Home Oddział czwarty
Oddział czwarty
Język angielski- Zoo PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 21 czerwca 2020 20:05

Hello Everybody!


Na koniec naszej angielskiej przygody przeniesiemy się do świata dzikich

zwierząt.

Nasza małpka mieszka w zoo.

Zoo po angielsku piszemy tak samo jak po polsku,

ale wymawiamy inaczej [zu].

Popatrzcie teraz na poniższe zadania i poznajcie przyjaciół naszej małpki.

Może w wakacje wybierzecie się do zoo i spróbujecie nazwać po angielsku

spotkane tam zwierzęta?

Życzę miłej zabawy, a także wspaniałych, słonecznych wakacji,

a wszystkim Tatusiom samych dobrych dni z okazji ich święta 23 czerwca Smile


In the Zoo [in de zu]- w Zoo


1. Look and say [luk end sej]- popatrz i powiedz


Spójrz na obrazki.

Powtarzaj za rodzicem podane słowa.


 

Which wild animal is your favourite? [łicz łajld enimal is jor fejwrit]-

Jakie dzikie zwierzę jest Twoim ulubionym?

Powiedz np. I like tiger [aj lajk tajger]- lubię tygrysa

 

 

2. In the jungle [in de dżangyl]- w dżungli


Posłuchaj piosenek: https://youtu.be/NNELmTbw9yM

https://youtu.be/uoOjPddhoj8


Czy wymieniono w piosenkach wszystkie powyższe zwierzęta?


 

3. Zoo train [zu trejn]- pociąg zoo


Popatrz na obrazek i policz po angielsku ile zwierząt znajduje się

w każdym wagoniku.

 

https://ibb.co/V9td96V

 

Posłuchaj tekstu (czytanego przez rodzica/opiekuna).

W trakcie czytania patrz na powyższy obrazek i sprawdzaj czy

wszystko się zgadza.

 

On my little zoo train [on maj lityl zu trejn]- W moim małym

pociągu zoo


On my little zoo train there's one blue bird.

[on maj lityl zu trejn der ys łan blu berd]

W moim małym pociągu zoo jest jeden niebieski ptak.

 

On my little zoo train there's one blue bird

and two orange tigers.

[on maj lityl zu trejn der ys łan blu berd

end tu orendż tajgers]

W moim małym pociągu zoo jest jeden niebieski ptak

i dwa pomarańczowe tygrysy.

 

On my little zoo train there's one blue bird,

two orange tigers and three pink snakes.

[on maj lityl zu trejn der ys łan blu berd,

tu orendż tajgers end fri pink snejks]

W moim małym pociągu zoo jest jeden niebieski ptak,

dwa pomarańczowe tygrysy i trzy różowe węże.

 

On my little zoo train there's one blue bird,

two orange tigers, three pink snakes

and four yellow lions.

[on maj lityl zu trejn der ys łan blu berd,

tu orendż tajgers, fri pink snejks

end for jeloł lajens]

W moim małym pociągu zoo jest jeden niebieski ptak,

dwa pomarańczowe tygrysy, trzy różowe węże

i cztery żółte lwy.

 

On my little zoo train there's one blue bird,

two orange tigers, three pink snakes,

four yellow lions and five green crocodiles.

[on maj lityl zu trejn der ys łan blu berd,

tu orendż tajgers, fri pink snejks,

for jeloł lajens end fajw grin krokodajls]

W moim małym pociągu zoo jest jeden niebieski ptak,

dwa pomarańczowe tygrysy, trzy różowe węże,

cztery żółte lwy i pięć zielonych krokodyli.

 

 

A może sam narysujesz pociąg ze zwierzętami?

Poproś rodziców o wydrukowanie obrazka: https://ibb.co/jfZD0GJ

Pokoloruj pociąg, a w jego wagonach narysuj swoje

ulubione zwierzaki.

Następnie powiedz po angielsku jakie zwierzęta

znajdują się na Twoim obrazku.


4. Find the animals [fajnd de enimals]- znajdź zwierzęta

 

Odszukaj na obrazku zwierzęta.

Wskaż dane zwierzę i spróbuj nazwać je po angielsku.

Następnie połącz zwierzęta.


https://ibb.co/VV4NHJD

 

 

Na koniec zagraj w grę z rodzicami/ rodzeństwem.

Jedna osoba naśladuje wybrane zwierzę, a druga osoba próbuje

zgadnąć po angielsku o jakie zwierzę chodzi.

 

Możesz też pokolorować obrazek: https://ibb.co/d79MZHB


Pozdrawiamy Was serdecznie !!

 




Zmieniony: wtorek, 23 czerwca 2020 08:40
 
Lato - Wakacje PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Pisarek   
niedziela, 21 czerwca 2020 20:10

21 czerwiec

 

Witajcie kochani !


To już ostatnie dni wspólnych zabaw. Nie zapomnijcie, że we wtorek 23 czerwca

obchodzimy ,,Dzień Ojca''. Przygotujcie niespodziankę dla taty.

 

 

1.  Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu? Rodzic rozpoczyna zdania, a dziecko

je kończy, np. W przedszkolu lubiłem / lubiłam ... W przedszkolu nie lubiłam...

W przedszkolu czułem się ../ czułam się...

 

2. Wypowiadanie się dziecka na temat : Co  najbardziej podobało mi się wśród zdarzeń

w ciągu roku ( w przedszkolu)...

 

6 latki - wykonują kartę pracy, cz. 4 str. 76

 

  • Rysowanie tego co podobało mi się w przedszkolu.

 

zachęcam do nadsyłania zdjęć prac:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

  • Wskazywanie obrazków z kolejnością pór roku

 

6 latki  - karta pracy, cz, 4 str. 77, 78

czytanie tekstu samodzielnie lub z rodzicem. Rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu.

Rysowanie słoneczek po śladach

Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady: Litery i liczby, cz. 2 str. 80 ćwiczenia w czytaniu

ćwiczenia w książce, str. 94-95 czytanie tekstu o wakacjach i wakacyjnych radach Olka i Ady , str. 96 samodzielne czytanie tekstu

5 latki - rysują na temat ,, Co mi się podobało  w przedszkolu?''


Pozdrawiam

Pani Ola

 
Wakacje tuż tuż .. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aleksandra Korzeniowska   
poniedziałek, 15 czerwca 2020 05:23

15- 19 czerwca

„Pożegnania nadszedł czas”


 

  • Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej Pocieszajki dla maluchów.

 

Książka (s. 86–89) dla każdego dziecka.
Ada była bardzo dumna z tego, że po wakacjach pójdzie do szkoły. Będzie miała kolorowy plecak,
a w nim książki, zeszyty i piórnik z przyborami. Bardzo chciała się nauczyć samodzielnie czytać,
bo obiecała Olkowi, że w przyszłości to ona przeczyta mu bajkę na dobranoc, a nie odwrotnie.
Na zakończenie ostatniego roku w przedszkolu zaproszono wszystkich rodziców, a młodsze
grupy zadbały o niespodzianki: zaśpiewały pożegnalne piosenki i wręczyły starszakom samodzielnie
przygotowane sadzonki drzewek szczęścia w małych doniczkach.
147
Grupa Ady odwdzięczyła się przedstawieniem teatralnym dla maluchów o misiu, który trafił do przedszkola i niczego nie potrafił robić samodzielnie:

nie umiał sam jeść, ubierać się, wiązać sznurowadeł i budować domku z drewnianych klocków. Nie wiedział nawet, że przed jedzeniem trzeba myć łapki,

ani nie znał słów: „proszę, dziękuję, przepraszam”. Ten miś musiał się wszystkiego nauczyć w przedszkolu, a dzieci mu w tym pomagały.

Był to teatrzyk kukiełkowy, w którym Ada przedstawiała postać dziewczynki o imieniu Basia. Tomek trzymał kukiełkę niedźwiadka, a Basia uczyła misia, jak należy myć łapki:

– O! Popatrz, misiu,
tu jest łazienka,
wodą się zmywa
farbę na rękach,
a ty masz łapki
całe w powidłach,
więc musisz użyć wody i mydła!
Piotrek, Janek i Paweł poruszali kukiełkami zielonych żabek i śpiewali piosenkę:
Kum, kum, kum!
Rech, rech, rech!
Było przedszkolaków trzech.
Hopsa, w lewo!
Hopsa, w prawo!
Skaczą zwinnie. Brawo! Brawo!
Ucz się, misiu, z nimi ćwicz,
skacz i do dziesięciu licz!
Tu następowała wyliczanka do dziesięciu: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć i tak dalej…
Potem na scenie pojawiły się symbole pór roku: słońce, bałwanek, kasztany i skowronek.
Dzieci z młodszych grup doskonale wiedziały, które symbolizują wiosnę, lato, jesień i zimę.
Na zakończenie przedstawienia wszystkie starszaki ukłoniły się pięknie i wyrecytowały:
– Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,
nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,
a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,
będziemy wspominać kochane przedszkole!
Młodszym dzieciom bardzo podobało się przedstawienie, a po spektaklu wszyscy chcieli
obejrzeć z bliska kukiełki. Ada stanęła pod oknem i przyglądała się swoim koleżankom i kolegom.
Z jednej strony cieszyła się na myśl o szkole, z drugiej jednak czuła, że będzie tęsknić.
– Trochę mi smutno – powiedziała do Kasi.
– Mnie też – odpowiedziała dziewczynka. – Nauczyłam się tutaj pisać swoje imię: K A S I A – przeliterowała.
– A ja się nauczyłam sama korzystać z łazienki, bo jak byłam mała, to nie umiałam spuszczać wody – dodała Ada.
– Piotrek mi pokazał, jak bezpiecznie zjeżdżać ze zjeżdżalni i wspinać się po drabinkach.
– Mnie też!
– I umiemy już rozpoznawać kształty: kółka, trójkąty, prostokąty i kwa… kwa… – zająknęła się Kasia.
– Kwadraty – dokończyła Ada.
– Tak! Kwadraty!
– I co jeszcze?
– Pani pokazała nam, jak się kroi warzywa, tak żeby się nie skaleczyć.
– I już umiemy same zrobić sałatkę z majonezem – odparła z dumą Ada.
– A pamiętasz, jak lepiłyśmy pączki z piasku do naszej cukierni? Tomek ugryzł jednego i pani kazała mu szybko wypłukać buzię.
– Cha, cha! Nigdy tego nie zapomnę.
– I piekliśmy ciasto na Dzień Mamy, a wyszedł nam zakalec!
– Pamiętam. Pani polała je rozpuszczoną czekoladą i powiedziała, że takie ciasto jada się we Francji.
– Było bardzo dobre. Wszyscy prosili o dokładkę.
Dziewczynki wymieniły jeszcze wiele wesołych wspomnień i obiecały sobie, że będą odwiedzać swoje przedszkole i ulubioną panią.

Pożegnały się z innymi dziećmi, z kucharkami, panem „złotą rączką”, który potrafił naprawić każdą rzecz, a nawet z zabawkami.

Przed wyjściem z przedszkola Ada położyła coś ukradkiem w swojej szafce w szatni.
– Co tam zostawiłaś? – zdziwiła się mama.
– Zostawiłam pudełko z pocieszajkami.
– A co to są pocieszajki?
– To są kolorowanki ze zwierzątkami. Powiedziałam pani, że jak jakiś maluch będzie płakał, to może mu dać taką kolorowankę i poprosić,

żeby pomalował smutne zwierzątko.
Ja też kiedyś płakałam za tobą w przedszkolu i wtedy pomalowałam krowę na żółto. Świeciła jak słońce i od razu mi było lepiej.
– To wspaniały pomysł – mama spojrzała z podziwem na Adę i mocno ją przytuliła.
– Pa, pa! Przedszkole! – powiedziała Ada. – Kiedyś cię odwiedzę.


• Rozmowa na temat opowiadania.
− Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola?
− Co przygotowali młodsi koledzy?
− Co robiły Ada i Kasia?
− Kogo pożegnała Ada?
− Co to były pocieszajki Ady?
− Gdzie je zostawiła?


 

  • Obrazek o lecie . Oglądanie reprodukcji malarskich.

 

Każde 6 letnie dziecko przygotowuje teczkę z wyprawki, w której znajdziecie reprodukcje malarskie: Claude`a Moneta Stogi siana w Giverny;

Olega Sumarokova Kobieta pod parasolem odpoczywająca na plaży.

Dziecko ogląda reprodukcje, określa, z jaką porą roku się kojarzą i dlaczego.


 

  • Zabawa - ,, Z czym kojarzy się przedszkole''

 

Dziecko podaje skojarzenia z przedszkolem, a rodzic je zapisuje np. dzieci, zabawki,  ogródek, koleżanki, koledzy,

czytanie bajek, słuchanie wierszy, plac zabaw, spacery, wycieczki itp.

 

  • 6 latki - karta pracy cz.4 str. 68 - 69

 

Oglądanie zdjęć miejsc, w których Olek i Ada byli rok temu z rodzicami na wakacjach,

opowiadanie o niektórych z nich. Rysowanie drogi rodziny Ady nad morze - po śladzie.

 

  • 5 latki - oglądanie zdjęć z minionych wakacji, lub opowiadanie o planach na tegoroczne

 

spędzenie wakacji.


BEZPIECZEŃSTWO PODCZAS WAKACJI


Zagadki słuchowe - dziecko dopowiada zakończenia zagadek.

Wiem, że pan ratownik mnie nie zauważy,

dlatego nie kąpię się na niestrzeżonej . . . . . (plaży)


Kiedy płoną lasy, to giną zwierzęta,

Dlatego dbam o to i o tym pamiętam,

By w lesie wszystkim żyło się dogodnie.

Z tego powodu nie bawię się . . . . . . . . .(ogniem)


Gdy nie ma rodziców w domu,

to chodź bardzo przykro mi,

nie otwieram obcym ludziom

do naszego domu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .(drzwi)


Ze względu na żmije zawsze w lesie noszę

Moje ukochane, gumowe . . . .  . . . . . . (kalosze)


Grzybobranie to grzybów zbieranie,

a nie ich jedzenie czy też smakowanie.

Dlatego po powrocie z lasu

sięgam do grzybów pełnego . . . . . .. . . . . . . .(atlasu)


Nie podchodzę do dzikich zwierząt

Bo choć są piękne i bajeczne,

bywają dla ludzi bardzo . . . . . . . . . . . . (niebezpieczne)

 

  • 6l. Karta pracy, cz. 4 str. 72

Określanie położenia piłek. Rysowanie drogi piłki do bramki.

  • 6l. Karta pracy cz.4 str. 73

Kończenie rysowania szlaczków. Dzielenie nazw obrazków na sylaby i głoski.

 

  • Zabawy matematyczne

Układanie patyczków według kolorów

np. 3 czerwone dodać 3 zielone  dodać 4 żółte to razem  10 patyczków

Układamy i zapisujemy działanie

3+3+4 = 10

  • Przygotowujemy 10 patyczków (odkładamy 3 zielone)

Układamy i zapisujemy działanie

10-3=7

  • Przygotowujemy 7 tych samych patyczków, które pozostały

z poprzedniego działania, odkładamy jeszcze 3 czerwone, dziecko liczy

pozostałe patyczki mówiąc 7 odjąć 3 to 4 i zapisuje działanie.

7-3=4

  • Układamy z patyczków figury geometryczne (trójkąt, prostokąt,

kwadrat,) określamy ile patyczków dzieci potrzebowały do ułożenia

kształtu każdej figury.

 

  • Słuchamy piosenek pt. ,, Hej przedszkole ukochane - Presto Piosenki malucha''

https://youtu.be/bQHzW2NNpjQ

- ,, A my nie chcemy jeszcze iść...''

-   ,,Mój kolega z przedszkola''

 

Polecam ! miło ich się słucha ;)



 




 
Język angielski- My house PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 14 czerwca 2020 11:23

Good morning!

Dzisiaj przedostatni raz wysyłam dla chętnych osób

propozycje ćwiczeń z języka angielskiego.

Życzę miłego, pogodnego tygodnia Smile

 


MY HOUSE [maj hałs]- Mój dom


1. Welcome to my house! [łelkom tu maj hałs]- witaj w moim domu


Powtórz słowa z ostatniej lekcji.

Następnie posłuchaj piosenki: https://youtu.be/qZyJPZxsmZk

Popatrz na obrazki i powtórz nowe słowa za rodzicem.


 

2. Happy day [hapi dej]- szczęśliwy dzień


Popatrz na nagranie video: https://youtu.be/R9intHqlzhc

Znajdziesz tam więcej słów związanych z domem.

Posłuchaj tekstu (czytanego przez rodzica/opiekuna).

Możesz spróbować naśladować czynności, o których mowa w tekście.

 


Happy day [hapi dej] Szczęśliwy/wesoły dzień


Good morning! What a happy day!

I go to the bathroom. I wash and I play.

[gud morning! łot e hapi dej!

aj goł tu de bafrum. aj łosz end aj plej]

Dzień dobry! Co za miły dzień!

Idę do łazienki. Myję i bawię się.


Good morning! What a happy day!

I go to the kitchen. I eat and I play.

[gud morning! łot e hapi dej!

aj goł tu de kiczyn. aj it end aj plej]

Dzień dobry! Co za miły dzień!

Idę do kuchni. Jem i bawię się.


Good morning! What a happy day!

I go to the living room. I watch TV and I play.

[gud morning! łot e hapi dej!

aj goł tu de liwing rum. aj łocz tiwi end aj plej]

Dzień dobry! Co za miły dzień!

Idę do salonu. Oglądam telewizję i bawię się.


Good night! What a happy day.

I go to the bedroom And I go to bed.

[gud najt! łot e hapi dej.

aj goł tu de bedrum end aj goł tu bed]

Dobranoc! Co za miły dzień.

Idę do sypialni i kładę się spać.

 

3. Draw your room [droł jor rum]- narysuj swój pokój


Narysuj wybrane pomieszczenie ze swojego domu lub jeśli wolisz cały dom.

Możesz spróbować napisać po angielsku nazwę wybranego miejsca.

Na końcu powiedz np.:

This is my kitchen [dys ys maj kiczyn]- to jest moja kuchnia

This is my house [dys ys maj hałs]- to jest mój dom


 

4. House game [hałs gejm]- domowa gra


Zagraj z rodzicami lub rodzeństwem w grę.

Jedna osoba mówi jakieś pomieszczenie po angielsku np. bathroom [bafrum],

a pozostałe osoby udają się do tego pomieszczenia.

Można mówić: go to the bathroom [goł tu de bafrum]- idź do łazienki

 

 

Have fun!

Zmieniony: niedziela, 14 czerwca 2020 12:06
 
Góralskie liczenie PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 09 czerwca 2020 18:57

 

10. 06  Na górskich halach

  • Zabawa matematyczna ,,Góralskie liczenie'' - ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu

Potrzebne Wam będą :

zwierzątka (10 sztuk) lub wycięte kształty owieczek, które możecie wykonać sami.

- Rysujemy 10 chmurek.

-Dorysowujemy podłużną głowę owieczki, zaznaczamy ,,uśmiech'', dorysowujemy

dwa oczka i dwie dziurki w nosie oraz dwa uszka i ogonek,a na końcu cztery nogi.

Następnie wycinamy owieczki i wyklejamy watą lub wacikami, albo kuleczkami

z krepy, lub bibuły, czy też chusteczek higienicznych.

Można też wykorzystać do liczenia klocki, czy też inne przedmioty.

- Na hali, na hali  10 owiec Juhas pasie - dziecko układa 10 liczmanów, które wcześniej

przygotowało .

- Dwie owce w góry mu uciekły - układa działanie 10 - 2 = 8

- Ile masz teraz owiec Juhasie?

- Do zagrody 9 owiec wpędził Juhas  młody - dziecko układa 9 liczmanów

- Ale 4 starsze owce uciekły z zagrody - dziecko układa 9 - 4 = 5

Policz teraz szybko mi - ile owiec w zagrodzie śpi?

Na hali,na hali raz się tak zdarzyło, że do 7 starszych owiec, 3 młode przybyły

układa działanie  7 - 3 = 10

Powiedz teraz mi - ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi ?

Na łące pod górą Juhas owce pasie, 4 czarne owce i 5 białych hasa

( można teraz 4 owce pomalować na czarno)

+Ile wszystkich owiec jest w stadzie Juhasa? 4+5=9


 

  • 6 latki książki str. 92- 93 - czytamy tekst o wyjściu mamy Olka i Ady do kina.
  • Karta pracy ,,Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania,

 

liczenia str. 76  - kolorowanie pól według kodu. Określanie o czym śniła Ada

 

  • Karta pracy str. 77 - rysowanie po śladzie fal . Narysowanie tego, co się

 

w nich ukryło.

 

  • Karta pracy, cz. 4 str. 63 - nawlekanie muszelek na nitkę według wzoru

 

(rytmu)


  • Praca plastyczna - Malowanie gór farbami na pogniecionej kartce.

- Gnieciemy kartkę z bloku i formujemy z niej pasmo górskie.

- Przyklejamy je na kartce z bloku technicznego.

- Malujemy farbami na różne odcienie brązu i zieleni.

- U podnóża gór malujemy drzewa iglaste.


6 latki:  karta pracy cz. 4 str. 67, 70-71.

6 latki: karta pracy Nowe przygody Olka i Ady  Przygotowanie do czytania... str. 79.

6 latki: karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz.2  str. 78-79

Czytanie wyrazów. Pisanie po  śladach, czytanie tekstu. Odpowiadanie na pytania.


  • Teczka z pracami - układamy puzzle ,,Łąka latem''.

  • Słuchamy piosenki Fasolek pt. ,,Tato już lato''.

https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ

 


 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL