Home Oddział czwarty
Oddział czwarty
Język angielski- Revision PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 10 maja 2020 11:39

Good morning! :) It's time to revise!

 

Pora powtórzyć sobie wszystkie dotychczas poznane rzeczy.

Przygotowałam dla Was specjalne karty pracy.

W wolnej chwili spróbujcie wykonać ćwiczenia (oczywiście z pomocą

rodzica lub opiekuna) i zobaczcie czy pamiętacie wszystkie słowa.

Jeśli nie pamiętacie wszystkiego, to nie martwcie się !

Jeszcze będzie dużo czasu żeby się nauczyć ;)

Jeżeli nie macie możliwości wydrukowania kart, to możecie

pokazywać na ekranie, a rodzic/opiekun niech zapisuje

Wasze odpowiedzi na kartce.

Rozwiązania wyślę za tydzień :)

Good luck! Powodzenia :)

 

Karta pracy nr 1: https://ibb.co/vvW5dM5

Karta pracy nr 2: https://ibb.co/1TTZKYp

Karta pracy nr 3: https://ibb.co/34c4GPJ

Karta pracy nr 4: https://ibb.co/9hPY16g

Dla młodszych dzieci lub jako pomoc można włączyć piosenki:

 

części ciała: https://youtu.be/QA48wTGbU7A

członkowie rodziny: https://youtu.be/kCka94jeGTk

kolory: https://youtu.be/zxIpA5nF_LY

liczby: https://youtu.be/ea5-SIe5l7M

zwierzęta na farmie: https://youtu.be/Wm4R8d0d8kU

Zmieniony: niedziela, 10 maja 2020 14:22
 
Matematyczne zabawy z kostkami PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
środa, 06 maja 2020 19:24

 

7, 8 maj


Drodzy Rodzice, Kochane dzieci !

Proszę otwórzcie teczkę z pracami plastycznymi i odszukajcie karty pracy jeszcze nie wykonane, a związane z przerobioną tematyką np. Wielkanocną albo Wiosną i przystąpcie do pracy.

- karty pracy – „Litery i liczby cz. 2" str. 75

- karta pracy, cz. 4 str. 23, 24, 25, 26, 27, 28

- Kochane dzieci utrwalcie swój adres zamieszkania

- Zabawy z kostkami do gry – utrwalamy poznane cyfry i znaczki matematyczne ( +, -, =)

Matematyczne zabawy z kostkami.

Dwa zestawy dużych kostek. W pierwszym zestawie – przeznaczonym do dodawania – kostki mają zaklejone sześć kropek, puste pole będzie liczone jako zero. W drugim zestawie – przeznaczonym do odejmowania – jedna kostka jest bez zmian, a druga ma kropek: sześć, siedem, osiem, dziewięć i dwa razy po dziesięć.


• Dodawanie z użyciem kostek.

Dziecko rzuca kolejno dwiema kostkami z pierwszego zestawu. Po wyrzuceniu liczy oczka.

- Podaje wynik. Uzasadniając go. Np. 5 i 4 to 9. (pięć dodać cztery to dziewięć).

- Układa odpowiednie działanie i je odczytuje. 5+4 = 9


• Odejmowanie z użyciem kostek.

Dziecko kolejno rzuca kostkami. Najpierw tą z większą liczbą oczek, a potem tą drugą. Liczy

oczka wyrzucone na pierwszej, a potem – na drugiej kostce. Od liczby kropek z pierwszej

kostki odejmuje liczbę kropek z drugiej kostki.

- Podaje wynik. Uzasadniając go. Np. 10 odjąć 6 to 4.

- Układa odpowiednie działanie i je odczytuje 10 – 6 = 4

Miłej zabawy !!!  SmileSmileSmile


 
Język angielski- Clean/Dirty/Traffic lights PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 03 maja 2020 19:36

Hello!

Witam wszystkich po majowej przerwie. Przesyłam propozycje ćwiczeń

z języka angielskiego na ten tydzień.

Mam nadzieję, że wszystkie zadania dotychczas przeze mnie wysłane są

zrozumiałe i dzieci chętnie je wykonują.

W razie jakichkolwiek problemów/ pytań proszę się ze mną kontaktować

drogą mailową ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ).



1. What animal is it? [łot enimal is yt?]- Co to za zwierzę?


Przypomnij sobie nazwy zwierząt z poprzedniej lekcji.

Popatrz na obrazki i spróbuj nazwać po angielsku poszczególne zwierzęta.

 

 

1- horse [hors]

2- sheep [szip]

3- cow [kał]

4- dog [dog]

5- cat [ket]

6- duck [dak]

7- bird [berd]

8- rabbit/ bunny [rabit/ bani]

9- butterfly [baterflaj]

10- frog [frog]


2. Clean and dirty [klin end derti]- Czyste i brudne


Dzisiaj poznasz kolejne słowa:


clean [klin]- czysty

dirty [derti]- brudny

hands [hends]- dłonie


Spójrz na obrazki i powtarzaj słowa za rodzicem.

 



Posłuchaj tekstu piosenki (czytanego przez rodzica/opiekuna).

W trakcie czytania pokazuj czynności, o których mowa w tekście.



Dirty hands [derti hends]- brudne ręce


Look at my dirty hands,                     [luk et maj derti hends]

spójrz na moje brudne ręce

Dirty hands,                                     [derti hends]

brudne ręce

Dirty hands.                                     [derti hends]

brudne ręce

Look at my dirty hands.                     [luk et maj derti hends]                 \

spójrz na moje brudne ręce

Yuk, yuk, yuk!                                  [jak jak jak]

fuj fuj fuj

 

This is the way I wash my hands,       [dys ys de łej aj łosz maj hends]

a oto sposób w który myję ręce

Wash my hands,                               [łosz maj hends]

myję ręce

Wash my hands.                               [łosz maj hends]

myję ręce

This is the way I wash my hands.       [dys ys de łej aj łosz maj hends]

w ten właśnie sposób myję ręce

Wash, wash, wash!                           [łosz łosz łosz]

myję myję myję

 

Look at my clean hands,                    [luk et maj klin hends]

spójrz na moje czyste ręce

Clean hands,                                    [klin hends]

czyste ręce

Clean hands.                                    [klin hends]

czyste ręce

Look at my clean hands.                    [luk et maj klin hends]

spójrz na moje czyste ręce

Clean, clean, clean!                           [klin klin klin]

czyste czyste czyste

 

Możesz też poprosić rodzica o przeczytanie tego tekstu w łazience,

w czasie, gdy Ty będziesz myć ręce :)


 

3. Help Elly [help eli]- pomóż Elly


Pomórz dziewczynce umyć ręce, rysując linię wzdłuż ścieżki.

 

https://ibb.co/FYVhYZG


 

4. Colour the animal [kalor de enimal]- pokoloruj zwierzę


Wybierz zwierzę z obrazka i pokoloruj je tak, żeby wyglądało na brudne.

Następnie powiedz np. the dog is dirty [de dog is derti]- pies jest brudny.

 

https://ibb.co/ZhYsxB7

 

5. The tractor song [de traktor song]- piosenka o traktorze


Przypomnij sobie 3 kolory:


red [red]- czerwony

yellow [jeloł]- żółty

green [grin]- zielony


To kolory, które znajdują się na sygnalizatorze świetlnym.


Poznaj nowe słowa:


stop [stap]- zatrzymać się, stać, stop

wait [łejt]- czekać

go [goł]- jechać, iść

 

Wyobraź sobie, że jedziesz traktorem i zbliżasz się do sygnalizacji świetlnej.

Posłuchaj tekstu piosenki (czytanego przez rodzica/opiekuna).

Naśladuj czynności, o których mowa w tekście.

 

The tractor song            [de traktor song]           piosenka o traktorze


I'm driving the tractor.      [ajm drajwin de traktor]    jadę traktorem

Brumm, brumm, brumm!   [brum brum brum]            brum brum brum

I'm driving the tractor.      [ajm drajwin de traktor]    jadę traktorem

Brumm, brumm, brumm!   [brum brum brum]           brum brum brum

 

Red, red, red.                  [red red red]                    czerwone czerwone czerwone

Time to stop!                   [tajm tu stap]                  pora się zatrzymać

Red, red, red.                  [red red red]                    czerwone czerwone czerwone

Stop, stop, stop!              [stap stap stap]                stój stój stój

 

Yellow, yellow, yellow.      [jeloł jeloł jeloł]                żółte żółte żółte

Time to wait!                   [tajm tu łejt]                    trzeba czekać

Yellow, yellow, yellow.      [jeloł jeloł jeloł]                żółte żółte żółte

Wait, wait, wait!               [łejt łejt łejt]                    czekaj czekaj czekaj

 

Green, green, green.        [grin grin grin]                  zielone zielone zielone

Off we go!                       [of łi goł]                         ruszamy

Green, green, green.        [grin grin grin]                  zielone zielone zielone

Go, go ,go !                     [goł goł goł]                     jedź jedź jedź


 

6. Traffic lights [trafik lajts]- sygnalizacja świetlna


Patrząc na zadanie 5, pokoloruj światła.

Następnie połącz strzałką angielskie słowa z odpowiednim światłem.

 

https://ibb.co/KwBy8jR


Jeśli nie masz drukarki to sam narysuj światła na kartce i spróbuj napisać

w odpowiednim miejscu trzy angielskie słowa:


stop [stap]- stać

wait [łejt]- czekać

go [goł]- jechać

 

 

7. Traffic fun


* Jedna osoba wypowiada kolor po angielsku (red, yellow, green),

a druga osoba pokazuje jak trzeba się zachować na danym świetle.

* Jedna osoba wypowiada słowo (stop, wait, go), a druga osoba

naśladuje czynność, którą opisuje dane słowo.

 

Have fun! [hew fan]- Miłej zabawy


 


 

 

Zmieniony: poniedziałek, 04 maja 2020 11:41
 
Moja miejscowość, mój region – żyjemy zdrowo PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
niedziela, 03 maja 2020 21:00

4 – 6 maj


- Zabawa z rymowanką – „Miejscowość swoja znamy, miejscowość swą kochamy”. Dziecko wypowiada rymowankę cicho, głośno, rytmizuje ją prostym, wymyślonym przez siebie ruchem (np. klaskanie, tupanie, podskoki), śpiewa na własną melodię.


- Słuchanie wiersza Małgorzaty Strękowskiej - Zaremby „ Małe miasteczko”.


W małym miasteczku nie ma wieżowców,

schodów ruchomych ni zoo ,

lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,

które śpiewają wesoło.


Dokoła rynku stoi rząd domów

w siedmiu kolorach tęczy;

ruch jest nieduży, spokojnie, miło,

czasami pszczoła zabrzęczy.


Czyste powietrze pachnie zielenią,

na niebie świeci słoneczko,

wszędzie jest blisko, ludzie się znają,

dbają o swoje miasteczko.


- Rozmowa na temat wiersza.


− Jak wygląda małe miasteczko?

- Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?

- Gdzie są lepsze warunki dla naszego zdrowia, na wsi czy w mieście?

- Wskazywanie różnic między miasteczkiem (wsią), a dużym miastem.


- 6 latki – karta pracy, cz. 4 str. 20.


- Zabawa ruchowa -  „Spacer krętą uliczką” .

Będzie potrzebna apaszka do zawiązania oczu.

Zawiązujemy dziecku oczy apaszką i bawimy się z nim na podwórku. Rodzic podaje określenia kierunku, np. prosto, w prawo, w lewo a dziecko wykonuje jego polecenia, następnie możemy zamienić się rolami.


- 6 latki, karta pracy, cz. 4 str. 22.


- 5 latki rysują swój dom i swoje podwórko.


- Ćwiczenia twórcze – „Nowe ulice”.

Dziecko zamienia nazwy ulic, swojej miejscowości, które podaje mu rodzic na nazwy pochodzące od owoców (np. Cytrynowa, Bananowa) lub warzyw, czy słodyczy (np. Czekoladowa, Herbatnikowa).

Możemy powiedzieć dziecku, że nazwy miejscowości i ulic piszemy wielką literą. Kiedy wybierzemy się na spacer zachęcamy dzieci do odczytywania nazw ulic.

 

- Określanie pierwszych głosek w słowie farby i nazwach rysunków

- Rysowanie po śladach rysunków

- Kolorowanie wybranych rysunków

- Zaznaczanie nowej litery „Ff” w wyrazach.

5 latki – pracują na kartach pracy z literą „Ff”

6 latki – Karta pracy – Litery i liczby, cz. 2 str. 58 – 61. Analiza i synteza słuchowa słowa farby, budowanie schematu słowa farby i Franek. Dzielenie na samogłoski i spółgłoski obu wyrazów. Wymienianie innych słów na literę „f” np. (flaga, fasola)

- Kolorowanie litery „Ff” w wyrazach na niebiesko

- Czytanie sylab i tekstu

- Czytanie wyrazów powstałych z połączenia sylab

- Pisanie liter „Ff” po śladach i samodzielnie.


A teraz coś o zdrowiu – posłuchajcie sobie piosenki Piotra Rubika „O zdrowiu” (https://www.youtube.com/watch?v=HjRiJUHnCuw).

Znalazłam również dla Was piosenkę pt. „Alfabet warzywno-owocowy” (https://www.youtube.com/watch?v=5IQBQBvgjrg) – myślę, że utrwalicie sobie przy okazji poznane litery.

- Posłuchajcie i oglądnijcie sobie „Piosenkę o niezdrowym jedzeniu” (https://www.youtube.com/watch?v=1bmJ4Zlj_B4&vl=pl)

- Bardzo ważne w naszym życiu jest to, aby dbać o czystość i higienę dlatego zobaczcie i posłuchajcie „Piosenki o brudasie i czyściochu” (https://www.youtube.com/watch?v=YkxNKt82nJA) oraz „Piosenki o sprzątaniu domu” (https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w).

 

Piosenki te są prezentowane jako bajeczki- pioseneczki – miłego oglądania, słuchania i śpiewania !

Drodzy Rodzice proszę przeczytajcie również Waszym kochanym dzieciom kilka przysłów o zdrowiu.

- Czystość to zdrowie – mówi przysłowie.

- Kto się myje, ten długo żyje.

- Zdrowie łatwo stracić, ale trudno odzyskać.

- Zimna woda zdrowia doda.

- Tylko w chorobie ceni się zdrowie.

- Śmiech to zdrowie.

- Nie wszystko zdrowe, co smakuje.

- Co za wiele, to niezdrowo.

- Łakomstwo skraca życie.

- W zdrowym ciele zdrowy duch.

- Gorzkie lekarstwo słodkie niesie zdrowie.

- Po obiedzie spocznij chwilkę, po kolacji przejdź się milkę.

- Złość piękności szkodzi.

- Żeby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.


A teraz rozwiążcie kilka zagadek o zdrowiu.


Suszone listki, co smakują wszystkim, w imbryku je zaparzamy i już smaczny napój mamy. (herbata)

Porzeczkowy czy wiśniowy, zawsze smaczny jest i zdrowy. (sok)

Owocowy, słodki, zdrowy, bardzo nam smakuje, gdy się chleb nim posmaruje. (dżem)

Ten biały napój daje ci zdrowie. Nie możesz zgadnąć? Kotek ci powie.  (mleko)

Zimne, słodkie i pachnące, jemy latem w dni gorące. (lody)

Kura je zniosła, mama przyniosła, ugotowała, dzieciom podała. ( jajko)

Dwie białe przyprawy, jedna do ziemniaków, a druga do kawy. ( sól, cukier)

Łatwo go poznacie, najpierw był rośliną, teraz jest w herbacie. (cukier)

Proszek brązowy, pachnący, ale nie słodki, mama go daje do szarlotki. (cynamon)

Wszyscy znamy biały pył, który wcześniej ziarnem był. (mąka)

 

SmileSmileSmile

 


Zmieniony: poniedziałek, 04 maja 2020 08:20
 
Kwiaty PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
środa, 29 kwietnia 2020 18:04


30 kwietnia


- Klasyfikowanie z użyciem kart logicznych

- Dostrzeganie cech wspólnych danych roślin i cech je różniących

- Segregowanie obrazków ze względu na jedną cechę

Potrzebna będzie  - 6 latki karta H i J z wyprawki oraz nożyczki:

Dzieci dostają karty, wycinają kwiaty.

Rodzic ma przygotowane kartoniki (załącznik 3 lub 4), na których będzie kodował wraz z dziećmi cechy kwiatów przedstawionych na kartkach:

− wielkość, np. sylwetki człowieka: większa i mniejsza,

− kolor, np. plamy: różowa, żółta, czerwona,

− kształt – obrazek róży, pierwiosnka.


Rodzic mówi i pyta:

− Przyjrzyjcie się kartom. Co jest na nich przedstawione?

− Jak można je rozdzielić? (Dzieci podają różne propozycje, np. osobno duże kwiaty, osobno małe kwiaty; rozdzielanie według kształtów kwiatów).

− Rozłóżcie karty na dwie grupy tak, aby w jednej z nich były obrazki dużych kwiatów, a w drugiej – małych kwiatów.

− Jak zaznaczymy na kartoniku, że tu leżą obrazki małych kwiatów? (Np. małą sylwetą człowieka). Jak zaznaczymy na kartoniku, że tu leżą obrazki dużych kwiatów? (Np. większą sylwetą człowieka). Dzieci zsuwają karty. Rodzic pokazuje kartonik z zakodowaną cechą (małe lub duże), a dzieci wybierają spośród wszystkich kart tylko te, na których obrazki mają wskazaną cechę.

− Rozłóżcie karty według kolorów.

− Jak zaznaczycie na kartonikach, jakie kolory mają karty w każdej grupie? (Np. plamami w danym kolorze). Dzieci zsuwają karty. Rodzic pokazuje kartonik z zakodowaną cechą (żółte, różowe lub czerwone plamy), a dzieci wybierają spośród wszystkich kart tylko te, na których obrazki mają wskazaną cechę.

− Rozłóżcie karty według przedstawionych na nich kształtów kwiatów.

− Jak zaznaczylibyście na kartonikach, jakie kwiaty są na obrazkach w każdej grupie? (Rysunkiem tulipana, róży, pierwiosnka).

Dzieci zsuwają karty. Rodzic pokazuje kartonik z zakodowaną cechą (rysunek kwiatu tulipana, róży, pierwiosnka), a dzieci wybierają spośród wszystkich kart tylko te, na których obrazki mają wskazaną cechę. Teraz rodzic sprawdza, czy dzieci potrafią wyróżnić wskazane cechy kart. Pokazuje kartonik z zakodowaną cechą, a dzieci wybierają odpowiednie karty. Rodzic wybiera karty, a dzieci mają wskazać kartonik z odpowiednią cechą i ją nazwać. Dopiero kiedy rodzic upewni się, że dzieci potrafią wyróżnić i nazwać cechy obrazków, może przystąpić do ćwiczeń w wyróżnianiu dwóch cech jednocześnie.

- Segregowanie kart ze względu na dwie cechy równocześnie.

Wycięte wcześniej z wyprawki kartoniki z kwiatami (dla każdego dziecka).

Rodzic pokazuje jednocześnie dwa kartoniki z zakodowanymi cechami, np. małe, żółte. Dzieci muszą wybrać karty przedstawiające: małe żółte kwiaty róży, pierwiosnka, tulipana. Rodzic wybiera karty, np. małą czerwoną różę i dużą czerwoną różę. Zadaniem dzieci jest wskazanie kartoników z cechami wspólnymi i ich nazwanie (czerwone kwiaty róży).

Jeżeli dzieci nie będą miały kłopotów z tymi ćwiczeniami, można spróbować segregować karty ze względu na trzy cechy, np. żółte, duże kwiaty tulipana.


Ćwiczenia plastyczne – „Segregujemy śmieci” 6 latki, karta 21 z wyprawki plastycznej, klej, nożyczki, kredki.

5 latki – proszę, aby rodzice narysowali dzieciom sylwety pojemników na śmieci, które one sobie wytną po linii i pokolorują na niebisko – pojemnik na papier, na zielono – pojemnik na szkło, na żółto – pojemnik na metale i tworzywa sztuczne.


Zabawy badawcze „Gdzie jest powietrze?”

- nadmuchiwanie balonów, wypuszczanie powietrza w kierunku własnej twarzy,

- wciąganie powietrza do płuc i wydychanie go przez słomkę do napojów do kubeczka z wodą – obserwowanie powstających bąbelków,

- dmuchanie na paski bibułki zawieszone na nitce – obserwowanie ruchu pasków,

- obserwowanie drzew poruszanych wiatrem.

Powietrza nie można zobaczyć ani powąchać, lecz można poczuć, ale tylko wtedy, gdy porusza się jako wiatr. Powietrze potrzebne jest dla życia ludzi i zwierząt, jest wszechobecne wokół nas.


Zabawy badawcze „Oczyszczanie wody”

Duża plastikową butelkę, przeciąć na wysokości 1/3 od jej dna. Dolna część butelki stanowi zbiornik na oczyszczoną wodę. Drugą część butelki odwrócić szyjką do dołu, a następnie wypełnić ją : szmatką flanelową, gazą lub ligniną, węglem drzewnym, żwirkiem, a na końcu – piaskiem. Warstwy te powinny zająć około połowę wysokości butelki, którą nakładamy na dolną część stanowiącą zbiornik oczyszczonej wody. Do tak przygotowanego filtru, dziecko wlewa brudną wodę i obserwuje jej filtrowanie. Brudna woda może być przyniesiona z kałuży, ale może też być to woda z wypłukanego pędzla po farbie.


SmileSmileSmile


Zmieniony: środa, 29 kwietnia 2020 18:12
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL