Home Oddział piąty
Oddział piąty
KOLOROWE ZAGADKI PDF Drukuj Email
Wpisany przez Katarzyna M   
poniedziałek, 22 czerwca 2020 20:53

Witajcie, oto kolejne moje propozycje:

 

Wysłuchaj i zgadnij, o czym mowa:


Ten żółciutki owoc
Bardzo kwaśny bywa
Rośnie w ciepłych krajach
Jak się on nazywa (cytryna)

 

Na drzewie dojrzewa,

Żółta lub zielona,
Brzuszek ma okrągły,
Górą wydłużona (gruszka)


Do rogala jest podobny
Żółty kolor ma,
Jest  to owoc z ciepłych krajów
Czy ktoś z was go zna? (banan)

Olbrzymia lampa
co na niebie świeci.
Na całym świecie
I dla wszystkich dzieci (słońce)

 

  • Zabawa ,, Tropiciele śladów'' - dzieci wyszukują w domu lub ogrodzie  5 przedmiotów - różniących się

kształtem, powierzchnią i odrysowują ich kształt na kartce papieru, a następnie kolorują na żółto.


  • „Gram w kolory” – zabawa z piłką. Dzieci rzucają do drugiej osoby piłkę i wymieniają przedmioty na wskazany (przez rodzica lub rodzeństwo) kolor.

  • Lepienie z plasteliny słoneczka ( pokazujemy dziecku, że najpierw formujemy kulę, spłaszczamy ją, a następnie rolujemy cienkie wałeczki i przyklejamy
wokół kółka. Na koniec tworzymy oczy i uśmiech dla naszego słonka. Możemy również wykonać wakacyjną pocztówkę z plasteliny
karta pracy - do druku
Miłego dnia, Pani Kasia

 


 
LATO - KOLORY PDF Drukuj Email
Wpisany przez Katarzyna M   
poniedziałek, 22 czerwca 2020 07:45

żródło: Bliżej Przedszkola


Drogie Dzieci! Chcę się dziś przywitać z wami – wszystkimi przedszkolakami!

Lato darów da wam wiele. Dar owoców jagodowych, które w lesie dojrzewały, słońce, plażę, góry,

w piłkę granie i pluskanie. Czasem burzę wam sprowadzę, potem tęczę wymaluję.

Świergot ptaków w zagajnikach chętnie wam zaprezentuję.

Pani Lato

 

Porozmawiajcie na podstawie listu, o tym, co przynosi nam Pani Lato? Jakie dary?

Poszukajcie na ilustracji: słońca, motyli.  Jakie kolory widzicie na ilustracji?


 

  • Zabawa z płyty Elizy Szeligi - Kraus  ,,Bumbumkowe nauczanki'' Kolory  ( 2:55)


Dziecko siedzi na podłodze i słucha uważnie piosenki, wskazuje w swoim otoczeniu wymieniony kolor,

szuka go, dotyka wraca na swoje miejsce.  ( Spójrz w około może znajdziesz kolor.... )


https://www.youtube.com/watch?v=XPdwwy6vE5Y



  • Wymień w jakim kolorze są wymienione przedmioty:


słońce, kurczątko, cytryna, banan, gruszka – żółty;

truskawka, serce, tulipan, czereśnie, pomidor – czerwony;

niebo, niezapominajka, borówka, spodnie jeansowe – niebieski;

pomarańcza, dynia, marchewka – pomarańczowy;

trawa, liść, kiwi, żaba, groszek, brokuł, krokodyl, ogórek – zielony



  • Zabawa w mieszanie kolorów : bierzemy 3 miseczki i wlewamy do każdej jeden z kolorów podstawowych:


czerwony, niebieski oraz żółty oraz trochę wody. Na płatki kosmetyczne nakrapiamy pipetą lub pędzlem dowolne

kolory np. czerwony i żółty i sprawdzamy jaki kolor powstaje.

 


Zmieniony: poniedziałek, 22 czerwca 2020 08:22
 
Język angielski- Zoo PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 21 czerwca 2020 20:05

Hello Everybody!


Na koniec naszej angielskiej przygody przeniesiemy się do świata dzikich

zwierząt.

Nasza małpka mieszka w zoo.

Zoo po angielsku piszemy tak samo jak po polsku,

ale wymawiamy inaczej [zu].

Popatrzcie teraz na poniższe zadania i poznajcie przyjaciół naszej małpki.

Może w wakacje wybierzecie się do zoo i spróbujecie nazwać po angielsku

spotkane tam zwierzęta?

Życzę miłej zabawy, a także wspaniałych, słonecznych wakacji,

a wszystkim Tatusiom samych dobrych dni z okazji ich święta 23 czerwca Smile


In the Zoo [in de zu]- w Zoo


1. Look and say [luk end sej]- popatrz i powiedz


Spójrz na obrazki.

Powtarzaj za rodzicem podane słowa.


 

Which wild animal is your favourite? [łicz łajld enimal is jor fejwrit]-

Jakie dzikie zwierzę jest Twoim ulubionym?

Powiedz np. I like tiger [aj lajk tajger]- lubię tygrysa

 

 

2. In the jungle [in de dżangyl]- w dżungli


Posłuchaj piosenek: https://youtu.be/NNELmTbw9yM

https://youtu.be/uoOjPddhoj8


Czy wymieniono w piosenkach wszystkie powyższe zwierzęta?


 

3. Zoo train [zu trejn]- pociąg zoo


Popatrz na obrazek i policz po angielsku ile zwierząt znajduje się

w każdym wagoniku.

 

https://ibb.co/V9td96V


 

4. Find the animals [fajnd de enimals]- znajdź zwierzęta

 

Odszukaj na obrazku zwierzęta.

Wskaż dane zwierzę i spróbuj nazwać je po angielsku.

Następnie połącz zwierzęta.


https://ibb.co/VV4NHJD

 

 

Na koniec zagraj w grę z rodzicami/ rodzeństwem.

Jedna osoba naśladuje wybrane zwierzę, a druga osoba próbuje

zgadnąć po angielsku o jakie zwierzę chodzi.

 

Możesz też pokolorować obrazek: https://ibb.co/d79MZHB


Pozdrawiamy Was serdecznie !!

 




Zmieniony: wtorek, 23 czerwca 2020 08:42
 
Wyruszamy na wakacje PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Pisarek   
wtorek, 16 czerwca 2020 21:27

17 -  19 czerwca


Witajcie kochani, oto moje propozycje na dalszą część tygodnia

  • Zabawa muzyczno - ruchowa Aida ,,Mucha w mucholocie''


  • Masażyk Nadmorski skarb


- wskazywanie i  rysowanie elementów  według podanej liczby


(Natalia Łasocha)

Przeczesuję plażę

dzieci drapią delikatnie plecy szeroko rozstawionymi palcami,

od góry do dołu, od lewej do prawej

i cały czas marzę,

by odnaleźć w piasku

palcem wskazującym rysują spiralę na środku pleców

o niezwykłym blasku

drogocenny skarb.

I już mam… dwa patyki.

rysują dwie pionowe kreski

Przeczesuję plażę…

Następnie dziecko zamienia się z rodzicem, rodzic czyta rymowankę, a dziecko powtarza kolejno

wersy i rysuje tyle elementów ile rodzic wskazał ( rodzic zmienia liczbę)

, np. trzy muszelki /cztery piórka/ pięć kamyków



  • Zabawa ortofoniczna ,, Na ulicy'' - powtarzanie odgłosów za rodzicami, proszę o zwracanie uwagi na

dokładną wymowę

 

 

 

 

  • Zabawa muzyczno - ruchowa ,,Jedzie pociąg''.


Dzieci mogą teraz posłuchać, a następnie zaśpiewać:

https://www.youtube.com/watch?v=L9axnfRnTbA



  • Ostatnią propozycją będzie praca plastyczna:



Wariant I

,,  Lajający Balon''

Potrzebne będą: balony; kubeczki po jogurtach; papierowe słomki do picia lub długie wykałaczki;

papier kolorowy; klej wikolowy i nożyczki; plastelina; kolorowa taśma izolacyjna; niezmywalne markery (do wyboru)


Przedszkolaki ozdabiają w wymyślony przez siebie sposób kubeczki po jogurtach, tworząc w ten sposób kosz do balonu.

Wykorzystują kolorowy papier, (albo kolorowa taśma jak u mnie), którego fragmenty przyklejają do kubeczków.

Dzieci ugniatają fragment plasteliny do miękkości i przyklejają ją na dnie kubeczka. Do plastelinowej kulki wbijają słomki

lub wykałaczki i opierają je o brzegi kubeczka z czterech stron (ja przykleiłam je taśmą od środka kubeczka).

Dzieci nadmuchują balon i związują końcówkę (z pomocą rodziców), po czym ozdabiają go w dowolny sposób za

pomocą markerów. Następnie umieszczają go pomiędzy słomkami (wykałaczkami). Korzystając z pomocy rodziców l

ub samodzielnie, odcinają fragmenty taśmy, którą przyklejają końcówki słomek do balonu.



Wariant II

,, Mój wymarzony pojazd''

Możecie  wykonać inny środek lokomocji np. pociąg , samolot lub samochód dowolną techniką plastyczną.


KARTY PRACY 4 latka:

9013417704d030e86dc9915522fd9371.jpg

muszelki-grafomotoryka-2.jpg


Pozdrawiam i życzę dużo słońca i uśmiechu - Pani Kasia

Zmieniony: wtorek, 16 czerwca 2020 22:28
 
Czym podróżujemy? PDF Drukuj Email
Wpisany przez Katarzyna M   
niedziela, 14 czerwca 2020 14:32

15 - 16 czerwca

Czym podróżujemy?



W minionym tygodniu zaproponowane przeze mnie aktywności dotyczyły wakacyjnych podróży ..
Już niebawem wyruszycie na wakacyjne wycieczki.


1. Pomyślcie, czym możecie wybrać się na wycieczkę? Pokażcie jak poruszają się, a nawet jeśli
macie ochotę naśladujcie odgłosy: auta (ti tit), samolotu (szszsz), pociągu (puf puf), żaglówki (plum plum),
roweru (dzyń dzyń)

 

2. Poruszanie się na wiele sposobów.
Zabawa do piosenki Klanzy ,,Jadę jadę .. stop'' -  spróbujcie  odtworzyć piosenkę na youtubie
i zatańczyć wspólnie. W trakcie zwrotek naśladujemy jazdę - trzymanie kierownicy,  pływanie - wymachy ramion,
latanie - ręce rozłożone niczym skrzydła samolotu. Na sygnał ,,stop'' - zatrzymujemy się

https://www.youtube.com/watch?v=aOpEskiyu4A

 

3. Zagadka słuchowa ,, Środki lokomocji''. Posłuchajcie i spróbujcie zgadnąć jaki pojazd usłyszeliście.

 

https://www.youtube.com/watch?v=8wxnAkcDDF4

 

4. ,, Co pływa, lata i jeździ ?'' - zabawa dydaktyczna.

 

  • Potrzebne będą: obrazki środków transportu -

możecie wydrukować gotowe lub narysować, koszyczek , arkusz papieru białego, niebieskiego i brązowego.


Rodzic układa duże kartki papieru symbolizujące  wodę ( niebieski arkusz), powietrze (biały), ziemię (brązowy).

Wybrane dziecko losuje z koszyczka kartonik i  podaje nazwę, po czym umieszcza go na odpowiednim arkuszu.

Zabawa trwa do wyczerpania obrazków nie przyklejamy ich, bo będą nam jeszcze potrzebne).


5. Podróżnicze kalambury - zagadki w formie improwizacji ruchowej

(gra dla całej rodziny)

 

  • Potrzebne będą obrazki środków transportu wykorzystywane w poprzedniej zabawie :)

 

W koszyczku znajdują się obrazki ze środkami transportu.  Dziecko losuje jeden, ale tak, aby reszta nie zobaczyła,

co się na nim znajduje. Naśladuje sposób poruszania się wybranego środka transportu, a pozostali zgadują co to może być.

Wydawanie dźwięków pojazdu jest w tej zabawie dozwolone ( np. tit tit i naśladowanie kierowania samochodem). Osoba,

która odgadła, pokazuje jako kolejna.



Zmieniony: niedziela, 14 czerwca 2020 21:18
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL