Home Oddział czwarty
Oddział czwarty
Informacja !!! PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 14 kwietnia 2020 19:59

 

DRODZY RODZICE !

Książki część 4,5 oraz książki z ilustracjami do opowiadań będzie można odebrać w środę i czwartek od godziny 7 do 16. W tych dniach będzie otwarte boczne wejście do oddziału 4. Książki będą znajdować się w szatni oddziału czwartego, również książki dla dzieci 5 – letnich.

SmileSmileSmile

Zmieniony: wtorek, 14 kwietnia 2020 20:11
 
J.angielski- Spring weather PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
wtorek, 14 kwietnia 2020 11:15

Witam serdecznie po przerwie świątecznej.

Bardzo dziękuję za wysłane prace :)

Przesyłam propozycje ćwiczeń na ten tydzień.

W razie jakichkolwiek pytań można się ze mną skontaktować

pod adresem e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.


SPRING WEATHER [spring łeder]- Wiosenna pogoda

 

1. Weather [łeder]- pogoda


Przypomnij sobie nazwy zjawisk pogodowych, które dotychczas poznaliśmy.

Możesz pokazać je tak jak na zajęciach.


rain [rejn]- deszcz (w jednej ręce udajemy, że trzymamy parasol, a drugą

ręką pokazujemy spadający deszcz)

snow [snoł]- śnieg (obiema rękami pokazujemy jak spada śnieg)

wind [łind]- wiatr (unosimy ręce do góry i kołyszemy się na bogi naśladując

drzewa kołysane przez wiatr)

cold [kold]- zimno (pocieramy dłońmi o ramiona trzęsąc się z zimna)


Dzisiaj poznasz kolejne słowa dotyczące pogody.

Popatrz na obrazki i powtarzaj za rodzicem słowa.

Możesz spróbować pokazać te słowa.

 


2. Weather match [łeder mecz]- Łączenie pogody


Połącz zjawiska pogodowe z odpowiednią czynnością.

Jeśli nie masz dostępu do drukarki, to pokaż na ekranie co do czego pasuje.


https://ibb.co/JvsjbBH



3. Cut and paste [kat end pejst]- Wytnij i dopasuj


Wytnij nazwy zjawisk pogodowych i przyklej je pod odpowiednim obrazkiem.

Jeśli nie masz możliwości wydrukowania, to pokaż na ekranie

i nazwij po angielsku pogodę na obrazkach.


https://ibb.co/6bYHq61

 


4. Draw the weather [droł de łeder]- Narysuj pogodę


Podziel kartkę na cztery kwadraty.

W każdym kwadracie narysuj pogodę według podanej instrukcji.


Obrazek 1- sunny [sani] słonecznie

Obrazek 2- windy [łindi] wietrznie

Obrazek 3- cloudy [klałdi] pochmurno

Obrazek 4- rainy [rejni] deszczowo

 


5. My colourful umbrella [maj kalorful ambrela]- Moja kolorowa parasolka


Pokoloruj parasol według instrukcji podanych na obrazku.

Jeśli nie masz możliwości wydrukowania, to spróbuj sam narysować parasol

i pokolorować go według instrukcji podanych na obrazku.

Rączkę parasola możesz pokolorować na dowolny kolor.


https://ibb.co/pK4v8Rs



6. Weather fun [łeder fan]- Pogodowa zabawa


1) Jedna osoba wypowiada słowa po angielsku dotyczące pogody, a druga

osoba pokazuje dane słowo.

2) Jedna osoba pokazuje jakieś zjawisko pogodowe, a druga osoba próbuje

odgadnąć po angielsku o jakie słowo chodzi.


See you soon! [si ju sun]- do zobaczenia wkrótce!



Zmieniony: wtorek, 14 kwietnia 2020 13:31
 
Wiosna na wsi PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 13 kwietnia 2020 18:31

 

14, 15 kwietnia

 

„Uparty kogut” – słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej –Zaręby. Rozwijanie mowy, poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka.


Rodzina Ady i Olka wybrała się do cioci na wieś. Wszyscy byli zachwyceni celem podróży. Tylko mama wydawała się trochę zakłopotana i lekko zaniepokojona. – Nie pamiętam, kiedy ostatnio byłam na wsi. Chyba bardzo dawno temu. Czy będą tam wszystkie wiejskie zwierzęta? – wypytywała tatę. – Oczywiście, jak to w gospodarstwie. Będą krowy i cielęta. Świnie i prosięta. A zamiast koni i źrebiąt – dwa traktory. Traktorów chyba się nie obawiasz? – spytał żartem tata. Mama tylko się uśmiechnęła. – Oczywiście. Nawet rogaty baran mnie nie wystraszy. Jestem supermamą. – Będą też kury, gęsi, kaczki, indyczki. Zgroza – ciągnął tata żartobliwym tonem. Samochód wjechał na podwórko. Ada i Olek pierwsi przywitali się z ciocią i wujkiem i natychmiast zaczęli się rozglądać za zwierzętami. – Lola ma szczeniaki! Mogę się z nimi pobawić? – spytał Olek i już był przy kudłatej kundelce i czwórce jej szczeniąt. Ada nie mogła do niego dołączyć, ponieważ ma uczulenie na sierść. Wybrała się więc na spacer po podwórku. – Ko, ko, gę, gę, kwa, kwa – witały ją kury i kurczęta, gęsi i gąsięta, kaczki i kaczęta. Ada z powagą odpowiadała im: „dzień dobry”, „witam państwa”, „przybijemy piątkę?”. – Ojej, jaka piękna kózka! – Ada usłyszała zachwycony głos mamy. – To koźlątko. Ma zaledwie kilka dni – powiedział wujek. – Prześliczny maluszek – stwierdziła z podziwem mama. Koźlątko nie poświęciło mamie uwagi, za to kury podniosły wielki krzyk na jej widok. Obgdakały ją z każdej strony… i sobie poszły. Został jedynie kogut. Wbił wzrok w barwną sukienkę mamy w duże czerwone koła i patrzył jak zauroczony. – Lubi czerwony kolor – stwierdziła z zadowoleniem mama. – Hm, obawiam się, że wręcz przeciwnie – powiedział tata. Kogut nastroszył pióra i nieprzyjaźnie zatrzepotał skrzydłami. – Nie przepada za czerwonym. Kiedyś wskoczył mi na głowę, bo byłam w czerwonym kapeluszu – powiedziała ciocia. – Ale to zdarzyło się tylko raz – dodała uspokajająco. Po chwili wszyscy z wyjątkiem mamy zapomnieli o kogucie. Uparte ptaszysko nie odstępowało jej na krok. – Idź sobie – odpędzała go, jednak kolor czerwony na sukience przyciągał uparciucha jak magnes. – Nie bój się, mamo – Ada dodała mamie otuchy. – Dam sobie radę. – Mama bohatersko przeszła między kaczkami, kurami, minęła nawet gąsiora, ale gdy spojrzała za siebie, ponownie ogarnął ją niepokój. Kogut wciąż był tuż-tuż i wojowniczo stroszył pióra. – Bywa uparty jak oślątko – westchnęła ciocia. – Wracaj do kurnika, uparciuchu. – No właśnie! – powiedziała stanowczo mama. Obie, mama i ciocia, weszły do domu. Niezadowolony kogut grzebnął pazurem i wrócił do kurnika. Tymczasem tata z wujkiem założyli na głowy kapelusze z siatką na twarz i poszli zajrzeć do uli w sadzie. Ada unikała pszczół od czasu, gdy minionego lata została użądlona w stopę. Wolała przechadzać się pośród żółtych kaczuszek, które nie żądlą i są mięciutkie. Nawet nie zauważyła upływu czasu. Zbliżała się właśnie pora dojenia krów, więc ciocia poszła przygotować dojarki. Olek wciąż bawił się ze szczeniętami, a tata i wujek zapomnieli o wszystkim, tak bardzo zajęli się sprawdzaniem pszczelich uli. Znudzona mama postanowiła do nich dołączyć. Jednak żeby dotrzeć do furtki prowadzącej do sadu, musiałaby przejść obok kurnika. Co będzie, jeśli kogut ją zobaczy? Wolała tego uniknąć. Postanowiła przechytrzyć nieprzyjaznego ptaka i przedostać się do sadu przez płot. Jakież było zdziwienie Ady, gdy zobaczyła mamę wspinającą się na ogrodzenie. Pokonanie płotu, kiedy ma się na sobie odświętną sukienkę, nie jest łatwe, jednak mamie się to udało. Co prawda w rajstopach poleciało oczko, a sukienkę lekko rozdarła, ale kto by się tym przejmował. – Oczko ci ucieka, łap je! – zażartował tata na widok żony. – To nic takiego. Wykiwałam koguta – powiedziała szeptem, zadowolona z siebie mama. Chwilę później Ada zobaczyła koguta, który bez trudu przefrunął nad płotem i wylądował w sadzie.

 

Wyjaśniamy sobie słowo „uparty”.

Rodzic pyta:

- Kogo nazywamy upartym?

- Czy zwierzęta też mogą być uparte?

- Czy znasz takie zwierzęta ?


Po wysłuchaniu opowiadania następuje rozmowa na jego temat:

– Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?

− Z kim bawił się Olek?

− Co robiła Ada?

− Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?

− Czym zajęli się tata z wujkiem?

− Jak mama przechytrzyła koguta?

-  Czy jej się to naprawdę udało?


Zabawa "Jakie jest zwierzę?"

− Rodzic pyta:

Jaki (jaka) jest…? – podając nazwę zwierzęcia, a dzieci wymyślają określenia.

Np. Jaka jest kura? (mała, głośna…)

Jaki jest kogut? (szybki, głośny…)

Jaka jest kaczka? (spokojna, powolna…)

Jaka jest krowa? (duża, łagodna, spokojna…)

Jaki jest koń? (duży, szybki, groźny…)


Układamy zdania na temat zwierząt z wiejskiego podwórka:

Rodzic rozpoczyna zabawę wypowiadając pierwsze zdanie:


Np. Po podwórku kroczy kaczka, a za nią żółte kaczuszki.

Następne zdania układają dzieci.

Karta pracy, cz. 4 str. 4-5.

Nazywanie zwierząt, które grupa Ady zobaczyła na wsi w gospodarstwie agroturystycznym. Odszukiwanie zwierząt znajdujących się w pętlach na dużym obrazku.

 

Odkrywanie litery „Ż ż” – karta pracy. Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia str. 68.

- Określanie co przedstawia obrazek. Podawanie pierwszej głoski z jego nazwy.

- Rysowanie po śladach rysunków.

- Podawanie głosek, jakimi rozpoczynają się słowo żubr i nazwy rysunków.

- Zaznaczanie liter ż, Ż w wyrazach.


Odkrywanie litery ż małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

- Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – żubry. Karta pracy – Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz.2, str. 64-65.

Rodzic pyta:

- Jakim zwierzętom przyglądają się Olek i Ada oraz dziadek?

- Czy żubry żyją wolno?


Analiza i synteza słuchowa słowa żubry. Dzieci dzielą słowo żubry na sylaby i na głoski. Liczą ilość sylab i głosek. Wymieniają inne słowa, w których słychać głoskę ż na początku, na końcu i w środku wyrazu.

Budujemy schemat wyrazu żubry z białych prostokątów (dzielą na sylaby i głoski). Określają, która głoska jest samogłoską, a która spółgłoską.

Karty pracy – Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, str. 64-67.


Zabawa w tworzenie rodzin z wiejskiego podwórka.

- kogut, kwoka, kurczątko

- krowa, byk, cielątko

- klacz, ogier, źrebak

- kaczor, kaczka, kaczątko

- baran, owca, jagnię

- kozioł, koza, koźlątko

- knur, locha, prosie

Dzieci nazywają kolejno: tatę, mamę i dziecko.


Karta pracy, cz. 4, str. 6

Naśladowanie odgłosów zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie zielona pętlą tych, które mają dwie nogi, a czerwoną tych, które mają cztery nogi.

Rysowanie kotków wg. wzoru. Kolorowanie kotka drugiego licząc od lewej strony. Podział na sylaby (5 latki) nazw zwierząt podwórka, (6 latki) dodatkowo na głoski. 5 latki lepią z plasteliny lub rysują zwierzątka z podwórka.

 

SmileSmileSmile


Zmieniony: poniedziałek, 13 kwietnia 2020 18:44
 
Wielkanoc PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura/Aleksandra Korzeniowska   
środa, 08 kwietnia 2020 21:36

9, 10 Kwietnia

Moje Skarby znalazłam dla Was ciekawe propozycje zabaw plastycznych związanych tematyką Świąt oraz wiosny. Możecie je wyszukać w internecie na podobnych poniżej przeze mnie stronach. (wersja PDF)

- Kreatywne pomysły dla dzieci na zajączka wielkanocnego (https://www.youtube.com/watch?v=RodXic0G-SE ) oraz (https://dzieciakiwdomu.pl/2017/04/jak-zrobic-zajaczka-wielkanocnego-z-dziecmi.html)

- 12 pomysłów na wielkanocne ozdoby DIY dla dzieci – (https://mamacarla.pl/12-pomyslow-ozdoby-wielkanocne-diy-dzieci/)

- Jak zrobić kurczaka wielkanocnego DIY – (https://www.superdzieciaczki.pl/2018/03/jak-zrobic-kurczaczka-wielkanocnego-diy.html)

- 27 pomysłów na dekoracje wielkanocne (http://www.twojediy.pl/dekoracje-wielkanocne-zrob-to-sam/)

- Jak ulepić baranka ? – (https://mojedziecikreatywnie.pl/2019/04/jak-ulepic-baranka-film-krok-po-kroku/)

- Baranek z masy solnej na Wielkanoc – „zszywka.pl”, „pinterest.com”

Z kolei na YouTube znajdziecie piosenki o tematyce wielkanocnej. Natomiast na stronie miastodzieci.pl macie słowa wraz z muzyka do piosenki pt.: „Piosenka Wielkanocna” podczas, której możecie przygotować wielkanocne pisanki i inne ciekawe prace. Proszę wykonajcie również zadania z książek związane z tematyka wielkanocną. Pomagajcie rodzicom w przygotowaniach do Świąt. Bawcie się w swoich przydomowych ogródkach i obserwujcie przyrodę . Możecie nadal uzupełniać pracami swoje wiosenne albumy. Pamiętajcie również o utrwalaniu liter, cyfr i znaków matematycznych. Czytajcie wybrane teksty, doskonalcie sprawność manualną rysując szlaczki i znaki literopodobne, pisząc litery i cyfry.

Drodzy Rodzice, Dziadkowie, Kochane dzieci. Życzę Wam zdrowych, pogodnych Świat. Pełnych radości, optymizmu i nadziei oraz wiosennego nastroju i wiary w lepsze jutro. Moje skarby mocno Was przytulam i gorąco całuję.


SmileSmileSmile

Zmieniony: czwartek, 09 kwietnia 2020 07:40
 
Symbole Świąt Wielkanocnych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura/Aleksandra Korzeniowska   
wtorek, 07 kwietnia 2020 19:40

Środa 8 kwietnia

(wersja materiałów PDF)

Kochani Rodzice, drogie dzieci wchodzimy powoli w atmosferę Świąt, chcę Wam przybliżyć symbole Świąt Wielkanocnych:

Chleb jest podstawowym pokarmem człowieka. Dzielenie się z nim i wspólne spożywanie jest od najdawniejszych czasów znakiem przyjaźni, życzliwości i poczucia wspólnoty. Palemka miała chronić ludzi, zwierzęta, domy przed ogniem, czarami i złem tego świata. Niezwykłą moc daje jej gałązka wierzby – drzewa najwcześniej okrywającego się zielenią. Mazurki przywędrowały do nas z kuchni tureckiej. Kunsztownie lukrowane i dekorowane bakaliami, przypominają wyglądem maleńkie tureckie dywaniki. Chrzan, a także przyprawy – pieprz i sól, święci się, aby pamiętać o gorzkiej Męce Chrystusa. Dawniej śniadanie wielkanocne rozpoczynało się od zjedzenia całego korzenia chrzanu, żeby ustrzec się od bólu zębów i brzucha. Baranek z czerwoną chorągiewką ze złotym krzyżykiem symbolizuje Chrystusa Odkupiciela. Stawiano go pośrodku stołu, żeby podczas wielkanocnych biesiad i uciech wierni nie zapominali o religijnym charakterze świąt. Zajączek obwieszcza wiosenną odnowę. Kiedyś jego wizerunek kojarzono z grzesznikami, którzy odbyli oczyszczającą pokutę. Potem zaczął obdarowywać dzieci łakociami i prezentami.

Karta pracy, część 3 str. 72 – czytanie podanych wyrazów z rodzicem lub samodzielnie. Łączenie ich z odpowiednimi obrazkami. Rysowanie po prawej stronie karty takich samych pisanek, jakie są po lewej stronie karty.

Spróbujcie wraz z rodzicami nauczyć się piosenki, która nosi tytuł „Piosenka Wielkanocna”, a znajdziecie ją w internecie (https://miastodzieci.pl/piosenki/piosenka-wielkanocna/). Proszę porozmawiajcie z Waszymi rodzicami na temat zwyczajów i tradycji wielkanocnych.

Pamiętaj, że: Jajko to znak wszelkiego początku narodzin i zmartwychwstania. Dzielimy się nim przed rozpoczęciem śniadania, życząc sobie pomyślności, zdrowia i błogosławieństwa Bożego. Z jajka wykluwa się kurczątko, które jest symbolem nowego życia.

Proszę zaprojektujcie i wykonajcie swoje pisanki, które dawano w podarunku jako dowód życzliwości i sympatii. Wasze pisanki mogą stać się wspaniałym prezentem wielkanocnym dla waszych bliskich.

Zabawa plastyczna:

Jajka ugotowane na twardo lub sylwety jaj wycięte z papieru możecie ozdobić plasteliną, koralikami przyklejanymi klejem, włóczką, nitkami w różnych kolorach, naklejkami, elementami wyciętymi z kolorowego papieru lub możecie narysować wzory mazakami.

Życzę udanych pomysłów i dobrej zabawy!

 

SmileSmileSmile

Zmieniony: środa, 08 kwietnia 2020 08:09
 
<< Początek < Poprzednia 11 12 13 14 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL