieniu. Dzieci mogą odpowiedzieć na pytania :

- Co robiły dzieci w lesie ?

- Co mówiły zwierzęta o dzieciach ?

- Jak ty zachowujesz się w lesie ?

 

Ćwiczenia klasyfikacyjne

1. Segregowanie obrazków ze względu na 1 cechę.

Dzieci dzielą kwiaty na duże i małe (wielkość), na żółte i czerwone (kolor), na róże, tulipany, pierwiosnki (kształt). Jest to podział ze względu na jedną cechę. Po podzieleniu kwiatów, dziecko może policzyć, ile jest dużych, ile jest małych lub ile jest żółtych, ile czerwonych. Może stwierdzić, których kwiatów jest więcej, których mniej, o ile?

2. Segregowanie obrazków ze względu na 2 cechy równocześnie.

Dzieci wybierają kwiaty np. małe żółte, czerwone róże, duże żółte. Można spróbować określić trzy cechy np. żółte, duże tulipany.

Obrazki może wybrać rodzic, a dziecko rozpoznaje i podaje zauważone cechy.

 

Zabawy badawcze „Gdzie jest powietrze?”

  • nadmuchiwanie balonów, wypuszczanie powietrza w kierunku własnej twarzy,
  • wciąganie powietrza do płuc i wydychanie go przez słomkę do napojów do kubeczka z wodą – obserwowanie powstających bąbelków,
  • dmuchanie na paski bibułki zawieszone na nitce – obserwowanie ruchu pasków,
  • obserwowanie drzew poruszanych wiatrem

Powietrza nie można zobaczyć ani powąchać, lecz można poczuć, ale tylko wtedy, gdy porusza się jako wiatr. Powietrze potrzebne jest dla życia ludzi i zwierząt, jest wszechobecne wokół nas.

Zabawy badawcze „Oczyszczanie wody”

Duża plastikową butelkę, przeciąć na wysokości 1/3 od jej dna. Dolna część butelki stanowi zbiornik na oczyszczoną wodę. Drugą część butelki odwrócić szyjką do dołu, a następnie wypełnić ją : szmatką flanelową, gazą lub ligniną, węglem drzewnym, żwirkiem, a na końcu – piaskiem. Warstwy te powinny zająć około połowę wysokości butelki, którą nakładamy na dolną część stanowiącą zbiornik oczyszczonej wody. Do tak przygotowanego filtru, dziecko wlewa brudną wodę i obserwuje jej filtrowanie. Brudna woda może być przyniesiona z kałuży, ale może też być to woda z wypłukanego pędzla po farbie.

 

Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej dla 5 – latków

  • dziecko podaje nazwy zwierząt lub roślin na podaną sylabę, np. so-sowa, za-zając, ja- jagody, ma- maliny, sa-sarna, je- jeże itp.
  • rodzic rzuca do dziecka piłkę, wypowiadając pierwszą sylabę słowa, a dziecko odrzuca piłkę do rodzica odpowiadając drugą sylabę. Słowa musza być dwusylabowe, np. rodzic rzuca i mówi –„pił”, dziecko odrzuca i kończy –„ka” (piłka).
 
Odbiór książek PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Pisarek   
wtorek, 14 kwietnia 2020 16:47

Dzień dobry,

w środę tj. 15.04.2020 oraz w czwartek tj. 16.04.2020, w godzinach od 8.00 do 16.00,

można odebrać książki i ćwiczenia dla dzieci 6 i 5 -letnich, w szatni oddziału II.

Jeżeli są osoby, które w ciągu tych dwóch dni, nie mogą odebrać książek,

proszę o kontakt z przedszkolem, ustalą Państwo termin odbioru materiałów.

Pozdrawiam.

Zmieniony: wtorek, 14 kwietnia 2020 17:04
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL