Home Oddział szósty
Oddział szósty
2020-05-08 Moja ojczyzna c.d PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 07 maja 2020 10:06

8 maja 2020 - piątek

 

Nasi sąsiedzi

Zapraszam ponownie do obejrzenia i powiększenia

mapy europy:

I.cz

To mapa europy:

W samym środku jest nasz kraj Polska,

kraje wokół naszego państwa, to nasi sąsiedzi.

Czy wy też macie swoich sąsiadów? Jeżeli mieszkacie w

domu jednorodzinnym być może mieszkają za płotem,  a

jeżeli mieszkacie w bloku, być może mieszkają za ścianą.

Tak Polska - nasz kraj ma sąsiadów.

Każdy człowiek z sąsiedniego kraju ma swój język,

swoją kulturę, która w pewnych aspektach jest inna

od naszej np.:

My na powitanie  mówimy

DZIEŃ DOBRY

NIEMCY Znalezione obrazy dla zapytania niemcy flaga

witają się: Guten Morgen

 

CZECHY  Znalezione obrazy dla zapytania czechy flaga

Czesi mówią: Dobre rano

SŁOWACJA  Znalezione obrazy dla zapytania słowacja flaga

Słowacy mówią : Dobre rano

UKRAINA  Znalezione obrazy dla zapytania ukraina flaga

Mieszkańcy Ukrainy mówią: Dobroho ranku

BIAŁORUŚ  Znalezione obrazy dla zapytania białoruś flaga

Białorusini mówią: Dobraj ranicy

LITWA  Znalezione obrazy dla zapytania LITWA flaga

Litwini mówią : LABAS RYTAS

ROSJAZnalezione obrazy dla zapytania rosja flaga

Rosjanie mówią : DOBROJE UTRO


Jak widać mamy wielu sąsiadów. Policzcie ilu . . .

Jak myślicie z kim najłatwiej byłoby się nam porozumieć ?

Teraz zapraszam na chwilę przerwy:

proszę o otworzenie: Zabawy ruchowe dla dzieci odcinek 1

II.cz

Uwaga, kto poszuka:

1. We fladze jakiego kraju jest kolor czerwony?

2. We fladze jakiego kraju jest kolor niebieski?

3. We fladze jakiego kraju jest kolor zielony?


Reksio w skansenie - zapraszam dzieci na bajeczkę w której

piesek pokazuje swojemu towarzyszowi różne sprzęty dla psów

wymyślone w czasie różnych epok: budę dla małego pieska -

do bujanie, budę do przewożenia, budę dla jamnika i inne.

Jaki zawód wykonuje Reksio?

III.cz.

Dla Dzieci starszych:

Karta pracy fioletowa: str. 34-35

ikona - karta pracy

ikona - karta pracy

źródło - media nauka

Dla dzieci młodszych:

ikona - karta pracy

źródło - media nauka

Szlaczki do druku - ćwiczenia rączki dziecka | Mamotoja.pl

TULIPAN - tutaj


Zmieniony: czwartek, 07 maja 2020 11:27
 
2020-05-07 Moja ojczyzna c.d PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
środa, 06 maja 2020 09:37

7 maja 2020 - czwartek

Dzisiaj zapraszam wszystkie dzieci do świetnej zabawy!

Zajmiemy się mierzeniem pojemności płynów.

Co to pojemność? Tyle ile może się zmieścić w dowolnym

pojemniku np.: szklance, butelce,  słoiczku.

Płyn ? - to wszystko co możemy przelać, to wszystko co jest

ciekłe.

Litr - to miara pojemności - ile się mieści w środku.

Dla wszystkich dzieci:

Zapraszam do obejrzenia filmiku

ZDALNE NAUCZANIE - MIERZENIE POJEMNOŚCI PŁYNÓW

Zapraszam teraz do eksperymentowania w swoim domu:

Przeczytaj, a już więcej nie wypijesz takiej wody! Co w takim ...

potrzebne będą:

2 dowolne słoiki lub pojemniki mieszczące 0,5 l wody zabarwionej sokiem,

lub inne pojemniki przeżroczyste;

butelki lub słoiczki w różnych pojemnościach, 0,5l x 2szt.; 1l x2szt lub

1l buteleczki x2szt i 1,5l x 2 szt, dowolny sok do zabarwienia wody.


1)Start: 2 pojemniki z wodą i sokiem różnych kształtów.

pytanie: gdzie jest więcej?

2)nalewamy wodę z sokiem do: 1 butelki 0,5 i 1 butelki 1l - wszędzie

po tyle samo po 0,5 l - starsze dziecko może próbować nalewać samo

z pomocą lejka. Rodzic pyta - gdzie jest więcej? - odpowiedź powinna się

pojawić - wszędzie jest tyle samo

3) zakręcamy buteleczki, przewracamy na leżąco - gdzie teraz jest więcej?

4)przelewamy do dwóch mniejszych butelek 0,5 i 0,5 ten sam sok,

gdzie jest więcej?

Wyjaśnienie: za każdym razem soku jest tyle samo, zmienia się tylko rodzaj

naczynia, zmienia się tylko poziom soku (cieczy)

5) przelanie soku z 2 butelek do jednej litrowej - prezentacja

Tu mieści się 1 litr. LITR - jednostka pojemności - tego ile się zmieści

ale cieczy, płynu - wody, soku.

Zapisuje się 1LITR = 1 L

Zadanie:

Otwórz lodówkę i poszukaj płynów:

zapisz pojemności

np.: sok - 1,5l  / woda - .... /  mleko - .....

lub inne, które znajdziecie w domu.

Podróżujemy po Europie:

Zapraszam na wycieczkę z Dumorysiem

EUROPA Z DUMORYSIEM - YouTube

źródło - Księgarnia Edukacyjna

Wszystkie kraje oznaczone na czerwono należą do wspólnoty

Unii Europejskiej, każde z tych państw ma u siebie budowlę

charakterystyczną:

FRANCJA

Szkoły Języka Francuskiego we Francji. Szkoły języka francuskiego ... Wieża Eiffla | Budowle i wieżowce | Fandom

Wieża - Eiffla

To francuska "Żelazna dama" - zbudowana pod koniec XIX w (1889) na paryską

wystawę światową. Jej konstrukcja stalowa miała być rozebrana po 20 latach,

jednak można ją oglądać do dzisiaj. W tamtym czasie najwyższa budowla na świecie.

Prezentacja budowy - TUTAJ

CZECHY


Jak załatwić přechodný pobyt w Czechach - Ewelina Knotek - blog o ...

Most Karola - Praga


Krzywa wieża w Pizie, południowym rejonie Włoch. Wieża to dzwonnica,

wybudowana około roku 1200 i zaraz po wybudowaniu zaczęła się przechylać.

Zbudowana jest z marmuru i liczy 8 kondygnacji, na samej górze znajdują

się dzwony.

Dla dzieci starszych:

Karta pracy fioletowa: str. 30-33

Dla dzieci młodszych:

karty znajdują się w dniu jutrzejszym.

Dziękuję i pozdrawiam

Zmieniony: czwartek, 07 maja 2020 11:29
 
2020-05-06 Moja ojczyzna PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
środa, 06 maja 2020 06:44

6 maja - środa

Witam ponownie po dłuższej przerwie.

Zapraszam do kontynuowania naszych zajęć drogą internetową.

 

To Polska

Mapa Polski

Społeczność - BLIŻEJ PRZEDSZKOLA

Przypomnijmy sobie:

- Gdzie znajdują się góry Tatry?

- Gdzie znajduje się morze Bałtyckie?

- Gdzie znajduje się rzeka Wisła?

- Gdzie znajduje się stolica Warszawa?

Plik:Herb gmina Chybie.gif – Wikipedia, wolna encyklopedia

Plik:POL Ochaby COA.png – Wikipedia, wolna encyklopedia

Jak myślicie, który z herbów to herb Chybia ?


Zapraszam teraz do wysłuchania opowiadania A. Widzawskiej

"Zakochany w syrenie"

Ada wróciła z tatą z przedszkola i od razu zaczęła opowiadać o

wydarzeniach dnia.

− Dzisiaj rysowaliśmy Syrenkę – powiedziała. − Taki stary samochód?

– zdziwił się Olek, który wiedział wszystko o dawnych modelach

samochodów takich jak trabant, syrenka i warszawa.

− Sarenkę? – zapytała mama, która w tym czasie miksowała

truskawki i nie dosłyszała głosu córeczki.

− Ojejku, nikt mnie nie rozumie – westchnęła Ada i rozwinęła swój rysunek.

− Syrenka warszawska! Kobieta z ogonem ryby i z tarczą − zawołał Olek.

− Znam ten pomnik, bo byliśmy tam z klasą. − Jeśli chcesz, to

opowiem ci legendę o tym pomniku i o powstaniu Warszawy

− zaproponowała Ada.

− Chcę. Ada wyjęła jedną ze swoich małych lalek i owinęła jej nogi wstążką,

tak, żeby przypominała ogon ryby. Zaczęła opowiadać:

− W pewnej wiosce żyła sobie piękna syrena, która nie była zwykłą

dziewczyną, bo zamiast nóg miała płetwę. Mieszkała w rzece Wiśle.

Czasami wychodziła na brzeg, żeby rozczesać włosy…

− Ada udawała, że rozczesuje lalce blond czuprynę.

– Syrenka pięknie śpiewała i czarowała swoim głosem

rybaków. Ada odszukała drugą lalkę, której kiedyś obcięła włosy,

podała ją Olkowi i powiedziała:

− To będzie rybak. Ma na imię Wars.

− Ja mam go udawać? − Tak. − I co mam robić? – zapytał Olek.

− Masz być zakochany – wyjaśniła Ada. − Ja?

– Tak! Wars zakochał się w syrenie i uratował ją przed innymi rybakami.

Oni zarzucili na nią sieci, bo chcieli ją zanieść królowi, żeby dostać dużo

pieniędzy. Zatkali sobie uszy, żeby nie słyszeć jej śpiewu.

− A co by się stało, gdyby usłyszeli? − Ten, kto ją usłyszał,

wchodził do rzeki i już nigdy nie wracał. Zwykli ludzie nie mogą żyć

pod wodą. − Wiem. Ludzie mają płuca, a ryby skrzela.

Dzięki temu ryby mieszkają pod wodą. I ta twoja syrena też.

Ada przyniosła z kuchni pustą siatkę po cebuli, która przypominała sieć

i wrzuciła do niej swoją lalkę. − Uratuj mnie, piękny rybaku, a zaśpiewam

ci najpiękniejszą pieśń na świecie! – powiedziała.

− Nie śpiewaj mi, bo wpadnę do Wisły i nie wrócę! Zatkałem sobie uszy

– powiedział Olek. − Ojej! Już dawno wyjąłeś sobie zatyczki z uszu i

dlatego jesteś zakochany. Taka jest legenda, a my się tylko bawimy.

Ratuj syrenę! − Zakradnę się nocą, kiedy inni rybacy będą spali i rozetnę

sieci. Będziesz mogła wrócić do Wisły. − Pospiesz się, bo nie mogę żyć długo

bez wody! – pisnęła Ada. Olek wyplątał syrenę z cebulowej sieci i powiedział:

− Jesteś wolna. Możesz wracać do domu. − Dziękuję ci, dzielny rybaku?

Jak masz na imię? − Olek. − Przecież się bawimy! – przypomniała Ada.

− No dobrze… mam na imię Wars. A ty, jak masz na imię, piękna panno?

− Jestem Sawa. Widziałam cię wiele razy na brzegu rzeki.

− Przychodziłem tu łowić ryby, ale zawsze czekałem na ciebie.

Jesteś taka piękna. − Och! Rybacy tu biegną! Zobaczyli, że mnie uwolniłeś!

Nie wyjdę już na brzeg Wisły, chyba, że waszej wiosce będzie groziło

wielkie niebezpieczeństwo. Wtedy was obronię! Żegnajcie!

− Żegnaj! – powiedział Olek. − Przecież ty masz iść ze mną, bo mnie

kochasz – przypomniała Ada. − Idę z tobą, Sawo! – zawołał Olek.

Po chwili obie lalki wylądowały pod tapczanem, który udawał rzekę Wisłę.

Ada opowiadała dalej: − Wars i Sawa zniknęli pod wodą, i nikt ich

już nie widział. Na miejscu wioski powstało miasto Warszawa,

w którym mieszkamy – zakończyła. − Wiesz co, może pójdziemy

w sobotę z mamą i tatą obejrzeć pomnik Syrenki nad Wisłą?

Sprawdzimy, czy ma skrzela. − Mówiłeś, że byłeś tam z klasą.

− Ale chcę iść jeszcze raz.

− Hm… ty chyba naprawdę zakochałeś się w tej Sawie – zachichotała Ada.

 

Rozmowa na temat opowiadania.

pytania:

− O czym dowiedziała się Ada w przedszkolu?

- Co zrobiła Ada, żeby pokazać jak wyglądała Syrenka?

− Kto pomógł jej przedstawić legendę?

- Co postanowili, gdy nadejdzie sobota?

Zabawa dydaktyczna:

Sztafeta w opowiadaniu - rodzic i dziecko na przemian opowiadają

legendę, kiedy rodzic klaśnie zaczyna opowiadać dalszy ciąg

dziecko, na sygnał zamiana, aż do końca opowiadania.

Ćwiczenia:

Wyprostuj się! - profilaktyka wad postawy u dzieci.

Proste plecy, rozwijanie mięśni brzucha, rozwijanie mięśni

przykręgosłupowych.

 

Dla dzieci starszych

Karta pracy fioletowa: 26-29

Litery i liczby: 78-79

Nauczycielskie zacisze: Karty pracy - ś jak ślimak, si jak siedem

 

DNI TYGODNIA - karta pracy - tutaj

Cyfry - kreślenie 1-10 - tutaj

 

Dla dzieci młodszych:

Karty pracy - litery do pobrania i drukowania dla dzieci, za darmo

źródło - eduzabawy

cyfry 0-9 kreślenie dla dzieci młodszych: tutaj

 

PRACA PLASTYCZNA

Syrenka - - - -

proszę o wydruk lub ewentualne odrysowanie kształtu:

Proszę o przygotowanie:

Rysunek Syrenki, kredki, papier kolorowy, bibuła - na włosy.

Proszę o pokolorowanie kształtu syrenki, ułożenie włosów, jak

na obrazku.

Wycięcie małych kształtów kółeczek (można odrysować kształt

zakrętki od butelki lub inny większy), przyklejenie kółeczek

zgodnie z kierunkiem (od dołu lub od góry).

Syrenka - obrazek gotowy

Dziękuję za dzisiaj i zapraszam jutro :)


Zmieniony: czwartek, 07 maja 2020 09:05
 
Język angielski- Clean/Dirty/Traffic lights PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 03 maja 2020 19:36

Hello!

Witam wszystkich po majowej przerwie. Przesyłam propozycje ćwiczeń

z języka angielskiego na ten tydzień.

Mam nadzieję, że wszystkie zadania dotychczas przeze mnie wysłane są

zrozumiałe i dzieci chętnie je wykonują.

W razie jakichkolwiek problemów/ pytań proszę się ze mną kontaktować

drogą mailową ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ).



1. What animal is it? [łot enimal is yt?]- Co to za zwierzę?


Przypomnij sobie nazwy zwierząt z poprzedniej lekcji.

Popatrz na obrazki i spróbuj nazwać po angielsku poszczególne zwierzęta.

 

 

1- horse [hors]

2- sheep [szip]

3- cow [kał]

4- dog [dog]

5- cat [ket]

6- duck [dak]

7- bird [berd]

8- rabbit/ bunny [rabit/ bani]

9- butterfly [baterflaj]

10- frog [frog]


2. Clean and dirty [klin end derti]- Czyste i brudne


Dzisiaj poznasz kolejne słowa:


clean [klin]- czysty

dirty [derti]- brudny

hands [hends]- dłonie


Spójrz na obrazki i powtarzaj słowa za rodzicem.

 



Posłuchaj tekstu piosenki (czytanego przez rodzica/opiekuna).

W trakcie czytania pokazuj czynności, o których mowa w tekście.



Dirty hands [derti hends]- brudne ręce


Look at my dirty hands,                     [luk et maj derti hends]

spójrz na moje brudne ręce

Dirty hands,                                     [derti hends]

brudne ręce

Dirty hands.                                     [derti hends]

brudne ręce

Look at my dirty hands.                     [luk et maj derti hends]                 \

spójrz na moje brudne ręce

Yuk, yuk, yuk!                                  [jak jak jak]

fuj fuj fuj

 

This is the way I wash my hands,       [dys ys de łej aj łosz maj hends]

a oto sposób w który myję ręce

Wash my hands,                               [łosz maj hends]

myję ręce

Wash my hands.                               [łosz maj hends]

myję ręce

This is the way I wash my hands.       [dys ys de łej aj łosz maj hends]

w ten właśnie sposób myję ręce

Wash, wash, wash!                           [łosz łosz łosz]

myję myję myję

 

Look at my clean hands,                    [luk et maj klin hends]

spójrz na moje czyste ręce

Clean hands,                                    [klin hends]

czyste ręce

Clean hands.                                    [klin hends]

czyste ręce

Look at my clean hands.                    [luk et maj klin hends]

spójrz na moje czyste ręce

Clean, clean, clean!                           [klin klin klin]

czyste czyste czyste

 

Możesz też poprosić rodzica o przeczytanie tego tekstu w łazience,

w czasie, gdy Ty będziesz myć ręce :)


 

3. Help Elly [help eli]- pomóż Elly


Pomórz dziewczynce umyć ręce, rysując linię wzdłuż ścieżki.

 

https://ibb.co/FYVhYZG


 

4. Colour the animal [kalor de enimal]- pokoloruj zwierzę


Wybierz zwierzę z obrazka i pokoloruj je tak, żeby wyglądało na brudne.

Następnie powiedz np. the dog is dirty [de dog is derti]- pies jest brudny.

 

https://ibb.co/ZhYsxB7

 

5. The tractor song [de traktor song]- piosenka o traktorze


Przypomnij sobie 3 kolory:


red [red]- czerwony

yellow [jeloł]- żółty

green [grin]- zielony


To kolory, które znajdują się na sygnalizatorze świetlnym.


Poznaj nowe słowa:


stop [stap]- zatrzymać się, stać, stop

wait [łejt]- czekać

go [goł]- jechać, iść

 

Wyobraź sobie, że jedziesz traktorem i zbliżasz się do sygnalizacji świetlnej.

Posłuchaj tekstu piosenki (czytanego przez rodzica/opiekuna).

Naśladuj czynności, o których mowa w tekście.

 

The tractor song            [de traktor song]           piosenka o traktorze


I'm driving the tractor.      [ajm drajwin de traktor]    jadę traktorem

Brumm, brumm, brumm!   [brum brum brum]            brum brum brum

I'm driving the tractor.      [ajm drajwin de traktor]    jadę traktorem

Brumm, brumm, brumm!   [brum brum brum]           brum brum brum

 

Red, red, red.                  [red red red]                    czerwone czerwone czerwone

Time to stop!                   [tajm tu stap]                  pora się zatrzymać

Red, red, red.                  [red red red]                    czerwone czerwone czerwone

Stop, stop, stop!              [stap stap stap]                stój stój stój

 

Yellow, yellow, yellow.      [jeloł jeloł jeloł]                żółte żółte żółte

Time to wait!                   [tajm tu łejt]                    trzeba czekać

Yellow, yellow, yellow.      [jeloł jeloł jeloł]                żółte żółte żółte

Wait, wait, wait!               [łejt łejt łejt]                    czekaj czekaj czekaj

 

Green, green, green.        [grin grin grin]                  zielone zielone zielone

Off we go!                       [of łi goł]                         ruszamy

Green, green, green.        [grin grin grin]                  zielone zielone zielone

Go, go ,go !                     [goł goł goł]                     jedź jedź jedź


 

6. Traffic lights [trafik lajts]- sygnalizacja świetlna


Patrząc na zadanie 5, pokoloruj światła.

Następnie połącz strzałką angielskie słowa z odpowiednim światłem.

 

https://ibb.co/KwBy8jR


Jeśli nie masz drukarki to sam narysuj światła na kartce i spróbuj napisać

w odpowiednim miejscu trzy angielskie słowa:


stop [stap]- stać

wait [łejt]- czekać

go [goł]- jechać

 

 

7. Traffic fun


* Jedna osoba wypowiada kolor po angielsku (red, yellow, green),

a druga osoba pokazuje jak trzeba się zachować na danym świetle.

* Jedna osoba wypowiada słowo (stop, wait, go), a druga osoba

naśladuje czynność, którą opisuje dane słowo.

 

Have fun! [hew fan]- Miłej zabawy


 


 

 

Zmieniony: poniedziałek, 04 maja 2020 11:41
 
2020-04-30 Moja miejscowość - mój region PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa K   
czwartek, 30 kwietnia 2020 07:32

30 kwietniaczwartek

I.cz.

Kim jesteś?

Nauka wiersza E. Stadmuller na pamięć

Czy wiesz kim jesteś? - To oczywiste!

Co ci jest bliskie? - Znaki ojczyste.

Ojczyste barwy - biało - czerwone.

Ojczyste godło - orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie - mazurka dźwięki,

no i stolica - miasto syrenki.

I jeszcze Wisła co sobie płynie:

raz na wyżynie, raz na równinie,

i mija miasta prześliczne takie . . .

- Już wiesz kim jesteś?

- Jestem Polakiem.

Rozmowa na temat wiersza:

- Co jest bliskie dzieciom w wierszu?

- Jakie to znaki ojczyste?

- Co jeszcze jest bliskie?

- Kim jest dziecko z wiersza?

- A kim Ty jesteś?

 

Która z tych flag to flaga Polski? Czy znacie niektóre z nich?

english plus

Zestaw Flagi Państw Europy Stock Vector - FreeImages.com

źródło - freeimages.com

Ćwiczenia w nauce wiersza na pamieć:

Rodzic recytuje, dziecko dopowiada (tekst czerwony)

Czy wiesz kim jesteś? - To oczywiste!

Co ci jest bliskie? - Znaki ojczyste.

Ojczyste barwy - biało - czerwone.

Ojczyste godło - orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie - mazurka dźwięki,

no i stolica - miasto syrenki.

I jeszcze Wisła co sobie płynie:

raz na wyżynie, raz na równinie,

i mija miasta prześliczne takie. . .

- Już wiesz, kim jesteś ?

- Jestem Polakiem.

Czytanie tekstu przez dzieci najstarsze:

TO MAPA POLSKI

ODSZUKAJ:  WISŁA,   STOLICA,    BAŁTYK,    TATRY

Społeczność - BLIŻEJ PRZEDSZKOLA

Pytania:

1. Co to jest Bałtyk?

2. Gdzie się znajduje?

3. Jak nazywa się stolica Polski ?

Co to jest ?

GODŁO POLSKI ORZEŁ HERB W BRĄZOWEJ RAMIE 30x40 cm 7793137586 ...

Zapraszam na krótką bajeczkę - POLSKIE SYMBOLE NARODOWE

Pytania do bajeczki:

Jakie są Polskie Symbole Narodowe ?

II. cz

Zapraszam teraz do ćwiczeń:

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 17

Pomoce: bębenek, tamburyno 2 plastikowe kręgle lub małe

0,33 buteleczki wody.

1. "Posłuszne kręgle" - dzieci poruszają się swobodnie po pokoju, trzymając

w jednej ręce kręgiel na mocne uderzenie w instrument dzieci zatrzymują się

i wykonują polecenie ustawienia kręgla: z tyłu, z przodu, z boku, na dole,

na górze i z boku, za plecami, pod kolanami.

2. "Jak najdalej w przód" - ćwiczenie mięśni brzucha.

Siad prosty, nogi proste w kolanach, butelki trzymają w obu rękach. Skłony do

przodu, sięganie rękami jak najdalej w kierunku stóp.

3. "Na prawo, na lewo" - skręty

Dzieci w siadzie skrzyżnym, trzymają 1 kręgiel na głowie, przytrzymują rękami,

łokcie na zewnątrz. Skręty tułowia w prawo, w lewo, podrzut kręgla i powtórka.

4. "Witamy stopy" - dzieci w siadzie rozkrocznym, kręgle trzymają oburącz w górze.

Skrętoskłon do lewej stopy - przywitanie jej. (podczas ćwiczenia dzieci starają się

nie zginać kolan, kręgle trzymają obiema rękami).

5. "Oglądamy kręgle" - leżenie na brzuchu, dzieci trzymają buteleczki w obu rękach

przed twarzą. Unoszą głowę, prostują ręce - oglądając buteleczki, wytrzymują chwilę

- powrót do leżenia.

6. "Spotkanie" - ćwiczenie mięśni brzucha

Dzieci leżą na plecach, ręce wyciągnięte prosto, w rękach trzymają buteleczki.

Jednocześnie wznoszą obie ręce i nogi  - dążą do spotkania nóg z buteleczkami,

powrót do pozycji wyjściowej.

7. "Sprytne stopy" - ćwiczenia przeciwko płaskostopiu

Dzieci siedzą w siadzie prostym podpartym , kręgiel mają pomiędzy stopami.

(pionowo). Krążą obunóż w prawo i w lewo.

- wałkowanie buteleczek raz jedną, raz drugą nogą,

- w siadzie podpartym - chwytają stopami kręgle i przenoszą je do rąk.

Dla dzieci starszych:

Karta pracy fioletowa str.: 22 - 25

Litery i liczby: 77 - 78

Dla dzieci młodszych:

Kolorowanka – Godło Polski

Kolorowanka Flaga Polski | Kolorowanki dla dzieci do druku

 

Dziękuję za dzisiejszą pracę.

Pozdrawiam wszystkie dzieci :)

 

1 maja - Święta Majowe

Symbole Narodowe

Flaga

Godło

Hymn

 

Polska - prezentacja, interaktywne gry i karty pracy - Pani Monia

Zapraszam teraz wszystkie dzieci do obejrzenia:

Historia Polski według dzieci

Zmieniony: poniedziałek, 11 maja 2020 16:54
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL