Home Oddział szósty
Oddział szósty
2020-06-04 Emocje PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa K   
wtorek, 02 czerwca 2020 18:51

4 czerwca - czwartek


Nauka na pamięć wierszyka

Krystyny Czerniak

"Wszystkie dzieci"

W sercach dzieci

radość gości

- gdy bezpieczne są.

Mają prawa do miłości

- przecież po to są.

 

Proszę o zadanie dzieciom pytań:

- Co gości w sercach dzieci?

- Kiedy dzieci są radosne?

- Do czego dzieci mają prawo?

"O emocjach" - prezentacja

źródło - autyzmwszkole.com

"Jak się czuje Miś?" - piosenka

Jak się czuje miś? Piosenki dla dzieci. Lulek.tv - YouTube

Pytanie:

Jak nazywają się emocje towarzyszące misiowi?

Dzieci, a także dorośli przeżywają różne emocje podczas

swojego życia. Mają prawo je przeżywać.

Dzieci, podobnie jak dorośli mają swoje prawa.

popularny blog parentingowy, lifestyle, wystrój wnętrz, DIY, zdjęcia, blogowanie, nurkowanie

Dzieci mają także obowiązki:

Kilkukrotne powtórzenie wierszyka z rodzicem:

W sercach dzieci

radość gości

- gdy bezpieczne są.

Mają prawa do miłości

- przecież po to są.

GNIOTEK MAŁY DO ZABAWY DOSKONAŁY

Samodzielne wykonanie gniotka.

Potrzebne będą:

balon w dowolnym kolorze, butelka mała 500ml, mąka ziemniaczana lub ryż,

długi patyczek lub słomka, włóczka do zrobienia fryzury i czarny mazak.

Instrukcja wykonania po kliknięciu w zdjęcie.

Powodzenia !

Zmieniony: wtorek, 02 czerwca 2020 19:58
 
2020-06-03 Dziwni goście. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 01 czerwca 2020 10:53

3 czerwca - środa

DZIWNI GOŚCIE - TO EMOCJE

Emocje plansza demonstracyjna dla dzieci w przedszkolu

Zapraszam do poznania piosenki. . . .

TUTAJ

Słuchanie  piosenki "Dziwni goście" ( sł. i muz. Krystyna Gowik).


1. Przyszła do mnie dziś pani Złość.

Krzyczy, że całego świata ma już dość!

Nogą głośno tupie i pięści pokazuje, brzydkie miny stroi. O! O! O!

A za chwilę wszedł wielki Śmiech i za brzuch się gruby trzyma, ech, ech, ech!

Tak się głośno śmieje, że łzy ze śmiechu leje,

i żartuje sobie: he, he, he !

 

Ref: E e e emocje, tacy dziwni goście,

złoszczą, śmieszą, smucą, straszą nas.

Czy jest na to czas i pora, czy nie czas

E e e emocje, czasem ich wyproście.

Bo i tak powrócą w inny czas,

jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz

 

2. Potem smutek wpadł, tutaj siadł, łzy mu kapią z mokrych oczu: kap, kap, kap.

Nic go nie ucieszy i nikt go nie pocieszy.

Smutku, przestań płakać, tak,tak,tak!

A na koniec: ciach! Wskoczył Strach! Trochę boi się wszystkiego, ach, ach,ach!

Wielkie zrobił oczy i jak tu nie podskoczy!

Idź już, Strachu, sobie : sio, sio,sio!

 

Ref: E e e emocje.....

2. Rozmowa na temat piosenki:

- O czym jest piosenka?

- Co oznacza słowo: emocje?

- O jakich emocjach jest mowa w piosence?

- Jakie emocje Nas "odwiedzają"? Co się wtedy dzieje?

 

Ćwiczenie:

NAZWIJ EMOCJE:

źródło: przedszkouczek.pl; sklep:kajtek-kajkosz.pl

Zabawa ruchowa - wiatraczki (wyczuwanie ciała i przestrzeni)

- Dziecko obraca się wokół własnej osi z rozłożonymi w bok rękami, w jedną i w

drugą stronę.

- Ćwiczenia rąk i nóg - Spacer raków. - Dziecko porusza się tyłem, w sadzie podpartym,

w różnych kierunkach.

- Podskoki - Skaczące piłeczki - Dziecko podskakuje raz nisko raz wysoko.

 

Zabawa dydaktyczna - burza mózgów

Ćwiczenie określania emocji, kiedy się złościmy

Kiedy ludzie się złoszczą?

Kiedy ktoś lub coś nie pozwala robić tego, co chcemy albo dostać tego,

czego potrzebujemy, gdy ktoś chce nam wyrządzić krzywdę).

  • Kiedy się smucimy?
  • ( Gdy żegnamy się z tym, co straciliśmy albo gdy godzimy się z tym,
  • że niektórych rzeczy nie będziemy mieć).
  • Kiedy się boimy?
  • (Gdy czujemy zagrożenie, strach chroni nas przed nim, bo każe nam
  • krzyczeć, uciekać, chować się lub walczyć).
  • Kiedy się cieszymy?
  • (Różne osoby cieszą inne rzeczy, zdarzenia).
  • Kiedy się wstydzimy?
  • (Gdy różnimy się czymś od innych i oni dają nam to odczuć; gdy nie
  • spełniamy oczekiwań, nadziei, gdy przyłapano nas na czymś niewłaściwym).
  • Kiedy zazdrościmy?
  • (Gdy nie mamy tego, co mają inni - pojawia się wtedy w nas złość lub
  • smutek, możemy czuć jedno i drugie).

KARTY PRACY
Dla dzieci starszych:
Książka fioletowa str 56 - 57 ćwiczenia w wypowiadaniu się całym zdaniem,
wyszukiwanie przedmiotów,
str 58 - układanie zdań o każdym obrazku, pisanie swojego imienia.

Dla dzieci młodszych:

Książeczka różowa str. 70 - rysowanie zgodnie z kierunkiem, kolorowanie.

Zadanie dla wszystkich

Proszę o narysowanie 3 rodzajów wybranych emocji, podpisanie lub

nazwanie ich.

Odrysowujemy kształty 3 kółek np. od kubeczka, dorysowujemy

oczy i usta w wybranym kształcie.

Podobnie jak w obrazku emotikonek powyżej.

 

Czekam na zdjęcia obrazków :)

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Zmieniony: wtorek, 02 czerwca 2020 18:53
 
2020-06-02 Co jest cięższe, a co lżejsze? PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa K   
poniedziałek, 01 czerwca 2020 08:57

2 czerwca - wtorek

Co jest cięższe, a co lżejsze.

Julian Tuwim

 

Lokomotywa

Stoi na stacji lokomotywa,
Ciężka, ogromna i pot z niej spływa:
Tłusta oliwa.

Stoi i sapie, dyszy i dmucha,
Żar z rozgrzanego jej brzucha bucha:
Uch - jak gorąco!
Puff - jak gorąco!
Uff - jak gorąco!
Już ledwo sapie, już ledwo zipie,
A jeszcze palacz węgiel w nią sypie.
Wagony do niej podoczepiali
Wielkie i ciężkie, z żelaza, stali,
I pełno ludzi w każdym wagonie,
A w jednym krowy, a w drugim konie,
A w trzecim siedzą same grubasy,
Siedzą i jedzą tłuste kiełbasy,
A czwarty wagon pełen bananów,
A w piątym stoi sześć fortepianów,
W szóstym armata - o! jaka wielka!
Pod każdym kołem żelazna belka!
W siódmym dębowe stoły i szafy,
W ósmym słoń, niedźwiedź i dwie żyrafy,
W dziewiątym - same tuczone świnie,
W dziesiątym - kufry, paki i skrzynie,
A tych wagonów jest ze czterdzieści,
Sam nie wiem, co się w nich jeszcze mieści.
Lecz choćby przyszło tysiąc atletów
I każdy zjadłby tysiąc kotletów,
I każdy nie wiem jak się wytężał,
To nie udźwigną, taki to ciężar.
Nagle - gwizd!
Nagle - świst!
Para - buch!
Koła - w ruch!

Najpierw -- powoli -- jak żółw -- ociężale,
Ruszyła -- maszyna -- po szynach -- ospale,
Szarpnęła wagony i ciągnie z mozołem,
I kręci się, kręci się koło za kołem,
I biegu przyspiesza, i gna coraz prędzej,
I dudni, i stuka, łomoce i pędzi,
A dokąd? A dokąd? A dokąd? Na wprost!
Po torze, po torze, po torze, przez most,
Przez góry, przez tunel, przez pola, przez las,
I spieszy się, spieszy, by zdążyć na czas,
Do taktu turkoce i puka, i stuka to:
Tak to to, tak to to , tak to to, tak to to.
Gładko tak, lekko tak toczy się w dal,
Jak gdyby to była piłeczka, nie stal,
Nie ciężka maszyna, zziajana, zdyszana,
Lecz fraszka, igraszka, zabawka blaszana.

A skądże to, jakże to, czemu tak gna?
A co to to, co to to, kto to tak pcha,
Że pędzi, że wali, że bucha buch, buch?
To para gorąca wprawiła to w ruch,
To para, co z kotła rurami do tłoków,
A tłoki kołami ruszają z dwóch boków
I gnają, i pchają, i pociąg się toczy,
Bo para te tłoki wciąż tłoczy i tłoczy,
I koła turkocą, i puka, i stuka to:
Tak to to, tak to to, tak to to, tak to to!...
Rozmowa na temat tekstu:
1. Co stoi na stacji?
2. Jak jest lokomotywa?
3. Jakiej wielkości są przedmioty, które przewozi lokomotywa?
4. Jak zaczyna ruszać lokomotywa? (szybko, wolno, ospale)
5. Dlaczego lokomotywa potrafi się rozpędzić do wielkich prędkości?

Istnieją rzeczy które są lekkie:
Wafelek 40g w czekoladzie | Zakład Cukierniczy
istnieją rzeczy, które są ciężkie:
Jak pakować książki do wysyłki? | Producent Opakowań Kartonowych
Co to znaczy lekki?
Co to znaczy ciężki?
Jeżeli coś jest lekkie lub ciężkie to znaczy że ma "wagę".
Każdą rzecz można zważyć.
Czy macie w domu jakąś wagę?
Waga Beurer domowa KS 59 XXL | Wagi łazienkowe
To waga dla mamy, pomocna w kuchni.
To waga dla dzieci do nauki ważenia.
Waga szalkowa MAC - Tylko ! Pomoce dydaktyczne  Wyposażenie ...
Pobawimy się dziś w ważenie:)
Pamiętacie naszą równoważnie na placu zabaw? - to też
jest waga.
HUŚTAWKA RÓWNOWAŻNA BUJAWKA 2W1 DUO SWING FEBER 8106521233 ...
Zobaczcie kto jest cięższy? Ania czy Franek?
Dlaczego ?
Zadanie z ważeniem
Pokaz przebiegu ważenia - TUTAJ
Potrzebne będą:
1 wieszak na ubrania, 2 reklamówki, miś pluszowy mały, klocki
drewniane, a także inne zabawki/
1. Do jednej reklamówki wkładamy misia, do drugiej 1 klocek.
Co jest cięższe? Po czym to poznać ?  Miś jest w dole wiec jest
cięższy.
2. Miś w jednej reklamówce, do drugie dokładamy i mamy 2 klocki.
Co jest cięższe?
3. Miś w jednej reklamówce - dokładamy kolejny klocek, mamy 3.
Co jest cięższe?
Kontynuujemy za każdym razem dokładanie klocków i obserwację,
kiedy się zrównoważą?
Po czym poznać, że ważą tyle samo?
Kiedy klocki będą cięższe od misia?
Ile musi być klocków by były cięższe od misia?
Proszę o powtórzenie zabawy - miś i piłeczki lub inne zabawki.
Zabawa ruchowa - waga
Dziecko stoi w parze z drugim lub rodzicem na przeciwko,
podają sobie ręce i naprzemiennie wykonują przysiady.

Karty pracy:
Dla dzieci starszych:
Karta pracy - fioletowa: str. 54 - 55

Dla dzieci młodszych:
Karta pracy, książeczka różowa - str.68 - 69
Na zakończenie - GIMNASTYKA DLA DZIECI
Idealne ćwiczenia na kregosłup nie istnieją. Fizjomind E.Prekiel

b b b b b b b b b b b b b b b b
Zmieniony: poniedziałek, 01 czerwca 2020 10:53
 
Język angielski- Happy Birthday PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 31 maja 2020 21:45

Hello Children!


Poniżej przesyłam ćwiczenia na ten tydzień.

1 czerwca obchodzimy Dzień Dziecka, pragnę złożyć Wam życzenia:

zdrówka, radości, uśmiechu każdego dnia!

Niechaj spełnią się Wasze marzenia Smile

Ten dzień to także dzień urodzin naszej małpki Smile

Z tej okazji zapraszamy na internetową imprezkę urodzinową !

 


1. Birthday party [berfdej parti]- przyjęcie urodzinowe


Przypomnij sobie słowa z poprzedniej lekcji (jedzenie):


banana [benana]- banan

sandwich [sandłicz]- kanapka

biscuit [biskit]- ciasteczko/ herbatnik

cake [kejk]- ciasto/tort


Poznaj nowe słowo:


apple [apul]- jabłko


Spójrz na obrazek. https://ibb.co/mhhcDRq

Nazwij po angielsku produkty żywnościowe, które się na nim

znajdują, a następnie policz po angielsku ile jest poszczególnych

rzeczy.

Połącz balony z odpowiednim talerzem.

 

 

2. Happy birthday to you! [hapi berfdej tu ju]-

wszystkiego najlepszego!


Posłuchaj piosenek:


https://youtu.be/HvYgke2fBeg

https://youtu.be/3OsHNlsp3zw


Następnie możesz sam/a spróbować zaśpiewać życzenia dla małpki.

(melodia taka sama jak w piosenkach powyżej)


Słowa:


Happy birthday to you!            [hapi berfdej tu ju]

Happy birthday to you!            [hapi berfdej tu ju]

Happy birthday dear Cheeky!   [hapi berfdej dir cziki]

Happy birthday to you!            [hapi berfdej tu ju]


3. A gift for you [e gift for ju]- prezent dla ciebie


A oto prezent dla Ciebie na Dzień Dziecka- kawałek tortu i baloniki.

Pokoloruj je według własnego pomysłu.

 

https://ibb.co/86zp4HM


 

4. A gift for Cheeky [e gift for cziki]- prezent dla Cheeky


Narysuj prezent/laurkę od Ciebie dla małpki Smile

 

Goodbye!

Zmieniony: niedziela, 31 maja 2020 22:41
 
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 31 maja 2020 17:22

 

DOCZEP OGON

Na ścianie, na wygodnej, łatwo dostępnej wysokości, umieszcza się plakat lub obrazek osła. Zadaniem każdego z zawodników jest przyczepienie ogona jak najbliżej należnego mu miejsca. Co w tym wszystkim trudnego lub zabawnego, można by zapytać. A to, że przed podjęciem próby należy kilkukrotnie zakręcić się w miejscu, zupełnie jak przed rozbijaniem piniaty. Z lekko zaburzonym zmysłem równowagi zadanie staje się już znacznie trudniejsze, a miejsca, w które trafić może ośli ogon, okazują się… bardzo zaskakujące. Ku wielkiej radości zgromadzonych (choć niekoniecznie już samego osła ).


DMUCHANE LIMBO

Cóż to takiego? Popularna na zachodzie zabawa polegająca na tym, by przechodzić pod coraz niżej zamieszczoną poprzeczką – cały czas na dwóch nogach, nie podpierając się i nie korzystając z żadnej dodatkowej pomocy. Po każdym udanym przejściu można przesunąć przeszkodę o kilka centymetrów w dół. Przegrywa ten, kto się wywróci lub strąci poprzeczkę.


LATAJĄCE DYWANY

Każde dziecko siada na ręczniczku lub małym kocu i przemieszcza się po wyznaczonej trasie używając tylko siły rąk i ślizgając się po podłodze na kocu – zabawę można przeprowadzić w formie berka.


Źródło: https://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/7,173910,25792664,7-domowych-zabaw-z-dziecmi-wsrod-nich-kreci-domek-sloneczniki.html?disableRedirects=true

https://panimonia.pl/2017/09/06/zabawy-ruchowe-przedszkolu-karty-obrazkowe-inspiracje/


SmileSmileSmile



 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL