Home Oddział trzeci
Oddział trzeci
LUBIMY KSIĄŻKI PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa Kapias   
niedziela, 24 maja 2020 15:30

WITAM SERDECZNIE WSZYSTKIE DZIECI Z RODZICAMI.

Przesyłam propozycje zajęć na kolejne dni.

PONIEDZIAŁEK 25.05.2020

WARTO CZYTAĆ

Bajka dla dzieci - "Rodzina Treflików" - sezon 4 - odc.13 - "Warto czytać"

(https://www.youtube.com/watch?v=jc=OfE8YL-4)

Podobała się bajka?

Odpowiedzcie sobie teraz na pytanie: Czy warto czytać?

Ćwiczenie logopedyczne "Książki"

"Przekładanie kartek w książce"

Przesuwanie czubkiem języka od jednego kącika ust do drugiego

(od prawej strony do lewej)

"Huśtamy książkę" - dziecko leży na plecach kładąc książkę na klatce piersiowej.

Podczas wdechu książka wyraźnie unosi się do góry. podczas wydechu opada

(dziecko wciąga i wypuszcza powietrze nosem).

Ćwiczenie grafomotoryczne:

Przygotuj tackę z kaszą manną lub piaskiem.

Rysujemy palcem kształt książki, znane literki, szlaczki...

(ćwiczymy rysowanie serduszka!)

WTOREK 26.05.2020

KOCHANA  MAMO !

MYŚLĄ W PRZYSZŁOŚĆ WYBIEGAM I ZACZYNAM MARZYĆ,

ŻE ZASTĄPIĘ CIĘ W PRACY, GDY TYLKO DOROSNĘ.

LECZ DZISIAJ ZA TWE TROSKI, TRUDY, POŚWIĘCENIE,

ZA TWĄ MIŁOŚĆ MATCZYNĄ, NIGDY NIE ZACHWIANĄ,

MOGĘ TYLKO TWĄ SZYJĘ OTOCZYĆ RAMIENIEM

I SZEPNĄĆ DO UCHA: DZIĘKUJĘ CI MAMO!

Teraz każde dziecko narysuje śliczne serduszko, wytnie i podaruje - Komu?

Oczywiście kochanej mamusi szepcząc do uszka: Kocham cię mamusiu!

Oczywiście wszystkie dzieci wiedzą, że dziś Dzień Matki.

Postarajcie się zrobić niespodziankę mamusi i nie psocić, nie marudzić,

nie bałaganić, lecz grzecznie się bawić oraz pomagać mamusi.

Możecie również zaprosić mamusię na spacer do biblioteki -

-miejsca, gdzie możemy wypożyczyć książkę, którą później wspólnie będziecie czytać.



Zmieniony: niedziela, 24 maja 2020 16:27
 
MOJA RODZINA PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa Kapias   
środa, 20 maja 2020 13:08

CZWARTEK 21.05 2020

"MOJA WESOŁA RODZINKA"

1. My rodzinę dobrą mamy,

zawsze razem się trzymamy.

I choć czasem czas nas goni,

my jak palce jednej dłoni.

Ref.: Mama, tata, siostra, brat,

i ja -  to  mój mały świat.

Dużo słońca, czasem grad,

to wesoły jest mój świat.

2. Mama zawsze kocha czule,

ja do mamy się przytulę.

Tata kocha lecz inaczej,

uspokaja kiedy płaczę.

Ref.: Mama, tata...

3. Gdy napsocę i nabroję,

siedzę w kącie bo się boję.

Tata skarci, pożałuje

a mamusia pocałuje.

Ref. Mama, tata...

Proponuję naukę piosenki "Moja wesoła rodzinka"

Melodię do piosenki znajdziecie na you tube.

Nie zapominajcie o ćwiczeniach słuchu fonematycznego:

- dzielcie wyrazy na sylaby ( ma-ma, ko-tek, itp.)

- głoski: wyszukujcie w otoczeniu przedmiotów na podaną przez rodziców głoskę

np.: K - komin, koc, kalendarz, kot, klocki, itp.

dzielimy wyrazy na głoski: r-a-k, m-a-k, r-y-b-a, s-e-r-c-e, itp.

PIĄTEK 22.05.2020

Dziś czas na ćwiczenia ruchowe.

Przygotujcie:

- poduszka

- kocyk lub mata do ćwiczeń

- piłka

- 2 butelki wody

- 2 talerzyki papierowe

Ćwiczenia ruchowe dla dzieci. Mały Sportowiec w Domu

link do ćwiczeń: https:// youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bdg

Teraz rodzice odpoczywają, a Wy ćwiczycie!

Do zobaczenia w poniedziałek!

 

 

 
MOJA RODZINA PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa Kapias   
wtorek, 19 maja 2020 14:02

ŚRODA 20.05.2020

ZABAWY MATEMATYCZNE

RYMOWANKA " Witamy swoje palce"

Kciuki gotowe? Tak! - pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk

Wskazujące gotowe? Tak! - wystawiony drugi palec

Środkowe gotowe? Tak! - wystawiony trzeci palec

Serdeczne gotowe? Tak! - wystawiony czwarty palec

Małe gotowe? Tak! - wystawiony piąty palec

Wszystkie palce gotowe? Tak!

Schowajcie się za głowę! - schowanie dłoni za głowę

1. "SŁYSZĘ I LICZĘ"

Przygotuj:

- kubek (szklankę)

- 10 guzików (koralików, ziarenek grochu itp.)

Dziecko siedzi tyłem do rodzica. Rodzic wrzuca guziki do kubka, aby dziecko mogło je policzyć.

- garnek

- łyżka

Rodzic uderza łyżką w garnek - dziecko liczy i wykonuje tyle podskoków, ile było uderzeń.

2. "DODAJEMY, ODEJMUJEMY"

Przygotuj:

- 10 klamerek

- kawałek sznurka, wstążeczkę itp.

a) Nad łąką fruwały trzy biedronki (dzieci przypinają trzy klamerki).

Potem przyfrunęła jeszcze jedna (przypinają jeszcze jedną klamerkę)

Ile biedronek fruwa teraz nad łąką? (liczą klamerki).

b) Nad łąką fruwało sześć biedronek (przypinają sześć klamerek).

Trzy  odfrunęły (odpinają trzy).

Ile biedronek pozostało? (liczą pozostałe na sznurku klamerki)

3. Matematyczne zagadki:

- Jak nazywa się duży palec u dłoni?

- Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?

- Którą dłoń podajemy na powitanie?

- Ile palców u obu dłoni ma człowiek?

- Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6?

- Jak nazywa się figura co ma wszystkie boki równe?

- Która z tych liczb jest większa 5 czy 3?

- Ile to jest razem 3 i 3?

- Ile boków ma trójkąt?

Nie zapomnijcie o aktywności ruchowej!

Zaproście rodziców na spacer, działkę, a może wycieczkę rowerową?

W swoim ogrodzie również można miło spędzić czas.

Zmieniony: wtorek, 19 maja 2020 14:43
 
Język angielski- I'm hungry PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 17 maja 2020 20:08

Hello everybody!


Dziękuję za przesłane zadania. Cieszę się, że dzieci ładnie pracują :)

Dla chętnych wysyłam kolejne propozycje ćwiczeń z angielskiego

na ten tydzień oraz odpowiedzi do zadań z poprzedniego tygodnia.


Odpowiedzi:


zad.1

Cheeky monkey [cziki manki]


zad.2

fingers- palce u ręki  nose- nos   tummy- brzuch

toes- palce u stóp     eyes- oczy  ears- uszy


zad.3

1- daddy  2- mammy 3- brother 4- sister

5- grandpa  6- grandma  7- baby


zad.4

1- sun 2- rain 3- rainbow 4- wind 5- storm 6- snow


zad.5

zielony, różowy, fioletowy, czarny

czerwony, żółty, pomarańczowy, niebieski


zad.6

0- biały 1- czarny 2- różowy 3- pomarańczowy 4- czerwony

5- brązowy 6- fioletowy 7- zielony 8- żółty 9- niebieski 10- szary


zad.7

1- jumper 2- hat 3- coat 4- T-shirt 5- scarf 6- shorts


zad.8

1- dog 2- cat 3- rabbit/bunny 4- duck

5- sheep/lamb 6- cow 7- horse


I'M HUNGRY! [ajm hangri]- JESTEM GŁODNA/Y


1. Look and say [luk end sej]- Spójrz i powiedz


Popatrz na obrazki.

Powtarzaj słowa za rodzicem.

2. Yummy! [jami]- pyszne!


Przypomnij sobie słowa:


tummy [tami]- brzuch

big [big]- duży


Jeśli coś nam smakuje, to po polsku mówimy: pycha!,

a po angielsku mówimy: yummy! [jami].


Posłuchaj tekstu czytanego przez rodzica/ opiekuna.

Możesz powtarzać słowa i naśladować czynności,

o których mowa w tekście (pokazywać jak jesz dane rzeczy).


-> wiem, że ciężko jest czytać dziecku tekst po angielsku

i że nie zawsze dziecko chce współpracować,

ale niestety nie mam możliwości przekazać tej treści

w inny sposób, proszę o zrozumienie


My big tummy           [maj big tami]       mój duży brzuch


A sandwich.                  [e sandłicz]               kanapka

Yum, yum, yummy!        [jam, jam, jami!]       mniam, mniam, pycha!

A sandwich.                   [e sandłicz]               kanapka

Look at my big tummy!   [luk et maj big tami!] spójrz na mój duży brzuch!


A sandwich and a cake.  [e sandłicz end e kejk] kanapka i tort

Yum, yum, yummy!        [jam, jam, jami!]         mniam, mniam, pycha!

A sandwich and a cake.  [e sandłicz end e kejk]  kanapka oraz tort

Look at my big tummy!   [luk et maj big tami!]   spójrz na mój duży brzuch


A biscuit.                       [e biskit]                    herbatnik/ciasteczko

Yum, yum, yummy!         [jam, jam, jami!]         mniam, mniam, pycha!

A biscuit.                        [e biskit]                    herbatnik/ciasteczko

Look at my big tummy!    [luk et maj big tami!]   spójrz na mój duży brzuch!


A biscuit and an ice- cream. [e biskit end en ajs krim] herbatnik i lody

Yum, yum, yummy!           [jam, jam, jami!]            mniam, mniam, pycha!

A biscuit and an ice- cream. [e biskit end en ajs krim]  herbatnik i lody

Look at my big tummy!       [luk et maj big tami!]     spójrz na mój duży brzuch!


3. Count the food [kałnt de fud]- Policz jedzenie


Przypomnij sobie liczby 1-10.

Policz po angielsku ile jest poszczególnych rzeczy na obrazku?

 

ice- cream: seven

biscuit: eight

cake: four

sandwich: three

 

4. I love sandwiches! [aj low sandłiczys!]- kocham kanapki!


Popatrz na obrazki przedstawiające kolejne produkty żywnościowe.

Powtarzaj słowa za rodzicem.

5. Help Cheeky make a sandwich [help cziki mejk e sandłicz]-

pomóż Cheeky zrobić kanapkę


Posłuchaj słów małpki (czytanych przez rodzica/opiekuna).

Następnie pomóż małpce zrobić kanapkę rysując linię wzdłuż ścieżki.

Zbliżając się kredką do talerza powiedz po angielsku co się na nim znajduje.

Jeśli nie masz możliwości wydrukowania, to pokazuj na ekranie.

 

https://ibb.co/1bDhfPq


I love sandwiches! [aj low sandłiczys]- uwielbiam kanapki!


I love sandwiches! One, two, three. I love sandwiches for my tea!

[aj low sandłiczys! łan, tu, fri. aj low sandłiczys for maj ti!]

Kocham kanapki! Raz, dwa, trzy. Uwielbiam kanapki do herbaty!


I put ham, I put egg, I put ham and egg on my sandwich.

[aj put ham, aj put eg, aj put ham end eg on maj sandłicz.]

Kładę szynkę, kładę jajko, kładę szynkę i jajko na moją kanapkę.


I put cheese, I put tomato, I put cheese and tomato on my sandwich.

[aj put czis, aj put tomejtoł, aj put czis end tomejtoł on maj sandłicz]

Kładę ser, kładę pomidora, kładę ser i pomidor na moją kanapkę.


I love sandwiches! One, two, three. I love sandwiches for my tea!

[aj low sandłiczys! łan, tu, fri. aj low sandłiczys for maj ti!]

Uwielbiam kanapki! Raz, dwa, trzy. Kocham kanapki do herbaty!


6. What's your favourite food? [łots jor fejwrit fud?]-

Jakie jest twoje ulubione jedzenie?


Nasza małpka, jak na prawdziwą małpkę przystało, uwielbia banany!

Banan to po angielsku: banana [benana].

A Ty co najbardziej lubisz jeść? Narysuj!

Następnie możesz spróbować dowiedzieć się jak Twoje ulubione danie

brzmi po angielsku.

Powiedz np.: I like bananas! [aj lajk benanas]- lubię banany!

Good luck!


Laughing

Zmieniony: poniedziałek, 18 maja 2020 09:47
 
MOJA RODZINA PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa Kapias   
niedziela, 17 maja 2020 15:09

Witam wszystkie przedszkolaki z rodzicami.

Mam nadzieję, że jesteście zdrowi i czekacie na powrót do przedszkola.

Mnie jest przykro, że nie dotrzymamy obietnicy danej rodzicom

w czasie spotkania wigilijnego.

Nasz taniec nie jest wyćwiczony, a i z rodzicami

również na razie się nie spotkamy.

Obiecajcie rodzicom, że gdy już wrócimy do przedszkola,

szybko się nauczymy i pokażemy jakie z nas zuchy.

PONIEDZIAŁEK 18.05.2020

"DOM" J.K. Węgrzyn

Dom to jest takie miejsce na ziemi

o czym się można przekona,

gdzie wiedzie każda z twoich ścieżek

w matki szerokie ramiona.

Dom to spracowane dłoń ojca,

którą ci kładzie na ramiona,

by ci powiedzieć "źle", "dobrze"

kiedy cię chce przekonać.

To dni samotne gdy cię nie ma.

Długie rodziców rozmowy.

To ich codzienna troska,

abyś był mądry i zdrowy.

A Tobie z czym się kojarzy słowo DOM?

Dom to......

Dom to przede wszystkim rodzina,

a więc uczymy się krótkiego wierszyka o rodzinie wykorzystując palce dłoni:

Ten pierwszy to Dziadziuś, (kciuk)

tuż obok Babunia. (wskazujący)

Największy to Tatuś, (środkowy)

a przy nim mamusia. (serdeczny)

A to ja dziecina mała, (mały)

i to jest rodzinka,

moja ręka cała.

Moja propozycja - przygotuj:

dowolne pudełko (po herbacie, lekarstwie, itp.)

papier kolorowy

nożyczki

klej.

Z przygotowanych materiałów zrób domek, który ma dach, okna i drzwi.

Każdy domek ma przyklejoną wizytówkę: To dom ……. (wpisujemy swoje nazwisko)

(poproście rodziców o pomoc!)

Spróbujcie ułożyć krótką rymowankę o swojej rodzinie.

MIŁEJ ZABAWY!

WTOREK 19.05.2020

"RODZINA"      EWA STADTMULLER

Mateusz bardzo nie lubił, kiedy mamy nie było w domu.

Niby wszystko przebiegało jak zwykle, ale tak naprawdę zupełnie inaczej.

No bo... skąd tato mógł wiedzieć, że Mati najbardziej lubi grysik z tartym jabłkiem

albo którą książeczkę właśnie zaczęli z mamą czytać na dobranoc?

- Jeszcze trochę cierpliwości. - Uśmiechała się babcia, która przyjechała specjalnie,

aby zająć się starszym wnukiem. - Pojutrze mama wróci do domu, razem z Pawełkiem.

Pawełek to młodszy brat Mateusza, który właśnie się urodził.

Gdy tato usłyszał, że ma drugiego syna, to z radości ściskał wszystkich dookoła,

chwalił się sąsiadom, a wieczorem wziął Matiego na lody.

- Teraz będziesz starszy bratem - tłumaczył. - Kiedy Pawełek trochę podrośnie,

będziecie się mogli razem bawić. Pokażesz mu swoje gry, nauczysz, jak budować wieżę

z klocków i sterować samochodem na baterie... - Mati patrzył na tatę badawczo

i zastanawiał się, czy naprawdę ma ochotę, aby jakiś maluch ruszał jego zabawki.

- Oczywiście przez pewien czas Pawełek będzie tylko jadł i spał -

-uprzedził starszego syna ojciec. - Musisz uzbroić się w cierpliwość.

- Znowu cierpliwość. - Skrzywił się Mati. - A ja chciałbym, żeby mama wreszcie

wróciła do domu.

I wróciła, ale tak...nie do końca. Wystarczyło, że Pawełek zakwilił i już nic innego

nie było ważne - ani czytana na dobranoc bajka, ani wspólne robienie sałatki,

ani wybieranie z mamą koszulki do przedszkola. A tu zbliżały się piąte urodziny

Mateusza. To naprawdę ważna sprawa. Tylko czy mama też tak sądzi?

Na szczęście wszyscy uznali to wydarzenie za wyjątkowe.

Mama upiekła tort. Trochę pomogła jej babcia, a Mati dekorował  ciasto kolorową posypką.

Tata przywiesił w pokoju wielki napis "Sto lat, Mateuszku!", a dziadek przyniósł

najcudowniejszy prezent - malutki, zdalnie sterowany helikopter.

Zarówno Mateusz, jak i jego o cztery lata starszy kuzyn Bartek byli zachwyceni.

Bawili się helikopterem na zmianę, wymyślając coraz trudniejsze manewry.

Ale było super!

Gdy ciocia i wujek zaczęli zbierać się do wyjścia, Mateusz zdążył szepnąć do Bartka:

"Helikopter jest najfajniejszy ze wszystkiego, no nie?"

- Najfajniejszy ze wszystkiego jest Pawełek - odszepnął Bartek, patrząc z zazdrością

w kierunku łóżeczka, w którym spał młodszy brat Matiego.

- Pawełek? - Mateusz nie potrafił ukryć zdumienia. - Przecież on tylko je i śpi.

Co za pożytek z takiego brata?

- Ale on urośnie - westchnął Bartek. - Będziesz miał z kim pogadać, zagrać w piłkę,

pojeździć na rowerze...Nie będziesz sam.

Gdy goście już sobie poszli, Mati pierwszy raz uważnie przyjrzał się bratu.

- Chyba jesteś trochę do mnie podobny - przemówił. - Jak się w końcu wyśpisz,

to pokażę ci, jaki super helikopter dostałem od dziadka na urodziny.

1. Dlaczego mama Mateusza pojechała do szpitala?

2. Czy Mateusz cieszył się z narodzin braciszka?

3. Dlaczego nie był zadowolony?

Zapraszam teraz rodziców i dzieci do przeglądu rodzinnych fotografii -

- nazywanie członków rodziny ( stopień pokrewieństwa, imiona osób ze zdjęć)

Zabawa ruchowa "Znajdź swój dom"

Rodzice podają dziecku nazwę i kolor przedmioty w mieszkaniu - to dom.

Zadaniem dziecka jest odnaleźć dany przedmiot i stanąć obok niego np.

- brązowy fotel

- zielona półka

- kolorowa piłka itp.

(utrwalenie nazw przedmiotów i kolorów)






 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL