Home Oddział szósty
Oddział szósty
2020-05-20 Klub zdrowego przedszkolaka - ćwiczenia PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Pisarek   
wtorek, 19 maja 2020 20:26

 

20 MAJA - ŚRODA

 

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA DZIECI

Na prezentację zapraszają STAŚ i OLA

źródło - Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej


Dzieci wiedzą, że aby być zdrowym nie wystarczy tylko dbać o zdrową

dietę. Należy również zadbać o naszą aktywność fizyczną, czyli trzeba

ćwiczyć i korzystać z ruchu jak najwięcej.

Pytania:

1. Do czego potrzebny jest ruch ?

2. Ile czasu dziennie dzieci powinni spędzać na zabawie biegach i skakaniu?

3. Czy lekcje w-f (ćwiczeń) są potrzebne?


Zapraszam na rozgrzewkę !

Znajdzcie trochę miejsca na dywanie :)

SKACZEMY, BIEGNIEMY, ĆWICZYMY, TAŃCZYMY

 

Każdy nawet dorośli powinni ćwiczyć w ciągu dnia, chodzić na spacery,

uprawiać ulubiony sport.

Czy pamiętacie ?

ACH GIMNASTYKA TO DOBRA SPRAWA

DLA NAS WSZYSTKICH TO ZABAWA

RĘCE DO GÓRY W PRZÓD I W BOK

SKŁON DO PRZODU

W GÓRĘ SKOK

0000 - podczas recytacji części żółtej dzieci podskakują na przemian rozłączając

i złączając nogi do rytmu

000 - podczas części niebieskiej dzieci pokazują tak jak jest w tekście

POWTÓRKA ZABAWY

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA DZIECI

ACH GIMNASTYKA TO DOBRA SPRAWA

DLA NAS WSZYSTKICH TO ZABAWA

RĘCE DO GÓRY W PRZÓD I W BOK

SKŁON DO PRZODU

W GÓRĘ SKOK

000 - część różową dzieci pokazują podskakują "nożycami" jedna noga

w przód druga w tył i zmiana

000 - podczas części niebieskiej dzieci pokazują tak jak jest w tekście

 

A oto pomysły na domowe zabawy ruchowe:

1. Taśma malarska - DOMOWE SKOKI

2. Piłki, sznurki i hula hop - HULA HOP LASSO

3. Układanie kształtów na czas

ręcznie lub za pomocą słomki

nakrętki plastikowe, nakrętki od butelek, kreatywne zabawy, kapsle, zakrętki

4. Ćwiczenie sprawności różnych

5. Złap piłeczkę zanim wpadnie - PIŁECZKA DO KUBECZKA

6. Spacer po wodzie - na upalne dni

Tor wodny, zmysł równowagi, integracja sensoryczna, zmysł dotyku, zabawa, gry ruchowe, aktywność, zabawy sensoryczne, wodny tor przeszkód.

źródło - pinterest

Dla dzieci starszych:

TERAPIA RĘKI OD A DO Z. POŁĄCZ PUNKTY Grupa Wydawnicza Harmonia

Kolorowy start z plusem. Karty pracy cz. 4 - Tylko ! Podręczniki ...

źródło - księgarnia edukacyjna


Dla dzieci młodszych:

Narysuj tak samo:

Przedszkole nr 158 w Poznaniu | Świat Krasnali

Zestaw edukacyjny

kodowanie

źródło - szkolne naklejki

Pozdrawiam i zapraszam na jutro :)

Zmieniony: środa, 20 maja 2020 06:59
 
Język angielski- I'm hungry PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 17 maja 2020 20:08

Hello everybody!


Dziękuję za przesłane zadania. Cieszę się, że dzieci ładnie pracują :)

Dla chętnych wysyłam kolejne propozycje ćwiczeń z angielskiego

na ten tydzień oraz odpowiedzi do zadań z poprzedniego tygodnia.


Odpowiedzi:


zad.1

Cheeky monkey [cziki manki]


zad.2

fingers- palce u ręki  nose- nos   tummy- brzuch

toes- palce u stóp     eyes- oczy  ears- uszy


zad.3

1- daddy  2- mammy 3- brother 4- sister

5- grandpa  6- grandma  7- baby


zad.4

1- sun 2- rain 3- rainbow 4- wind 5- storm 6- snow


zad.5

zielony, różowy, fioletowy, czarny

czerwony, żółty, pomarańczowy, niebieski


zad.6

0- biały 1- czarny 2- różowy 3- pomarańczowy 4- czerwony

5- brązowy 6- fioletowy 7- zielony 8- żółty 9- niebieski 10- szary


zad.7

1- jumper 2- hat 3- coat 4- T-shirt 5- scarf 6- shorts


zad.8

1- dog 2- cat 3- rabbit/bunny 4- duck

5- sheep/lamb 6- cow 7- horse


I'M HUNGRY! [ajm hangri]- JESTEM GŁODNA/Y


1. Look and say [luk end sej]- Spójrz i powiedz


Popatrz na obrazki.

Powtarzaj słowa za rodzicem.

2. Yummy! [jami]- pyszne!


Przypomnij sobie słowa:


tummy [tami]- brzuch

big [big]- duży


Jeśli coś nam smakuje, to po polsku mówimy: pycha!,

a po angielsku mówimy: yummy! [jami].


Posłuchaj tekstu czytanego przez rodzica/ opiekuna.

Możesz powtarzać słowa i naśladować czynności,

o których mowa w tekście (pokazywać jak jesz dane rzeczy).


-> wiem, że ciężko jest czytać dziecku tekst po angielsku

i że nie zawsze dziecko chce współpracować,

ale niestety nie mam możliwości przekazać tej treści

w inny sposób, proszę o zrozumienie


My big tummy           [maj big tami]       mój duży brzuch


A sandwich.                  [e sandłicz]               kanapka

Yum, yum, yummy!        [jam, jam, jami!]       mniam, mniam, pycha!

A sandwich.                   [e sandłicz]               kanapka

Look at my big tummy!   [luk et maj big tami!] spójrz na mój duży brzuch!


A sandwich and a cake.  [e sandłicz end e kejk] kanapka i tort

Yum, yum, yummy!        [jam, jam, jami!]         mniam, mniam, pycha!

A sandwich and a cake.  [e sandłicz end e kejk]  kanapka oraz tort

Look at my big tummy!   [luk et maj big tami!]   spójrz na mój duży brzuch


A biscuit.                       [e biskit]                    herbatnik/ciasteczko

Yum, yum, yummy!         [jam, jam, jami!]         mniam, mniam, pycha!

A biscuit.                        [e biskit]                    herbatnik/ciasteczko

Look at my big tummy!    [luk et maj big tami!]   spójrz na mój duży brzuch!


A biscuit and an ice- cream. [e biskit end en ajs krim] herbatnik i lody

Yum, yum, yummy!           [jam, jam, jami!]            mniam, mniam, pycha!

A biscuit and an ice- cream. [e biskit end en ajs krim]  herbatnik i lody

Look at my big tummy!       [luk et maj big tami!]     spójrz na mój duży brzuch!


3. Count the food [kałnt de fud]- Policz jedzenie


Przypomnij sobie liczby 1-10.

Policz po angielsku ile jest poszczególnych rzeczy na obrazku?

 

ice- cream: seven

biscuit: eight

cake: four

sandwich: three

 

4. I love sandwiches! [aj low sandłiczys!]- kocham kanapki!


Popatrz na obrazki przedstawiające kolejne produkty żywnościowe.

Powtarzaj słowa za rodzicem.

5. Help Cheeky make a sandwich [help cziki mejk e sandłicz]-

pomóż Cheeky zrobić kanapkę


Posłuchaj słów małpki (czytanych przez rodzica/opiekuna).

Następnie pomóż małpce zrobić kanapkę rysując linię wzdłuż ścieżki.

Zbliżając się kredką do talerza powiedz po angielsku co się na nim znajduje.

Jeśli nie masz możliwości wydrukowania, to pokazuj na ekranie.

 

https://ibb.co/1bDhfPq


I love sandwiches! [aj low sandłiczys]- uwielbiam kanapki!


I love sandwiches! One, two, three. I love sandwiches for my tea!

[aj low sandłiczys! łan, tu, fri. aj low sandłiczys for maj ti!]

Kocham kanapki! Raz, dwa, trzy. Uwielbiam kanapki do herbaty!


I put ham, I put egg, I put ham and egg on my sandwich.

[aj put ham, aj put eg, aj put ham end eg on maj sandłicz.]

Kładę szynkę, kładę jajko, kładę szynkę i jajko na moją kanapkę.


I put cheese, I put tomato, I put cheese and tomato on my sandwich.

[aj put czis, aj put tomejtoł, aj put czis end tomejtoł on maj sandłicz]

Kładę ser, kładę pomidora, kładę ser i pomidor na moją kanapkę.


I love sandwiches! One, two, three. I love sandwiches for my tea!

[aj low sandłiczys! łan, tu, fri. aj low sandłiczys for maj ti!]

Uwielbiam kanapki! Raz, dwa, trzy. Kocham kanapki do herbaty!


6. What's your favourite food? [łots jor fejwrit fud?]-

Jakie jest twoje ulubione jedzenie?


Nasza małpka, jak na prawdziwą małpkę przystało, uwielbia banany!

Banan to po angielsku: banana [benana].

A Ty co najbardziej lubisz jeść? Narysuj!

Następnie możesz spróbować dowiedzieć się jak Twoje ulubione danie

brzmi po angielsku.

Powiedz np.: I like bananas! [aj lajk benanas]- lubię banany!

Good luck!


Laughing

Zmieniony: poniedziałek, 18 maja 2020 09:47
 
2020-05-19 Klub Zdrowego przedszkolaka c. d. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
sobota, 16 maja 2020 11:56

19 maja - wtorek

 

ZDROWA DIETA

NOWA Piramida żywieniowa:

Czyli czego powinno być najwięcej , a

czego najmniej. . .

po kliknięciu w obrazek - otworzy się DUŻY

Piramida Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży ...

Zwróćcie uwagę na to co znajduje się na samym DOLE...

TO RUCH - sport, rower, pływanie, spacery z psem, bieganie, deskorolka,

schody zamiast windy, rolki, hulajnoga, bieganie i wiele innych. . .

TO także odpowiednia ILOŚĆ SNU i ODPOCZYNKU, jednak odpoczynku

bez urządzenia elektronicznego.

TEGO co NAJWIĘCEJ - znajduje się na samym dole, korzystajmy z

pogody maksymalnie. Poproście rodziców o sprawdzenie stanu

rowerów, nasmarowanie łańcucha, napompowanie opon i W DROGĘ !

W dalszej kolejności znajduje się żywienie:

to SŁOWA W AKCJI! – Warzywa, owoce i inne smakołyki Grupa Wydawnicza ...ZDROWE ŻYWIENIE OWOCE I WARZYWA KARTY PRACY 7625994811 - Allegro.pl

później niewielkie ilości

Produkty mączne przy Hashimoto - czy możesz je jeść? - Prekoncepcja.pl

źródło - prakoncepcja.pl

później mniej nabiałuKatsuumi: CZY NABIAŁ SZKODZI?

źródło - kaatsumi.pl

jeszcze mniej ryb Zdjęcia: Wędzona ryba na zdrowie? - Strona 1 - Diety - Zdrowie ...

A na samej górze piramidy żywienia mamy:

Słodycze - to znaczy, że potrzeba spożywać ich najmniej w całym TYGODNIU

modelowy-talerz-żywieniowy-dziecka | | Kreator Zdrowia - Kreator ...

Pamiętać należy także o piciu - WODY

 

ZADANIE DLA DZIECI - Proszę o wydruk i analizę obrazka

wraz z rodzicem:

praca zdalna 1.04.2020 grupa IV

ZBILANSOWANA DIETA DLA DZIECKA

przygody Oli i Stasia

źródło - Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej

SAŁATKA OWOCOWA

POTRZEBNE BĘDĄ

plastikowy nożyk i plastikowy talerzyk, a także:

- 1 banan

- 2 kiwi,

- pomarańcza,

- 2 brzoskwinie,

- 1 duże jabłko,

- sok z połówki cytryny

Zobaczcie jak sałatkę kroją maluszki.

Zmieniony: sobota, 16 maja 2020 13:00
 
2020-05-18 Klub Zdrowego Przedszkolaka PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa K   
sobota, 16 maja 2020 09:34

Rozpoczynamy projekt edukacyjny

KLUB ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA

Państwowa Inspekcja Sanitarna – Wikipedia, wolna encyklopedia

Wojewódzki projekt Państwowej Inspekcji Sanitarnej

Mający na celu:

Promowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci przedszkolnych

i ich rodziców.

Projekt realizowany jest w placówkach przedszkolnych

województwa śląskiego od roku szkolnego 2017/2018.

Cel:

- wzbogacenie wiedzy dzieci z dziedziny zdrowia,

- wykształcenie u nich postawy prozdrowotnej,

- nabycie określonych umiejętności, prawidłowych przyzwyczajeń

i nawyków chigieniczno-zdrowotnych.

Zajęcia poruszają następujące zagadnienia:

  • prawidłowe odżywianie – „ Żywienie na wagę zdrowia"
  • aktywność fizyczna – „ Żywienie na wagę zdrowia"
  • higiena rąk/profilaktyka chorób zakaźnych – „ Szkoła czystych rąk”
  • promieniowanie słoneczne – „ Brązowo, ale czy zdrowo?”
  • rodzaje dymów oraz ich unikanie (szczególnie papierosowego)
  • „ Czyste powietrze wokół nas

 

18 maja poniedziałek

"Chrońmy powietrze"

 

Poprzez:

Odpowiedni sposób palenia w piecach domowych.

Jeżeli chodzi o powietrze, każdy może ograniczać emisję

zanieczyszczeń w swoim domu, a przez to - chronić powietrze.

Unikanie dymu tytoniowego:

Zapobieganie biernego palenia wśród dzieci.

Bierne palenie oznacza:

- zwiększoną częstotliwość występowania przewlekłego występowania

zapalenia ucha środkowego,

- zaburzenia rozwoju psychoruchowego,

- zaburzenia zachowania dziecka,

- zmniejszona odporność na infekcje.


Zapraszam do obejrzenia przygód Wiktora, który lubi jeść słodycze

i wyrzuca opakowania gdzie popadnie, a jego rodzina nie za bardzo

zdaje sobie sprawę z tego, że energię elektryczną także trzeba oszczędzać.

Zapraszam na obejrzenie animacji

Zanieczyszczenie powietrza w gospodarstwie domowym.

www.chronmypowietrze.edu.pl

Pytania na temat bajeczki:

- Co należy robić ze śmieciami różnego rodzaju ?

- Co to znaczy oszczędzać energię?

- Jak zanieczyszcza powietrze tata Wiktora?

- Przez co zanieczyszcza powietrze kominek?

- W jaki sposób mama Wiktora zanieczyszcza roślinność i siedliska

zwierząt?

- Co trzeba zrobić aby odpady nadały się do kolejnego przetworzenia?

- w jaki sposób rodzina zaczęła oszczędzać energię?

 

Zapraszam teraz do określenia - CO DYMI ?

Znalezione obrazy dla zapytania dym z komina Facet dymi papieros zdjęcie stock. Obraz złożonej z koszula ...

Co oznacza dym z rury wydechowej? - Rady Spod Lady Czarny dym z rury wydechowej. Czytelnik: Jak to możliwe, że taki ...

Dymiący tir na drodze (wideo) - Moja Ostrołęka

Jak myślicie co to za zapachy?

Las Widok w Raciborzu – Wikipedia, wolna encyklopedia

Jak myślicie, jaka jest różnica pomiędzy zapachem lasu a tymi powyżej?

 

Zadanie dla dzieci i rodziców:

Wyszukanie tego co pachnie lub nie pachnie.

Proszę wszystkich o obserwację swojego otoczenia i zwrócenie

uwagi na to jakie źródła zapachów znajdują się w waszej najbliższej okolicy?

Czekam na zdjęcia i relacje z wypraw :)

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Karty pracy

Dla dzieci starszych:

ZMYSŁY

ROZSZYFRUJ WYRAZY

DOPASUJ SYLABY

Dla dzieci młodszych:

Karty pracy - litery do pobrania i drukowania dla dzieci, za darmo ...

GRAFOMOTORYKA DOMEK I DRZEWO

NA zakończenie - bajeczka

Jakie przygody mieli sąsiedzi ?

Zmieniony: sobota, 16 maja 2020 12:12
 
2020-05-14 - 15 Łąka w maju c.d. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa K   
wtorek, 12 maja 2020 14:02

14 maja czwartek

"Wycieczka na wiosenną łąkę"

M.Szczepaniak `Wiosenna łąka` 60x40 - 7423391408 - oficjalne ...

Za oknem chwilowo popsuła się pogoda.

Mimo, że nawet teraz w czasie deszczu, można tam

spotkać coś ciekawego, to zapraszam na łąkę na

monitorku komputera, a kiedy pogoda się poprawi,

na pewno wszyscy chętnie wyjdą na spacer. . .

Zastanówmy się:

- Co można obejrzeć na łące?

- W jaki sposób można spędzić czas na łące ?

Proszę o obejrzenie:

1. OPOWIEŚCI Z ŁĄKI

2. ODGŁOSY Z ŁĄKI

Rozmowa na temat filmików:

- Jakie owady można spotkać na łące?

- Czy znacie nazwy roślin, które można spotkać na łące?

- Co można zrobić z bukietu łąkowych kwiatów?

 

Przypomnienie piosenki - "WIOSNA NA ŁĄCE"

1. Dziś na łące przyszła Wiosna
w kwiecistej sukience,
budzi maki i stokrotki,
jaskry i kaczeńce.

Ref. Ptaki trele wyśpiewują,
świeci ciepłe słońce,
w rosie kąpią się biedronki.
Wiosna już na łące!

- TUTAJ

Proszę rodzica o przeczytanie tekstu drugiej zwrotki:

2. Świerszczyk zielone stroi skrzypce
da dziś pierwszy koncert.
Tańczą pszczoły i motyle,
żabki i chrabąszcze.

Ref. Ptaki trele wyśpiewują,
świeci ciepłe słońce,
w rosie kąpią się biedronki.
Wiosna już na łące!

Rozmowa na temat zwrotki drugiej:

- Kto stroi zielone skrzypce?

- Kto tańczy?

- Co robią ptaki?

- Po czym poznać, że już wiosna ?

Nauka zwrotki drugiej piosenki:

1. Proszę o recytowanie po jednej linijce tekstu w tempie

- dziecko powtarza po jednej do końca zwrotkę drugą.

2. Powtórzenie zwrotki drugiej - recytowanie i powtarzanie

wersów po dwa.

3. Powtarzanie refrenu po jednej linijce.

4. Powtarzanie refrenu po dwie linijki.

5. Powtórzenie całości - zwrotki drugiej i refrenu po

jednej linijce.

6. Próba wspólnego śpiewania wraz z podkładem muzycznym

- TUTAJ od początku.

ĆWICZENIA W LICZENIU - GRA - TUTAJ

LICZ MUCHY Z KROWĄ Łaciatą -

poproszę o pomoc rodziców

źródło - lulek.tv

Zapraszam teraz na "Pozytywny poranek" -

GIMNASTYKA DLA DZIECI

Proszę o przygotowanie: mata, luźne ubranie, brak skarpetek.

Dzisiaj ćwiczymy mięśnie brzucha :)

 

Na zakończenie

do wykonania przy stole:

Dla dzieci starszych:

Karta pracy fioletowa: str. 42 - 43

figury geometryczne - policz i zapisz - ztorbynauczycielki

źródło - ztorbynauczycielki.pl

Dla dzieci młodszych:

ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE Cz.2 Grupa Wydawnicza Harmonia

źródło - dobrzesiebaw.pl

Wiosenne karty pracy do pobrania + 30 pomysłów na prace plastyczne

źródło - dobrzesiebaw.pl

 

15 maja - piątek

 

Przypominamy sobie dzisiaj figury geometryczne,

które znają dzieci :

Nauka kształtów - bajka dydaktyczna

źródło - kidsolandia.pl

Wyszukiwanie przedmiotów w sklepie wybranego

kształtu.

koło – Wikisłownik, wolny słownik wielojęzyczny Kwadrat

SVG - koło, elipsa, prostokąt | REYCO strony www i e-learning

źródło - rejkowicz.pl

Trójkąty kilometrażowe w kolorze żółtym 200x200x200 termoznak ...

źródło - sklepogrodowy

Zapraszam do o

bejrzenia piosenki

PIOSENKA O  FIGURACH - nutkosfera.pl

Rozmowa na temat tekstu piosenki:

- Jakie figury występują w piosence?

- Co jest trójkątne?

- Co jest prostokątne?

- Co jest kwadratowe?

- Jaki to kształt - obręcz?

- Co jest okrągłe?

zapraszam na zabawy z Wikijunior:Matematyka/Koło i okrąg - Wikibooks, biblioteka wolnych ...

Przygotuj mazak czarny i czerwony, kartkę . . .

RYSOWANE WIERSZYKI - na kanale: KUKURYKU

Po każdorazowym rysowaniu kreski na filmiku, rodzic zatrzymuje

by dziecko mogło samodzielnie narysować kształt lub kreskę i

oglądamy dalej, a potem znowu zatrzymujemy.

Co powstało z koła ?

-  . . . . .

 

Dla dzieci starszych"

Page 66 - Kolekcja sześciolatka. Karty pracy 1. Egzemplarz promocyjny

Page 39 - Dzieciaki w akcji, sześciolatek, Karty pracy cz.2

Aktualności – Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Bochni

Dla dzieci młodszych:

sekwencje - ztorbynauczycielki


Sekwencja | Edukacja Domowa w Praktyce

źródło - edukacjadomowa

Zmieniony: piątek, 15 maja 2020 13:36
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL