Home Oddział szósty
Oddział szósty
31.03.2021 Wielkanocny koszyczek PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa K   
wtorek, 30 marca 2021 07:57

Wielkanocny koszyczek

Dla wszystkich dzieci

"Legenda o białym baranku" - Urszula Pukała

Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania

Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.

Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.

Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują

Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.

Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.

Pytania:

1. Kto gościł w wielkanocnym koszyku ?

2. O co pokłóciły się zwierzęta?

3. Jaki kolor miały pisanki  w koszyku ?

Kończenie zdań:

Brązowy jak . . .    /  . . . . .Zielony jak  . . .

Żółty jak . . .        /   . . . zerwony jak . . .

Różowy jak . . .   /  . . .Szary jak . . . .

Srebrny jak . . .

Zabawa językowa z alfabetem (klaserem z literkami)

Proszę by dziecko narysowało koszyk. Nie trzeba go kolorować.

Co wkładamy do koszyka. Wyszukujemy słowo i literkę na jaką

rozpoczyna się to słowo.

"Świąteczne dźwięki" - zabawa słuchowa

Dziecko siedzi na środku pokoju, na dywanie lub krzesełku. Zasłania oczy obiema

rękami. Rodzic siedzi na przeciwko w odległości ok 4 kroków, ma prosty instrument

perkusyjny. Rodzic wybiera kierunek z którego będzie nadawał dźwięk, gra instrumentem

i szybko wraca na swoje krzesełko. Kiedy usiądzie mówi: już możesz! Dziecko wskazuje

ręką z której strony dochodził dźwięk.

Dla dzieci sześcioletnich: Karta pracy nr 41b

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

 

1 kwietnia - DZIŚ WAŻNY DZIEŃ

rozpoczyna się nowy miesiąc, czy wiecie jaki w kolejności ?

Tak bardzo dobrze

To KWIECIEŃ, czwarty miesiąc od czasu Bożego Narodzenia.

1 kwietnia to ważna data także z innego powodu.

Dziś Prima Aprilis - robienie wiosennych żartów, kiedy celowo można kogoś

wprowadzić w błąd, pozwala na to ten zwyczaj, który obchodzony jest w

wielu krajach. Z tąd też przysłowie "Dziś Prima Aprilis - uważaj bo się pomylisz".

Wróćmy teraz do zbliżających się Świąt. Proszę rodzica o przeczytanie tekstu:

Wielkanocny stół - Ewa Skarżyńska

Nasz stół wielkanocny haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni listeczków skrzydlatych
lukrowana baba rozpycha się na nim,
a przy babie - mazurek w owoce przybrany.

Palmy pachną jak łąka w samym środku lata.
Siada mama przy stole, A przy mamie tata.
I my.

Wiosna na nas zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki chcą tańczyć oberka.

Wpuśćmy wiosnę,

Niech słońcem zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie jak wiosna wesołe!

Pytanie - Co powinno się znaleźć na wielkanocnym stole ?

Przypomnijmy znaczenie:

Pisanka - symbol życia

Baranek - symbol zmartwychwstania Chrystusa

Chorągiewka - znak zwycięstwa

Palmy - nawiązują do wjazdu Jezusa Chrystusa do Jerozolimy, witanie

go przez mieszkańców miasta.

Bazie - kiedyś spożywano, wierzono, że chronią przed bólem i dodają sił.

Są symbolem budzącej się wiosny.

Zapraszam teraz na krótki filmik

Wielkanocne tradycje na świecie, przygotowała Pani Monia

Pani Monia - przedszkolne inspiracje

Zadania dla dzieci:

sześciolatki - KP 42 a i b

dzieci 5 letnie - można wydrukować :)

wielkanoc karty pracy dla dzieci kolorowanki

Dzieci odrysowują 6 jajek z szablonu. Rodzic wycina ząbki by dopasować.

Na 2 częściach jajka wpisuje taką samą cyfrę, zadaniem dziecka jest

rysowanie na odwrotnej stronie kropek w odpowiedniej ilości, zgodnie z cyfrą i

naklejenie całych jajek na kartkę, obojętnie którą stroną jajka.

Życzę powodzenia i pozdrawiam

Ewa K. :)

Zmieniony: czwartek, 01 kwietnia 2021 07:45
 
Dodatkowe propozycje zabaw PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wiktoria Bilińska   
środa, 31 marca 2021 05:59

Propozycje dodatkowych zabaw

1. Zabawa rozwijająca orientacje przestrzenną.
Dziecko trzymając ugotowane jajko/pisankę stara się położyć je w odpowiednie miejsce, zgodnie z poleceniem rodzica:
Połóż jajko przed sobą
Połóż jajko na krzesło
Połóż jajko pod stołem
Połóż jajko obok łóżka
Połóż jajko w misce
Połóż jajko za misiem

2. Memory
Dziecko stara się odnaleźć dwa takie same obrazki.
Po kliknięciu w poniższą grafikę wyświetli się link do gry online 


3. Wierszyk z pokazywaniem
Rodzic czyta wierszyk, a dziecko ruchem naśladuje jego tekst.
Na wiosennej wierzbie (ręce wyprostowane ku górze jak gałęzie drzewa)
tuż nad rzeczką małą,
(prawa ręka pokazuje wijącą się rzeczkę)
trzy baziowe kotki (dzieci miauczą i „liżą” futerko jak kotki)
lekko się huśtają. (ponownie gest „wierzby”, ale tym razem ręce machają w powietrzu)
Deszcz drobny popadał, (ręce uniesione w górze opadają, dziecko macha przy tym palcami imitując padający deszcz),
futerka im zmoczył, (dziecko po wypowiedzeniu wersu mówi cicho: brrrrr i otrzepuje „zmoczone” futerko)
miauczą wniebogłosy, (po wypowiedzeniu wersu dziecko miauczy z głową podniesioną do góry)
trzy baziowe koty! (dziecko pokazuje – wciąż miaucząc – trzy palce u dłoni)

4. Zagadki
Dziecko próbuje odgadnąć hasło zagadek czytanych przez rodzica. 
1.Jajko białe, żółte, malowane na Wielkanoc do koszyka szykowane. (pisanka)
2.Nie miauczą, lecz kwitną, białe albo szare.
Znajdziesz je na wierzbie, gdy się kończy marzec. (bazie)
3.Upleciony ze słomy, z wikliny, chętnie nosi owoce, jarzyny.
Do kościoła z nim idziemy i białą serwetką okryjemy. (koszyk)
4.Żółciutkie kuleczki za kurą się toczą.
Kryją się pod skrzydła, gdy kota zobaczą. (kurczątka)
5.Ma duże uszy, po łące kica. Boi się wilka, boi się lisa. (zając)
6.Przeważnie jestem biały i na stole leżę.
Kładą na mnie sztućce, stawiają talerze. (obrus)
7.Ten prawdziwy na śniadanie wychodzi na łąkę,
ten cukrowy raz do roku ozdabia święconkę. (baranek)
8.Tańczy się go żwawo, parami lub w kole,
inny - słodki leży na świątecznym stole. (mazurek)

5. Zabawy na podwórku.
Korzystając z pięknej pogody proponuje wszelkiego rodzaju zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
Na przykład wielkanocny tor przeszkód
Zabawy na podwórku i w plenerze / Dziecko na warsztat 3 – Dzika Jabłoń

 

Źródło:
https://miastodzieci.pl/czytelnia/20-zabaw-wielkanocnych-ktore-polubi-kazde-dziecko/
https://dzikajablon.wordpress.com/2016/06/12/zabawy-na-podworku-i-w-plenerze-dziecko-na-warsztat-3/

 
29.03.2021 - Przygotowania do Świąt PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa K   
niedziela, 28 marca 2021 19:07

Witam dzieci, a także rodziców :)

Zaczynamy pracę zdalną.

Zadania dla wszystkich dzieci.

Zapraszam do wysłuchania

Bajeczka wielkanocna - Agnieszka Galica

proszę kliknąć w link

Bajeczka wielkanocna (opowiadanie napisała Agnieszka Galica) - YouTube

Pytania do tekstu:

1. Kogo najpierw obudziło słońce ?

2. Kto był drugi?

3. Kto był trzeci?

4. Dlaczego słońce budziło wszystkich ?

5. Jakie święta zbliżają się wielkimi krokami ?

6. Jak przygotowujemy się do świat Wielkanocnych ?

7. Jakie znacie tradycje świat Wielkanocnych ?

Przygotowania do świąt - zabawa twórcza.

Rodzic pyta i odgaduje - , jakie czynności wykonuje się

w domu przed świętami? Można podpowiedzieć ruchem (odkurzanie,

pieczenie, mycie okien, ścieranie kurzu, trzepanie dywanów).

Tyle samo - mniej czy więcej wody - zabawa badawcza

Proszę o przygotowanie: szklanka, 2 słoiki różnych wielkości, plastikowa butelka

pojemności nie większej niż 1,5 L, lejek, woda.

Pytanie:

1. Czy w każdym naczyniu zmieści się tyle samo wody ?

2. W którym zmieści się wody najwięcej?

3. W którym zmieści się najwięcej?

Czas na eksperymenty z nalewaniem :)

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

1. Skaczące żabki - skoki do wyznaczonej linii do końca pokoju na sygnał,

obrót i z powrotem.

2. Zające na łące - dziecko robi przysiad, opiera ręce na podłodze i skacze jak zając

do wyznaczonego miejsca, obrót i powrót na miejsce startu.

3. Jajko na łyżce - przejście tą samą drogą z jajkiem (piłeczka pimpongowa,

plastikowa lub z gąbki) .

4. Ćwicz jak mówię - zabawa z rodzicem piłką.

Rodzic rzuca piłkę do dziecka - i daje zadanie: rzuć kucając,

piłka wraca do rodzica, rzuć pod nogami, rodzic wymyśla też inne

sposoby rzutów. Następna seria, rodzic daje po dwie czynności podczas

rzutu. Dziecko  powtarza.

5. Kaczuszki - taniec do piosenki znanej dzieciom wg. nagrania

na You Tube

Kolorowanki do druku zwierzęta | Strona 11 | Mamotoja.pl

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

 

30.03.2021 - Wielkanocne tradycje

Zadania dla wszystkich dzieci.


Wielkanoc u języczka - rozwijanie aparatu mowy, rodzic czyta i stara się

pokazać ćwiczenie, a dziecko stara się wykonać zadanie.

Zbliża się Wielkanoc. Trwają przygotowania do świąt. Pan Języczek postanawia

upiec ciasto. Najpierw do miski (robimy z języka miskę – przód i boki języka

unosimy ku górze, tak by na środku powstało wgłębienie) wsypuje mąkę

i cukier (wysuwamy język z buzi, a potem go chowamy, przesuwając nim

po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu), dodaje masło

(wysuwamy język z buzi, a potem go chowamy, przesuwając nim po

górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Wszystkie składniki

miesza (obracamy językiem w buzi w prawo i w lewo) i mocno uciera

(przesuwamy językiem po górnych zębach, następnie po dolnych).

Ciasto już się upiekło (wdychamy powietrze nosem i zatrzymujemy je

przez chwilę w buzi, nadymając policzki, następnie wypuszczamy

powietrze ustami). Pan Języczek właśnie je ozdabia – polewa czekoladą

(przesuwamy czubkiem języka po podniebieniu w przód, w tył i

w bok), obsypuje rodzynkami (dotykamy językiem każdego górnego

zęba), orzechami (dotykamy językiem każdego dolnego zęba).

Pan Języczek robi sałatkę warzywną. Kroi warzywa (wysuwamy język

z buzi i wykonujemy nim szybkie ruchy w kierunku nosa i brody),

dodaje majonezu, miesza, a potem próbuje. Sałatka jest pyszna

(oblizujemy wargi ruchem okrężnym).

Następnie pan Języczek maluje jaja – powoli wkłada je do kubeczków

z barwnikami (przesuwamy język po górnej wardze, górnych zębach

i podniebieniu). Wyciąga pomalowane (wysuwamy język z buzi,

przesuwając nim po podniebieniu, górnych zębach i górnej wardze

w kierunku nosa) i dmucha, żeby szybciej wyschły (wdychamy

powietrze nosem, wydychamy buzią). Potem rysuje na jajach wzorki

– kropki (dotykamy językiem różnych miejsc na podniebieniu),

kółka (oblizujemy wargi ruchem okrężnym), paski (oblizujemy

górną wargę, górne zęby, miejsce za zębami, następnie dolną wargę,

dolne zęby, miejsce za zębami), kratkę (dotykamy językiem naprzemiennie

zębów dolnych i górnych, następnie prawego i lewego kącika ust).

Zaplata jeszcze koszyczek wielkanocny (kilkakrotnie dotykamy językiem

górnej wargi, prawego kącika ust, dolnej wargi i lewego kącika ust)

i już wszystko do świąt przygotowane. Cieszy się pan Języczek

(uśmiechamy się szeroko nie pokazując zębów), bo może już świętować.

 

Posłuchajcie teraz tekstu piosenki.

Kłótnia w koszyku wielkanocnym.

Folkstar - Kartka świąteczna - Wielkanoc - koszyczek niebieski

folkstar.pl

1. Jakie zwierzątka się pokłóciły?

muzyka i słowa U.Pakuła

Posłuchajcie tylko ile było krzyku,

gdy się pokłóciły, zwierzęta w koszyku.

Malutkie kurczątko, bielutki baranek,

Brązowy zajączek i kilka pisanek.

Ref. Kurczątko piszczy – pi, pi, pi,

Baranek beczy - be, be , be

zajączek skacze - kic, kic, kic.

pisanki wesoło śmieją się.

Wymyślmy teraz jak będzie poruszało się

każde z tych zwierząt . . .

 

Np.

kurczaczek rusza skrzydełkami

baranek podskakuje

zajączek kica

pisanki wesoło śmieją się - ustawiają ręce na boczki.

 

Rodzic włącza piosenkę, dzieci podczas słuchanie rozpoznają zwierzątko

i zaczynają naśladować ustalone ruchy. Kiedy dziecko zapomni - daje fant

np. swoją skarpetkę :)

Jak myślicie. Z czym związane są te zwierzątka ?

Czas teraz na wielkanocne zwyczaje.

Czas na pracę w książce dla dzieci sześcioletnich.

Wykonajcie zadanie: Karta nr 40 a i b

Spróbujmy jeszcze pomalować kilka wydmuszek na wasze ulubione kolory.

Potrzebne będą: wydmuszki (skorupki jajka w całości), farby, pędzelki, troszkę wody,

stara szczoteczka do zębów lub grubszy pędzelek.

Wydmuszki malujemy, czekamy aż wyschną, wybieramy kolor kontrastowy, moczymy

szczoteczkę (pędzelek) w farbie i pryskamy wyschnięte wydmuszki.

źródło - pinterest

Pozdrawiam serdecznie i życzę owocnej pracy.

Ewa K.

Zmieniony: wtorek, 30 marca 2021 08:48
 
Dodatkowe propozycje zabaw PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wiktoria Bilińska   
poniedziałek, 29 marca 2021 06:21

 

Poniżej prezentuje dodatkowe propozycje zabaw dla dzieci

 


1. Przygotowywanie wielkanocnych widokówek.

Dziecko samodzielnie rysuję, maluje, wykleja pocztówkę według własnego pomysłu. Następnie wkłada kartkę w kopertę i w miarę możliwości wysyła np. do babci.


Kilka inspiracji na kartki wielkanocne można znaleźć klikając w grafikę.

 

2. Film z życzeniami
Z pomocą Rodzica, dziecko może nagrać film z życzeniami, wierszykami lub piosenkami, który wyśle za pomocą Internetu do wybranej osoby.

 

3. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość.
Dziecko wśród własnych zabawek oraz przedmiotów znajdujących się w domu wyszukuje rzeczy, które kształtem przypominają jajko. Następnie przelicza ich ilość.

 

4. Dekoracje świąteczne 
Dziecko z pomocą rodzica przygotowuje masę solną. Formuje ozdoby, nabija je na patyczki, a rodzic wkłada je do piekarnika w celu wysuszenia. Suche ozdoby może udekorować. 
Przepis na masę solną: szklanka mąki, szklanka soli, pół szklanki ciepłej wody, łyżka oliwy, masę można zabarwić barwnikiem lub farbą. 

Źródła: https://www.projekt-rodzina.pl/wielkanocne-ozdoby-masy-solnej/
https://www.mamawdomu.pl/2016/03/pomysly-na-kartki-wielkanocne.html

Zmieniony: poniedziałek, 29 marca 2021 07:09
 
ZWIERZĘTA Z PODWÓRKA PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
czwartek, 25 marca 2021 16:21

26.03.2021 (piątek)

1. Proszę przeczytać dziecku zagadki i wspólnie znaleźć na nie odpowiedź.

Chodzi po podwórku,

Woła: „Kukuryku”,

On i jego przyjaciele,

Mieszkają w kurniku.

(kogut)

 

Bawię się w błocie

Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.

Mieszkam w chlewiku ....

(świnia)

 

Często wołam: me, me, me.

Czy ktoś wełnę moją chce?

( owca)

 

Ciężko pracuję na wsi cały dzień.

Odpoczywam w stajni i nie

jestem leń.

(koń)

 

Gdaczę sobie: ko, ko, ko,

Na śniadanie dam ci jajko.

(kura)

 

Zawsze blisko krowy i ogonem

miele, każdy już odgadnie,

bo to przecież...(ciele)

 

Nad rzeczułką wartką,

kto to drepce z dziatwą?

Żółte nóżki ma.

Gę, gę, gę, gę, ga! ... (gęś)

 

Tak cichutko chodzi,

że go nikt nie słyszy, i dlatego bardzo

boją się go myszy. ...(kot)

 

Mieszka w chlewiku

tłuścioszka znana.

Przez ludzi na słoninkę

i mięso chowana. ...(świnia)

 

Chodzi po podwórku

I grzebie łapami.

Jest to ptak domowy,

Nazwijcie go sami. ... (kura)

 

Mucząc woła gospodynię

Bo to zwierze z tego słynie,

Że gdy muczy to oznacza -

Gospodynię czeka praca

.Mleko wnet do wiadra leci,

By je piły wszystkie dzieci,

Żeby każdy z Was był zdrowy

A to mleko dają ...(krowy)

 

Żółciutkie kuleczki

Za kura się toczą,

Kryją się pod skrzydła,

Kiedy wroga zoczą. ... (kurczęta)

 

W każdej wsi jest taki budzik,

który co dzień budzi ludzi.

Budzik chodzi, łapką grzebie.

Choć nie czesze się, ma grzebień. ...(kogut)

 

Szybko biega, rży i parska.

Na śniadanie - owsa garstka.

Potem w stajni grzecznie stoi.

Czeka, aż go ktoś napoi.

Ty odważnie podejdź doń,

bo to jest po prostu ... (koń)

2. "Świnka skarbonka"

Nauczenie dzieci oszczędzania to nie lada sztuka. Już od najmłodszych lat powinniśmy starać się rozwijać w nich tę, tak ważną umiejętność. Dzisiaj chcę zaproponować świetną zabawę z dzieckiem - wspólne przygotowanie świnki skarbonki, która może nie nauczy oszczędzania, ale z pewnością umili ten proces :)

Potrzebujemy:

• puszkę po orzeszkach

• papier kolorowy

• papier ozdobny - u mnie brokatowy

• wstążeczka

• separatorki - jeśli ktoś nie posiada mogą być kawałki grubej tektury

• czarny flamaster

• nożyk do tapet

• nożyczki

• ołówek

• linijka

• klej Magic

Krok 1

Linijką odmierzamy wysokość puszki, odmierzamy na ozdobnym papierze i wycinamy pas, którym okleimy puszkę.

Krok 2

Oklejamy puszkę, najlepiej zrobić to za pomocą kleju Magic - bardzo dobrze trzyma, a jak niechcący ubrudzimy naszą pracę, klej wysychając zrobi się przezroczysty.

Krok 3

Na tekturce rysujemy kształt głowy, ryjka i uszu świnki - wycinamy szablony. Przykładając szablony do ozdobnego papieru odrysowujemy i wycinamy kształty. Aby nasza świnka nie była płaska, a zrobiła się bardziej plastyczna najlepiej brzegi delikatnie przeciągnąć czarnym flamastrem.

Krok 4

Za pomocą nożyka do tapet wycinamy w wieczku puszki otwór na monety.

Krok 5

Za pomocą separatorków przyklejamy ryjek do głowy świnki, doklejamy również uszy.

Krok 6

Z kawałka czarnego papieru wycinamy oczy, nozdrza i brwi świnki - przyklejamy. Pamiętajcie kleju jak wyschnie nie będzie widać :)

Krok 7

Za pomocą separatorków przyklejamy głowę świnki do puszki i doklejamy kokardkę.

Skarbonka jest Kochani gotowa. Teraz dobrze jest wrzucić dziecku coś na dobry początek, a później karmić ją systematycznie.

Źródło: http://na-mojej-wsi.blogspot.com/

3. "Po co hodujemy zwierzęta?" - proszę porozmawiać z dzieckiem na temat hodowli zwierząt w gospodarstwie. Proszę zwróci uwagę na cel hodowli zwierząt.

(chomikuj.pl)

4. Karta pracy – proszę zapisać kartę pracy i wydrukować. Zadaniem dziecka jest wpisanie w puste pola odpowiedniej cyfry.

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL