Home Oddział szósty
Oddział szósty
"Karnawał" PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
poniedziałek, 07 lutego 2022 09:50

08.02.2022 (wtorek)

1. Proszę o przeczytanie dziecku wierszyka.

„BAL BALONIKÓW”

Był sobie raz balonik

Niebieski w kropki złote

Nie umiał wcale latać

Choć wielką miał ochotę

Aż przyszła noc gwiaździsta

Noc tańca i muzyki

Tej nocy sam karnawał

Rozdawał baloniki

Na złotych były nitkach,

Na cienkich, srebrnych sznurkach

Fruwały i tańczyły

Leciutko niby piórko

Już całe miasto tańczy

Walczyka w takt muzyki

Wirują nad głowami

Wesołe baloniki.

2. A teraz zachęcam do wykonania z dzieckiem zaproponowanych zadań:

W wykropkowanym prostokącie narysuj tyle kropek, ile razem jest baloników.

Jeśli potrafisz, obok zapisz wyniki za pomocą cyfry.

Puzzle. Proszę zapisać grafikę i wydrukować. Następnie niech dziecko przetnie obrazek wzdłuż linii i na nowo ułoży.

Karta pracy do pobrania i wydrukowania.

3. Zadania do wykonania w książkach:

6l - „Tropiciele Karty pracy 3” str. 11, 12

 

07.02.2022 (poniedziałek)

„W karnawale”

W karnawale, w karnawale

Dookoła wielkie bale,

Gdy orkiestra pięknie gra,

Dobry humor każdy ma!

Bal maskowy, bal maskowy

Jest naprawdę pomysłowy,

Można przebrać się za jeża,

Krasnoludka lub rycerza.

Wszędzie sami przebierańcy,

Zorro w czarnej masce tańczy,

I Smerfetka razem z nim,

Nie wiadomo, kto jest kim...

W karnawale, w karnawale

Dzieci bawią się wspaniale,

W karnawale każdy chce

Tańczyć, śpiewać, bawić się.

autor: Zbigniew Dmitroca

Rozmowa na temat: co to jest karnawał, jak długo trwa, jak ludzie zachowują się w karnawale oraz co jest dla niego charakterystyczne?

Źródło: blizejprzedszkola.pl

Zadania do wykonania w książkach:

5l – str. 32

6l - „Tropiciele karty pracy 3” str. 7

ZABAWY GIMNASTYCZNE (z wykorzystaniem metody Weroniki Sherborne)

  • „Domek” - rodzic w klęku podpartym tworzy „domek”, dziecko poruszając się na czworakach lub pełzając wchodzi do domku.
  • „Wycieczka” - dziecko leży na plecach, na kocyku, a rodzic trzymając je za kostki ciągnie je po całym pokoju.
  • „Turlanie” - dziecko leży na plecach a rodzic zgina jego prawą nogę w kolanie i kładzie w poprzek ciała, ułatwiając w ten sposób obrót w lewo.
  • „Na koniku” - dziecko siada na plecach rodzica, który wozi je na czworakach, po pewnym czasie zmiana ról, rodzic delikatnie daje odczuć swój ciężar na plecach dziecka.
  • „Ślepiec” - dziecko zamyka oczy i jest oprowadzane przez rodzica po pokoju, potem zmiana ról.
  • „Skała” - rodzic w siadzie skulnym, a dziecko próbuje go przesunąć, potem zmiana ról.
  • „Przepychanie” - dziecko z rodzicem siadają naprzeciwko siebie i przepychają się stopami. Następnie wstają i starają się przepychać dłońmi. Kilkakrotne zmiany.
  • „Paczka” - dziecko zwija się w kłębek, a rodzic usiłuje „rozwinąć paczkę”, ciągnąc za nogi, ręce; zmiana ról.
  • „Waga” - rodzic i dziecko stoją naprzeciw siebie i chwytają się za ręce. Wykonują na przemian przysiady.
  • „Masażyk”:

„Tu płynie rzeczka”

Tu płynie rzeczka, (rysujemy linie falistą pionową wzdłuż pleców)

Tędy przeszła pani na szpileczkach (stukamy paluszkami palców wskazujących)

Tu stąpały słonie (uderzamy wewnętrzną strona obu dłoni)

I biegały konie (stukamy delikatnie dłońmi zwiniętymi w pięści)

Wtem przemknęła szczypaweczka (delikatnie po plecach szczypiemy)

Zaświeciły dwa słoneczka (rysujemy koła )

Spadł drobniutki deszczyk. (lekko stukamy wszystkimi paluszkami po plecach)

Czy Cię przeszedł dreszczyk? (delikatnie szczypiemy dziecko w kark)

„List do babci”

Kochana babciu (Piszemy palcem na plecach dziecka).

KROPKA (naciskamy plecy w jednym miejscu)

Piszę Ci, że mamy w domu kotka (kontynuujemy pisanie).

KROPKA.

Kotek chodzi (kroczymy palcami).

kotek skacze („skaczemy”, opierając dłoń na przemian na przegubie i palcach),

kotek drapie (delikatnie drapiemy dziecko po plecach),

kotek chrapie (opieramy na nich głowę i udajemy chrapanie).

I choć straszny z niego psotek (łaskoczemy dziecko po plecach)

bardzo fajny ten mój kotek (przytulamy dziecko).

Zmieniony: wtorek, 08 lutego 2022 09:30
 
"W świecie bajek i baśni" PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
piątek, 04 lutego 2022 08:21

04.02.2022 (piątek)

W tym tygodniu podczas zajęć rozmawialiśmy o znaczeniu bajek i baśni, o teatrze i jego różnych rodzajach. Dzisiaj proszę o utrwalenie z dzieckiem zdobytych wiadomości oraz wykonanie ćwiczenia w kartach pracy (książkach).

1. Utrwalenie poznanej piosenki „Bajka różne ma imiona”

http://misiowa-chatka.pl/strona-glowna/zajaczki-2/24-bajka-rozne-ma-imiona/

I .Bajka różne ma imiona,

różną nosi postać,

lecz jest zawsze roztańczona,

barwna i radosna.

Ref.: Bajka, bajka, bajka,

różne ma imiona.

Jak niezapominajka,

dziecięcy mai świat.

Bajka, bajka, bajka,

radosny, jasny dom,

jak jasny promyk światła,

kochamy wszyscy ją.

II. Gości w sercach wszystkich dzieci,

łzy na uśmiech zmienia.

I słoneczkiem jasnym świeci

w najskrytszych marzeniach.

Ref.: Bajka, bajka, bajka…

2. „Jaka to bajka?” - rozwiązywanie zagadek dotyczących wybranych bajek.

- Jaka to dziewczynka, co ma pracy bardzo wiele a na pięknym balu gubi pantofelek?

(Kopciuszek)

- Jakie imiona mają braciszek i siostrzyczka, którzy w lesie spotkali chatkę zrobioną

z pierniczka? ( Jaś i Małgosia)

- Chociaż kłopoty z wilkiem miała, wyszła z tej przygody, zdrowa i cała. (Czerwony Kapturek)

- Kto za siedmioma górami i za siedmioma lasami, mieszkał w chatce maleńkiej

z siedmioma krasnoludkami? (Królewna Śnieżka)

- Mała jak paluszek w płatkach róży spała. Gdy spadła do ogrodu, żaba ją porwała.

Czy wiesz jak na imię, ta panienka miała? (Calineczka)

- Był bajkowym pajacykiem, co miał ludzki głos, lecz gdy głosem tym nakłamał, rósł mu nos. (Pinokio)

3. „Bajkowe postaci” - improwizacje ruchowe

• Czerwony Kapturek zrywa kwiatki do koszyczka

• wilk skrada się na palcach

• Baba Jaga lata na miotle

• Jaś i Małgosia idą przez las podskakując

• Calineczka tańczy z księciem

• Kopciuszek sprząta

• Macocha przegląda się w lusterku

4. „Bajkowy quiz”

• Jak wyjaśnić imię Królewna Śnieżka?

1. lubiła bawić się na śniegu,

2. miała skórę jasną jak śnieg.

• Co sprzedawała Dziewczynka z Zapałkami?

1. zapałki,

2. drewienka.

• Która z bajek, uczy nas, że nie można ufać nieznajomym?

1. Czerwony Kapturek,

2. Kopciuszek.

• Z czego wykonany był najbezpieczniejszy domek w bajce „Trzy świnki”?

1. ze słomy,

2. z cegły.

• Jaka cecha charakteru jednej ze świnek, uratowała życie pozostałym świnkom w bajce „Trzy świnki”?

1. pracowitość,

2. lenistwo.

• Co zgubił Kopciuszek, uciekając z balu?

1. koronę,

2. pantofelek.

• Ilu krasnoludków spotkała Królewna Śnieżka?

1. trzech,

2. siedmiu.

• Jaka bajka uczy nas, by nie kłamać?

1. Pinokio,

2. Czerwony Kapturek.

• Jaki zatruty owoc zjadła Królewna Śnieżka?

1. gruszkę,

2. jabłko.

Zadania do wykonania w książkach:

5l – str. 31

6l - „Tropiciele piszę i liczę” str. 41

Wspólna recytacja wierszyka:

Usiądź, mamo (tato) wygodnie,

a ja ci przyniosę książeczkę. Przytulę się mocno do ciebie,

a ty mi poczytaj chwileczkę

A teraz poproście rodziców (dziadków czy starsze rodzeństwo) o przeczytanie wybranej przez Was bajki. Następnie wspólnie porozmawiajcie na jej temat (co się podobało?, jakie było zakończenie?, czego uczy nas ta bajka? itp.)

Zmieniony: piątek, 04 lutego 2022 08:38