Home Oddział trzeci
Oddział trzeci
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 26 kwietnia 2020 19:08

1. Znajdź kolor

Zadaniem dziecka jest przynieść 10 rzeczy tego samego koloru.

 

2. Podłoga parzy

Zadanie polega na znalezieniu się w miejscu, w którym nasze nogi nie dotykają ziemi.

 

3. Kartki z zadaniami

Do zabawy trzeba się wcześniej przygotować. Przygotowane kartki z zadaniami wystarczą na długo. Na małych karteczkach zapisujemy zadania. Mogą to być np. 2 podskoki, 2 przysiady, 2 pajacyki, klaskanie, kląskanie, stanie na jednej nodze, bieganie itd. Wszystko zależy tu od nas. Kartki wkładamy do jakiegoś pudełka. Dziecko po kolei losuje zadania, które musi następnie wykonać. Można oczywiście losować razem z dzieckiem i wspólnie wykonywać zadania.

 

Źródło:

https://czymzajacmalucha.pl/zabawy/487-zabawy-ruchowe-i-silowe-w-domu.html

https://dziendobry.tvn.pl/a/zmecz-dziecko-a-nie-siebie-czyli-zabawy-ruchowe-dla-dzieci-w-czasie-kwarantanny

 

SmileSmileSmile

 
U LEKARZA PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa Kapias   
niedziela, 26 kwietnia 2020 16:53

PONIEDZIAŁEK 27.04.2020

Witajcie Kochani.

Zapraszam kolejny raz do wspólnych zabaw z Rodzicami.

Dlaczego chodzimy do lekarza?

Rodzice, porozmawiajcie z dziećmi na temat wizyt u lekarzy różnych specjalności.

Nawiązując do aktualnej sytuacji w kraju i na świecie należy wspomnieć o koronawirusie.

Kochane przedszkolaki, jeśli nie wiecie co to jest koronawirus, jeśli się go boicie, Edusie pośpieszą

z pomocą. Obejrzyjcie film " Co to jest Koronawirus"

(https://www.youtubecom/watch?v=Xdblij09W8BM)

Zobaczcie co się stało z Melą.

Zabawa " Nawlekamy Korale" ćwiczenie słuchu fonematycznego.

Głoski to koraliki, które nawlekamy na nitkę tworząc wyraz (tylko proste, krótkie wyrazy!) np.:

mama = m-a-m-a

doktor = d-o-k-t-o-r

oko = o-k-o

katar = k-a-t-a-r itp.

Przedszkolaki w całej Polsce rysują laurki dla lekarzy i pielęgniarek, może i Wy narysujecie.

Czekam na Wasze propozycję.

Nie zapomnijcie o spacerze!

Zmieniony: niedziela, 26 kwietnia 2020 17:29
 
Język angielski- Animals PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 26 kwietnia 2020 13:45

FARM AND SPRING ANIMALS [farm end spring enimals]-

Zwierzęta na farmie i zwierzęta wiosenne



1. Look and say [luk end sej]- Spójrz i powiedz


Popatrz na obrazki i powtarzaj słowa za rodzicem

 

 

Przypomnij sobie nazwy zwierząt, które poznaliśmy przy okazji lekcji wielkanocnej

(bunny- zajączek, lamb- baranek, chick- kurczaczek)



2. Farmer Brown [farmer brałn]- rolnik Brown

 

Posłuchaj słów piosenki (czytanej przez rodzica/opiekuna).

W momencie wypowiadania nazw zwierząt, spróbuj naśladować

jaki odgłos dane zwierzę wydaje.


Farmer Brown


Farmer Brown has a farm         [farmer brałn hes e farm]       rolnik Brown farmę ma

On the farm there is a duck.     [on de farm der is e dak]        na tej farmie jest kaczka

On the farm there is a cow.      [on de farm der is e kał]         na tej farmie jest krowa

On the farm there is a horse.    [on de farm der is e hors]       na tej farmie jest koń

On the farm there is a sheep.    [on de farm der is e szip]       na tej farmie jest owca

Farmer Brown has a farm.        [farmer brałn hes e farm]       rolnik Brown farmę ma

 

 

3. How many? [hał meny?]- ile?


Przypomnij sobie liczby 1-10.

Policz po angielsku ile jest zwierząt na obrazku?

Nazwij te zwierzęta.


 

 

4. Spring animals [spring enimals]- wiosenne zwierzęta


Spójrz na kolejne obrazki ze zwierzętami i powtarzaj za rodzicem słowa.

 

5. The up and down song [de ap end dałn song]- piosenka w górę i w dół


Przypomnij sobie słowa:


ears [irs] - uszy

eyes [ajs]- oczy

big [big]- duży

jump [dżamp]- skakać


Poznaj kolejne słowa potrzebne do tego zadania:


up [ap]- w górę

down [dałn]- w dół

turn around [tern erałnd]- obracać się dookoła

wing [łing]- skrzydło

fly [flaj]- latać


Posłuchaj tekstu piosenki (czytanego przez rodzica/opiekuna)

i pokazuj rzeczy, o których mowa w tekście.


The up and down song


I' m a rabbit               [ajm e rabit]                 jestem królikiem

With two big ears.       [łif tu big irs]               z dwoma dużymi uszami

I jump up and down.   [aj dżamp ap end dałn] skaczę w górę i w dół

I turn around.             [aj tern erałnd]            obracam się dookoła


I'm a bird                   [ajm e berd]                 jestem ptakiem

With two big wings.     [łif tu big łings]            z dwoma dużymi skrzydłami

I fly up and down.       [aj flaj ap end dałn]      latam do góry i na dół

I turn around.             [aj tern erałnd]            obracam się dookoła


I'm a frog                   [ajm e frog]                 jestem żabą

With two big eyes.       [łif tu big ajs]              z dwoma dużymi oczami

I jump up and down.   [aj dżamp ap end dałn] skaczę w górę i w dół

I turn around.             [aj tern erałnd]            obracam się dookoła


I'm a butterfly             [ajm e baterflaj]           jestem motylem

With two big wings.     [łif tu big łings]           z dwoma dużymi skrzydłami

I fly up and down.       [aj flaj ap end dałn]     latam do góry i na dół

I turn around.             [aj tern erałnd]            obracam się dookoła

 


6. Animals family [enimals femyli]- zwierzęca rodzina


Przypomnij sobie nazwy członków rodziny, które poznaliśmy na zajęciach.


mammy [mami]- mama

daddy [dadi]- tata

sister [sister]- siostra

brother [brader]- brat

grandma [grendma]- babcia

grandpa [grendpa]- dziadek

baby [bejbi]- dzidziuś


Spójrz na obrazek i spróbuj nazwać po angielsku członków kociej rodziny.

https://ibb.co/QNsCvgK

możesz pokolorować obrazek lub sam narysować rodzinę zwierzątek :)


7. Animals game [enimals gejm]- zwierzęca gra


Wydrukuj obrazki ze zwierzętami.

Następnie wytnij je i zagnij obrazki tak, żeby nie było widać zwierząt,

które się na nich znajdują.

Każdy po kolei losuje obrazek i próbuje pokazać wylosowane zwierzę.

Pozostałe osoby próbują odgadnąć po angielsku o jakie zwierzę chodzi.


Jeśli nie masz możliwości wydrukowania obrazków:

Jedna osoba naśladuje jakieś zwierzę, a druga osoba próbuje odgadnąć

po angielsku o jakie zwierzę chodzi.


https://ibb.co/RHM3cgs

https://ibb.co/qYKw7hd


A to co za zwierzę? :)


 

See you soon!

Zmieniony: niedziela, 17 maja 2020 20:24
 
DBAMY O ZIEMIĘ PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa Kapias   
czwartek, 23 kwietnia 2020 05:02

CZWARTEK 23.04.2020

Robimy eksperymenty.

Oto moje propozycje:

1. WYBUCHOWA KULA ZIEMSKA

Potrzebne:

- wapno musujące

- barwniki do jajek

- kroplomierz lub strzykawka

- talerz

- woda

Na środku talerza robimy coś w rodzaju kółka z tabletek wapna.

Nie zapełniamy całego talerza.

Następnie posypujemy wapno barwnikami (zielonym i niebieskim).

Teraz kroplomierzem lub strzykawką nabieramy wodę i polewamy wapno.

Utworzy się nam piękna kula ziemska.

2. KOLOROWE WULKANY

Potrzebne:

- 4 szklanki wypełnione wodą

- bibuła w 3 kolorach lub barwniki spożywcze

- kwasek cytrynowy

-  opakowanie sody oczyszczonej

- strzykawka lub łyżka

W trzech szklankach barwimy wodę ( w każdej na inny kolor).

Wsypujemy kwasek cytrynowy.

Do czwartej wsypujemy sodę oczyszczoną.

Z ostatniej szklanki nabieramy strzykawką płyn i wlewamy go do każdej z kolorową wodą.

Pod wpływem reakcji płyn zaczyna uciekać z pojemników, dlatego podłóżcie pod nie tacę lub

blaszkę i obserwujcie spektakl kolorów!

3. TAŃCZĄCY OLEJ

Potrzebne:

- 5 łyżek oleju

- szklanka wypełniona wodą ( do 3/4 wysokości)

- kakao

- sól

Do szklanki z wodą wlej olej i dosyp kakao.

Górna część została pięknie zabarwiona, teraz sprawdź co się będzie działo kiedy wsypiesz sól.

Efekt na pewno Wam się spodoba.

4. MAGICZNY BALONIK

Wstawiamy pustą odkręconą plastikową butelkę do zamrażalnika.

Po jej wyjęciu na szyjkę zakładamy balonik i wstawiamy  butelkę do miski z ciepłą wodą.

Balonik magicznie sam się nadmuchuje.

Wytłumaczenie:

Zimne powietrze zajmuje mniej miejsca, jego podgrzewanie powoduje,

że część powietrza z butelki pod wpływem ciepła rozszerza się również do balonika.

MIŁEJ ZABAWY!

PIĄTEK 24.04.2020

Dzień aktywności ruchowej.

Dziś zapraszamy Rodziców na długi spacer, pomagamy w wiosennych pracach na działce.

Można skorzystać z propozycji na you tube - "Zabawy ruchowe dla dzieci w domu w czasie Koronawirusa "




 
DBAMY O ZIEMIĘ PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa Kapias   
wtorek, 21 kwietnia 2020 04:26

WTOREK 21.04.2020

Dziś zapraszam Was do zabaw z matematyką.

"OBRAZEK DLA WIOSNY" - DYKTANDO RYSUNKOWE.

Instrukcja:

1. Napisz swoje imię w lewym górnym rogu kartki.

2. Na dole kartki jest domek, dorysuj okno i drzwi.

3. Po prawej stronie domu narysuj drzewo.

4. Po lewej stronie domu narysuj płotek.

5. Nad domkiem narysuj słońce.

6. Pokoloruj rysunek dla Wiosny.

7. Poproś Rodziców o zrobienie zdjęcia obrazka i wysłanie do mnie.

 

ZABAWA SENSORYCZNA UCZĄCA KOLORÓW, FIGUR I

PRZYSWAJANIA POJĘCIA ZBIORU ORAZ JEGO ELEMENTÓW.

Przygotuj:

- woreczek strunowy (zamykany na rzep)

- żel do kąpieli

- różne koraliki, kulki, guziki itp.

(razem 16, po 4 z każdego rodzaju)

- kolorowa taśma izolacyjna lub markery.

Na woreczku rysujemy lub wyklejamy kontury figur:

koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt.

Woreczek napełniamy żelem i wrzucamy koraliki, kulki itp.

Przyklejamy woreczek do okna lub stolika.

Zaczynamy zabawę:

Nasze figury to cztery zbiory.

- Umieść 4 takie same koraliki w każdym zbiorze.

- Umieść w każdym zbiorze różne od siebie koraliki.

- Umieść wszystkie koraliki w żółtym kwadracie.

- Przenieś 8 koralików do trójkąta i 8 do koła.

- Umieść wszystkie koraliki w niebieskim zbiorze.

- Umieść różowe koraliki w zielonym zbiorze.

Polecenia zależą od koloru figur - zbiorów oraz przedmiotów w żelu.

MIŁEJ ZABAWY!

ŚRODA 22.04.2020

ŚWIĘTO ZIEMI

Dziś zapraszam Was do oglądnięcia bajki edukacyjnej

"RADY NA ODPADY" (YOU TUBE)

Wiecie już, co należy robić ze śmieciami?

Ćwiczymy zasady segregacji, wrzucając śmieci do odpowiedniego kosza.

Rodzice sprawdzają czy dobrze wykonujecie zadanie.

Słoneczko zaprasza nas na spacer.

Zakładamy maseczki na twarz, chwytamy Rodziców za ręce i wychodzimy.

W czasie spaceru sprawdźcie, czy mieszkańcy Chybia dbają o Ziemię.

Ciekawa jestem, Waszych spostrzeżeń.



 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL