Wpisany przez Katarzyna M
|
poniedziałek, 22 czerwca 2020 07:45 |

żródło: Bliżej Przedszkola
Drogie Dzieci! Chcę się dziś przywitać z wami – wszystkimi przedszkolakami!
Lato darów da wam wiele. Dar owoców jagodowych, które w lesie dojrzewały, słońce, plażę, góry,
w piłkę granie i pluskanie. Czasem burzę wam sprowadzę, potem tęczę wymaluję.
Świergot ptaków w zagajnikach chętnie wam zaprezentuję.
Pani Lato
Porozmawiajcie na podstawie listu, o tym, co przynosi nam Pani Lato? Jakie dary?
Poszukajcie na ilustracji: słońca, motyli. Jakie kolory widzicie na ilustracji?
- Zabawa z płyty Elizy Szeligi - Kraus ,,Bumbumkowe nauczanki'' Kolory ( 2:55)
Dziecko siedzi na podłodze i słucha uważnie piosenki, wskazuje w swoim otoczeniu wymieniony kolor,
szuka go, dotyka wraca na swoje miejsce. ( Spójrz w około może znajdziesz kolor.... )
https://www.youtube.com/watch?v=XPdwwy6vE5Y
- Wymień w jakim kolorze są wymienione przedmioty:
słońce, kurczątko, cytryna, banan, gruszka – żółty;
truskawka, serce, tulipan, czereśnie, pomidor – czerwony;
niebo, niezapominajka, borówka, spodnie jeansowe – niebieski;
pomarańcza, dynia, marchewka – pomarańczowy;
trawa, liść, kiwi, żaba, groszek, brokuł, krokodyl, ogórek – zielony
- Zabawa w mieszanie kolorów : bierzemy 3 miseczki i wlewamy do każdej jeden z kolorów podstawowych:
czerwony, niebieski oraz żółty oraz trochę wody. Na płatki kosmetyczne nakrapiamy pipetą lub pędzlem dowolne
kolory np. czerwony i żółty i sprawdzamy jaki kolor powstaje.
|
Zmieniony: poniedziałek, 22 czerwca 2020 08:22 |
Wpisany przez Marta Janny
|
niedziela, 21 czerwca 2020 20:05 |
Hello Everybody!
Na koniec naszej angielskiej przygody przeniesiemy się do świata dzikich
zwierząt.
Nasza małpka mieszka w zoo.
Zoo po angielsku piszemy tak samo jak po polsku,
ale wymawiamy inaczej [zu].
Popatrzcie teraz na poniższe zadania i poznajcie przyjaciół naszej małpki.
Może w wakacje wybierzecie się do zoo i spróbujecie nazwać po angielsku
spotkane tam zwierzęta?
Życzę miłej zabawy, a także wspaniałych, słonecznych wakacji,
a wszystkim Tatusiom samych dobrych dni z okazji ich święta 23 czerwca 
In the Zoo [in de zu]- w Zoo
1. Look and say [luk end sej]- popatrz i powiedz
Spójrz na obrazki.
Powtarzaj za rodzicem podane słowa.


Which wild animal is your favourite? [łicz łajld enimal is jor fejwrit]-
Jakie dzikie zwierzę jest Twoim ulubionym?
Powiedz np. I like tiger [aj lajk tajger]- lubię tygrysa
2. In the jungle [in de dżangyl]- w dżungli
Posłuchaj piosenek: https://youtu.be/NNELmTbw9yM
https://youtu.be/uoOjPddhoj8
Czy wymieniono w piosenkach wszystkie powyższe zwierzęta?
3. Zoo train [zu trejn]- pociąg zoo
Popatrz na obrazek i policz po angielsku ile zwierząt znajduje się
w każdym wagoniku.
https://ibb.co/V9td96V
4. Find the animals [fajnd de enimals]- znajdź zwierzęta
Odszukaj na obrazku zwierzęta.
Wskaż dane zwierzę i spróbuj nazwać je po angielsku.
Następnie połącz zwierzęta.
https://ibb.co/VV4NHJD
Na koniec zagraj w grę z rodzicami/ rodzeństwem.
Jedna osoba naśladuje wybrane zwierzę, a druga osoba próbuje
zgadnąć po angielsku o jakie zwierzę chodzi.
Możesz też pokolorować obrazek: https://ibb.co/d79MZHB
Pozdrawiamy Was serdecznie !!

|
Zmieniony: wtorek, 23 czerwca 2020 08:42 |
Wpisany przez Michalina Pisarek
|
wtorek, 16 czerwca 2020 21:27 |
17 - 19 czerwca
Witajcie kochani, oto moje propozycje na dalszą część tygodnia
- Zabawa muzyczno - ruchowa Aida ,,Mucha w mucholocie''
- wskazywanie i rysowanie elementów według podanej liczby
(Natalia Łasocha)
Przeczesuję plażę
dzieci drapią delikatnie plecy szeroko rozstawionymi palcami,
od góry do dołu, od lewej do prawej
i cały czas marzę,
by odnaleźć w piasku
palcem wskazującym rysują spiralę na środku pleców
o niezwykłym blasku
drogocenny skarb.
I już mam… dwa patyki.
rysują dwie pionowe kreski
Przeczesuję plażę…
Następnie dziecko zamienia się z rodzicem, rodzic czyta rymowankę, a dziecko powtarza kolejno
wersy i rysuje tyle elementów ile rodzic wskazał ( rodzic zmienia liczbę)
, np. trzy muszelki /cztery piórka/ pięć kamyków
- Zabawa ortofoniczna ,, Na ulicy'' - powtarzanie odgłosów za rodzicami, proszę o zwracanie uwagi na
dokładną wymowę
- Zabawa muzyczno - ruchowa ,,Jedzie pociąg''.

Dzieci mogą teraz posłuchać, a następnie zaśpiewać:
https://www.youtube.com/watch?v=L9axnfRnTbA
- Ostatnią propozycją będzie praca plastyczna:
Wariant I
,, Lajający Balon''
Potrzebne będą: balony; kubeczki po jogurtach; papierowe słomki do picia lub długie wykałaczki;
papier kolorowy; klej wikolowy i nożyczki; plastelina; kolorowa taśma izolacyjna; niezmywalne markery (do wyboru)
Przedszkolaki ozdabiają w wymyślony przez siebie sposób kubeczki po jogurtach, tworząc w ten sposób kosz do balonu.
Wykorzystują kolorowy papier, (albo kolorowa taśma jak u mnie), którego fragmenty przyklejają do kubeczków.
Dzieci ugniatają fragment plasteliny do miękkości i przyklejają ją na dnie kubeczka. Do plastelinowej kulki wbijają słomki
lub wykałaczki i opierają je o brzegi kubeczka z czterech stron (ja przykleiłam je taśmą od środka kubeczka).
Dzieci nadmuchują balon i związują końcówkę (z pomocą rodziców), po czym ozdabiają go w dowolny sposób za
pomocą markerów. Następnie umieszczają go pomiędzy słomkami (wykałaczkami). Korzystając z pomocy rodziców l
ub samodzielnie, odcinają fragmenty taśmy, którą przyklejają końcówki słomek do balonu.

Wariant II
,, Mój wymarzony pojazd''
Możecie wykonać inny środek lokomocji np. pociąg , samolot lub samochód dowolną techniką plastyczną.
KARTY PRACY 4 latka:
9013417704d030e86dc9915522fd9371.jpg
muszelki-grafomotoryka-2.jpg
Pozdrawiam i życzę dużo słońca i uśmiechu - Pani Kasia |
Zmieniony: wtorek, 16 czerwca 2020 22:28 |
Wpisany przez Katarzyna M
|
niedziela, 14 czerwca 2020 14:32 |
15 - 16 czerwca
Czym podróżujemy?

W minionym tygodniu zaproponowane przeze mnie aktywności dotyczyły wakacyjnych podróży .. Już niebawem wyruszycie na wakacyjne wycieczki.
1. Pomyślcie, czym możecie wybrać się na wycieczkę? Pokażcie jak poruszają się, a nawet jeśli macie ochotę naśladujcie odgłosy: auta (ti tit), samolotu (szszsz), pociągu (puf puf), żaglówki (plum plum), roweru (dzyń dzyń)
2. Poruszanie się na wiele sposobów. Zabawa do piosenki Klanzy ,,Jadę jadę .. stop'' - spróbujcie odtworzyć piosenkę na youtubie i zatańczyć wspólnie. W trakcie zwrotek naśladujemy jazdę - trzymanie kierownicy, pływanie - wymachy ramion, latanie - ręce rozłożone niczym skrzydła samolotu. Na sygnał ,,stop'' - zatrzymujemy się
https://www.youtube.com/watch?v=aOpEskiyu4A
3. Zagadka słuchowa ,, Środki lokomocji''. Posłuchajcie i spróbujcie zgadnąć jaki pojazd usłyszeliście.
https://www.youtube.com/watch?v=8wxnAkcDDF4
4. ,, Co pływa, lata i jeździ ?'' - zabawa dydaktyczna.
- Potrzebne będą: obrazki środków transportu -
możecie wydrukować gotowe lub narysować, koszyczek , arkusz papieru białego, niebieskiego i brązowego.
Rodzic układa duże kartki papieru symbolizujące wodę ( niebieski arkusz), powietrze (biały), ziemię (brązowy).
Wybrane dziecko losuje z koszyczka kartonik i podaje nazwę, po czym umieszcza go na odpowiednim arkuszu.
Zabawa trwa do wyczerpania obrazków nie przyklejamy ich, bo będą nam jeszcze potrzebne).

5. Podróżnicze kalambury - zagadki w formie improwizacji ruchowej
(gra dla całej rodziny)
- Potrzebne będą obrazki środków transportu wykorzystywane w poprzedniej zabawie :)
W koszyczku znajdują się obrazki ze środkami transportu. Dziecko losuje jeden, ale tak, aby reszta nie zobaczyła,
co się na nim znajduje. Naśladuje sposób poruszania się wybranego środka transportu, a pozostali zgadują co to może być.
Wydawanie dźwięków pojazdu jest w tej zabawie dozwolone ( np. tit tit i naśladowanie kierowania samochodem). Osoba,
która odgadła, pokazuje jako kolejna.
|
Zmieniony: niedziela, 14 czerwca 2020 21:18 |
|
|