Home Oddział czwarty
Oddział czwarty
Kochani rodzice PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
niedziela, 24 maja 2020 10:33


25-29 maj


Dzień dobry,

przesyłam propozycję ćwiczeń na kolejne dni.


Cele:

- rozwijanie mowy, pamięci,

- zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności,

- określanie wzrostu, porównywanie wzrostu (wysoki, niski, wyższy od,

niższy od, takiego samego wzrostu ),

- rozwijanie umiejętności wykonywania pracy wg instrukcji,

- zachęcanie do wspólnej zabawy z rodzicami.


Książka „Karty pracy” cz. 4 – strony 44– 52

Wyprawka – karta 24 „Laurka dla mamy i taty”

 

Rodzina • Urząd Miasta w Siemianowicach Śląskich

Proszę o przeczytanie wiersza dla dzieci:

Wiersz Jadwiga Koczanowska „Mama i tata”


Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość co nie ma końca,

Kochana Mamo, Kochany Tato

Dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

 

Kończenie zdań przez dziecko.

Moi rodzice są kochani, bo…

Pomagam rodzicom w…

Lubię być w domu, bo…

Z tatą najchętniej robię…

Z mamą najchętniej robię…

 

Układanie zdrobnień do słów: mama, tata.

mama – mamusia, mamuśka, mamunia…

tata – tatuś, tatusiek, tatunio…

  • Wypowiedzi dziecka na temat „Co lubią moi rodzice?”
  • Podawanie rymów do słów: mama, tata.

mama – rama, gama, lama, dama, tama, sama…

tata – wata, data, chata, łata, mata…

 

„Czy znamy imię mamy, taty ?”

Dziecko podaje imiona rodziców. Dzieli je na sylaby, głoski; określa

pierwsze i ostatnie głoski w ich imionach. Układa z liter imiona

rodziców.

 

Zabawa graficzna „Portret mamy i taty”.

Dziecko ma zasłonięte oczy. Zadanie polega na narysowaniu portretu

rodzica lub rodziców. Rodzic pomaga, naprowadzając dziecko, udzielając

mu słownych informacji na temat tego, jak powinno rysować.

 

Zabawa „Rozpoznawanie swojego dziecka po dłoni”.

Rodzic ma zasłonięte oczy. Dotyka dłoni kilkorga osób, dzieci, w tym swojego.

Musi rozpoznać własne dziecko.


Działania plastyczne

- kolorowanie bukietu kwiatów dla mamy, strona 50

- rysowanie, w czym pomagam mamie i tacie, strona 49

- rysowanie mamy i taty, strona 46

- rysowanie prezentów, strona 44, 45

- wykonanie laurki z karty 24

- wykonanie dowolnej laurki przez dzieci 5-letnie


Piosenki do słuchania:


Śpiewające Brzdące - Jesteś mamo skarbem mym (https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g)


ZoZi - Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato! (https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE)


Zestaw piosenek na Dzień Mamy (https://www.youtube.com/watch?v=TrgNO45oMME)

 

A teraz będziemy się uczyć tańca dla rodziców: https://www.youtube.com/watch?v=FSSKYD8z6KM Laughing


Przedszkole uczestniczy w Projekcie edukacyjnym

„Klub Zdrowego Przedszkolaka”

Państwowa Inspekcja Sanitarna – Wikipedia, wolna encyklopedia

W ramach projektu  realizujemy następujące cele:

- wzbogacenie wiedzy dzieci z dziedziny zdrowia,

- wykształcenie u nich postawy prozdrowotnej,

- nabycie określonych umiejętności, prawidłowych przyzwyczajeń

i nawyków chigieniczno-zdrowotnych.

Zajęcia poruszają następujące zagadnienia:

  • prawidłowe odżywianie – „ Żywienie na wagę zdrowia"
  • aktywność fizyczna – „ Żywienie na wagę zdrowia"
  • higiena rąk/profilaktyka chorób zakaźnych – „ Szkoła czystych rąk”
  • promieniowanie słoneczne – „ Brązowo, ale czy zdrowo?”
  • rodzaje dymów oraz ich unikanie (szczególnie papierosowego)
  • „ Czyste powietrze wokół nas"

Zapoznanie dzieci z „Piramidą Zdrowego Żywienia”:

NOWA Piramida żywieniowa:

Czyli czego powinno być najwięcej , a

czego najmniej. . .

po kliknięciu w obrazek - otworzy się DUŻY

Piramida Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży ...

Czyli czego powinno być najwięcej , a

czego najmniej?

Zwróćcie uwagę na to co znajduje się na samym DOLE...

TO RUCH - sport, rower, pływanie, spacery z psem, bieganie,

deskorolka, schody zamiast windy, rolki, hulajnoga,

bieganie i wiele innych. . .

TO także odpowiednia ILOŚĆ SNU i ODPOCZYNKU,

bez urządzenia elektronicznego.

TEGO co NAJWIĘCEJ - znajduje się na samym dole, korzystajmy z

pogody maksymalnie. Poproście rodziców o sprawdzenie stanu

rowerów, nasmarowanie łańcucha, napompowanie opon i W DROGĘ !

 

Zachęcanie dzieci do codziennej aktywności fizycznej i zdrowego odżywiania.


Zapraszam do przyrządzenia pysznej i zdrowej  sałatki owocowej

dla rodziców:


POTRZEBNE BĘDĄ:

plastikowy nożyk i plastikowy talerzyk, a także:

- 1 banan

- 2 kiwi,

- pomarańcza,

- 2 brzoskwinie,

- 1 duże jabłko,

- sok z połówki cytryny

 

Zobaczcie jak sałatkę kroją maluszki (https://www.youtube.com/watch?v=2XCZ1yBCSBQ)


Karty pracy dla chętnych:

https://drive.google.com/file/d/1nFk9qjXNaO-aWjzPeF1Pw7wrizg2z7yU/view

https://drive.google.com/file/d/1tROHMp0uMjXp9FfEncE5Sr4qgOjnSNzP/view

https://drive.google.com/file/d/1QM_qZIa60N4NDyZfkHTrc8kabu-vXpXg/view


Zapraszam do obejrzenia

Wiosna w Dolinie Muminków (https://www.youtube.com/watch?v=T3IAvvLLzhw)


SmileSmileSmile

Zmieniony: środa, 27 maja 2020 08:24
 
Język angielski- I'm hungry PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 17 maja 2020 20:08

Hello everybody!


Dziękuję za przesłane zadania. Cieszę się, że dzieci ładnie pracują :)

Dla chętnych wysyłam kolejne propozycje ćwiczeń z angielskiego

na ten tydzień oraz odpowiedzi do zadań z poprzedniego tygodnia.


Odpowiedzi:


zad.1

Cheeky monkey [cziki manki]


zad.2

fingers- palce u ręki  nose- nos   tummy- brzuch

toes- palce u stóp     eyes- oczy  ears- uszy


zad.3

1- daddy  2- mammy 3- brother 4- sister

5- grandpa  6- grandma  7- baby


zad.4

1- sun 2- rain 3- rainbow 4- wind 5- storm 6- snow


zad.5

zielony, różowy, fioletowy, czarny

czerwony, żółty, pomarańczowy, niebieski


zad.6

0- biały 1- czarny 2- różowy 3- pomarańczowy 4- czerwony

5- brązowy 6- fioletowy 7- zielony 8- żółty 9- niebieski 10- szary


zad.7

1- jumper 2- hat 3- coat 4- T-shirt 5- scarf 6- shorts


zad.8

1- dog 2- cat 3- rabbit/bunny 4- duck

5- sheep/lamb 6- cow 7- horse


I'M HUNGRY! [ajm hangri]- JESTEM GŁODNA/Y


1. Look and say [luk end sej]- Spójrz i powiedz


Popatrz na obrazki.

Powtarzaj słowa za rodzicem.

2. Yummy! [jami]- pyszne!


Przypomnij sobie słowa:


tummy [tami]- brzuch

big [big]- duży


Jeśli coś nam smakuje, to po polsku mówimy: pycha!,

a po angielsku mówimy: yummy! [jami].


Posłuchaj tekstu czytanego przez rodzica/ opiekuna.

Możesz powtarzać słowa i naśladować czynności,

o których mowa w tekście (pokazywać jak jesz dane rzeczy).


-> wiem, że ciężko jest czytać dziecku tekst po angielsku

i że nie zawsze dziecko chce współpracować,

ale niestety nie mam możliwości przekazać tej treści

w inny sposób, proszę o zrozumienie


My big tummy           [maj big tami]       mój duży brzuch


A sandwich.                  [e sandłicz]               kanapka

Yum, yum, yummy!        [jam, jam, jami!]       mniam, mniam, pycha!

A sandwich.                   [e sandłicz]               kanapka

Look at my big tummy!   [luk et maj big tami!] spójrz na mój duży brzuch!


A sandwich and a cake.  [e sandłicz end e kejk] kanapka i tort

Yum, yum, yummy!        [jam, jam, jami!]         mniam, mniam, pycha!

A sandwich and a cake.  [e sandłicz end e kejk]  kanapka oraz tort

Look at my big tummy!   [luk et maj big tami!]   spójrz na mój duży brzuch


A biscuit.                       [e biskit]                    herbatnik/ciasteczko

Yum, yum, yummy!         [jam, jam, jami!]         mniam, mniam, pycha!

A biscuit.                        [e biskit]                    herbatnik/ciasteczko

Look at my big tummy!    [luk et maj big tami!]   spójrz na mój duży brzuch!


A biscuit and an ice- cream. [e biskit end en ajs krim] herbatnik i lody

Yum, yum, yummy!           [jam, jam, jami!]            mniam, mniam, pycha!

A biscuit and an ice- cream. [e biskit end en ajs krim]  herbatnik i lody

Look at my big tummy!       [luk et maj big tami!]     spójrz na mój duży brzuch!


3. Count the food [kałnt de fud]- Policz jedzenie


Przypomnij sobie liczby 1-10.

Policz po angielsku ile jest poszczególnych rzeczy na obrazku?

 

ice- cream: seven

biscuit: eight

cake: four

sandwich: three

 

4. I love sandwiches! [aj low sandłiczys!]- kocham kanapki!


Popatrz na obrazki przedstawiające kolejne produkty żywnościowe.

Powtarzaj słowa za rodzicem.

5. Help Cheeky make a sandwich [help cziki mejk e sandłicz]-

pomóż Cheeky zrobić kanapkę


Posłuchaj słów małpki (czytanych przez rodzica/opiekuna).

Następnie pomóż małpce zrobić kanapkę rysując linię wzdłuż ścieżki.

Zbliżając się kredką do talerza powiedz po angielsku co się na nim znajduje.

Jeśli nie masz możliwości wydrukowania, to pokazuj na ekranie.

 

https://ibb.co/1bDhfPq


I love sandwiches! [aj low sandłiczys]- uwielbiam kanapki!


I love sandwiches! One, two, three. I love sandwiches for my tea!

[aj low sandłiczys! łan, tu, fri. aj low sandłiczys for maj ti!]

Kocham kanapki! Raz, dwa, trzy. Uwielbiam kanapki do herbaty!


I put ham, I put egg, I put ham and egg on my sandwich.

[aj put ham, aj put eg, aj put ham end eg on maj sandłicz.]

Kładę szynkę, kładę jajko, kładę szynkę i jajko na moją kanapkę.


I put cheese, I put tomato, I put cheese and tomato on my sandwich.

[aj put czis, aj put tomejtoł, aj put czis end tomejtoł on maj sandłicz]

Kładę ser, kładę pomidora, kładę ser i pomidor na moją kanapkę.


I love sandwiches! One, two, three. I love sandwiches for my tea!

[aj low sandłiczys! łan, tu, fri. aj low sandłiczys for maj ti!]

Uwielbiam kanapki! Raz, dwa, trzy. Kocham kanapki do herbaty!


6. What's your favourite food? [łots jor fejwrit fud?]-

Jakie jest twoje ulubione jedzenie?


Nasza małpka, jak na prawdziwą małpkę przystało, uwielbia banany!

Banan to po angielsku: banana [benana].

A Ty co najbardziej lubisz jeść? Narysuj!

Następnie możesz spróbować dowiedzieć się jak Twoje ulubione danie

brzmi po angielsku.

Powiedz np.: I like bananas! [aj lajk benanas]- lubię banany!

Good luck!


Laughing

Zmieniony: poniedziałek, 18 maja 2020 09:47
 
Łąka w maju PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 18 maja 2020 05:32


18-22 maj


Cele: - zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na łące oraz z

rosnącymi tam roślinami,

- dostrzeganie piękna majowej przyrody,

- zapoznanie z sześcianem,

- rozwijanie umiejętności szeregowania,

- obserwowanie roślin i zwierząt w naturalnym środowisku,

- rozwijanie zainteresowania przyrodą,

- rozwijanie mowy.


Zapraszam do wysłuchania piosenki -https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw


Rozmowa na temat tekstu piosenki:

1. Kto przyszedł na łąkę?

2. Co się znajduje na wiosennej łące?

3. Jakie zwierzątka znajdują się na łączce ?


Zadanie:

Uporządkuj nazwy mieszkańców łąki:

http://learningapps.org/watch?v=puhyyqc3501

gry nie trzeba zapisywać, można wykonać kolejną obok

i z pomocą rodzica - memo poniżej na tej stronie.


6 - latki

Książka „Litery i liczby” cz.2 – strony 74 - 76

Książka „Karty pracy” cz. 4 – strony 36 – 43

https://www.medianauka.pl/karty/karta019.pdf


5 – latki

Książka „Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia” – strona 73

Karty pracy:

https://www.medianauka.pl/karty/karta002.pdf

Karta pracy do druku –

1.https://drive.google.com/file/d/1NqleYYKUo3Ui12xv8Gn8L_WtF7YE_h1_/view

2.https://drive.google.com/file/d/1rs6T5l0mC6AtTJkWQY7CH-VToGN-jeOd/view

 

Praca  plastyczna

karta L – kolorowanka

 

Zabawa  rytmiczno- artykulacyjna (w parach)

do wiersza Teresy Fiutowskiej „Żabie łapki”

Dwie zielone małe żabki,     Dzieci stoją naprzeciwko siebie,

tak nad stawem grają w łapki:

jedną łapką            -podnoszą prawą rękę ugiętą w łokciu,

klap, klap, klap.      -uderzają o prawą dłoń partnera,

Drugą łapką           -podnoszą lewą rękę ugiętą w łokciu,

klap, klap, klap.      -uderzają o lewą dłoń partnera,

Potem dwiema      -podnoszą obie ręce ugięte w łokciach,

klap, klap, klap.      -uderzają w obie dłonie partnera,

Ty, bocianie          -przykucają i grożą „bocianowi”

nas nie łap!             poruszając wskazującym palcem.


Wiosenne zagadki


Wiosną i latem się pojawia,                     Na niebie jej barwy

kiedy ranek nastaje.                              pięknie się mienią,

Jej kropelki są na kwiatkach,                   jak most ogromny

listkach i na trawie. (rosa) łączy niebo z ziemią. (tęcza)

Błyszczący na jej plecach                        Ma barwne skrzydła,

płaszczyk czerwony,                              fruwa nad łąką

czarnymi kropkami                                 i bardzo lubi,

pięknie ozdobiony. (biedronka) gdy świeci słonko. (motyl)

Rozciąga policzki                                   Jak się ten owad nazywa?

jak woreczki małe.                                Przez cały dzień pracuje.

Zimowe zapasy                                     Na plecach nosi ciężary,

przenosi w nich całe.                             kopiec wielki buduje. (mrówka)

Na czas mroźnej zimy,

gromadzi je w norze.

Ma miłe futerko,

Znacie go może? (chomik)


Zabawy z sześcianem

1.Przypomnienie cech kwadratu ( ma 4 boki równe).

Rysowanie kwadratu palcem w powietrzu.


2. Zapoznanie z sześcianem.

Nazywamy figurę przestrzenną. Liczymy ściany. Określamy kształt

ścian – kwadrat.

Układamy kilka różnych sześcianów wg wzrastającej wielkości,

a potem – wg malejącej.


3. Wykonanie zadania na karcie pracy strona 40.

Oglądanie sześcianów, określanie różnic i podobieństw miedzy nimi.

Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów.

Oglądanie obrazków sześcianów w różnym położeniu.

(Można wykonać wspólnie,  dziecko  z rodzicem model sześcianu

z kartonu).

sześcian -  https://drive.google.com/file/d/1Tbfs_WAhuXWOwXvVTPwvXttcgmfHbe6_/view- kostka


4. Zabawy z sześcianem – kostką.

Dziecko rzuca kostką i wykonuje tyle czynności podanych 
przez rodzica, ile oczek wyrzucił na kostce, np. podskoki,

skłony, przysiady, okrzyki.

Dziecko rzuca kostką i podaje liczbę większą ( lub mniejszą 
o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce.


5. Utrwalanie nazwy „sześcian”.

Zabawa ( określająca wartość logiczna zdań )

Rodzic mówi zdania, a dziecko daje umówiony sygnał (np. klaszcze), jeżeli zdanie jest prawdziwe – siedzi bez ruchu.

Czy to prawda, czy to fałsz?

Gdy odgadniesz, sygnał dasz.

- Konik polny w wodzie gra.

- Żaba dwie głowy ma.

- Biedroneczki są w kropeczki.

-Motyle maja ciepłe czapeczki.

- Stokrotka jest czerwona.

- Ważka jest większa niż wrona.

 

Ćwiczenia logarytmiczne „Rób to o czym mówi wiersz”


Zrób do przodu cztery kroki,

i rozejrzyj się na boki.

Tupnij noga raz i dwa,

ta zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo, jeden krok,

przysiad i do góry skok.

Zrób do tyłu kroków trzy,

by koledze otrzeć łzy.

Klaśnij w ręce razy pięć,

na klaskanie też masz chęć!

Wokół obróć się, raz dwa,

piłka skacze hop-sa-sa.

Ręce w górę i na boki,

zrób zajęcze cztery skoki.

Gdy się zmęczysz, poleż sobie,

i wyciągnij w górę nogę.


Zabawa – kończenie rymowanek o łące


Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno …(łąka)

Czerwone jak gotowane raki to …(maki)

Ma żółty środek, białe płatki,

łodyga u niej wiotka.

Ten łąkowy kwiat, to…( stokrotka)

Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.

Wygrzewa się w promykach słonka.

To maleńka…(biedronka)

Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie to …(motyle)

Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna…(osa)


Karta E i karta G – obrazki owadów i roślin łąkowych.

Karta N – wyrazy (biedronka, konik polny, jaskier, trawa, ważka, stokrotka, mak).

Dziecko dobiera odpowiedni wyraz do obrazka lub odwrotnie.


Do wydruku:

https://drive.google.com/file/d/1w2A908x_MuUMkcU_h-IjwbmZn3tvi_ZP/view

https://drive.google.com/file/d/18Q8ERNIp7zrUWCPymvu3Kywd0VF1yUME/view


Zapraszam do zagadek interaktywnych na stronę - Klikankowo - Łąka.

 

SmileSmileSmile

 


Zmieniony: poniedziałek, 18 maja 2020 05:46
 
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 10 maja 2020 19:49

1. Zabawy z piłkami

- Trafianie piłką do pojemnika na pranie, do wiaderka po farbie itp. Rzucajcie prawą, lewą o obiema rękami. Można zliczać punkty.

- Toczenie piłeczki pingpongowej oddechem. Dziecko poruszając się na czworaka dmucha w piłeczkę, popychając ją w wyznaczonym kierunku. Celem może być np. wprowadzenie i zatrzymanie (oddechem!) piłeczki na kartce papieru.

- Podawanie sobie piłki nogami – minifutbol. Dla bezpieczeństwa sprzętów domowych lepiej będzie, jeśli piłka nie będzie traciła kontaktu z podłożem.


2. Slalom na różne sposoby

Ustaw slalom, układając na podłodze w linii prostej np. papierowe lub plastikowe kubeczki albo butelki (mogą to być też zgniecione zapisane kartki papieru). Poproś dziecko, aby pokonywało slalomem przeszkody w różny sposób: na czworaka, na czworaka tyłem, na jednej nodze, tyłem na stojąco, idąc w kucki, skacząc jak zając itd. Starsze dziecko może spróbować pokonać slalom z zawiązanymi oczami.


3. Gra w kolory

Gra, którą pewnie każdy z was pamięta z dzieciństwa. Rzucamy do siebie piłką, mówiąc różne kolory, a na czarny nie łapiemy.


Źródło: https://mamotoja.pl/zabawy-ruchowe-dla-dzieci-w-domu-20-pomyslow,sporty-artykul,28865,r1p1.html

http://mama-filipka.blogspot.com/2018/05/10-pomysow-na-zabawy-ruchowe-w-domu.html


SmileSmileSmile

 

Zmieniony: niedziela, 10 maja 2020 19:56
 
Moja ojczyzna PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
niedziela, 10 maja 2020 18:47


11-15 maj


Cele: - poznawanie historii powstania Warszawy,

- zapoznanie z wyglądem mapy Polski,

- zapoznanie z nazwami państw należących do UE,

- zapoznanie z duńskim pisarzem Hansem Christianem Andersenem,

- porównanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą     wspólnej miary,

- poznawanie miary płynów (1l,  0,5l,  1,5l).


6 - latki

Książka „Karty pracy” cz. 4 – strony 28 – 35


5 – latki

Książka „Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia” – strona 75


Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów

1. Określanie, ile wody jest w butelce.

Stawiamy przed dzieckiem zakręconą butelkę z wodą. Dziecko stwierdza, czy wody w butelce jest dużo, czy mało. Potem przewracamy butelkę i pytamy, czy w butelce jest tyle samo wody?

2. Ustawianie butelek wg wzrastającej w nich ilości wody.

Ustawiamy kilka butelek z wodą zabarwioną farbą, w butelkach jest różna ilość wody. Dziecko określa, w której butelce jest najwięcej wody, a w której najmniej. Ustawia butelki wg ilości wody – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą. Dziecko dmucha w kolejne odkręcone butelki. Porównuje dźwięki wydawane przez nie.

3. Zapoznanie z miara płynów.

Informujemy dziecko, że miara pojemności płynów jest 1 litr. 0,5 litra to jest połowa 1 litra, a 1,5 litra – to litr i jeszcze połowa litra.

Dziecko powinno widzieć butelki o pojemnościach 1l, 0,5l i 1,5l.

4. Sprawdzanie ilości napojów w 2 rożnych naczyniach za pomocą wspólnej miary.

Dziecko nalewa te sama ilość wody do naczynia wysokiego i wąskiego i do naczynia szerokiego i niskiego. Może to robić przy pomocy kubka – liczy ile kubków wody używa. Dziecko może też wylewać z dwóch różnych naczyń wodę i sprawdzać, gdzie było więcej, a gdzie mniej. Dziecko powinno zauważyć, że wody jest tyle samo, ale w dwóch różnych naczyniach widać różne poziomy wody ( wydaje się, że w jednym naczyniu jest więcej, a drugim mniej).

Po zabawach z wodą, dziecko może wykonać zadania na karcie pracy ze strony 32 (6 – latki).


Działalność plastyczna

1. Wycinanie z czasopism zdjęć przedstawiających różne miejsca naszego kraju. Naklejanie wybranego obrazka na środku kartki i dorysowywanie z każdej strony brakujących elementów, w taki sposób, aby z naklejonym elementem tworzyły jedną całość.

2. Naklejanie cienkiego wałeczka plasteliny na zaznaczony na mapie konturowej Polski, ślad rzeki Wisły, wypełnianie plasteliną wnętrza mapy Polski (góry, niziny, wyżyny) zgodnie z kolorystyką. Zaznaczanie Warszawy i swojej miejscowości.


Ćwiczenia oddechowe „Wiślane fale”

Dziecko nabiera powietrza nosem, a następnie powoli wypuszcza je ustami, wprawiając w ruch paski niebieskiej bibuły lub wstążeczki przymocowanej do patyczka.


Rymowanka ( do nauki na pamięć)

W Europie mieszkam,

tak jak ty, kolego.

Że jestem Polakiem-

dumny jestem z tego.

6-latki mogą układać z liter alfabetu nazwy: Tatry, Wisła, stolica, Bałtyk, Polska.


Wysłuchanie dowolnej baśni H.Ch. Andersena


SmileSmileSmile

Zmieniony: niedziela, 10 maja 2020 18:52
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL