Home Oddział trzeci
Oddział trzeci
DBAMY O ZIEMIĘ PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa Kapias   
poniedziałek, 20 kwietnia 2020 04:56

Witam Rodziców oraz Was kochane przedszkolaki.

Kolejny tydzień przed nami.

Podobają się Wam maseczki, które nosicie w trakcie spaceru?

Na pewno świetnie w nich wyglądacie!

Pamiętajcie! Wychodząc z domu zawsze zakładajcie maseczki na twarz.

Moje propozycje zabaw i zajęć:

PONIEDZIAŁEK 20.04.2020

"ZIEMIA BYŁA ZAWSZE NASZYM DOMEM,

KIEDYŚ LUDZIE BARDZO JĄ KOCHALI,

TROSZCZYLI SIĘ O NIĄ, OPIEKOWALI.

NAZYWALI JĄ MATKĄ

I NADALI PIĘKNE IMIĘ GAJA.

PÓŹNIEJ LUDZIE ZAPOMNIELI O TYM,

ZACZĘLI JĄ NISZCZYĆ,

SIŁĄ WYDZIERAĆ JEJ BOGACTWA I TAJEMNICE.

DLATEGO ZIEMIA DZIŚ BARDZO CHORUJE

I POTRZEBUJE NASZEJ POMOCY".

Wysłuchajcie wiersza L. Szołdry "Sznurek Jurka"

 

Tuż za szkołą, bardzo blisko,

kiedyś tam wyrzucił Jurek

poplątany stary sznurek.

A nazajutrz obok sznurka

od banana spadła skórka

wyrzucona przez Karola.

Tam też wkrótce Jaś i Ola

wyrzucili bez wahania

swoje torby po śniadaniach.

Stos papierków po cukierkach

wysypała tam Walerka.

Na papierki spadła ścierka,

jakaś pusta bombonierka,

i od lodów sto patyków

pustych kubków moc z plastiku.

Ot tak, od sznurka Jurka

wnet urosła śmieci górka.

A z tej górki wielka góra,

której szczyt utonął w chmurach.

Nie ma miejsca na boisko lecz śmietnisko mamy blisko.

 

1. W jaki sposób boisko zamieniło się w śmietnik?

2. Jak oceniacie postępowanie Jurka i kolegów?

3. Czy Jurek przewidział konsekwencje wyrzucenia poplątanego sznurka?

4. Czy znasz miejsce przeznaczone na odpady?

Odpowiedzieliście na wszystkie pytania? Świetnie, zapraszam teraz do zabawy.

Rodzice rozrzucają na dywanie "śmieci" (papierki, butelki plastikowe itp.)

Dzieci biegają po dywanie omijając "śmieci".

Na hasło Rodzica: PORZĄDKI - dzieci szybko zbierają "śmieci" do wyznaczonego pojemnika.

Praca plastyczna:

"ZIEMIA" - wypełnianie konturów naszej planety farbami plakatowymi -

- wykorzystanie koloru zielonego i niebieskiego.

Jeśli nie macie farb w domu, możecie wykleić kontury kolorowym papierem

(papier rwiemy na małe kawałki) lub

"pomalować" plasteliną (plastelinę rozcieramy paluszkiem).

Kontur Ziemi  - https://www.pokolorujswiat.com/2018/04/...

Kto nie ma drukarki, może namalować widok z okna lub swój ogród.

Czekam na zdjęcia Waszych prac.

 





 
Język angielski- Clothes PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 19 kwietnia 2020 19:44

Good morning! [gud morning]- dzień dobry!

Rozpoczynamy kolejny tydzień naszej pracy zdalnej.

Dla chętnych przesyłam propozycje ćwiczeń/ zabaw z języka angielskiego.

W nawiasach kwadratowych znajdą Państwo wymowę.

Pozdrawiam serdecznie,

Marta Janny (e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

 


MY CLOTHES [maj klołds]- moje ubrania

 


1. Listen and repeat [lisyn end ripit]- posłuchaj i powtarzaj


Popatrz na obrazki z ubraniami, posłuchaj jak brzmią dane słowa,

następnie powtarzaj słowa za rodzicem.

 



Pokaż jak zakładasz poszczególne ubrania.

Następnie posłuchaj rymowanki (czytanej przez rodzica/opiekuna)

i pokazuj czynności o których mowa w rymowance.


 

Getting dressed [geting dresd]-                    ubieranie się


I put my jumper on.      [aj put maj dżamper on]        zakładam sweter

One, two, three.           [łan tu fri]                             raz, dwa, trzy

I'm ready!                    [ajm redi]                             jestem gotowy!

Let's play.                    [lets plej]                              pobawmy się


I put my coat on.          [aj put maj kołt on]               zakładam płaszcz/kurtkę

One, two, three.           [łan, tu, fri]                           raz, dwa, trzy

I'm ready!                    [ajm redi]                             jestem gotowy!    

Let's play.                     [lets plej]                             pobawmy się


I put my hat on.            [aj put maj het on]               zakładam czapkę

One, two, three.            [łan tu fri]                            raz, dwa, trzy

I'm ready!                     [ajm redi]                            jestem gotowy!

Let's play.                     [lets plej]                             pobawmy się


I put my scarf on.          [aj put maj skarf on]             zakładam szalik

One, two, three.            [łan tu fri]                            raz, dwa, trzy

I'm ready!                     [ajm redi]                            jestem gotowy!

Let's play.                     [lets plej]                             pobawmy się

 

 

Zawsze po piosence/zabawie wołam:

Clap your hands! [klap jor hends] i wtedy dzieci klaszczą.

 

 

 

2. Hot and cold [hot end kold]- gorąco i zimno


Przypomnij sobie dwa słowa: hot [hot]- gorąco, cold [kold]- zimno.

Następnie spójrz na obrazki i powtórz za rodzicem kolejne nazwy ubrań

po angielsku.

 


 

Porozmawiaj z rodzicem kiedy ubierasz dane ubrania. Co ubierasz latem

gdy jest gorąco, a co zimą gdy jest zimno ?

Następnie posłuchaj rymowanki (czytanej przez rodzica/opiekuna) i pokazuj

czynności, o których mowa w rymowance.


 

Hot and cold song    [hot end kold song]-      piosenka gorąco i zimno


I'm cold, cold, cold!     [ajm kold kold kold]          jest mi zimno, zimno, zimno!

I put my jumper on.    [aj put maj dżamper on]    ubieram sweter

I'm cold, cold, cold!     [ajm kold kold kold]          jest mi zimno, zimno, zimno!

I put my coat on.        [aj put maj kołt on]           ubieram kurtkę

I'm cold, cold, cold!     [ajm kold kold kold]          jest mi zimno, zimno, zimno!

 

I'm hot, hot, hot!         [ajm hot hot hot]             jest mi gorąco, gorąco, gorąco!

I put my T-shirt on.      [aj put maj tiszert on]      zakładam koszulkę

I'm hot, hot, hot!         [ajm hot hot hot]             jest mi gorąco, gorąco, gorąco!

I put my shorts on.      [aj put maj szorts on]       zakładam krótkie spodenki

I'm hot, hot, hot!         [ajm hot hot hot]             jest mi gorąco, gorąco, gorąco!


 

3. Look and say [luk end sej]- popatrz i powiedz


Spójrz na obrazki i powiedz po angielsku co to za ubrania i w jakim są kolorze.

(nazwy kolorów znajdą Państwo w pierwszej lekcji)

 

1- red jumper [red dżamper]

2- yellow coat [jeloł kołt]

3- green hat [grin het]

4- pink scarf [pink skarf]

5- orange T-shirt [orendż tiszert]

6- black shorts [blek szorts]

 


4. Colour the clothes [kalor de klołds]- pokoloruj ubrania


Pokoloruj ubrania dzieci według instrukcji zawartej na obrazku.

Nieoznaczone elementy pokoloruj według własnego uznania.

Jeśli nie masz dostępu do drukarki, to możesz spróbować sam

narysować postać w ubraniach według instrukcji z wybranego obrazka.


https://ibb.co/j6TKHJm - dziewczynka

https://ibb.co/FBSFN2V - chłopiec


 

5. What do you wear? [łot du ju łer]- co ubierasz?


Podziel kartkę na cztery kwadraty.

Poproś rodzica/ opiekuna, aby zadał Ci poniższe pytania.

Narysuj swoje odpowiedzi.


Kwadrat 1- It's rainy. What do you wear? [its rejni. łot du ju łer?]

Pada deszcz. Co ubierasz?


Kwadrat 2- It's sunny. What do you wear? [its sani. łot du ju łer?]

Jest słonecznie. Co ubierasz?


Kwadrat 3- It's snowy. What do you wear? [its snołi. łot du ju łer?]

Pada śnieg. Co ubierasz?


Kwadrat 4- What do you like wearing? [łot du ju lajk łering?]

Co lubisz ubierać?


6. Get dressed [get dresd]- ubierz się


Wyciągnij z szafy ubrania, których się nauczyłeś na tej lekcji.

Następnie jedna osoba mówi np. scarf (szalik), a druga osoba

podchodzi do danej rzeczy i ubiera ją.

 

A co ma ubrane nasza małpka?

(white scarf [łajt skarf]- biały szalik)



Bye! Bye! [baj baj]- pa pa !

We miss you so much! [łi mys ju soł macz]- bardzo za Wami tęsknimy !

Zmieniony: niedziela, 19 kwietnia 2020 21:51
 
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 19 kwietnia 2020 20:13


PAJĄK I MUCHY

Dzieci biegają swobodnie po pokoju i naśladują gestami i dźwiękiem muchy. Na hasło „pająk”, zastygają w bezruchu. Osoba udająca pajęczaka spaceruje między uczestnikami zabawy i obserwuje czy ktoś się nie porusza. Ten, kto nie wytrwa w bezczynności jest zabierany do „sieci” (miejsce poza polem biegania np. kanapa) i odpada z gry. Pająk na chwilę wraca do swoich sieci, muchy w tym czasie fruwają, a potem znowu przychodzi pora na polowanie. Gra kończy się, gdy wszystkie dzieci zostaną zaplątane w pajęczynę.


CZERWONE I ZIELONE

Rodzic przygotowuje dwa lizaki – jeden w kolorze czerwonym, a drugi w zielonym. Dzieci swobodnie biegają po pokoju. Gdy mama albo tata podniosą czerwony lizak, to się zatrzymują, a jak zielony to kontynuują kursowanie po mieszkaniu. Ćwiczenie wpływa na koncentrację, a także jest dobrym wprowadzeniem do nauki sygnalizacji świetlnej.


ZABAWY Z PIŁKĄ

Piłka jest świetnym materiałem do zabawy, gdyż można ją wykorzystywać na różne sposoby, w zależności od wieku dziecka. Dla najmłodszych przedszkolaków wyzwaniem jest zwykłe rzucanie do siebie piłki, starsze dzieci potrzebują już modyfikacji, np.
- Rzucanie piłki do celu. Wykorzystujemy wszystko to, co jest dostępne w domu: skrzynia, pudło, kosz na śmieci. Im starsze i zręczniejsze dziecko, tym dalej ustawiamy cel rzutu
- Piłka i kolory. Rzucamy do siebie piłkę wymieniając różne kolory. Na hasło "czarny" piłeczki nie wolno złapać. Jeśli jednak uczestnik chwyci piłkę, przegrywa lub wykonuje zadanie np. dziesięć podskoków.


Źródło : https://www.junior.sport.pl/junior/1,135918,16650820,gry-i-zabawy-ruchowe-w-domu.html

https://www.e-korepetycje.net/artykuly/zabawy-ruchowe-w-domu

SmileSmileSmile


Zmieniony: niedziela, 19 kwietnia 2020 20:21
 
WIOSNA NA WSI PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa Kapias   
środa, 15 kwietnia 2020 04:09

ŚRODA 15.04.2020

Dziadek fajną farmę miał - śpiewanki.tv - piosenki dla dzieci (you tube)

Wysłuchajcie piosenki.

Jakie zwierzęta mieszkają na wsi?

Kto potrafi prawidłowo nazwać członków danej rodziny?

(klacz - ogier - źrebak; owca - baran - jagnię; kura - kogut - kurczątko; itp.)

Teraz naśladujemy głosy zwierząt z piosenki.

Dokończ zdanie:

- Zwierzęta, które mają 2 nogi to...…(kura. kaczka, itp.)

- Zwierzęta, które mają 4 nogi to.....(krowa, koń, itp.)

Słuchając piosenki możecie ulepić z plasteliny zwierzęta mieszkające na wsi.

Nie masz plasteliny?

Wykonaj zwierzątko z wykorzystaniem materiałów, które są dostępne w domu.

W przedszkolu powstałaby wspaniała zagroda zwierząt!

CZWARTEK 16.04.2020

Długi - krótki - ćwiczenia w mierzeniu długości.

Zapraszamy Rodziców do zabawy w mierzenie.

1. Dziecko mierzy szerokość dywanu stawiając  stopę przed stopą

(palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) głośno licząc.

Teraz szerokość mierzą Rodzice.

Dlaczego wyszły różne wyniki?

Czy wasze stopy są jednakowej długości?

2. Mierzenie szerokości krokami (dziecko, potem Rodzic)

Dlaczego wyszły różne wyniki?

Z czym jest związana długość waszych kroków? (ze wzrostem)

Poproście Rodziców, aby pokazali Wam linijkę, miarkę krawiecką.

Co nimi możemy zmierzyć?

Teraz bierzemy kawałek sznurka, tasiemki i mierzymy różne przedmioty w domu.

Udanego mierzenia!

Poproście Rodziców o nożyczki - OSTROŻNIE!

( Pamiętamy o zasadach bezpiecznego posługiwania się nożyczkami!)

Rozcinamy kartkę papieru na 3 części - to małe dywaniki.

Teraz każdy dywanik ozdabiamy:

1- szlaczki (dowolne)

2- figury geometryczne (koła, kwadraty, prostokąty, trójkąty)

3 - sam/a wymyśl wzory.

Jak wyszło? Na pewno bardzo ładnie!

PIĄTEK 17.04.2020

Wycieczka na wieś - opowieść ruchowa przy muzyce.

Mamo, Tato!

Włączcie nagranie wesołej melodii i czytajcie:

Nadeszła wiosna. Na wsi jest zielono i radośnie.

(dzieci maszerują w koło dywanu)

Odwiedzamy wiejską zagrodę. Straszny tutaj gwar.

Widać zwierzęta: owce, krowy, świnie, kaczki, gęsi, kury, indyki.

(Rodzic wymienia zwierzęta, dzieci naśladują ich charakterystyczne głosy)

Patrzcie, przyfrunęły bociany. Wysoko na dach mają gniazdo.

(dzieci robią daszek nad oczami, następnie naśladują ruchy i klekot bociana)

Za płotem gospodarstwa widać pole. Rośnie tam zboże.

(dzieci przechodzą do przysiadu i powoli wstają)

Na  łące pojawiają się zające. Małe zajączki chcą się bawić.

(dzieci naśladują ruchy zajączków)

W ogrodach kwitną piękne kwiaty, ich kielichy otwierają się w stronę słońca.

( unoszą ręce w górę, naśladują otwieranie się kielichów kwiatów)

Za domem jest sad. Przez chwilę odpoczniemy w cieniu drzew.

(dzieci kładą się na plecach. Kładą ręce na przeponie i miarowo oddychają).

ZAGADKI:

Lubi głośno gdakać,

kiedy zniesie jajko.

Każdy wie, że jest stałą

kurnika mieszkanką. (kura)

 

Zakręcony ogonek

śmieszny ryjek ma

"Chrum,chrum - głośno woła-

- kto jedzenie da?" (świnka)

 

Na przykład łaciate,

w oborze mieszkają.

Pasą się na łąkach,

zdrowe mleko dają. (krowy)

 

Nie pieje, nie gdacze,

tylko głośno kwacze.

Po stawie pływa.

Jak się nazywa? (kaczka)

 

Grzebień ma na głowie,

swoim głośnym pianiem

wszystkich wczesnym rankiem

budzi na śniadanie. (kogut)

 




 
J.angielski- Spring weather PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
wtorek, 14 kwietnia 2020 11:15

Witam serdecznie po przerwie świątecznej.

Bardzo dziękuję za wysłane prace :)

Przesyłam propozycje ćwiczeń na ten tydzień.

W razie jakichkolwiek pytań można się ze mną skontaktować

pod adresem e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.


SPRING WEATHER [spring łeder]- Wiosenna pogoda

 

1. Weather [łeder]- pogoda


Przypomnij sobie nazwy zjawisk pogodowych, które dotychczas poznaliśmy.

Możesz pokazać je tak jak na zajęciach.


rain [rejn]- deszcz (w jednej ręce udajemy, że trzymamy parasol, a drugą

ręką pokazujemy spadający deszcz)

snow [snoł]- śnieg (obiema rękami pokazujemy jak spada śnieg)

wind [łind]- wiatr (unosimy ręce do góry i kołyszemy się na bogi naśladując

drzewa kołysane przez wiatr)

cold [kold]- zimno (pocieramy dłońmi o ramiona trzęsąc się z zimna)


Dzisiaj poznasz kolejne słowa dotyczące pogody.

Popatrz na obrazki i powtarzaj za rodzicem słowa.

Możesz spróbować pokazać te słowa.

 


2. Weather match [łeder mecz]- Łączenie pogody


Połącz zjawiska pogodowe z odpowiednią czynnością.

Jeśli nie masz dostępu do drukarki, to pokaż na ekranie co do czego pasuje.


https://ibb.co/JvsjbBH



3. Cut and paste [kat end pejst]- Wytnij i dopasuj


Wytnij nazwy zjawisk pogodowych i przyklej je pod odpowiednim obrazkiem.

Jeśli nie masz możliwości wydrukowania, to pokaż na ekranie

i nazwij po angielsku pogodę na obrazkach.


https://ibb.co/6bYHq61

 


4. Draw the weather [droł de łeder]- Narysuj pogodę


Podziel kartkę na cztery kwadraty.

W każdym kwadracie narysuj pogodę według podanej instrukcji.


Obrazek 1- sunny [sani] słonecznie

Obrazek 2- windy [łindi] wietrznie

Obrazek 3- cloudy [klałdi] pochmurno

Obrazek 4- rainy [rejni] deszczowo

 


5. My colourful umbrella [maj kalorful ambrela]- Moja kolorowa parasolka


Pokoloruj parasol według instrukcji podanych na obrazku.

Jeśli nie masz możliwości wydrukowania, to spróbuj sam narysować parasol

i pokolorować go według instrukcji podanych na obrazku.

Rączkę parasola możesz pokolorować na dowolny kolor.


https://ibb.co/pK4v8Rs



6. Weather fun [łeder fan]- Pogodowa zabawa


1) Jedna osoba wypowiada słowa po angielsku dotyczące pogody, a druga

osoba pokazuje dane słowo.

2) Jedna osoba pokazuje jakieś zjawisko pogodowe, a druga osoba próbuje

odgadnąć po angielsku o jakie słowo chodzi.


See you soon! [si ju sun]- do zobaczenia wkrótce!



Zmieniony: wtorek, 14 kwietnia 2020 13:30
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL