Home Oddział czwarty
Oddział czwarty
Nadrabiamy zaległości PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 28 kwietnia 2020 19:41

 

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci !


Dzień jutrzejszy (29.04.2020r.) będzie dniem nadrabiania zaległości oraz powtórek.

Z racji tego bardzo proszę o powtórzenie materiału, jaki był realizowany do tej pory.

W ramach tego należy uzupełnić zaległości w książkach oraz powtórzyć piosenki poznane na poprzednich zajęciach.

 

SmileSmileSmile

Zmieniony: wtorek, 28 kwietnia 2020 20:20
 
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 26 kwietnia 2020 19:06


1. Znajdź kolor

Zadaniem dziecka jest przynieść 10 rzeczy tego samego koloru.


2. Podłoga parzy

Zadanie polega na znalezieniu się w miejscu, w którym nasze nogi nie dotykają ziemi.


3. Kartki z zadaniami

Do zabawy trzeba się wcześniej przygotować. Przygotowane kartki z zadaniami wystarczą na długo. Na małych karteczkach zapisujemy zadania. Mogą to być np. 2 podskoki, 2 przysiady, 2 pajacyki, klaskanie, kląskanie, stanie na jednej nodze, bieganie itd. Wszystko zależy tu od nas. Kartki wkładamy do jakiegoś pudełka. Dziecko po kolei losuje zadania, które musi następnie wykonać. Można oczywiście losować razem z dzieckiem i wspólnie wykonywać zadania.


Źródło:

https://czymzajacmalucha.pl/zabawy/487-zabawy-ruchowe-i-silowe-w-domu.html

https://dziendobry.tvn.pl/a/zmecz-dziecko-a-nie-siebie-czyli-zabawy-ruchowe-dla-dzieci-w-czasie-kwarantanny


SmileSmileSmile

Zmieniony: środa, 29 kwietnia 2020 18:14
 
Dbamy o przyrodę PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
niedziela, 26 kwietnia 2020 18:25


27, 28 kwietnia


Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej pt. „Strażnicy przyrody”.


Kuku, kuku! - echo niesie.

To kukułkę słychać w lesie.

- Kuku, czekam! Kuku, dzieci

Czy sprzątniecie swoje śmieci?

Płaczą sarny i jeżyki:

- Ach! Zamienią las w śmietniki!

Rudy lisek wyszedł z norki.

- Dzieci to są mądre stworki.

O! Zbierają już butelki

i zakrętki, i papierki.

Wiedzą, że ze szkiełka w lesie

straszny pożar się rozniesie!

Hyc! Wyskoczył zając Kicek.

- Chcecie poznać tajemnicę?

Każdy maluch las szanuje

i porządku w nim pilnuje.

Wie, że drzewo i roślina

oczyszczają dym z komina.

- Prawda - szepnął wilczek młody.

- Dzieci bronią swej przyrody.

Nikt nie goni nas z patykiem

i nie płoszy zwierząt krzykiem.

Po mrowiskach też nie skaczą.

Przecież wtedy mrówki płaczą!

Odezwała się sarenka:

- Pamiętają o ziarenkach,

w zimie dokarmiają ptaki.

Lubią nas te przedszkolaki!

Cieszmy się więc do rozpuku

i śpiewajmy: Kuku, kuku!


Wiersz wykorzystujemy do utrwalenia nazw zwierząt leśnych, do ćwiczeń w mówieniu.


Rozmowa na temat wiersza. Dzieci odpowiadają na pytania:

  • Co robiły dzieci w lesie?
  • Co mówiły zwierzęta o dzieciach?
  • Jak wy zachowujecie się w lesie?

Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej dla 5 i 6 latków. Dziecko podaje nazwy zwierząt lub roślin na podaną sylabę, np. za – zając, je – jeleń, li – lis, sa – sarna, wie – wiewiórka, je – jeż, dzi – dzik, so – sowa, ku – kukułka, ja – jagody, ma – maliny itp.

Rozmowa z dzieckiem na temat: „Kogo możemy nazwać przyjacielem przyrody?” Karta pracy cz. 4 str. 14-15.

Karta pracy, cz. 4 str. 12-13 – kolorowa – nie rysunków zwierząt.

Odkrywanie litery H h małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Układanie schematów i modeli słów hamak i Hubert.

Karta pracy „Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia”, str. 72.


Karta pracy „Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby.”, cz. 2 str. 70.

Pytamy dziecko:

- W czym leżał Olek?

- Czy przyjemnie jest leżeć w hamaku?

Wymieniamy słowa rozpoczynające się głoską h (herbata, hotel, huta itd…)


Słuchanie piosenki pt. „Chroń Ziemię’ – muz. I słowa Krystyna Gowik.

https://www.youtube.com/watch?v=3oEy3cS29W8


1. Mieszkamy na wielkiej kuli.

Ta kula to nasza Ziemia.

Dorośli ciągle na tej Ziemi

chcą wszystko zmieniać.

Wycinają drzewa,

śmiecą na leśnej łące,

czarny dym z kominów leci

i zasłania słońce.


Ref.: Ochroń Ziemię,

bądź jej przyjacielem.

Ty i ja – jest tu dzieci wiele.

Im więcej nas,

tym dla Ziemi lepszy czas.


2. Gdy wszystkie na świecie dzieci

zadbają o piękno Ziemi,

to wszystko skończy się szczęśliwie,

nic się nie zmieni.

W ogromnym kosmosie

Ziemia się nie zgubi,

gdy ją każdy mały człowiek

nauczy się lubić.


Ref.: Ochroń Ziemię…


Określamy nastrój piosenki.

- Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?

- Czym jest Ziemia?

- Dlaczego musimy o nią dbać ?

- Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?

- Co oznaczają słowa piosenki: „W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek nauczy się lubić?”


Zabawa dramowa – „My drzewa”

Dzieci są drzewami. Rodzic opowiada, co działo się z lasem, drzewami, a dzieci wcielają się w role drzew i uzewnętrzniają stany emocjonalne w zależności od kolejnych opisywanych zdarzeń:

Dawno temu lasy były czyste, pełne ptaków i innych zwierząt. Drzewa były szczęśliwe, wesoło się uśmiechały, słuchając śpiewu ptaków siedzących na ich gałęziach. Mijały lata, powoli zachodziły zmiany – wycinki, bezmyślne niszczenie drzew. Zaczęło to złościć drzewa. A gdy na dodatek pojawiły się śmieci, które ludzie wywozili do lasu – drzewa wystraszyły się, co się z nimi stanie. Czy zginą w tych górach śmieci? Czy uschną? Dzisiaj smutno patrzą na to, co się dzieje. Może dzieci im pomogą?

Przypomnienie ogólnej budowy drzewa (korzenie, pień, konary, gałęzie, korona z liśćmi).  Dzieci określają, które części rośliny rosną pod ziemią, a które nad nią.

Rysujemy lub malujemy wiosenne drzewa.

Karta pracy cz.4 str. 16.

Oglądanie sytuacji przedstawionych na obrazkach. Układanie o nich zdań. Przedstawienie ich za pomocą liczmanów. Rysowanie po śladzie drogi Olka, Ady i dziadka do lasu.

Karta pracy, cz. 4 str. 17 – rysowanie szlaczków.


SmileSmileSmile


Zmieniony: wtorek, 28 kwietnia 2020 18:58
 
Język angielski- Animals PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 26 kwietnia 2020 13:45

FARM AND SPRING ANIMALS [farm end spring enimals]-

Zwierzęta na farmie i zwierzęta wiosenne



1. Look and say [luk end sej]- Spójrz i powiedz


Popatrz na obrazki i powtarzaj słowa za rodzicem

 

 

Przypomnij sobie nazwy zwierząt, które poznaliśmy przy okazji lekcji wielkanocnej

(bunny- zajączek, lamb- baranek, chick- kurczaczek)



2. Farmer Brown [farmer brałn]- rolnik Brown

 

Posłuchaj słów piosenki (czytanej przez rodzica/opiekuna).

W momencie wypowiadania nazw zwierząt, spróbuj naśladować

jaki odgłos dane zwierzę wydaje.


Farmer Brown


Farmer Brown has a farm         [farmer brałn hes e farm]       rolnik Brown farmę ma

On the farm there is a duck.     [on de farm der is e dak]        na tej farmie jest kaczka

On the farm there is a cow.      [on de farm der is e kał]         na tej farmie jest krowa

On the farm there is a horse.    [on de farm der is e hors]       na tej farmie jest koń

On the farm there is a sheep.    [on de farm der is e szip]       na tej farmie jest owca

Farmer Brown has a farm.        [farmer brałn hes e farm]       rolnik Brown farmę ma

 

 

3. How many? [hał meny?]- ile?


Przypomnij sobie liczby 1-10.

Policz po angielsku ile jest zwierząt na obrazku?

Nazwij te zwierzęta.


 

 

4. Spring animals [spring enimals]- wiosenne zwierzęta


Spójrz na kolejne obrazki ze zwierzętami i powtarzaj za rodzicem słowa.

 

5. The up and down song [de ap end dałn song]- piosenka w górę i w dół


Przypomnij sobie słowa:


ears [irs] - uszy

eyes [ajs]- oczy

big [big]- duży

jump [dżamp]- skakać


Poznaj kolejne słowa potrzebne do tego zadania:


up [ap]- w górę

down [dałn]- w dół

turn around [tern erałnd]- obracać się dookoła

wing [łing]- skrzydło

fly [flaj]- latać


Posłuchaj tekstu piosenki (czytanego przez rodzica/opiekuna)

i pokazuj rzeczy, o których mowa w tekście.


The up and down song


I' m a rabbit               [ajm e rabit]                 jestem królikiem

With two big ears.       [łif tu big irs]               z dwoma dużymi uszami

I jump up and down.   [aj dżamp ap end dałn] skaczę w górę i w dół

I turn around.             [aj tern erałnd]            obracam się dookoła


I'm a bird                   [ajm e berd]                 jestem ptakiem

With two big wings.     [łif tu big łings]            z dwoma dużymi skrzydłami

I fly up and down.       [aj flaj ap end dałn]      latam do góry i na dół

I turn around.             [aj tern erałnd]            obracam się dookoła


I'm a frog                   [ajm e frog]                 jestem żabą

With two big eyes.       [łif tu big ajs]              z dwoma dużymi oczami

I jump up and down.   [aj dżamp ap end dałn] skaczę w górę i w dół

I turn around.             [aj tern erałnd]            obracam się dookoła


I'm a butterfly             [ajm e baterflaj]           jestem motylem

With two big wings.     [łif tu big łings]           z dwoma dużymi skrzydłami

I fly up and down.       [aj flaj ap end dałn]     latam do góry i na dół

I turn around.             [aj tern erałnd]            obracam się dookoła

 


6. Animals family [enimals femyli]- zwierzęca rodzina


Przypomnij sobie nazwy członków rodziny, które poznaliśmy na zajęciach.


mammy [mami]- mama

daddy [dadi]- tata

sister [sister]- siostra

brother [brader]- brat

grandma [grendma]- babcia

grandpa [grendpa]- dziadek

baby [bejbi]- dzidziuś


Spójrz na obrazek i spróbuj nazwać po angielsku członków kociej rodziny.

https://ibb.co/QNsCvgK

możesz pokolorować obrazek lub sam narysować rodzinę zwierzątek :)


7. Animals game [enimals gejm]- zwierzęca gra


Wydrukuj obrazki ze zwierzętami.

Następnie wytnij je i zagnij obrazki tak, żeby nie było widać zwierząt,

które się na nich znajdują.

Każdy po kolei losuje obrazek i próbuje pokazać wylosowane zwierzę.

Pozostałe osoby próbują odgadnąć po angielsku o jakie zwierzę chodzi.


Jeśli nie masz możliwości wydrukowania obrazków:

Jedna osoba naśladuje jakieś zwierzę, a druga osoba próbuje odgadnąć

po angielsku o jakie zwierzę chodzi.


https://ibb.co/RHM3cgs

https://ibb.co/qYKw7hd


A to co za zwierzę? :)


 

See you soon!

Zmieniony: niedziela, 17 maja 2020 20:20
 
Wiosenne zagadki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 23 kwietnia 2020 12:01


24 kwietnia


Opowieść ruchowa – przy muzyce – „Wiosna”. Nagranie dowolnej muzyki instrumentalnej o pogodnym charakterze. Dziecko stara się obrazować tekst ruchem.


Rodzic mówi:

- Wiosna wychodzi na spacer - dzieci przenoszą ręce na biodra maszerują za rodzicem.

- Kiedy dotyka ziemi ,topnieje śnieg i pojawiają się kwiaty - wykonują przysiady dotykając dłońmi dywanu.

- Trochę się zmęczyła. Przysiadła na starym pniu drzewa i postanowiła odpocząć - dziecko przechodzi do leżenia na plecach.

- Głęboko oddychała ,wciągając pachnące świeżą ziemią powietrze - wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami.

- Jak przyjemnie, szkoda, że muszę iść dalej. Zobaczę co słychać w sadzie – wyciągają nogi przed siebie, rozsuwając lekko na boki przeciągają się unosząc ręce w górę, na boki.

- Wyczaruję liście na drzewach i zaproszę ptaki. Niech wypełnią swym śpiewem okolicę - wykonują podskoki, obroty, wyciągając ręce w górę.

- Muszę przeskoczyć strumyk, nie mocząc sukni – wykonują kilka podskoków obunóż.

- Teraz posłucham jeszcze śpiewu ptaków – przechodzą do lekkiego rozkroku, nie odrywając nóg od podłogi;  wykonują skręty tułowia, nadstawiając raz jedno ucho, raz drugie ucho.

- Pora wracać do domu. Zanim to zrobię porozmawiam jeszcze z drzewami - pozostają w pozycji stojącej, kołyszą rękami w dowolnych kierunkach, równocześnie naśladując szum drzew  (z różnym natężeniem).


Zabawa plastyczna – „Wiosenne słońce”. Dla każdego dziecka: żółty i pomarańczowy papier, kartka w kształcie słońca, klej. Wydzieranie koła i pasków – promyków słońca – z żółtego papieru i pomarańczowego, przyklejanie ich na kartce w kształcie słońca.


Zabawa – „Prawda czy fałsz?”  rozwijanie umiejętności poruszania się w przestrzeni, bez potrącania innych.

Rodzica gra na grzechotce (zrobionej przez dziecko z pudełka wypełnionego ryżem lub kaszą itp.) zmieniając tempo. Dzieci poruszają się w dowolnych kierunkach zgodnie  z rytmem poznanym na grzechotce. Na ustalony sygnał wykonuje zadanie:

- jedno uderzenie – dzieci przechodzą do przysiadu,

- dwa uderzenia – wykonują dwa podskoki,

- trzy uderzenia – odgadują czy zdanie wypowiedziane przez rodzica jest prawdziwe czy fałszywe, (jeżeli jest prawdziwe, unoszą rękę w górę, jeżeli fałszywe, stoją na baczność ).

Przykłady zdań:

  1. Wiosną zwierzęta zapadają w sen zimowy.
  2. Marzec, kwiecień to jesienne miesiące.
  3. Kiedy jest lato, w jeziorach zamarza woda.
  4. Wiosna z dalekich krajów wracają ptaki i budują sobie gniazda.
  5. Pies, kot, krowa, świnia, koń i drób to zwierzęta domowe.
  6. Wiosna kwitną krzewy i drzewa.

Rodzic może wymyślać własne zdania.


Rozmowa na temat zwierząt wykluwających się z jajek.

- Jakie zwierzęta wykluwają się z jajeczek?

(jaszczurki, ptaki, owady, żaby, ryby)

- Czy wszystkie jajeczka są takie same?

- Czy wszystkie zwierzęta wykluwają się tak jak ptak?


Historyjka obrazkowa – „Mały wróbel”

Znajdziecie ją w teczce z pracami – jest to karta D. Wytnijcie obrazki i ułóżcie je według kolejności zdarzeń, potem przyklejcie na kartkach i opowiedzcie, co dzieje się na kolejnych obrazkach. Opowiedzcie cala historyjkę i nadajcie jej tytuł.

Starszaki – karta pracy, cz. 3 str. 67,68.


Wiosenne zagadki:

Pióra biało-czarne, buciki czerwone;  uciekają przed nim żabki, bardzo przestraszone. (bocian)

Wiosna do nas przyleciała ta ptaszyna czarna, mała. Murować się nie uczyła, ale gniazdo ulepiła. (jaskółka)

Już po lesie kuka, gniazdka sobie szuka. Jak znajdzie, podrzuca jaja, niech inni je wygrzewają. (kukułka)

Śpiewa wysoko piosenki do słonka, głos ma podobny do drżenia dzwonka. (skowronek)

Bywa siwy, gniady, kary, wozi ludzi i towary. (koń)

Za kości rzucone dziękuje ogonem. (pies)

Dobre ma zwyczaje – ludziom mleko daje. (krowa)

Zawsze blisko krowy i ogonem miele, każdy już odgadnie, bo to przecież… (cielę)

Żywa pułapka na myszy, dobrze widzi, dobrze słyszy. (kot)

W nocnej ciszy łowi myszy. (kot)

Chodzi po podwórku i grzebie łapami, mówią o niej ptak domowy, nazwijcie ją sami. (kura)

Jest panem podwórka i chlubą gosposi, wielki to elegant, zawsze grzebień nosi. (kogut)

W każdej wsi jest taki budzik, który co dzień wszystkich budzi. (kogut)

Maleńkie, puszyste, gdy wrona je spłoszy, wnet z piskiem się kryją pod skrzydła kokoszy. (kurczęta)

 

SmileSmileSmile


 


Zmieniony: czwartek, 23 kwietnia 2020 18:45
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL