Home Oddział czwarty
Oddział czwarty
Góralskie liczenie PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 09 czerwca 2020 18:57

 

10. 06  Na górskich halach

  • Zabawa matematyczna ,,Góralskie liczenie'' - ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu

Potrzebne Wam będą :

zwierzątka (10 sztuk) lub wycięte kształty owieczek, które możecie wykonać sami.

- Rysujemy 10 chmurek.

-Dorysowujemy podłużną głowę owieczki, zaznaczamy ,,uśmiech'', dorysowujemy

dwa oczka i dwie dziurki w nosie oraz dwa uszka i ogonek,a na końcu cztery nogi.

Następnie wycinamy owieczki i wyklejamy watą lub wacikami, albo kuleczkami

z krepy, lub bibuły, czy też chusteczek higienicznych.

Można też wykorzystać do liczenia klocki, czy też inne przedmioty.

- Na hali, na hali  10 owiec Juhas pasie - dziecko układa 10 liczmanów, które wcześniej

przygotowało .

- Dwie owce w góry mu uciekły - układa działanie 10 - 2 = 8

- Ile masz teraz owiec Juhasie?

- Do zagrody 9 owiec wpędził Juhas  młody - dziecko układa 9 liczmanów

- Ale 4 starsze owce uciekły z zagrody - dziecko układa 9 - 4 = 5

Policz teraz szybko mi - ile owiec w zagrodzie śpi?

Na hali,na hali raz się tak zdarzyło, że do 7 starszych owiec, 3 młode przybyły

układa działanie  7 - 3 = 10

Powiedz teraz mi - ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi ?

Na łące pod górą Juhas owce pasie, 4 czarne owce i 5 białych hasa

( można teraz 4 owce pomalować na czarno)

+Ile wszystkich owiec jest w stadzie Juhasa? 4+5=9


 

  • 6 latki książki str. 92- 93 - czytamy tekst o wyjściu mamy Olka i Ady do kina.
  • Karta pracy ,,Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania,

 

liczenia str. 76  - kolorowanie pól według kodu. Określanie o czym śniła Ada

 

  • Karta pracy str. 77 - rysowanie po śladzie fal . Narysowanie tego, co się

 

w nich ukryło.

 

  • Karta pracy, cz. 4 str. 63 - nawlekanie muszelek na nitkę według wzoru

 

(rytmu)


  • Praca plastyczna - Malowanie gór farbami na pogniecionej kartce.

- Gnieciemy kartkę z bloku i formujemy z niej pasmo górskie.

- Przyklejamy je na kartce z bloku technicznego.

- Malujemy farbami na różne odcienie brązu i zieleni.

- U podnóża gór malujemy drzewa iglaste.


6 latki:  karta pracy cz. 4 str. 67, 70-71.

6 latki: karta pracy Nowe przygody Olka i Ady  Przygotowanie do czytania... str. 79.

6 latki: karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz.2  str. 78-79

Czytanie wyrazów. Pisanie po  śladach, czytanie tekstu. Odpowiadanie na pytania.


  • Teczka z pracami - układamy puzzle ,,Łąka latem''.

  • Słuchamy piosenki Fasolek pt. ,,Tato już lato''.

https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ

 


 
Język angielski- Goldilocks PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 07 czerwca 2020 14:59

Hello Children!


Znacie bajkę ''Złotowłosa i Trzy Niedźwiadki'' ?

Po angielsku bajka ta nazywa się "Goldilocks and the Three Bears''

[goldiloks end de fri bers]

Niedźwiedź to po angielsku: bear [ber]

Zachęcam do obejrzenia tej bajki po angielsku: https://youtu.be/GboQ3JxpptM



1. Look at my bed! [luk et maj bed]- spójrz na moje łóżko!


W bajce pojawiają się następujące słowa:


Popatrz na obrazki i powtórz słowa za rodzicem.


2. Bear family [ber femyli]- rodzina niedźwiedzi


Popatrz na obrazek i wskaż gdzie znajdują się poszczególne osoby:


mummy bear [mami ber]- mama niedźwiedzica

daddy bear [dadi ber]- tatuś niedźwiedź

baby bear [bejbi ber]- mały niedźwiadek

Goldilocks [goldiloks]- Złotowłosa

 


 

 

3. Big and small [big end smol]- duży i mały


Przypomnij sobie dwa słowa:


big [big]- duży

small [smol]- mały


Popatrz na obrazek i wskaż, które rzeczy są duże (big), a które są małe (small).

W każdym rzędzie pokaż (lub zaznacz kółkiem) rzecz, która różni się od pozostałych.

 

https://ibb.co/5cHL6fL

 


Zmieniony: niedziela, 07 czerwca 2020 21:15
 
Wakacyjne podróże PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Pisarek   
niedziela, 07 czerwca 2020 17:28

08.06 - 12.06

W tym tygodniu przeniesiemy się w Wakacyjne podróże. Rozpocznijcie pracę od słuchania opowiadania

M. Strękowskiej - Zaremby pt. ,,Wakacyjne podróże''. Każde dziecko przygotowuje książkę  ,,Nowe przygody

Olka i Ady'' z ilustracjami i tekstami ( s. 84-85). Proszę, aby rodzic przeczytał tekst ,a 6-latki same

spróbują przeczytać tekst, z pomocą osoby dorosłej).  Po przeczytaniu przeprowadzamy rozmowę :


- Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?

- Dzięki czemu mogli  podróżować palcem po całym świecie?

- Jakie kontynenty były widoczne na globusie?

- Co wskazywał palec Olka?

- Co wskazywał palec taty?

-Gdzie chciała pojechać mama?

-Co wspominała cały czas Ada?

- Co wskazywał palec Ady?

- Gdzie Ada chciała pojechać na wakacje?


Rozmowa kierowana przez rodzica:

Gdzie pojechalibyśmy najchętniej na wakacje? (góry, morze, jeziora, wieś, miasto, kraje egzotyczne

lub inne propozycje)


 

  • Zabawa ruchowa : do przodu, do tyłu, w lewo w prawo, w górę kucamy
Jedno klaśnięcie rodzica - do przodu
Dwa klaśnięcia - do tyłu
Trzy klaśnięcia - w lewo
Cztery klaśnięcia - w prawo
Pięć klaśnięć - skok do góry
Sześć klaśnięć - przykucamy
  • Wykonanie pracy plastycznej ,, Wakacje na wybrzeżu'' Wyszukanie na mapie
Polski Morza Bałtyckiego.  Słuchanie nagrania odgłosu fal morskich
https://www.youtube.com/watch?v=E29TkWp8PGI&list=RDCMUC6fQYeU_u2emBM2l2GOiLqA&start_radio=1&t=8
https://www.youtube.com/watch?v=rBlTrPp16jk
Rodzic pyta : Czego odgłosu słuchaliście? Czy ten odgłos był przyjemny? Pokażcie rękoma jak porusza się fala
- 5 latki rysują lub malują wakacje nad morzem
- 6 latki wyciągają z wyprawki kartę 4 , przygotowują kartkę z bloku, klej, farby, kubeczek i pędzelek.

Wypychamy z karty gotowe elementy. Malujemy farbami kartkę z bloku tak, aby  była podzielona na trzy pasy:
żółty -  pasemko plaży, niebieski- morze, jasnoniebieski - niebo
Przyklejamy poszczególne elementy w odpowiednich miejscach  na wypchniętej, pomalowanej kartce.
Zabawy na świeżym powietrzu.  Wychodzimy do ogrodu lub lasu, parku z rodzicami i oglądamy drzewa.
Określamy, czy są iglaste, czy liściaste. WYjaśniamy, które rosną w sadzie, a które w parku, czy lesie.
Wielozmysłowe poznawanie drzew. Przyglądamy się drzewom w różnych pozycjach - stojąc , siedząc, pochylając
głowę.
Przytulamy się do drzew :)
Wykonujemy polecenia rodzica:
- stań z lewej strony drzewa
- stań z prawej strony drzewa
- stań pomiędzy dwoma drzewami
- stań za drzewem stań przed drzewem
Z pozdrowieniami  -  Pani Ola Korzeniewska
Zmieniony: niedziela, 07 czerwca 2020 18:48
 
Język angielski- Happy Birthday PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 31 maja 2020 21:45

Hello Children!


Poniżej przesyłam ćwiczenia na ten tydzień.

1 czerwca obchodzimy Dzień Dziecka, pragnę złożyć Wam życzenia:

zdrówka, radości, uśmiechu każdego dnia!

Niechaj spełnią się Wasze marzenia Smile

Ten dzień to także dzień urodzin naszej małpki Smile

Z tej okazji zapraszamy na internetową imprezkę urodzinową !

 


1. Birthday party [berfdej parti]- przyjęcie urodzinowe


Przypomnij sobie słowa z poprzedniej lekcji (jedzenie):


banana [benana]- banan

sandwich [sandłicz]- kanapka

biscuit [biskit]- ciasteczko/ herbatnik

cake [kejk]- ciasto/tort


Poznaj nowe słowo:


apple [apul]- jabłko


Spójrz na obrazek. https://ibb.co/mhhcDRq

Nazwij po angielsku produkty żywnościowe, które się na nim

znajdują, a następnie policz po angielsku ile jest poszczególnych

rzeczy.

Połącz balony z odpowiednim talerzem.

 

 

2. Happy birthday to you! [hapi berfdej tu ju]-

wszystkiego najlepszego!


Posłuchaj piosenek:


https://youtu.be/HvYgke2fBeg

https://youtu.be/3OsHNlsp3zw


Następnie możesz sam/a spróbować zaśpiewać życzenia dla małpki.

(melodia taka sama jak w piosenkach powyżej)


Słowa:


Happy birthday to you!            [hapi berfdej tu ju]

Happy birthday to you!            [hapi berfdej tu ju]

Happy birthday dear Cheeky!   [hapi berfdej dir cziki]

Happy birthday to you!            [hapi berfdej tu ju]


3. A gift for you [e gift for ju]- prezent dla ciebie


A oto prezent dla Ciebie na Dzień Dziecka- kawałek tortu i baloniki.

Pokoloruj je według własnego pomysłu.

 

https://ibb.co/86zp4HM


 

4. A gift for Cheeky [e gift for cziki]- prezent dla Cheeky


Narysuj prezent/laurkę od Ciebie dla małpki Smile

 

Goodbye!

Zmieniony: niedziela, 31 maja 2020 22:41
 
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 31 maja 2020 17:14

DOCZEP OGON

Na ścianie, na wygodnej, łatwo dostępnej wysokości, umieszcza się plakat lub obrazek osła. Zadaniem każdego z zawodników jest przyczepienie ogona jak najbliżej należnego mu miejsca. Co w tym wszystkim trudnego lub zabawnego, można by zapytać. A to, że przed podjęciem próby należy kilkukrotnie zakręcić się w miejscu, zupełnie jak przed rozbijaniem piniaty. Z lekko zaburzonym zmysłem równowagi zadanie staje się już znacznie trudniejsze, a miejsca, w które trafić może ośli ogon, okazują się… bardzo zaskakujące. Ku wielkiej radości zgromadzonych (choć niekoniecznie już samego osła ).

DMUCHANE LIMBO

Cóż to takiego? Popularna na zachodzie zabawa polegająca na tym, by przechodzić pod coraz niżej zamieszczoną poprzeczką – cały czas na dwóch nogach, nie podpierając się i nie korzystając z żadnej dodatkowej pomocy. Po każdym udanym przejściu można przesunąć przeszkodę o kilka centymetrów w dół. Przegrywa ten, kto się wywróci lub strąci poprzeczkę.

LATAJĄCE DYWANY

Każde dziecko siada na ręczniczku lub małym kocu i przemieszcza się po wyznaczonej trasie używając tylko siły rąk i ślizgając się po podłodze na kocu – zabawę można przeprowadzić w formie berka.

Źródło: https://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/7,173910,25792664,7-domowych-zabaw-z-dziecmi-wsrod-nich-kreci-domek-sloneczniki.html?disableRedirects=true

https://panimonia.pl/2017/09/06/zabawy-ruchowe-przedszkolu-karty-obrazkowe-inspiracje/


SmileSmileSmile


 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL