Home Oddział czwarty
Oddział czwarty
Wiosenne ptaki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 21 kwietnia 2020 21:07

 

22, 23 kwietnia


Drodzy Rodzice odszukajcie w Internecie zdjęcie szpaka i zapoznajcie proszę dzieci z jego wyglądem.

- Dzieci wskazują na zdjęciu części ciała świadczące o tym, że szpak to ptak. Omawiacie wygląd szpaka (pióra mieniące się kolorami tęczy z brązowymi kreskami).

- Szpaki są przedsiębiorcze, ciekawskie, towarzyskie. Wszystko robią szybko i zdecydowanie.

- W gniazdach maja zioła, które chronią je przed pasożytami.

- Śpiewając, wydobywają różne dźwięki, najczęściej te zasłyszane, np. dźwięki klaksonów samochodów.

- Każdy z nich ma swoją charakterystyczną pieśń.

- Zjadają dżdżownice, mrówki i różne robaki z ziemi, spod kamieni.

- Lubią też dojrzałe owoce np. czereśnie.


Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby pt. „Sąsiad szpak”.

Olek, Ada i rodzice przyjechali do dziadków w odwiedziny i zostali na cały weekend. Ada była zachwycona. Dostała nowy dzwonek do roweru w kształcie rumianego jabłuszka i musiała go wypróbować. Natychmiast! Jeździła dookoła ogrodu dziadków i dzwoniła zawzięcie. Sprawiało jej to ogromną radość. Wprawdzie rodzina zatykała uszy, ale co tam. Wreszcie Olek nie wytrzymał. – Na kogo dzwonisz? – spytał. – Na przechodniów. Ostrzegam ich, że jadę – odpowiedziała rozpromieniona Ada.  – Ja nie mogę! Tu nie ma żadnych przechodniów – wykrzyknął ogłuszony Olek.  Ada wzruszyła ramionami, jednak wreszcie przestała dzwonić. – Jak dobrze – westchnęli dziadkowie, rodzice i cztery ogrodowe myszy. – Cisza, aż dzwoni w uszach – roześmiał się dziadek. – Teraz mogę przedstawić wam nowego sąsiada. – Zaprowadził Adę i Olka w odległą część ogrodu. Tu, na pniu wysokiej brzozy, powiesił kilka dni wcześniej budkę lęgową dla ptaków. – Zachowajcie ciszę. Wkrótce go zobaczycie – szepnął. Już po chwili dzieci zauważyły nadlatującego od strony sadu ptaszka. Krótki prostokątny ogon sprawiał, że w locie wyglądał jak czteroramienna gwiazda. Usiadł na gałęzi brzozy, ale z daleka od budki. Dzieci mogły mu się przyjrzeć uważnie. Czarne skrzydła mieniły się w wiosennym słońcu zielenią i fioletem. W ostro zakończonym dziobie trzymał źdźbło zeschłej trawy. Rozglądał się na wszystkie strony.  Olek i Ada aż wstrzymali oddechy, aby go nie spłoszyć. Ptak upewnił się, że nic mu nie grozi, i przefrunął do budki. – Rozpoznaliście tego pana? – spytał dziadek. – Pewnie. To pan szpak – odpowiedział bez wahania Olek. – Pani szpak też osiedli się w budce? – spytała Ada. – Oczywiście. Pan szpak wije gniazdo dla pani szpakowej i dla małych szpaczków. – Będziesz miał bardzo dużo sąsiadów, dziadku – zauważył z uśmiechem Olek. – Zdaje się, że będą podobnie hałaśliwi jak Ada i jej dzwonek – szepnęła mama, która dołączyła do obserwatorów pracowitego szpaczka.  – Szpet-szpet – zaśpiewał szpak i pomknął szukać materiałów na gniazdo. Wracał do budki wielokrotnie, przynosił pióra, korę, suche liście, mech, trawę. – Stara się – zauważyła Ada. Na to szpak zaskrzypiał jak stare deski w podłodze i jeszcze dodał: – Kuku, kuku! Olek i Ada zrobili wielkie oczy. Ze zdziwienia, naturalnie. Czyżby pan szpak stracił rozum?  – Zapomnieliście, że szpaki potrafią naśladować różne głosy – przypomniał im dziadek, ubawiony zaskoczonymi minami wnucząt. Następnego dnia o świcie Ada zerwała się z łóżka z głośnym krzykiem: – Kradną mój rower! Wypadła na podwórko w rozpiętej kurtce zarzuconej na piżamę. Za nią wyskoczyli dziadkowie, rodzice i Olek. Wszystkich obudził wyjątkowo głośny dźwięk dzwonka, który zdobił rower Ady. Jakież było ich zaskoczenie, kiedy odkryli, że rower stoi bezpieczny w komórce, a jego dzwonek… milczy. Gdy przetarli zaspane oczy, zobaczyli na gałęzi topoli przy oknie pokoju, w którym spała Ada, pana szpaka. Nowy sąsiad dziadka naśladował dźwięk dzwonka niczym najzdolniejszy artysta. Zdziwił się na widok rodziny w komplecie. – Miau – miauknął jak kot i odleciał. – „Miau”, czy to po ptasiemu dzień dobry? – zastanawiała się babcia. Ada pomyślała, że to coś mniej przyjemnego. – Przepraszam, panie szpaku – szepnęła w stronę budki. Jak myślicie, dlaczego Ada przeprosiła szpaczka?


Po wysłuchania opowiadania – rodzic zadaje pytania  dotyczące jego treści:

− Dlaczego Ada jeździła na rowerze i dzwoniła?

− Kogo przedstawiał dziadek Olkowi i Adzie?

− Gdzie założył gniazdo szpak?

− Jakie odgłosy naśladował szpak?

− Dlaczego Ada myślała, że kradną jej rower?

− Kto głośno naśladował dźwięk dzwonka?

− Jakim dźwiękiem pożegnał szpak rodzinę?


Karta pracy cz. 3 str. 69

- Rysowanie po śladach linii – od zdjęć dorosłych ptaków do ich potomstwa

- Nazywanie ptaków

- Oglądanie piór wybranych ptaków – bociana, wilgi, kukułki, czajki.


Wizualizacja – „Jestem ptakiem”

Dziecko leży z zamkniętymi oczami. Rodzic mówi:

Wyobraź sobie, że jesteś ptakiem. Masz ciało pokryte miękkimi piórami i piękne skrzydła.

Dzięki nim możesz fruwać! Powoli poruszasz skrzydłami i unosisz się w powietrzu, coraz

wyżej i wyżej.

Ogrzewają cię promienie słońca. Dziwne uczucie widzieć świat z tej wysokości. Mijasz pola,

las, łąki i jezioro.

Ludzie widziani z tej wysokości są mali, maleńcy. Ta swoboda i wolność, które czujesz, są

wspaniałe. Nadchodzi noc. Szukasz, jak inne ptaki, schronienia. Siedzisz na gałęzi, chowasz

dziób pod skrzydła i… zasypiasz. Jest ranek. Otulają cię ciepłe promyki słońca.

Budzisz się spokojny, szczęśliwy i znowu wzbijasz się w niebo i fruwasz nad swoim domem,

przedszkolem, placem zabaw. Pomyśl, czy bycie ptakiem jest miłe. Potem dziecko otwiera oczy i siada.

Rodzic pyta:

„ Czy chciałbyś/ chciałabyś być ptakiem? Jakim?”


Ćwiczenia słuchu fonematycznego – Co to za ptak?

Rodzic podaje głoski, a dzieci wymyślają nazwy ptaków rozpoczynające się tymi

głoskami.

Np. A– albatros; B – bocian; D – dudek; G – gawron; J – jemiołuszka, jaskółka; K – kukułka; M – mewa;

O– orzeł; P – pliszka; R– raniuszek; S – sowa; W – wrona, wilga


Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie do piórka lub skrawków papieru, chusteczki higienicznej, baniek mydlanych.

Karta pracy cz. 3 str. 70 – 71

6 latki praca plastyczna „Wesoła wilga” – teczka z pracami karta nr. 18 – klej, nożyczki, kredki

5 latki - mogą ulepić ptaka z plasteliny i ozdobić go piórkami – ogon i skrzydełka z piór, głowa i tułów to dwie kule, głowa mniejsza, tułów większa, nałożone na siebie.


Zabawa relaksacyjna – „Ptasie gniazdo”

Rodzic przygotowuje:  klocki, poduszki, odtwarzacz CD, nagranie spokojnej melodii.

Rodzic wraz z dziećmi buduje na środku pokoju gniazdo z koców i poduszek. Wszyscy siadają w gnieździe. Rodzic prosi dzieci, aby wyobraziły sobie, że są pisklętami. Przy nagraniu spokojnej melodii opowiada, co się zdarzyło.

– Nasze przytulne, ciepłe gniazdo jest bardzo wysoko na drzewie i wiatr kołysze nim delikatnie.

W gnieździe mieszkają mama bocianowa i małe bocianie pisklęta. Wiatr dmie coraz mocniej. Nagle gniazdo się przewraca, a wy, małe pisklęta, musicie rozłożyć skrzydełka i machać nimi, aby nie spaść na ziemię. Rozłóżcie szeroko ramiona i latajcie po pokoju, mówiąc: kle, kle, kle... dopóki nie naprawię gniazda i z powrotem was do niego nie przyprowadzę. (Rodzic naprawia gniazdo i przyprowadza do niego jedno pisklę ).

Rodzic kontynuuje opowieść: – Teraz znów siedzimy w naszym ciepłym gniazdku i łagodnie się kołyszemy. Ojej, nadchodzi burza! Nagle nasze gniazdo znów się przewraca. Rozłóżcie skrzydełka i latajcie po sali, powtarzając przy tym: kle, kle, kle... Mocno poruszajcie swoimi skrzydełkami, aby stały się silne. Chcę naprawić gniazdo i zanieść do niego wszystkie pisklęta. Teraz znowu możemy wszyscy razem siedzieć w ciepłym domku. Widzę, że moje małe bocianki umieją już latać... Rozwińcie swoje skrzydełka, pofruńcie i przylećcie teraz do gniazda same.

 

SmileSmileSmile


Zmieniony: wtorek, 21 kwietnia 2020 21:22
 
Język angielski- Clothes PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 19 kwietnia 2020 19:44

Good morning! [gud morning]- dzień dobry!

Rozpoczynamy kolejny tydzień naszej pracy zdalnej.

Dla chętnych przesyłam propozycje ćwiczeń/ zabaw z języka angielskiego.

W nawiasach kwadratowych znajdą Państwo wymowę.

Pozdrawiam serdecznie,

Marta Janny (e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

 


MY CLOTHES [maj klołds]- moje ubrania

 


1. Listen and repeat [lisyn end ripit]- posłuchaj i powtarzaj


Popatrz na obrazki z ubraniami, posłuchaj jak brzmią dane słowa,

następnie powtarzaj słowa za rodzicem.

 



Pokaż jak zakładasz poszczególne ubrania.

Następnie posłuchaj rymowanki (czytanej przez rodzica/opiekuna)

i pokazuj czynności o których mowa w rymowance.


 

Getting dressed [geting dresd]-                    ubieranie się


I put my jumper on.      [aj put maj dżamper on]        zakładam sweter

One, two, three.           [łan tu fri]                             raz, dwa, trzy

I'm ready!                    [ajm redi]                             jestem gotowy!

Let's play.                    [lets plej]                              pobawmy się


I put my coat on.          [aj put maj kołt on]               zakładam płaszcz/kurtkę

One, two, three.           [łan, tu, fri]                           raz, dwa, trzy

I'm ready!                    [ajm redi]                             jestem gotowy!    

Let's play.                     [lets plej]                             pobawmy się


I put my hat on.            [aj put maj het on]               zakładam czapkę

One, two, three.            [łan tu fri]                            raz, dwa, trzy

I'm ready!                     [ajm redi]                            jestem gotowy!

Let's play.                     [lets plej]                             pobawmy się


I put my scarf on.          [aj put maj skarf on]             zakładam szalik

One, two, three.            [łan tu fri]                            raz, dwa, trzy

I'm ready!                     [ajm redi]                            jestem gotowy!

Let's play.                     [lets plej]                             pobawmy się

 

 

Zawsze po piosence/zabawie wołam:

Clap your hands! [klap jor hends] i wtedy dzieci klaszczą.

 

 

 

2. Hot and cold [hot end kold]- gorąco i zimno


Przypomnij sobie dwa słowa: hot [hot]- gorąco, cold [kold]- zimno.

Następnie spójrz na obrazki i powtórz za rodzicem kolejne nazwy ubrań

po angielsku.

 


 

Porozmawiaj z rodzicem kiedy ubierasz dane ubrania. Co ubierasz latem

gdy jest gorąco, a co zimą gdy jest zimno ?

Następnie posłuchaj rymowanki (czytanej przez rodzica/opiekuna) i pokazuj

czynności, o których mowa w rymowance.


 

Hot and cold song    [hot end kold song]-      piosenka gorąco i zimno


I'm cold, cold, cold!     [ajm kold kold kold]          jest mi zimno, zimno, zimno!

I put my jumper on.    [aj put maj dżamper on]    ubieram sweter

I'm cold, cold, cold!     [ajm kold kold kold]          jest mi zimno, zimno, zimno!

I put my coat on.        [aj put maj kołt on]           ubieram kurtkę

I'm cold, cold, cold!     [ajm kold kold kold]          jest mi zimno, zimno, zimno!

 

I'm hot, hot, hot!         [ajm hot hot hot]             jest mi gorąco, gorąco, gorąco!

I put my T-shirt on.      [aj put maj tiszert on]      zakładam koszulkę

I'm hot, hot, hot!         [ajm hot hot hot]             jest mi gorąco, gorąco, gorąco!

I put my shorts on.      [aj put maj szorts on]       zakładam krótkie spodenki

I'm hot, hot, hot!         [ajm hot hot hot]             jest mi gorąco, gorąco, gorąco!


 

3. Look and say [luk end sej]- popatrz i powiedz


Spójrz na obrazki i powiedz po angielsku co to za ubrania i w jakim są kolorze.

(nazwy kolorów znajdą Państwo w pierwszej lekcji)

 

1- red jumper [red dżamper]

2- yellow coat [jeloł kołt]

3- green hat [grin het]

4- pink scarf [pink skarf]

5- orange T-shirt [orendż tiszert]

6- black shorts [blek szorts]

 


4. Colour the clothes [kalor de klołds]- pokoloruj ubrania


Pokoloruj ubrania dzieci według instrukcji zawartej na obrazku.

Nieoznaczone elementy pokoloruj według własnego uznania.

Jeśli nie masz dostępu do drukarki, to możesz spróbować sam

narysować postać w ubraniach według instrukcji z wybranego obrazka.


https://ibb.co/j6TKHJm - dziewczynka

https://ibb.co/FBSFN2V - chłopiec


 

5. What do you wear? [łot du ju łer]- co ubierasz?


Podziel kartkę na cztery kwadraty.

Poproś rodzica/ opiekuna, aby zadał Ci poniższe pytania.

Narysuj swoje odpowiedzi.


Kwadrat 1- It's rainy. What do you wear? [its rejni. łot du ju łer?]

Pada deszcz. Co ubierasz?


Kwadrat 2- It's sunny. What do you wear? [its sani. łot du ju łer?]

Jest słonecznie. Co ubierasz?


Kwadrat 3- It's snowy. What do you wear? [its snołi. łot du ju łer?]

Pada śnieg. Co ubierasz?


Kwadrat 4- What do you like wearing? [łot du ju lajk łering?]

Co lubisz ubierać?


6. Get dressed [get dresd]- ubierz się


Wyciągnij z szafy ubrania, których się nauczyłeś na tej lekcji.

Następnie jedna osoba mówi np. scarf (szalik), a druga osoba

podchodzi do danej rzeczy i ubiera ją.

 

A co ma ubrane nasza małpka?

(white scarf [łajt skarf]- biały szalik)



Bye! Bye! [baj baj]- pa pa !

We miss you so much! [łi mys ju soł macz]- bardzo za Wami tęsknimy !

Zmieniony: niedziela, 19 kwietnia 2020 21:51
 
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 19 kwietnia 2020 20:10


PAJĄK I MUCHY

Dzieci biegają swobodnie po pokoju i naśladują gestami i dźwiękiem muchy. Na hasło „pająk”, zastygają w bezruchu. Osoba udająca pajęczaka spaceruje między uczestnikami zabawy i obserwuje czy ktoś się nie porusza. Ten, kto nie wytrwa w bezczynności jest zabierany do „sieci” (miejsce poza polem biegania np. kanapa) i odpada z gry. Pająk na chwilę wraca do swoich sieci, muchy w tym czasie fruwają, a potem znowu przychodzi pora na polowanie. Gra kończy się, gdy wszystkie dzieci zostaną zaplątane w pajęczynę.


CZERWONE I ZIELONE

Rodzic przygotowuje dwa lizaki – jeden w kolorze czerwonym, a drugi w zielonym. Dzieci swobodnie biegają po pokoju. Gdy mama albo tata podniosą czerwony lizak, to się zatrzymują, a jak zielony to kontynuują kursowanie po mieszkaniu. Ćwiczenie wpływa na koncentrację, a także jest dobrym wprowadzeniem do nauki sygnalizacji świetlnej.


ZABAWY Z PIŁKĄ

Piłka jest świetnym materiałem do zabawy, gdyż można ją wykorzystywać na różne sposoby, w zależności od wieku dziecka. Dla najmłodszych przedszkolaków wyzwaniem jest zwykłe rzucanie do siebie piłki, starsze dzieci potrzebują już modyfikacji, np.
- Rzucanie piłki do celu. Wykorzystujemy wszystko to, co jest dostępne w domu: skrzynia, pudło, kosz na śmieci. Im starsze i zręczniejsze dziecko, tym dalej ustawiamy cel rzutu
- Piłka i kolory. Rzucamy do siebie piłkę wymieniając różne kolory. Na hasło "czarny" piłeczki nie wolno złapać. Jeśli jednak uczestnik chwyci piłkę, przegrywa lub wykonuje zadanie np. dziesięć podskoków.


Źródło : https://www.junior.sport.pl/junior/1,135918,16650820,gry-i-zabawy-ruchowe-w-domu.html

https://www.e-korepetycje.net/artykuly/zabawy-ruchowe-w-domu

SmileSmileSmile

Zmieniony: niedziela, 19 kwietnia 2020 20:23
 
Kolory wiosny PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
niedziela, 19 kwietnia 2020 13:32

21 -22 kwietnia


„Wiosna i moda” – słuchanie wiersza Bożeny Głodowskiej. Odkrywanie litery „Ł ł” małej i i wielkiej.


Pod koniec zimy wiosna

wyjęła żurnali stosik.

– W co mam się ubrać? – dumała

– co w tym sezonie się nosi?

Założyć sukienkę w kropki?

A może golf?  No i spodnie?

Co wybrać, by być na czasie

i nie wyglądać niemodnie?

Torebkę wziąć czy koszyczek?

Na szyję apaszkę cienką,

na głowę – kapelusz z piórkiem

czy lepiej beret z antenką?

I przyszła w zielonych rajstopach,

w powiewnej złocistej sukience

i miała wianek z pierwiosnków,

a w ręce trzymała kaczeńce.


Rozmowa na temat wiersza. Pytamy dziecko:

− Jaki problem miała wiosna?

− W co postanowiła się ubrać?

− Jak wyglądała?

- Jakie kolory kojarzą ci się Wam z Wiosną? Dlaczego?


Zabawa słowna pod hasłem:

- Jak wyglądałby świat, gdyby wszystko było zielone?

Karty pracy, cz. 3 str. 52-53 – 6 latki

Nazywanie oznak wiosny przedstawionych na zdjęciach.

Odkrywanie litery „Ł ł” na podstawie wyrazu łodyga – karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby” cz. 2 str. 46-47 – 6 latki.

5 latki – strona z literą „Ł ł”.

6 latki – karta pracy litery i liczby cz. 2 str. 46-49:

- Nazywanie zdjęć

- Dzielenie ich nazw na głoski

- Rysowanie pod każdym zdjęciem tylu kresek,  z ilu głosek składa się jego nazwa

- Zaznaczanie na niebiesko litery „Ł ł” w wyrazach

- Czytanie nazw kwiatów

- Rozwiązywanie rebusów

- Wodzenie palcem po literze „Ł ł” małej i wielkiej, pisanej

- Pisanie litery „Ł ł” po śladach, a potem samodzielnie


„Wiosenne buziaki” – słuchanie piosenki  K. Gowik i A. Żurawskiej:


https://pp2akademiapanakleksa.pl/download/Wiosenne-buziaki.mp3


I. Już rozgościła się wiosna.

słońce i kwiaty przyniosła.
Huśta się lekko na tęczy,
motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.


Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.


II. Słońce rozdaje promyki,
gonią się w lesie strumyki.
Mrówki zaczęły porządki,
a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.


Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.


III. Kwiaty swe płatki umyły
i świeże stroje włożyły.
Budzą się wszystkie zwierzaki.
Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki


Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.

 

Rodzic zadaje pytania dotyczące tekstu piosenki:

- O czym jest ta piosenka ?

- Po czym poznajemy, że przyszła wiosna?

- Co robią zwierzęta, kiedy dni stają się coraz cieplejsze?

Utrwalenie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren. Określenie nastroju piosenki i charakteru melodii.

Starszaki – 6 latki układają z puzzli obrazek wiosenny (znajdziecie kolejna porę roku w teczce z pracami plastycznymi).

Dzieci 5 letnie rysują lub malują Wiosnę.

 

SmileSmileSmile


Zmieniony: niedziela, 19 kwietnia 2020 13:39
 
Mierzenie długości PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 16 kwietnia 2020 19:28

 

16 kwietnia

Tyle stóp ile kroków – ćwiczenia w mierzeniu długości. Rozwijanie umiejętności mierzenia. Mierzenie długości stopami, krokami. Tworzymy dwie drogi (każda składa się np. z 4 sznurków, wstążek itp. w dwóch różnych kolorach ale tej samej długości).

- Najpierw tworzymy z dwóch zestawów sznurków lub taśmy czy wstążek,  dwie drogi równoległe. Pytamy dziecko czy obie drogi mają taką samą długość ?

- Następnie układamy drogi tak, że jedna jest prosta, druga zakręca

_______    _______    _______    _______

 

_______          \/        _______


Czy teraz drogi mają taką samą długość? Dlaczego uważacie, że czerwona droga jest dłuższa (lub oczywiście może być inny kolor).

- Jedna z dróg zakręca

_______    _______    _______    _______

 

/\ /\

 

Czy drogi nadal mają taką samą długość?

Jak można udowodnić, że są tej samej długości ? ( Drogi mają taką samą długość, bo nadal są te same np. 4 sznurki, tylko przesunięte)

- Mierzenie szerokości i długości dywanu lub pokoju, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają piety drugiej stopy) i głośno liczą. Następnie po dziecku w ten sam sposób dokonuje pomiaru rodzic.

Dlaczego wyszły nam różne wyniki ?

Czy nasze stopy są jednakowej długości?

Z czym jest związana długość naszych kroków? (Ze wzrostem).

Rodzic pokazuje dziecku linijkę, metr krawiecki lub taśmę mierniczą.

Karta pracy, cz. 4 str. 7.

Olek i Ada zastanawiają się, która tasiemka jest dłuższa. Zastanówcie się, jak to sprawdzić. Kolorowanie tasiemek. Kończenie rysowania kurcząt wg. wzoru. Kolorowanie trzeciego kurczęcia, licząc od prawej strony.

Karta pracy, cz. 4 str. 8, 6 latki

Karta pracy „Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby" cz. 2, str. 68.

6 latki mogą wykonać zająca z papieroplastyki – teczka z pracami.

 

SmileSmileSmile


Zmieniony: czwartek, 16 kwietnia 2020 19:54
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL