Home Oddział drugi
Oddział drugi
2020-06-8 do 12.06 Wakacyjne podróże PDF Drukuj Email
Wpisany przez Felicja H.   
niedziela, 07 czerwca 2020 11:22

WAKACYJNE PODŻE

8 - 12 czerwca 2020

Wakacyjne podróże małe i duże, czyli „Mamo/tato, a daleko jeszcze ...

źródło: mamadusigrosz.pl

Zapraszam na pierwszy fil  z serii "Bezpieczne wakacje"

cz. 1 "Nad wodą"

Bezpieczne wakacje - YouTube

Pytania:

1. Gdzie wybrały się myszki?

2. Co chciał zrobić braciszek myszki?

3. Dlaczego wołała go myszka?

4. Kiedy można wchodzić do wody?

5. W jakim miejscu w wodzie można bawić się najbezpieczniej?

 

Książka "Karty pracy" cz.4 - s. 59 - 69

Książka "Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia" - s. 76 - 80

Książka "Nowe przygody Olka i Ady" (z ilustracjami) s. 84-85

 

CELE:

- rozwijanie mowy;

- zapoznanie z kontynentami, globusem - kulistym modelem ziemi;

- rozwijanie umiejętności liczenia;

- zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym obszarów górskich;

- poznawanie wybranych regionów Polski;

- poznawanie oznak lata.

OPOWIADANIE:

"Wakacyjne podróże" - M. Strękowskiej-Zaremby

(ilustracje s. 84-85)

macflipbook - TUTAJ

 

Zabawa matematyczna - "Góralskie liczenie" (ćwiczenia w dodawaniu

i odejmowaniu)

Potrzebne będą:

klocki lub inne elementy służące za zwierzątka 10 szt. lub wycięte kształty owieczek.

" Na hali, na hali 10 owiec Juhas pasie . . . . . . . . . . . . Dziecko układa 10 liczmanów

klocków lub zwierzątek wyciętych

Dwie w góry mu uciekły . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . układa działanie 10 - 2 = 8

Ile teraz masz owiec Juhasie?

Do zagrody 9 owiec wpędził Juhas młody. . . . .Dziecko układa 9 liczmanów (owieczek)

Ale 4 starsze owce uciekły z zagrody. . . . . . . . . . . . . .Układa 9 - 4 = 6

Policz teraz szybko mi - ile owiec w zagrodzie

śpi?

Na hali, na hali raz się tak zdarzyło,  . . . . . . . . . . . .Dziecko układa 7

że do 7 starszych owiec,

3 młode przybyły . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7 + 3 = 10

Powiedz teraz mi - ile wszystkich owiec

w zagrodzie śpi?

Na łące pod górą Juhas owce pasie;

4 czarne owce  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .4

i 5 białych hasa.

Ile wszystkich owiec jest w stadzie Juhasa ?  . . . 4 + 5 = 9

 

BEZPIECZEŃSTWO PODCZAS WAKACJI

Zagadki słuchowe - dziecko dopowiada zakończenia zagadek.

"Wiem, że pan ratownik mnie nie zauważy,

dlatego nie kąpię się na niestrzeżonej . . . . . (plaży)

_____ Kiedy płoną lasy, to giną zwierzęta,

_____Dlatego dbam o to i o tym pamiętam,

_____By w lesie wszystkim żyło się dogodnie.

_____Z tego powodu nie bawię się . . . . . . . . .(ogniem)

Gdy nie ma rodziców w domu,

to chodź bardzo przykro mi,

nie otwieram obcym ludziom

do naszego domu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .(drzwi)

_____Ze względu na żmije zawsze w lesie noszę

_____Moje ukochane, gumowe . . . .  . . . . . . (kalosze)

Grzybobranie to grzybów zbieranie,

a nie ich jedzenie czy też smakowanie.

Dlatego po powrocie z lasu

sięgam do grzybów pełnego . . . . . .. . . . . . . .(atlasu)

_____Nie podchodzę do dzikich zwierząt

_____Bo choć są piękne i bajeczne,

_____bywają dla ludzi bardzo . . . . . . . . . . . . (niebezpieczne)

 

Zabawa twórcza "Wędrujący rysunek" - dla dzieci sześcioletnich

Dziecko rysuje element rysunku o tematyce wakacyjnej, przekazuje

kartkę rodzicowi. Rodzic rysuje swój element. Przekazuje kartkę drugiemu

rodzicowi, drugiemu dziecku (rodzeństwu), innym członkom rodziny

biorącym udział w zabawie. Każdy dorysowuje swój element do otrzymanego

rysunku. Zabawa trwa do momentu, aż powstanie rysunek lub

(w zależności od umowy), każdy z uczestników będzie miał kartkę

2, 3 lub 4 razy. Dorysowywane elementy musza być proste i pasujące

do tych już narysowanych na kartce.


- 6 latki - układanie puzzli "Łąka latem" zadanie z wyprawki

- 6 latki wykonywanie karty 4 (wypychanie elementów i naklejanie na wcześniej

przygotowane tło /plaża, morze,niebo/ kredkami lub farbami.



Zmieniony: niedziela, 07 czerwca 2020 21:03
 
Język angielski- Happy Birthday PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 31 maja 2020 21:45

Hello Children!


Poniżej przesyłam ćwiczenia na ten tydzień.

1 czerwca obchodzimy Dzień Dziecka, pragnę złożyć Wam życzenia:

zdrówka, radości, uśmiechu każdego dnia!

Niechaj spełnią się Wasze marzenia Smile

Ten dzień to także dzień urodzin naszej małpki Smile

Z tej okazji zapraszamy na internetową imprezkę urodzinową !

 


1. Birthday party [berfdej parti]- przyjęcie urodzinowe


Przypomnij sobie słowa z poprzedniej lekcji (jedzenie):


banana [benana]- banan

sandwich [sandłicz]- kanapka

biscuit [biskit]- ciasteczko/ herbatnik

cake [kejk]- ciasto/tort


Poznaj nowe słowo:


apple [apul]- jabłko


Spójrz na obrazek. https://ibb.co/mhhcDRq

Nazwij po angielsku produkty żywnościowe, które się na nim

znajdują, a następnie policz po angielsku ile jest poszczególnych

rzeczy.

Połącz balony z odpowiednim talerzem.

 

 

2. Happy birthday to you! [hapi berfdej tu ju]-

wszystkiego najlepszego!


Posłuchaj piosenek:


https://youtu.be/HvYgke2fBeg

https://youtu.be/3OsHNlsp3zw


Następnie możesz sam/a spróbować zaśpiewać życzenia dla małpki.

(melodia taka sama jak w piosenkach powyżej)


Słowa:


Happy birthday to you!            [hapi berfdej tu ju]

Happy birthday to you!            [hapi berfdej tu ju]

Happy birthday dear Cheeky!   [hapi berfdej dir cziki]

Happy birthday to you!            [hapi berfdej tu ju]


3. A gift for you [e gift for ju]- prezent dla ciebie


A oto prezent dla Ciebie na Dzień Dziecka- kawałek tortu i baloniki.

Pokoloruj je według własnego pomysłu.

 

https://ibb.co/86zp4HM


 

4. A gift for Cheeky [e gift for cziki]- prezent dla Cheeky


Narysuj prezent/laurkę od Ciebie dla małpki Smile

 

Goodbye!

Zmieniony: niedziela, 31 maja 2020 22:43
 
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 31 maja 2020 17:19

 

DOCZEP OGON

Na ścianie, na wygodnej, łatwo dostępnej wysokości, umieszcza się plakat lub obrazek osła. Zadaniem każdego z zawodników jest przyczepienie ogona jak najbliżej należnego mu miejsca. Co w tym wszystkim trudnego lub zabawnego, można by zapytać. A to, że przed podjęciem próby należy kilkukrotnie zakręcić się w miejscu, zupełnie jak przed rozbijaniem piniaty. Z lekko zaburzonym zmysłem równowagi zadanie staje się już znacznie trudniejsze, a miejsca, w które trafić może ośli ogon, okazują się… bardzo zaskakujące. Ku wielkiej radości zgromadzonych (choć niekoniecznie już samego osła ).


DMUCHANE LIMBO

Cóż to takiego? Popularna na zachodzie zabawa polegająca na tym, by przechodzić pod coraz niżej zamieszczoną poprzeczką – cały czas na dwóch nogach, nie podpierając się i nie korzystając z żadnej dodatkowej pomocy. Po każdym udanym przejściu można przesunąć przeszkodę o kilka centymetrów w dół. Przegrywa ten, kto się wywróci lub strąci poprzeczkę.


LATAJĄCE DYWANY

Każde dziecko siada na ręczniczku lub małym kocu i przemieszcza się po wyznaczonej trasie używając tylko siły rąk i ślizgając się po podłodze na kocu – zabawę można przeprowadzić w formie berka.


Źródło: https://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/7,173910,25792664,7-domowych-zabaw-z-dziecmi-wsrod-nich-kreci-domek-sloneczniki.html?disableRedirects=true

https://panimonia.pl/2017/09/06/zabawy-ruchowe-przedszkolu-karty-obrazkowe-inspiracje/


SmileSmileSmile


 
2020-06-01 Niby tacy sami, a jednak inni PDF Drukuj Email
Wpisany przez Felicja Holisz, Katarzyna Szczypka   
niedziela, 31 maja 2020 11:11

Dzień dobry,

przesyłam propozycję ćwiczeń na kolejne dni.

 

„Niby tacy sami, a jednak inni” 01 – 05  VI

Książka „Karty pracy” cz.4 – strony 53 – 59

Książka „Nowe przygody Olka i Ady” (czytanka) – strony 82 – 83, 90 – 91

Cele: - rozwijanie mowy,

- dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy dziećmi różnych ras,

- kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- rozróżnianie emocji, przyjemnych i nieprzyjemnych, towarzyszących ludziom dorosłym i

dzieciom.

PIŁKA DLA WSZYSTKICH

Obrazki można otworzyć w nowym oknie.

Opowiadanie A. Widzowskiej.

Proszę rodziców o przeczytanie.

Niepełnosprawny Franek z grupy Ady często śnił o tym, że gra w piłkę

nożną. W snach nie siedział na wózku inwalidzkim, tylko biegał po boisku

najszybciej z całej drużyny.

- Brawo Franek ! - krzyczeli kibice.

- To najlepszy zawodnik! - rozległy się głosy.

Jednak gdy szczęśliwy i dumny Franek otwierał oczy, uświadamiał sobie,

że to był tylko sen, a on nigdy nie zostanie piłkarzem. Patrzył na swoje

nogi, którymi nie mógł poruszać i robiło mu się smutno.

Ada przyjaźniła się z Frankiem i lubiła się z nim bawić. Pewnego dnia

zauważyła, że chłopiec jest wyjątkowo radosny, dziewczynka była

ogromnie ciekawa co jest tego przyczyną. Może dostał długo oczekiwany

bilet do teatru? A może spełniło się jego największe marzenie o koniu?

- Cześć, nie uwierzysz co się stało! - powiedział Franek.

- Opowiedz

- W sobotę pojechałem z moim starszym kuzynem na mecz piłki nożnej.

Grały drużyny z dwóch różnych szkół, byłem bardzo blisko i mogłem

obserwować każdy ruch zawodników!

- To świetnie. Ja nie przepadam za oglądaniem meczu, ale cieszę się,

że ci się podobało - odpowiedziała Ada.

- Mój kuzyn zawiózł mnie do ławki rezerwowej, a tam siedzieli zawodnicy, a

jeden z nich miał skręconą nogę w kostce i trzeba go było zastąpić.

- Wyobraź sobie, że nagle ktoś kopnął piłkę, a ja ją złapałem.

- Ojej zostałeś bramkarzem?

- Nie po prostu wypadła z boiska i leciała prosto na mnie. Chwyciłem ją i

rzuciłem z powrotem jednemu napastnikowi.

- Brawo!

- Wtedy on na mnie nakrzyczał . . . .

- Jak to nakrzyczał ? Powinien ci podziękować - zdziwiła się Ada.

- Niestety powiedział, żebym się stamtąd wynosił, bo tylko przeszkadzałem.

A jego koledzy się śmiali i słyszałem jak mówili do mnie "krasnal na wózku"

- Prawdziwi sportowcy się tak nie zachowują! - zezłościła się Ada.

- Jeden zaczął pokracznie chodzić i wskazywał na mnie palcem, a potem

wszyscy śmiali się z moich butów. Chciałbym chodzić, nawet tak wykrzywiony,

a ja przecież nie mogę chodzić wcale . . . Pomyślałem, że piłka jest nie dla mnie.

- Myślałam, że opowiesz mi coś wesołego? Jak cie zobaczyłam, wyglądałeś

na szczęśliwego, a ta historia jest smutna.

- Bo jeszcze nie wszystko ci powiedziałem.

- Ada była bardzo ciekawa.

- Mój kuzyn bardzo się zdenerwował i zdecydował, że zabierze mnie

z tego boiska. Kiedy odjeżdżałem usłyszałem dźwięk gwizdka. Kapitan

drużyny przerwał mecz i zwołał wszystkich zawodników, nie słyszałem co

do nich mówi, ale po chwili dogonił nas, a za nim przybiegła reszta

drużyny. Powiedział do mnie tak: Jako kapitan niebieskich, chciałem cię

przeprosić za zachowanie moich kolegów. Oni z resztą zrobią to sami.

I wtedy każdy piłkarz podszedł do mnie i podał mi rękę. Widziałem, że było

im wstyd. Zapytali jak mam na imię i co mi właściwie dolega?

- To dobrze, bo już miałam się wybrać z Olkiem na to boisko i im dokopać.

- powiedziała stanowczo Ada.

- Chciałaś ich zbić? - spytał zaskoczony Franek.

- Nie, dokopać im kilka goli, jak się zdenerwuję to potrafię kopnąć

tak mocno jak stąd do Krakowa !

- To szkoda, że cię tam nie było - zaśmiał się chłopiec.

Franek opowiedział Adzie ciąg dalszy.

Zawodnicy dowiedzieli się, że chłopiec doskonale zna zasady gry w

piłkę nożną, bo razem z tatą ogląda każdy ważny mecz. Zaproponowali

Frankowi, żeby został sędzią, dali mu gwizdek i posadzili na

honorowym miejscu, z którego miał świetny widok na całe boisko.

Od tej chwili chłopiec bacznie obserwował grę, dawał sygnały zawodnikom,

a nawet zadecydował o jednym rzucie karnym. Okazało się, że jest

bardzo dobrym i uważnym sędzią i nikt nie powiedział o nim

„sędzia kalosz”, czyli taki, który się nie zna na grze i ciągle się myli.

– I wiesz, co mi powiedzieli na pożegnanie? – zakończył opowieść Franek.

– Powiedzieli, że skoro mam niesprawne nogi i nie mogę grać w

piłkę nożną, to przecież mam sprawne ręce i mogę grać w koszykówkę.

Mój tata dowiedział się, kto prowadzi drużynę koszykarską dla zawodników

na wózkach, i od jutra zaczynam treningi.

A ja myślałem, że piłka jest nie dla mnie.

– Piłka jest dla wszystkich! – powiedziała Ada.

– Zobaczysz, kiedyś przyjdę na mecz koszykówki.

Ty będziesz najlepszym koszykarzem,

a ja będę piszczała najgłośniej ze wszystkich kibiców.

Pytania:

1. Czy chłopcy byli tolerancyjni?

2. Czy znacie inne przypadki braku tolerancji?

3. Czy należy wyśmiewać się z kogoś, dlatego, że jest gruby

lub jeździ na wózku inwalidzkim?


Wyjaśnienie pojęcia „tolerancja”

Tolerancja oznacza cierpliwość i wyrozumiałość dla odmienności. Jest poszanowaniem

cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów i postępowania, choćby były

całkowicie odmienne od własnych albo zupełnie z nimi sprzeczne. Współcześnie rozumiana

tolerancja to szacunek dla wolności innych ludzi, ich myśli i opinii oraz sposobu życia.

Zabawa ruchowa integrująca „Pomagamy sobie”

Dziecko określa cel, do którego chce dotrzeć i zakłada opaskę na oczy. Rodzic jest

przewodnikiem, prowadzi dziecko – ręka na plecach oznacza poruszanie się prosto,

dotknięcie prawego ramienia oznacza skręt w prawo, dotknięcie lewego ramienia oznacza

skręt w lewo. Po dojściu do celu – zamiana ról ( dziecko prowadzi rodzica).

Wyjaśnienie określenia „niepełnosprawność”

Osoba niepełnosprawna to taka, która nie może samodzielnie – częściowo lub całkowicie

– zapewnić sobie możliwości normalnego życia, indywidualnego i społecznego, na skutek

wrodzonego lub nabytego upośledzenia sprawności fizycznej lub psychicznej.

Dzieci z różnych stron świata - prezentacja

Zabawa „Wyrażamy emocje”

Kiedy na niebie słoneczko świeci,    - Dziecko recytuje tekst wesołym głosem,

cieszą się bardzo dorośli i dzieci.        podskakuje, klaszcze, śmieje się.

Dzisiaj po niebie płyną czarne chmury,     - Dziecko powtarza tekst znudzonym

deszcz pada i każdy ma humor ponury.     głosem, porusza się, przenosząc

ciężar ciała z nogi na nogę.

Kiedy mam zły humor i kiedy mnie złość dopadnie,       - Dziecko grozi palcem,

Jestem niegrzeczny, choć dobrze wiem, że to nieładnie.    recytuje tekst

oburzonym tonem.

Kiedy dziecko się boi ciemności dookoła,    - Dziecko robi przerażoną minę

wtedy mamę i tatę do siebie woła.             i recytuje tekst szeptem.

Płaczę kiedy jest mi smutno i wszystkiego dosyć mam,  - Dziecko powtarza

Łzy mi płyną po policzkach i chcę zostać wtedy sam.      tekst płaczącym głosem.

 

Karta I – wykonanie papierowych pacynek paluszkowych (wycinanie pacynek i sklejanie

ich, nazwanie przedstawionych emocji na buziach Olka i Ady). Dziecko może prowadzić

dialogi z rodzicem lub drugim dzieckiem, korzystając z wybranych pacynek.

Wierszyk do nauki

„Wszystkie dzieci” Krystyna Datkun-Czerniak

W sercach dzieci

radość gości

- gdy bezpieczne są.

Mają prawo do miłości

- przecież po to są!

Zabawa „Z czego jestem zadowolony?”

Dziecko dostaje kopertę podpisuje, dowolnie ozdabia. Każdego dnia dziecko rysuje na

karteczkach to, co zrobiło wczoraj dobrze, z czego jest zadowolone. Karteczki chowa do

koperty. Zabawa trwa tydzień. Po tygodniu dziecko pokazuje rodzicowi karteczki i mówi,

co przez tydzień robiło dobrze, z czego było zadowolone.

Zabawa „Lustro emocjonalne”

Rodzic jest lustrem, dziecko przegląda się w lustrze. Dziecko wyraża miną, gestem,

ruchem ciała różne emocje, a lustro je powtarza. Po chwili następuje zmiana ról.

Na zakończenie - GIMNASTYKA DLA DZIECI
Idealne ćwiczenia na kregosłup nie istnieją. Fizjomind E.Prekiel

Zmieniony: poniedziałek, 01 czerwca 2020 10:48
 
2020-05-29 Klub Zdrowego Przedszkolaka - promieniowanie PDF Drukuj Email
Wpisany przez Felicja H.   
środa, 27 maja 2020 08:09

29 MAJA Piątek

Promieniowanie słoneczne

Bezpieczne opalanie to:

- zabezpiecz skórę przed opalaniem kremem z filtrem,

- korzystaj z przykrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych,

- staraj się opalać w ruchu np.: grając w piłkę lub pływając,

- jeśli się opalasz po raz pierwszy, skróć czas przebywania

na słońcu do minimum,

- nie opalaj się w godzinach najsilniejszego nasłonecznienia

w południe,

- pij dużo płynów,

- po kąpieli słonecznej, a przed wejściem do wody

schłodź ciało zimną wodą,

- nie plażuj na wydmach i pomostach

Bezpieczne Wakacje – pismo przewodnie – Szkoła Podstawowa w ...

BEZPIECZNE WAKACJE:

Dla rodziców | Zespół Szkół Publicznych nr 1 w Terespolu

NASZE SŁONECZKO - wycinanka

Potrzebne będą:

Nożyczki, żółte kartki (lub pomalowane wcześniej na żółto),

czarny mazak, ręce dzieci, papierowy talerzyk jednorazowy, klej.

1. Wycinamy koło - malujemy na żółto, chyba, że mamy talerzyk gotowy.

2. Malujemy kilka kartek białego bloku na żółto.

3. Odrysowujemy rękę 7 razy, w zależności od wielkości koła.

4. Wycinamy odrysowane ręce.

5. Naklejamy każdą rękę pod spodem koła, na górze rysujemy buźkę,

nosek i oczka.

I SŁONECZKO GOTOWE :)

Zmieniony: środa, 27 maja 2020 08:11
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL