Home Oddział czwarty
Oddział czwarty
Życzenia z okazji Dnia Dziecka PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
niedziela, 31 maja 2020 16:08

 


Kochane Przedszkolaki, z okazji Waszego święta

życzymy Wam, aby codziennie spotykało Was coś miłego

i dobrego, uśmiechu od ucha do ucha, od rana do wieczora,

nieustannego odkrywania piękna i wspaniałości świata,

rozwijania swoich licznych talentów

oraz radosnego, twórczego i bezpiecznego

pobytu w naszym przedszkolu!


LaughingLaughingLaughing

Zmieniony: poniedziałek, 01 czerwca 2020 10:51
 
Niby tacy sami, a jednak inni PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
niedziela, 31 maja 2020 15:55


01 – 05 maj


- „Piłka dla wszystkich” – słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej.


- Rozwijanie mowy;

- Kształtowanie postawy tolerancji w stosunku  do dzieci niepełnosprawnych;

- Wypowiadanie się zdaniami rozwiniętymi.


Niepełnosprawny Franek z grupy Ady często śnił o tym, że gra w piłkę nożną. W snach nie siedział na wózku inwalidzkim, tylko biegał po boisku najszybciej z całej drużyny i strzelał najwięcej goli.

– Brawo, Franek! – krzyczeli kibice.

– To najlepszy zawodnik! – rozlegały się głosy.

Jednak gdy szczęśliwy i dumny Franek otwierał oczy, od razu uświadamiał sobie, że to był tylko sen, a on nigdy nie zostanie piłkarzem. Patrzył na swoje nogi, którymi nie mógł poruszać, i robiło mu się wtedy bardzo smutno.

Ada przyjaźniła się z Frankiem i bardzo lubiła się z nim bawić. Pewnego dnia zauważyła, że chłopiec jest wyjątkowo radosny. Miał roześmiane oczy i wesoło pomachał do niej, gdy tylko pojawiła się w sali. Dziewczynka była ogromnie ciekawa, co jest tego przyczyną. Może dostał długo oczekiwany bilet do teatru? A może spełniło się jego marzenie o jeździe na koniu?

– Cześć! Nie uwierzysz, co się stało! – powiedział Franek, gdy Ada usiadła przy nim na dywanie.

– Opowiedz.

– W sobotę pojechałem z moim starszym kuzynem na mecz piłki nożnej. Grały drużyny z dwóch różnych szkół. Byłem bardzo blisko i mogłem obserwować każdy ruch zawodników!

– To świetnie. Ja nie przepadam za oglądaniem meczu, ale cieszę się, że ci się podobało – odpowiedziała Ada.

– Mój kuzyn podwiózł mnie do ławki, na której siedzieli zawodnicy rezerwowi. I całe szczęście, bo bramkarz skręcił nogę w kostce i trzeba go było zastąpić. Wyobraź sobie, że nagle ktoś kopnął piłkę, a ja ją złapałem!

– Ojej! Zostałeś bramkarzem?

– Nie. Po prostu piłka wypadła poza boisko i leciała prosto na mnie. Chwyciłem ją i rzuciłem z powrotem jednemu z napastników.

– Brawo!

– A wtedy on na mnie nakrzyczał…

– Jak to nakrzyczał? Powinien ci podziękować – zdziwiła się Ada.

– Niestety, nie. Powiedział, żebym się stamtąd wynosił, bo tylko przeszkadzam. A jego koledzy się śmiali i słyszałem, jak mówią o mnie „krasnal na wózku”.

– Prawdziwi sportowcy się tak nie zachowują! – zezłościła się Ada.

– Jeden z nich zaczął pokracznie chodzić i wskazywał na mnie palcem, a potem wszyscy śmiali się z moich butów. Chciałbym chodzić, nawet taki wykrzywiony, a ja przecież nie mogę chodzić wcale… Pomyślałem, że piłka jest nie dla mnie.

– Myślałam, że opowiesz mi o czymś wesołym. Jak cię zobaczyłam, wyglądałeś na szczęśliwego, a ta historia jest smutna – stwierdziła Ada.

– Bo jeszcze wszystkiego ci nie opowiedziałem! – uśmiechnął się Franek. – Potem wydarzyło się coś wspaniałego!

Ada była bardzo ciekawa, a Franek opowiadał dalej:

– Mój kuzyn bardzo się zdenerwował i zdecydował, że zabierze mnie z tego boiska, chociaż mecz rozgrywał się dalej. Kiedy odjeżdżałem, usłyszałem dźwięk gwizdka. Kapitan drużyny przerwał mecz i zwołał wszystkich zawodników. Nie słyszałem, co do nich mówił, ale po chwili dogonił nas, a za nim przybiegła reszta drużyny. Powiedział do mnie tak: „Jako kapitan Niebieskich chciałem cię przeprosić za zachowanie moich kolegów. Oni zresztą zrobią to sami”. I wtedy każdy z piłkarzy podszedł do mnie i podał mi rękę. Widziałem, że było im wstyd. Zapytali, jak mam na imię i co mi właściwie dolega.

– To dobrze, bo już chciałam się wybrać z Olkiem na to boisko i im dokopać! – powiedziała stanowczo Ada.

– Chciałaś ich zbić? – spytał zaskoczony Franek.

– Nie, dokopać im kilka goli. Jak się zdenerwuję, to potrafię kopnąć tak mocno jak stąd do Krakowa!

– To szkoda, że cię tam nie było – zaśmiał się chłopiec.

Franek opowiedział Adzie ciąg dalszy tej historii. Zawodnicy dowiedzieli się, że chłopiec doskonale zna zasady gry w piłkę nożną, bo razem z tatą ogląda każdy ważny mecz. Zaproponowali Frankowi, żeby został sędzią, dali mu gwizdek i posadzili na honorowym miejscu, z którego miał świetny widok na całe boisko. Od tej chwili chłopiec bacznie obserwował grę, dawał sygnały zawodnikom, a nawet zadecydował o jednym rzucie karnym. Okazało się, że jest bardzo dobrym       i uważnym sędzią i nikt nie powiedział o nim „sędzia kalosz”, czyli taki, który się nie zna na grze      i ciągle się myli.

– I wiesz, co mi powiedzieli na pożegnanie? – zakończył opowieść Franek. – Powiedzieli, że skoro mam niesprawne nogi i nie mogę grać w piłkę nożną, to przecież mam sprawne ręce i mogę grać w koszykówkę. Mój tata dowiedział się, kto prowadzi drużynę koszykarską dla zawodników na wózkach, i od jutra zaczynam treningi. A ja myślałem, że piłka jest nie dla mnie.

– Piłka jest dla wszystkich! – powiedziała Ada. – Zobaczysz, kiedyś przyjdę na mecz koszykówki. Ty będziesz najlepszym koszykarzem, a ja będę piszczała najgłośniej ze wszystkich kibiców.


- Rozmowa z rodzicami na temat opowiadania:

− Co śniło się Frankowi?

− O czym opowiadał Adzie?

− Jak zachowywali się chłopcy?

− Co zrobił ich kapitan?

− Kim został Franek na meczu?

− Co powiedzieli chłopcy Frankowi na pożegnanie?

− Co będzie ćwiczył Franek?

− Jak oceniasz zachowanie chłopców na początku, a jak potem, po rozmowie z kapitanem?


- Wyjaśnienie pojęcia tolerancja.

Tolerancja oznacza cierpliwość i wyrozumiałość dla odmienności. Jest poszanowaniem cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów i postępowania, choćby były całkowicie odmienne od własnych albo zupełnie z nimi sprzeczne. Współcześnie rozumiana tolerancja to szacunek dla wolności innych ludzi, ich myśli i opinii oraz sposobu życia.

− Czy chłopcy byli tolerancyjni?

− Czy znacie inne przypadki braku tolerancji?

− Czy należy wyśmiewać się z kogoś, dlatego że jest gruby, jeździ na wózku…?


- Ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne i słuchowe na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek pt. „Dni tygodnia”.

Jakie nazwy dni tygodnia znamy?
Czy wszystkie nazwy dni pamiętamy?
Jeśli ktoś lubi takie zadania, niech się zabiera do wyliczania.
Powietrza dużo buzią nabiera i na wydechu niech dni wymienia:
− poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.*
Jeśli za trudne było zadanie, ćwicz dalej z nami to wyliczanie.
− Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.*


Uwaga !!! W miejscach oznaczonych * dzieci powtarzają za rodzicem – na jednym wydechu – nazwy dni tygodnia.


- Ćwiczenia ruchowe – naśladowanie chodzenia po różnym podłożu i w różnych warunkach, np.:

− po piasku,
− po kamieniach,
− gdy wieje mocny wiatr,
− przez rwący strumyk,
− po głębokim śniegu…


- Słuchanie wiersza E.M. Skorek – „Nazwy miesięcy” – utrwalenie nazw miesięcy.


Jakie miesiące w roku mamy?

Czy wszystkie nazwy miesięcy znamy?

Komu nie sprawi trudu zadanie,

niech rozpoczyna ich wyliczanie.

Powietrza dużo buzia nabiera i na wydechu nazwy wymienia:

- styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień. *

Jeśli za trudne było zadanie, ćwicz dalej z nami to wyliczanie:

- styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj , czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień * ,


Uwaga !!! W miejscach oznaczonych * dzieci powtarzają za rodzicem – na jednym wydechu – nazwy dni miesięcy.


- Słuchanie piosenki pt. „Dziwni goście” .

https://www.youtube.com/watch?v=Mq5LVKj8pXQ


Przyszła do mnie dziś pani Złość.

Krzyczy, że całego świata ma już dość!

Nogą głośno tupie i pięści pokazuje,

brzydkie miny stroi. O! O! O!


A za chwilę wszedł wielki Śmiech

i za brzuch się gruby trzyma, ech, ech, ech!

Tak się głośno śmieje, że łzy ze śmiechu leje,

i żartuje sobie: he, he, he!


Ref. E e emocje, tacy dziwni goście,

złoszczą, śmieszą, smucą, straszą nas.

Czy jest na to czas i pora, czy nie czas.

E e emocje, czasem ich wyproście.

Bo i tak powrócą w inny czas,

jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz.


Potem Smutek wpadł, tutaj siadł,

łzy mu kapią z mokrych oczu: kap, kap, kap.

Nic go nie ucieszy i nikt go nie pocieszy.

Smutku, przestań płakać, tak, tak, tak!


A na koniec: ciach! Wskoczył Strach!

Trochę boi się wszystkiego, ach, ach, ach!

Wielkie zrobił oczy i jak tu nie podskoczy!

Idź już, Strachu, sobie: sio, sio, sio!


- Rozmowa z rodzicem na temat piosenki.

- O czym jest ta piosenka?

- Co oznacza słowo: emocje?

- O jakich emocjach jest mowa w piosence?

- Jakie emocje nas ,,odwiedzają”? Co się wtedy dzieje?


- Dziecko stara się wyrazić głosem emocje:

- strach – prawdziwy krzyk

- smutek – mruczenie, pociąganie nosem,

- radość – hi, hi, hi, ha , ha, ha, lub prawdziwy śmiech

- złość – warczenie


- Karta pracy, cz. 4 str. 58 – opowiadanie o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Układanie zdań o każdym obrazku. Pisanie  samodzielnie lub z rodzicem swojego imienia. Ozdabianie pola imieniem.


- Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat:

- kiedy się złości

- kiedy smuci

- kiedy się boi

- kiedy się cieszy

- kiedy wstydzi

- kiedy zazdrości


- Wykonanie papierowych pacynek paluszkowych – 6 latki, karta l, nożyczki, klej.  Dziecko wycina pacynki, skleja je. Określa jakie emocje są przedstawione na buziach Olka i Ady.

- 5 latki i 6 latki – oglądają się w lusterku lub lustrze, a następnie rysują się na kartce papieru.

- Dodatkowo 6 latki wykonują zadania z książki cz. 4 str. 54, 55, 56, 57.


SmileSmileSmile


Zmieniony: niedziela, 31 maja 2020 16:06
 
Życzenia z okazji Dnia Matki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 26 maja 2020 09:27

 

26 maja przypada święto obchodzone corocznie jako wyraz szacunku dla wszystkich Mam. W tym wyjątkowym dniu, każdej mamie złóżmy serdecznie i piękne życzenia z okazji Dnia Matki.

Z okazji tego wyjątkowego święta,  wszystkim Mamom chcemy złożyć
najserdeczniejsze życzenia,
dużo radości, szczęścia, miłości oraz wytrwałości w pełnieniu matczynych obowiązków.

 

 

Dekoracje XXL - mama z córką do sali przedszkola, do pobrania i druku

źródło - eduzabawy.com

Zmieniony: środa, 27 maja 2020 08:25
 
Język angielski- Mother's Day PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 24 maja 2020 19:33

Hi everyone!


We wtorek obchodzimy Dzień Matki.

Z tej okazji przygotowałam dla Was kilka zadań po angielsku o tej

tematyce. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego tygodnia,

a wszystkim mamusiom samych szczęśliwych dni pełnych ciepła

i miłości! Smile


Dzień Matki to po angielsku: Mother's Day [maders dej]

W Polsce obchodzimy go 26 maja, w Wielkiej Brytanii przypada na

czwartą niedzielę Wielkiego Postu, natomiast w USA dzień matki

obchodzony jest w ostatnią niedzielę maja.


Jest kilka słów określających mamę po angielsku:


mammy/ mummy [mami]- mamusia/ mamunia

mom/ mum [mam]- mama/ mamunia

mother [mader]- mama, matka

 

 


1. Listen [lisyn] - posłuchaj


Posłuchaj piosenki (zanim włączą Państwo dziecku piosenkę,

można najpierw przeczytać słowa).


https://youtu.be/MYqFPa1mrXo


Słowa:


Mother's Day, Mother's Day, Happy Mother's Day

[maders dej, maders dej, hapi maders dej]

Dzień Matki, Dzień Matki, miłego Dnia Matki

Here's a gift I'll give to you on this Mother's day.

[hirs e gift ajl giw tu ju on dys maders dej]

Oto prezent który dam Ci na Dzień Matki


I'll clean my room, I'll make my bed, I'll put my toys away.

[ajl klin maj rum, ajl mejk maj bed, ajl put maj tojs ełej]

Posprzątam pokój, pościelę łóżko, odłożę zabawki na miejsce

I'll be good just for you on this Mother's Day.

[ajl bi gud dżast for ju on dys maders dej]

Będę grzeczny specjalnie dla Ciebie w Dniu Matki


Mother's Day Mother's Day Happy Mother's Day

[maders dej maders dej hapi maders dej]

Here's a gift I'll give to you on this Mother's Day.

[hirs e gift ajl giw tu ju on dys maders dej]


I'll clean my room, I'll make my bed, I'll put my toys away.

[ajl klin maj rum, ajl mejk maj bed, ajl put maj tojs ełej]

I'll be good just for you on this Mother's Day.

[ajl bi gud dżast for ju on dys maders dej]

 



2. Thank you [fenk ju]- dziękuję

 

Posłuchaj wiersza (czytanego przez rodzica/ opiekuna).


Thank you, Mum, for all that you do.

I want you to know that I love you!

And all that you do, I really appreciate,

and I want to say that I think you are great!!


[fenk ju, mam, for ol dat ju du.

aj łont ju tu noł dat aj low ju!

end ol dat ju du, aj rili apreszijejt,

end aj łont tu sej dat aj fink ju ar grejt!!]

 

Dziękuję mamuniu za wszystko co robisz.

Chcę żebyś wiedziała, że Cię kocham!

I wszystko co robisz ja bardzo doceniam,

i chcę powiedzieć, że uważam że jesteś świetna!!


Jeśli tylko masz ochotę, to możesz nauczyć się tych słów

i powiedzieć je swojej mamie

(lub innej osobie, wtedy zamień słowo Mum na inne).

 


3. Colour the flower [kalor de flałer]- pokoloruj kwiat


Pokoloruj kwiat według instrukcji podanej na rysunku.


https://ibb.co/d7tkNyz

 

 

 

4. Make a card for your mummy [mejk e kard for jor mami]-

zrób laurkę/kartkę dla swojej mamusi


Stwórz laurkę dla swojej mamy.

Jeśli nie masz możliwości wydrukowania, to narysuj laurkę

według własnego pomysłu.


https://ibb.co/h9LNrsQ


Następnie wręcz mamie laurkę, przytul się, daj buziaka

i powiedz: I LOVE YOU [aj low ju]- kocham Cię!

 



5. Family game [femyli gejm]- rodzinna gra


Przypomnij sobie członków rodziny po angielsku:


mummy [mami]- mama

daddy [dadi]- tata

brother [brader]- brat

sister [sister]- siostra


Przypomnij sobie również następujące kolory:


green [grin]- zielony

yellow [jeloł]- żółty

orange [orendż]- pomarańczowy

red [red]- czerwony


Wydrukuj karty domino.


https://ibb.co/D7NBWS2


Następnie wytnij karty z pomocą dorosłego.

Na koniec zagrajcie w domino.


Have fun! [hew fan!]- miłej zabawy

Zmieniony: niedziela, 24 maja 2020 21:34
 
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 24 maja 2020 21:22

 

Dmuchamy


Dziecko i rodzic kładą się na brzuszku naprzeciwko siebie w odległości ok. 0,5m. naprzeciwko siebie kładą
piłeczkę i próbują w nią dmuchać, tak aby przeturlała się do drugiej osoby.


Zabawa „Ludzie do ludzi”


Osoba prowadząca włącza dowolną muzykę, w tym czasie dzieci tańczą, podskakują, chodzą na paluszkach (wszystko zależy od kreatywności uczestników). Podczas pauzy prowadzący mówi np. plecy do pleców i dzieci muszą się zetknąć daną częścią ciała.


Taniec


Wspólny, swobodny taniec przy muzyce, która najbardziej wam odpowiada, to wspaniała forma ekspresji . Można wprowadzać elementy, które wzbogacą zabawę: paski krepiny, tasiemki, balony. Alternatywą jest "taniec na gazecie". Zabawa najlepiej sprawdza się w dużej grupie, ale można ją wykonywać również we dwoje. Puszczając dowolną muzykę tańczycie na rozłożonej gazecie, nie wolno jednak dotknąć podłogi żadną częścią ciała. Z każdą następną rundą składacie gazetę na pół.


Polecam zerknąć również tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=ZvvewNwtu_c

 

Źródło: https://mamotoja.pl/zabawy-ruchowe-dla-dzieci-w-domu-20-pomyslow,sporty-artykul,28865,r1p1.html

http://mama-filipka.blogspot.com/2018/05/10-pomysow-na-zabawy-ruchowe-w-domu.html

https://www.youtube.com/watch?v=ZvvewNwtu_c

https://www.junior.sport.pl/junior/1,135918,16650820,gry-i-zabawy-ruchowe-w-domu.html

 

SmileSmileSmile



Zmieniony: niedziela, 24 maja 2020 21:48
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL