Home Oddział trzeci
Oddział trzeci
Język angielski- Revision PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 10 maja 2020 11:39

Good morning! :) It's time to revise!

 

Pora powtórzyć sobie wszystkie dotychczas poznane rzeczy.

Przygotowałam dla Was specjalne karty pracy.

W wolnej chwili spróbujcie wykonać ćwiczenia (oczywiście z pomocą

rodzica lub opiekuna) i zobaczcie czy pamiętacie wszystkie słowa.

Jeśli nie pamiętacie wszystkiego, to nie martwcie się !

Jeszcze będzie dużo czasu żeby się nauczyć ;)

Jeżeli nie macie możliwości wydrukowania kart, to możecie

pokazywać na ekranie, a rodzic/opiekun niech zapisuje

Wasze odpowiedzi na kartce.

Rozwiązania wyślę za tydzień :)

Good luck! Powodzenia :)

 

Karta pracy nr 1: https://ibb.co/vvW5dM5

Karta pracy nr 2: https://ibb.co/1TTZKYp

Karta pracy nr 3: https://ibb.co/34c4GPJ

Karta pracy nr 4: https://ibb.co/9hPY16g

Dla młodszych dzieci lub jako pomoc można włączyć piosenki:

 

części ciała: https://youtu.be/QA48wTGbU7A

członkowie rodziny: https://youtu.be/kCka94jeGTk

kolory: https://youtu.be/zxIpA5nF_LY

liczby: https://youtu.be/ea5-SIe5l7M

zwierzęta na farmie: https://youtu.be/Wm4R8d0d8kU

Zmieniony: niedziela, 10 maja 2020 14:22
 
MOJA MAŁA OJCZYZNA PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa Kapias   
środa, 06 maja 2020 04:13

Witajcie kochane przedszkolaki!

Spotykamy się ponownie po krótkiej przerwie.

ŚRODA 06.05.2020

"Moja mała ojczyzna"

Joanna Białobrzeska

Jest na mapie mała kropka,

ja tu mieszkam, tu mnie spotkasz.

Jak ciekawie i wesoło

w moim świecie naokoło.

Na podwórku trzy kałuże,

położyły się przy murze

Trzepak bardzo dziś kaprysi -

duży dywan na nim wisi.

Słońce z cieniem gra tu w berka,

pan kominiarz z dachu zerka,

teraz chyba każdy przyzna,

że piękna jest ma ojczyzna!

Jak nazywa się Wasza mała ojczyzna?

Co najbardziej podoba się Wam w Chybiu?

Pamiętacie swój adres zamieszkania?

Kto jeszcze o czymś zapomina (numer domu, nazwa ulicy...),

teraz jest odpowiedni moment, aby sobie wszystko przypomnieć!

CZWARTEK 07.05.2020

Dziś zapraszam Was z Rodzicami do parku.

Pamiętacie - w czasie naszego wspólnego spaceru, zatrzymaliśmy się przy fontannie.

Podziwialiśmy...……… Kogo?

Rodzice sprawdzą, czy dobrze zapamiętaliście!

Po powrocie do domu, zachęcam do oglądnięcia krótkiego filmu:

"Utopiec Szuwarek wraca do domu"

zrealizowanego przez Stowarzyszenie Ekologiczne EKO - CHYBIE

(https://www.youtube.com/watch?v=6LKWhJ66WCY)

Teraz jesteśmy gotowi do narysowania.....Kogo?

Czekam na zdjęcia Waszych rysunków!

Piątek 08.05.2020

"PRZEMIERZAMY DŻUNGLĘ"

Kolejna porcja zabaw z panią Adą - link rodzice otrzymają e-mailem.



Zmieniony: środa, 06 maja 2020 04:57
 
Język angielski- Clean/Dirty/Traffic lights PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 03 maja 2020 19:36

Hello!

Witam wszystkich po majowej przerwie. Przesyłam propozycje ćwiczeń

z języka angielskiego na ten tydzień.

Mam nadzieję, że wszystkie zadania dotychczas przeze mnie wysłane są

zrozumiałe i dzieci chętnie je wykonują.

W razie jakichkolwiek problemów/ pytań proszę się ze mną kontaktować

drogą mailową ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ).



1. What animal is it? [łot enimal is yt?]- Co to za zwierzę?


Przypomnij sobie nazwy zwierząt z poprzedniej lekcji.

Popatrz na obrazki i spróbuj nazwać po angielsku poszczególne zwierzęta.

 

 

1- horse [hors]

2- sheep [szip]

3- cow [kał]

4- dog [dog]

5- cat [ket]

6- duck [dak]

7- bird [berd]

8- rabbit/ bunny [rabit/ bani]

9- butterfly [baterflaj]

10- frog [frog]


2. Clean and dirty [klin end derti]- Czyste i brudne


Dzisiaj poznasz kolejne słowa:


clean [klin]- czysty

dirty [derti]- brudny

hands [hends]- dłonie


Spójrz na obrazki i powtarzaj słowa za rodzicem.

 



Posłuchaj tekstu piosenki (czytanego przez rodzica/opiekuna).

W trakcie czytania pokazuj czynności, o których mowa w tekście.



Dirty hands [derti hends]- brudne ręce


Look at my dirty hands,                     [luk et maj derti hends]

spójrz na moje brudne ręce

Dirty hands,                                     [derti hends]

brudne ręce

Dirty hands.                                     [derti hends]

brudne ręce

Look at my dirty hands.                     [luk et maj derti hends]                 \

spójrz na moje brudne ręce

Yuk, yuk, yuk!                                  [jak jak jak]

fuj fuj fuj

 

This is the way I wash my hands,       [dys ys de łej aj łosz maj hends]

a oto sposób w który myję ręce

Wash my hands,                               [łosz maj hends]

myję ręce

Wash my hands.                               [łosz maj hends]

myję ręce

This is the way I wash my hands.       [dys ys de łej aj łosz maj hends]

w ten właśnie sposób myję ręce

Wash, wash, wash!                           [łosz łosz łosz]

myję myję myję

 

Look at my clean hands,                    [luk et maj klin hends]

spójrz na moje czyste ręce

Clean hands,                                    [klin hends]

czyste ręce

Clean hands.                                    [klin hends]

czyste ręce

Look at my clean hands.                    [luk et maj klin hends]

spójrz na moje czyste ręce

Clean, clean, clean!                           [klin klin klin]

czyste czyste czyste

 

Możesz też poprosić rodzica o przeczytanie tego tekstu w łazience,

w czasie, gdy Ty będziesz myć ręce :)


 

3. Help Elly [help eli]- pomóż Elly


Pomórz dziewczynce umyć ręce, rysując linię wzdłuż ścieżki.

 

https://ibb.co/FYVhYZG


 

4. Colour the animal [kalor de enimal]- pokoloruj zwierzę


Wybierz zwierzę z obrazka i pokoloruj je tak, żeby wyglądało na brudne.

Następnie powiedz np. the dog is dirty [de dog is derti]- pies jest brudny.

 

https://ibb.co/ZhYsxB7

 

5. The tractor song [de traktor song]- piosenka o traktorze


Przypomnij sobie 3 kolory:


red [red]- czerwony

yellow [jeloł]- żółty

green [grin]- zielony


To kolory, które znajdują się na sygnalizatorze świetlnym.


Poznaj nowe słowa:


stop [stap]- zatrzymać się, stać, stop

wait [łejt]- czekać

go [goł]- jechać, iść

 

Wyobraź sobie, że jedziesz traktorem i zbliżasz się do sygnalizacji świetlnej.

Posłuchaj tekstu piosenki (czytanego przez rodzica/opiekuna).

Naśladuj czynności, o których mowa w tekście.

 

The tractor song            [de traktor song]           piosenka o traktorze


I'm driving the tractor.      [ajm drajwin de traktor]    jadę traktorem

Brumm, brumm, brumm!   [brum brum brum]            brum brum brum

I'm driving the tractor.      [ajm drajwin de traktor]    jadę traktorem

Brumm, brumm, brumm!   [brum brum brum]           brum brum brum

 

Red, red, red.                  [red red red]                    czerwone czerwone czerwone

Time to stop!                   [tajm tu stap]                  pora się zatrzymać

Red, red, red.                  [red red red]                    czerwone czerwone czerwone

Stop, stop, stop!              [stap stap stap]                stój stój stój

 

Yellow, yellow, yellow.      [jeloł jeloł jeloł]                żółte żółte żółte

Time to wait!                   [tajm tu łejt]                    trzeba czekać

Yellow, yellow, yellow.      [jeloł jeloł jeloł]                żółte żółte żółte

Wait, wait, wait!               [łejt łejt łejt]                    czekaj czekaj czekaj

 

Green, green, green.        [grin grin grin]                  zielone zielone zielone

Off we go!                       [of łi goł]                         ruszamy

Green, green, green.        [grin grin grin]                  zielone zielone zielone

Go, go ,go !                     [goł goł goł]                     jedź jedź jedź


 

6. Traffic lights [trafik lajts]- sygnalizacja świetlna


Patrząc na zadanie 5, pokoloruj światła.

Następnie połącz strzałką angielskie słowa z odpowiednim światłem.

 

https://ibb.co/KwBy8jR


Jeśli nie masz drukarki to sam narysuj światła na kartce i spróbuj napisać

w odpowiednim miejscu trzy angielskie słowa:


stop [stap]- stać

wait [łejt]- czekać

go [goł]- jechać

 

 

7. Traffic fun


* Jedna osoba wypowiada kolor po angielsku (red, yellow, green),

a druga osoba pokazuje jak trzeba się zachować na danym świetle.

* Jedna osoba wypowiada słowo (stop, wait, go), a druga osoba

naśladuje czynność, którą opisuje dane słowo.

 

Have fun! [hew fan]- Miłej zabawy


 


 

 

Zmieniony: poniedziałek, 04 maja 2020 11:41
 
POLSKIE SYMBOLE NARODOWE PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Pisarek   
wtorek, 28 kwietnia 2020 18:42

ŚRODA 29.04.2020

Zbliżają się 3 ważne daty dla wszystkich Polaków:

- 1 maj - Święto Pracy

- 2 maj - Święto Flagi

- 3 maj - Święto Konstytucji 3 Maja.

Przypomnimy sobie dziś wiadomości o symbolach narodowych:

Polskie Symbole Narodowe - you tube.

Już za kilka dni (2 maja) będziemy obchodzić Święto Flagi.

Dziś  zachęcam do zrobienia flagi z rolek po papierze toaletowym.

Potrzebne będą:

- rolki po papierze toaletowym

- nożyczki

- taśma samoprzylepna lub klej

- biała i czerwona farba

- pędzel

- kolorowa kartka z bloku

- słomka lub patyczek

Rolki przecinamy na połowę (wzdłuż).

Połówki malujemy na biało i czerwono.

suche przyklejamy do kartki z bloku za pomocą taśmy samoprzylepnej lub kleju.

Z boku przyklejamy słomkę lub patyczek.

Tak otrzymaliśmy flagę falującą na wietrze.

CZWARTEK 30.04.2020

Dziś Rodzice mają krótki czas dla siebie ( relaks przy kawie lub herbacie).

Dzieci zapraszam do zabawy z panią Adą:

W POSZUKIWANIU SKARBÓW

Link do lekcji prześlę na podany przez państwa adres e - mail (RODO).


 
U LEKARZA PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa Kapias   
wtorek, 28 kwietnia 2020 03:57

WTOREK 28.04.2020

"Chory ząb"

J. Bechlerowa

Ledwie wrócił Grześ z przedszkola,

ząb okropnie go rozbolał.

Ząbek bolał, płakał Grześ

I kolacji nie chciał jeść.

Więc orzekli wszyscy zgodnie,

że Grześ pójdzie do przychodni.

W poczekalni jasnej, dużej

Czas nikomu się nie dłuży.

Chcesz- obrazki ty oglądaj

Chcesz - masz misia i wielbłąda.

A dentystka uśmiechnięta

Grzecznie mówi do pacjenta:

choć tu bliżej, Grzesiu siadaj

zaraz chory ząbek zbadam.

Kto to jest dentysta?

Jak prawidłowo myć zęby?

Jak dbać o higienę osobistą?

Gdy odpowiedzieliście rodzicom na wszystkie pytania, czas na wspólną zabawę:

"POSKACZ ZE MNĄ"

Kochani, rodzice zapomnieli jak się skacze, dziś Wy musicie rodziców nauczyć skakać:

- obunóż

- na prawej nodze

- na lewej nodze.

Teraz czas na malowanie, Rodzice narysują Wam kontur zęba.

Dziś potrzebna będzie tylko pasta do zębów.

"Malujemy" ząbek pasą do zębów używając palca.

Gotowe! Ciekawa jestem czy zobaczę Wasze ząbki?


 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL