Home Oddział szósty
Oddział szósty
2020-04-21 Dbamy o przyrodę c.d. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 21 kwietnia 2020 06:09

21 kwietnia - wtorek

Jak dbać o przyrodę . . .

I cz

Dla wszystkich dzieci:

Zapraszam do obejrzenia bajki - "EKO Patrol"

(segregacja śmieci)

Pytania do bajki:

1. Gdzie odpoczywały zwierzątka?

2. Czy plaża była czysta?

3. Co zanieczyszczało plażę?

4. Dlaczego zwierzęta postanowiły segregować śmieci?

5. Czy wy w domu segregujecie śmieci?

6. Jakie rzeczy trzeba oddzielić od śmieci zmieszanych?


Rozpoznajemy 5 rodzajów koszy

Niebieski – papier
Żółty – plastik i metal
Biały i zielony – szkło kolorowe i bezbarwne
Brązowy – odpadki organiczne
Czarny – zmieszane
S – specjalne odpadki

rymowanki zgadywanki o segregacji

Kosz ŻÓŁTY

ŻÓŁTY KOSZ (plastik i metal)

Nie pomyli się ten wcale; Kto pomyśli, że metale;

Koniecznie przetwarzać trzeba,; Bo boksyt* nie spada z nieba.

Puszki z metalu zgniatamy; Kosza żółtego szukamy.

Wnet powstanie metal nowy; Do użytku znów gotowy. Może

garnek dla kucharza? Może rower dla kolarza?

Przetwarzajmy wciąż metale Jakości nie tracąc wcale.

Wszystkie stare reklamówki, po jogurtach kubkitorebki i

worki foliowe; Do recyklingu gotowe; Wrzucaj wnet do

pojemnika – Niechaj góra śmieci znika! A butelki plastikowe;

Przezroczyste, kolorowe, Zgniatać trzeba zawsze, wszędzie;

Łatwiej je przewozić będzie.

Plastik długo się rozkłada; Lecz jest na to prosta rada:

Buteleczki przetwarzamy; Wnet z nich piękny polar mamy:

Bluzę, kocyk, inne cuda Gdy recykling* nam się uda.

Wielki smutek we mnie wzbiera, gdy do tego kontenera z


przedszkolaków któryś chowa stos po lekach opakowań,


buteleczki po oleju, farbach, i do papieru kleju! ”

 

Zadanie:


Proszę o obejrzenie śmieci i poprowadzenie które

z nich nadają się do wrzucenia do żółtego pojemnika?

rymowanki zgadywanki o segregacji

Klikając na obrazek można go powiększyć.


 

II. cz

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

Pomoce: gazety, gwizdek, instrument perkusyjny-

bębenek/marakas lub (pokrywka metalowa z drewnianą

łopatką), brak skarpetek na nogach :)

1. Gazety rozłożone na podłodze, swobodne podskoki

do odgłosów instrumentu, omijając gazety, na palcach.

2. Składamy jedną wybraną gazetę.

stanie w rozkroku, trzymając z przodu oburącz gazetę, skłon

w przód, nogi proste, machanie gazetą z przodu, ręce do tyłu

wymachiwanie gazetą z tyłu. Wyprost,machanie gazetą nad

głową. Każda sekwencja x3

3. Klęk podparty, dłonie na gazecie, kciuki do wewnątrz,

zgięte łokcie w rękach opadają tułowiem w przód, dotykanie

gazety brodą, powrót do pozycji wyjściowej - klęczenia.

Powtórka x5.

4. Leżenie przodem (na brzuchu) - gazeta złożona do

obu rąk, na klaśnięcie rodzica unoszenie gazety w obu rękach

Odpoczynek. x5. przejście do podparcia na łokcie, gazeta roz-

łożona przed dzieckiem, dmuchanie na gazetę.

5. Zwijanie gazety w rulon, gazeta leży przed dzieckiem,

przeskoki przez gazetę bokiem z jednej strony na drugą.

6. Dziecko trzyma rulon w obu rękach, przechodzenie przez

rulon by ręce były z tyłu i odwrotnie.

7. Figury geometryczne - składanie gazety po przekątnej by rulon

był jak najdłuższy, rulon do ręki - dzieci podskakują po pokoju do muzyki

głośny kurnik, na przerwę w muzyce, dziecko układa figurę

z polecenia rodzica (koło/trójkąt/kwadrat dla dzieci starszych +

prostokąt) - po jednej.

8. Kuleczka z gazety - rozkładamy gazetę z rulonu, ugniatamy na

kuleczkę. Podrzut kulki i klaśnięcie - złapanie kuleczki - x 5.

9. Rzuty do celu - ugniatanie kulek z gazet pozostałych, wyznaczenie

pojemnika na rzuty i linię rzutów. wrzucamy wszystkie kuleczki.

Zakładamy skarpetki.

Dla dzieci starszych:

Litery i liczby: str.: 71 po prawej na dole strony; 72-73

Fioletowa: str.: 10 - 11

Dla dzieci młodszych:

Literka H kreślenie - tutaj

Boberkowy World :

rymy obrazkowe

Szukamy rymów - SuperKid


Informacje na temat segregacji zaczerpnięte zostały

ze strony:

https://tuptuptup.org.pl/rymowanki-zgadywanki-o-poprawnej-segregacji/

Post powstał w ramach Tygodnia Gospodarki Obiegu Zamkniętego

2018, którego hasłem było GOZpodarne wyzwanie.

Zadanie domowe dla rodziców.

Proszę o pozostawienie z dzisiejszego dnia kilku opakowań do

segregacji. przydadzą się na jutrzejszy dzień. Dziękuję.

Pozdrawiam i  zapraszam na  jutro :)

 

22. kwietnia środa

Przypomnienie piosenki

"Ku ku  - precz zimo zła" - tutaj

Śpiewanie piosenki wraz z muzyką

Ku-ku, ku-ku!
Precz zimo zła!
Już bociek leci,
cieszą się dzieci.
Wiosna, wiosna
idzie przez świat.

Ku-ku, ku-ku!
Już kwitnie sad!
W gałązkach drzewa
już ptaszek śpiewa.
Wiosna, wiosna
idzie przez świat.

Ku-ku, ku-ku!
Już ciepły wiatr.
Zatańczmy w koło,
bo nam wesoło.
Wiosna, wiosna
idzie przez świat.

Recyklinkg

Karta pracy recykling

źródło - zanotowane.pl

rymowanki zgadywanki o segregacji

NIEBIESKI KOSZ – PAPIER

Ludzi w mieście bardzo wielu; Nie sortuje dziś papieru.

Proces ten zaś nie jest trudny; Kiedy papier nie jest brudny.

Do kosza szybko wrzucamy, Gdy już niepotrzebne mamy:

Kartony, gazety i książki, i kartki papieru pomalowane

w prążki.

No a jeśli was przyłapię, że wrzucacie tłusty papier lub

gonicie tam z pieluchą, to nie ujdzie wam na sucho!

Tłusty i mokry papier

brudzi ten suchy; Zapamiętajcie to zuchy!

Uwaga proszę o wyszukanie śmieci nadających się do

wrzucenia do kosza niebieskiego.

II.cz

"Powietrze"

Potrzebne będą: balony, słomka do napoju, kubeczek

z wodą, paski bibuły zawieszone na nitce.

1. Nadmuchiwanie balonów.

2. Wciąganie powietrza przez nos do płuc i powolne

wydmuchiwanie do kubeczka z wodą - obserwacja

powstających bąbelków.

3. Dmuchanie na paski bibuły zawieszone na nitce.

Po zakończeniu zadań, rodzic zadaje po jednym pytaniu i

czeka na odpowiedź.

Co to jest powietrze? Czy powietrze ma kształt?

Czy powietrze ma kolor? Czy powietrze można powąchać?

Czy powietrze można poczuć? - dmuchnie na twarz

przez słomkę

III cz.

Dla dzieci starszych:

Litery i liczby: str.: 74 -75

Fioletowa str.: 12 - 13 czytanie tekstu z pomocą rodzica,

14 - 15

Dla dzieci młodszych:

proszę o  wydruk dla dzieci:

- śmieci do segregacji

Proszę także o przygotowanie dla dzieci koszy,

wyrysowanie kształtu do wycięcia, a potem o sprawdzenie

ich umieszczenia.

Segregowanie śmieci

Poproszę rodziców o uruchomienie aplikacji

"Segregacja śmieci" - online

 

Zapraszam do zrobienia pracy plastycznej

"Segregujemy śmieci"

Potrzebne będą: kolorowe kredki lub papier kolorowe,

klej, kawałki śmieci różnego rodzaju.

Kosze można wyciąć z kolorowego papieru lub wycięte

z białej kartki pokolorować na odpowiedni kolor.

Na końcu umieścić - przykleić odpowiedni śmieć.

Dziękuję i zapraszam jutro :)

Zmieniony: środa, 22 kwietnia 2020 10:32
 
Język angielski- Clothes PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 19 kwietnia 2020 19:44

Good morning! [gud morning]- dzień dobry!

Rozpoczynamy kolejny tydzień naszej pracy zdalnej.

Dla chętnych przesyłam propozycje ćwiczeń/ zabaw z języka angielskiego.

W nawiasach kwadratowych znajdą Państwo wymowę.

Pozdrawiam serdecznie,

Marta Janny (e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

 


MY CLOTHES [maj klołds]- moje ubrania

 


1. Listen and repeat [lisyn end ripit]- posłuchaj i powtarzaj


Popatrz na obrazki z ubraniami, posłuchaj jak brzmią dane słowa,

następnie powtarzaj słowa za rodzicem.

 



Pokaż jak zakładasz poszczególne ubrania.

Następnie posłuchaj rymowanki (czytanej przez rodzica/opiekuna)

i pokazuj czynności o których mowa w rymowance.


 

Getting dressed [geting dresd]-                    ubieranie się


I put my jumper on.      [aj put maj dżamper on]        zakładam sweter

One, two, three.           [łan tu fri]                             raz, dwa, trzy

I'm ready!                    [ajm redi]                             jestem gotowy!

Let's play.                    [lets plej]                              pobawmy się


I put my coat on.          [aj put maj kołt on]               zakładam płaszcz/kurtkę

One, two, three.           [łan, tu, fri]                           raz, dwa, trzy

I'm ready!                    [ajm redi]                             jestem gotowy!    

Let's play.                     [lets plej]                             pobawmy się


I put my hat on.            [aj put maj het on]               zakładam czapkę

One, two, three.            [łan tu fri]                            raz, dwa, trzy

I'm ready!                     [ajm redi]                            jestem gotowy!

Let's play.                     [lets plej]                             pobawmy się


I put my scarf on.          [aj put maj skarf on]             zakładam szalik

One, two, three.            [łan tu fri]                            raz, dwa, trzy

I'm ready!                     [ajm redi]                            jestem gotowy!

Let's play.                     [lets plej]                             pobawmy się

 

 

Zawsze po piosence/zabawie wołam:

Clap your hands! [klap jor hends] i wtedy dzieci klaszczą.

 

 

 

2. Hot and cold [hot end kold]- gorąco i zimno


Przypomnij sobie dwa słowa: hot [hot]- gorąco, cold [kold]- zimno.

Następnie spójrz na obrazki i powtórz za rodzicem kolejne nazwy ubrań

po angielsku.

 


 

Porozmawiaj z rodzicem kiedy ubierasz dane ubrania. Co ubierasz latem

gdy jest gorąco, a co zimą gdy jest zimno ?

Następnie posłuchaj rymowanki (czytanej przez rodzica/opiekuna) i pokazuj

czynności, o których mowa w rymowance.


 

Hot and cold song    [hot end kold song]-      piosenka gorąco i zimno


I'm cold, cold, cold!     [ajm kold kold kold]          jest mi zimno, zimno, zimno!

I put my jumper on.    [aj put maj dżamper on]    ubieram sweter

I'm cold, cold, cold!     [ajm kold kold kold]          jest mi zimno, zimno, zimno!

I put my coat on.        [aj put maj kołt on]           ubieram kurtkę

I'm cold, cold, cold!     [ajm kold kold kold]          jest mi zimno, zimno, zimno!

 

I'm hot, hot, hot!         [ajm hot hot hot]             jest mi gorąco, gorąco, gorąco!

I put my T-shirt on.      [aj put maj tiszert on]      zakładam koszulkę

I'm hot, hot, hot!         [ajm hot hot hot]             jest mi gorąco, gorąco, gorąco!

I put my shorts on.      [aj put maj szorts on]       zakładam krótkie spodenki

I'm hot, hot, hot!         [ajm hot hot hot]             jest mi gorąco, gorąco, gorąco!


 

3. Look and say [luk end sej]- popatrz i powiedz


Spójrz na obrazki i powiedz po angielsku co to za ubrania i w jakim są kolorze.

(nazwy kolorów znajdą Państwo w pierwszej lekcji)

 

1- red jumper [red dżamper]

2- yellow coat [jeloł kołt]

3- green hat [grin het]

4- pink scarf [pink skarf]

5- orange T-shirt [orendż tiszert]

6- black shorts [blek szorts]

 


4. Colour the clothes [kalor de klołds]- pokoloruj ubrania


Pokoloruj ubrania dzieci według instrukcji zawartej na obrazku.

Nieoznaczone elementy pokoloruj według własnego uznania.

Jeśli nie masz dostępu do drukarki, to możesz spróbować sam

narysować postać w ubraniach według instrukcji z wybranego obrazka.


https://ibb.co/j6TKHJm - dziewczynka

https://ibb.co/FBSFN2V - chłopiec


 

5. What do you wear? [łot du ju łer]- co ubierasz?


Podziel kartkę na cztery kwadraty.

Poproś rodzica/ opiekuna, aby zadał Ci poniższe pytania.

Narysuj swoje odpowiedzi.


Kwadrat 1- It's rainy. What do you wear? [its rejni. łot du ju łer?]

Pada deszcz. Co ubierasz?


Kwadrat 2- It's sunny. What do you wear? [its sani. łot du ju łer?]

Jest słonecznie. Co ubierasz?


Kwadrat 3- It's snowy. What do you wear? [its snołi. łot du ju łer?]

Pada śnieg. Co ubierasz?


Kwadrat 4- What do you like wearing? [łot du ju lajk łering?]

Co lubisz ubierać?


6. Get dressed [get dresd]- ubierz się


Wyciągnij z szafy ubrania, których się nauczyłeś na tej lekcji.

Następnie jedna osoba mówi np. scarf (szalik), a druga osoba

podchodzi do danej rzeczy i ubiera ją.

 

A co ma ubrane nasza małpka?

(white scarf [łajt skarf]- biały szalik)



Bye! Bye! [baj baj]- pa pa !

We miss you so much! [łi mys ju soł macz]- bardzo za Wami tęsknimy !

Zmieniony: niedziela, 19 kwietnia 2020 21:52
 
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 19 kwietnia 2020 20:13


PAJĄK I MUCHY

Dzieci biegają swobodnie po pokoju i naśladują gestami i dźwiękiem muchy. Na hasło „pająk”, zastygają w bezruchu. Osoba udająca pajęczaka spaceruje między uczestnikami zabawy i obserwuje czy ktoś się nie porusza. Ten, kto nie wytrwa w bezczynności jest zabierany do „sieci” (miejsce poza polem biegania np. kanapa) i odpada z gry. Pająk na chwilę wraca do swoich sieci, muchy w tym czasie fruwają, a potem znowu przychodzi pora na polowanie. Gra kończy się, gdy wszystkie dzieci zostaną zaplątane w pajęczynę.


CZERWONE I ZIELONE

Rodzic przygotowuje dwa lizaki – jeden w kolorze czerwonym, a drugi w zielonym. Dzieci swobodnie biegają po pokoju. Gdy mama albo tata podniosą czerwony lizak, to się zatrzymują, a jak zielony to kontynuują kursowanie po mieszkaniu. Ćwiczenie wpływa na koncentrację, a także jest dobrym wprowadzeniem do nauki sygnalizacji świetlnej.


ZABAWY Z PIŁKĄ

Piłka jest świetnym materiałem do zabawy, gdyż można ją wykorzystywać na różne sposoby, w zależności od wieku dziecka. Dla najmłodszych przedszkolaków wyzwaniem jest zwykłe rzucanie do siebie piłki, starsze dzieci potrzebują już modyfikacji, np.
- Rzucanie piłki do celu. Wykorzystujemy wszystko to, co jest dostępne w domu: skrzynia, pudło, kosz na śmieci. Im starsze i zręczniejsze dziecko, tym dalej ustawiamy cel rzutu
- Piłka i kolory. Rzucamy do siebie piłkę wymieniając różne kolory. Na hasło "czarny" piłeczki nie wolno złapać. Jeśli jednak uczestnik chwyci piłkę, przegrywa lub wykonuje zadanie np. dziesięć podskoków.

 

Źródło : https://www.junior.sport.pl/junior/1,135918,16650820,gry-i-zabawy-ruchowe-w-domu.html

https://www.e-korepetycje.net/artykuly/zabawy-ruchowe-w-domu

SmileSmileSmile


Zmieniony: niedziela, 19 kwietnia 2020 20:24
 
2020-04-20 Ogłoszenie PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Pisarek   
niedziela, 19 kwietnia 2020 18:46

Uwaga  - ogłoszenie

dla dzieci z oddziału VI

Zapraszam rodziców do odebrania

pozostałych książeczek dla dzieci.

Proszę o przyjazd do przedszkola głównego.

Szatnia nr 2 będzie otwarta w

poniedziałek 20 kwietnia

w godzinach 9.00 - 16.00.

Wejście - drzwi od strony apteki.

Rodziców, którzy nie dadzą rady przyjechać

po odbiór, proszę o kontakt telefoniczny z przedszkolem

w celu otworzenia drzwi w innym dniu.

Zapraszamy !

 

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Zaczynamy nowy tydzień pracy.

20 kwietnia poniedziałek

Dbamy o przyrodę

I.cz

Dla wszystkich dzieci.

Proszę rodziców o przeczytanie wiersza.

"Strażnicy przyrody" - wiersz A. Widzowskiej

 

My, przedszkolaki na ziemskiej kuli,


wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,


zadbać o lasy, powietrze, wodę,


kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę!


To źle marnować wodę w kąpieli


od poniedziałku aż do niedzieli.


Po co bez przerwy nurkować w wannie?


Lepiej z prysznica zrobić fontannę!


Torba foliowa szczerzy zębiska.


– Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.


Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,


fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!


– Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.


– W lesie się smażę niczym iskierka,


a gdy rozgrzeję się jak ognisko,


pożar wywołam i spalę wszystko!


– Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,


że na planecie mieszkają dzieci?


Szust! Posprzątamy bałagan wielki,


osobno papier, plastik, butelki!


Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,


wiemy, że pożar wywołać łatwo,


a gdy widzimy sarenkę w lesie,


to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!


Ten, kto przyrodę niszczy i truje,


niech się kolcami jeża pokłuje!

Pytania:

1. Co to znaczy "przytulić Ziemię"?

2. Co szczerzy zębiska?

3. Dlaczego iskierka jest taka groźna i skąd się bierze?

4. Jak można dbać o ekologię w domu?

5. Jak można dbać o ekologię w lesie?

 

"LAS" - zabawa w skojarzenia.

Potrzebna: kartka, mazak. Rodzic Mówi wstęp...

Dziecko dopowiada, rodzic zapisuje odpowiedzi

na kartce (skrótowe).

LAS TO . . .  . . . . . .

Biologia przyroda ekologia - Plansze edukacyjne - Szkoła Marzeń

Źródło - Szkoła marzeń

Praca z obrazkiem:

Co na obrazku związane jest z ekologią ?

Swobodne wypowiedzi dzieci.

Minimalnie 4 argumenty.

II.cz

"Drzewo" - ciekawe czy dzieci pamiętają wierszyk

z pokazywaniem? Proszę, by mama i tata też mogli

nauczyć się pokazywać.

Palce małe, ręce duże.

Łokcie w dole, dłonie w górze.

Łokieć w prawo, łokieć w lewo.

Tak się w lesie chwieje drzewo.

 

Uwaga - jak wygląda drzewo?

DZIEŃ DRZEWA U

Źródło - pinterest.ie

Rodzic najpierw mówi i pokazuje: KORZENIE, PIEŃ,

GAŁĘZIE, KORONA Z LIŚCI.

Zamiana: rodzic pokazuje, dziecko nazywa część drzewa.

Dzieci starsze mogą od razu wymienić części drzewa.

 

Zabawa parateatralna: "LEŚNY STRUMYK"

potrzebne będą: muzyka dziecięca, tasiemka lub niebieski

sznureczek, patyczek - ok 30 cm (tasiemka przyklejona

do jednego końca patyczka)

Podział na role: rodzic - drzewko w lesie, do muzyki wyciąga

ręce do góry naśladując gałązki, do rytmu podryguje nie

odrywając stóp od podłoża, dziecko trzymając wstążeczkę na

patyczku podskakuje wokół drzewka (połowę trwania piosenki).

Zamiana - dziecko jest drzewkiem - rodzic z pomocą

wstążeczki tworzy strumyk podskakując po pokoju.

II cz zabawy. Ustawiamy w pokoju kilka krzeseł - mogą

być różnych wielkości. Na dźwięk piosenki dziecko podskakuje

po pokoju ze wstążeczką.

PIOSENKA - tutaj -"Głośny kurnik" - instrumentalna


III.cz

Odkrywanie litery H

proszę o powiększenie jej i zwrócenie uwagi

na kierunek kreślenia. Proszę wodzić po

palcem zgodnie z kierunkiem.

Wyszukaj H - wśród wypisanych literek na tej karcie

wyszukaj h.

W Gwiazdkach - proszę o znalezienie w których

gwiazdkach  ukryła się literka?

Wymyślanie - Jakie słowo zaczyna się na H?

np.: HURRA, HI HI, HU HU HA.... .

Wyraz podstawowy HAMAK

proszę by dziecko podzieliło na sylaby - ile ich słychać?

Ile sylab - tyle klocków:

HA - MAK

c c

podział na głoski:

H   A   M   A   K

c c c c c


Oznaczanie spółgłosek i samogłosek za pomocą

klocków w dwóch kolorach (lub karteczek)

H A M A K

c c c c c

Dla dzieci starszych:

Litery i liczby str. 70 - 71

czytanie wyrazów z H po prawej na str 71 + sylaby

na zielonym tle.

Fioletowa - karta pracy nr 4 - str 8-9 ze szczególnym

uwzględnieniem czytania na dole strony na żółtym tle.

Dla dzieci młodszych - literka H

H - nauka pisania dla dzieci - duża czcionka - Bystre Dziecko

PRACA PLASTYCZNA

DRZEWO

Potrzebne będą: farby (biała, różowa), patyczki higieniczne,

papier kolorowy - brązowy, nożyce, klej, biała kartka.

Proszę o wyrysowanie (lub wycięcie dla dzieci

młodszych) pnia drzewa i gałązek, naklejamy na białą kartkę.

Bierzemy kilka patyczków higienicznych i obwiazujemy

gumką recepturką. Moczymy w farbie i stęplujemy

(nie przeciągamy po kartce, jak pędzelkiem) po gałązkach

tworząc kwitnące kwiaty. Można mieszać odcienie kolory.

Wiosenne, kwitnące drzewa - prace plastyczne - Kreatywnie Aktywnie

Pozdrawiam

Do jutra :)

Zmieniony: niedziela, 19 kwietnia 2020 21:17
 
2020-04-16 "Na podwórku" PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
środa, 15 kwietnia 2020 16:14

16. kwietnia czwartek

"Na podwórku"

I cz.

ZAGADKI:

Przy recytacji zagadki dzieci naprzemiennie

klaszczą, uderzają o kolana przez całą zagadkę:

Lubi głośno gdakać, kiedy zniesie jajko.

Każdy wie, że jest stałą kurnika mieszkanką.

/kura/

Dzieci naprzemiennie wykonują 4 uderzenia o

podłogę i 4 klaśnięcia, przez całą zagadkę:

Zakręcony ogonek, śmieszny ryjek ma.

Chrum, chrum głośno woła - kto jedzenie da?

/świnka/

Dzieci przechodzą do pozycji stojącej.

4 uderzenia o kolana, obrót, 4 klaśnięcia. . .

Na przykład łaciate w oborze mieszkają,

pasą się na łąkach, zdrowe mleko dają.

/krowy/

Dzieci maszerują w miejscu, wykonują ruchy naśladujące

pływanie.

Nie pieje, nie gdacze, tylko głośno kwacze.

Po stawie pływa, a jak się nazywa ?

/kaczka/

Dzieci siadają na piętach, wykonują naprzemienne

uderzanie, raz w swoje kolana, raz w kolana rodzica.

Grzebień ma na głowie, swoim głośnym pianiem.

Wszystkich wczesnym rankiem, budzi na śniadanie.

/kogut/

II cz.

"Zwierzęta i gospodarz" - zabawa ruchowa.

Rodzic wyznacza linię np. taśmy lub sznureczka w jednym

końcu pokoju gdzie ustawiają się dzieci - zwierzątka.

Na drugi końcu pokoju jest rodzic - gospodarz, zwierzęta

spacerują sobie po podwórzu w rytm dziecięcej muzyki.

Kiedy muzyka cichnie dzieci - zwierzątka ustawiają się na

swojej linii i na sygnał idą w stronę gospodarza dużymi

krokami. Kiedy gospodarz zawoła:

RAZ, DWA, TRZY - GOSPODARZ PATRZY, gospodarz

odwraca się i ogląda kto się poruszy idzie na początek

na linię.

Wygra ten kto pierwszy dojdzie do gospodarza.


Przypomnienie 1 i 2 zwrotki piosenki:

Ku-ku, ku-ku!
Precz zimo zła!
Już bociek leci,
cieszą się dzieci.
Wiosna, wiosna
idzie przez świat.

Ku-ku, ku-ku!
Już kwitnie sad!
W gałązkach drzewa
już ptaszek śpiewa.
Wiosna, wiosna
idzie przez świat. - tutaj

wysłuchanie i nauka 3 zwrotki:

Ku-ku, ku-ku!
Już ciepły wiatr.
Zatańczmy w koło,
bo nam wesoło.
Wiosna, wiosna
idzie przez świat.

Pytanie: jaką mamy teraz porę roku?

Dla starszych dzieci:

Litery i liczby str - 65 na dole strony, czytanie tekstu.

str 68- 69 policz i wpisz odpowiednie liczby.

Dla dzieci młodszych:

Najlepsze obrazy na tablicy Na wsi; zwierzęta wiejskie; na farmie ...

a także:

puzzle farma - tutaj

zwierzęta wiejskie, przeliczanie  - tutaj

Dla wszystkich dzieci :

)FARMA NA WSI - Ułóż Puzzle Online za darmo na Puzzle Factory

Policz i odpowiedz:

1. Ile jest wszystkich zwierząt?

2. Ile jest kaczuszek?

3. Ile jest kotków?

4. Czy na obrazku są kurczątka?

5. Gdzie znajduje się brązowy kotek w paski? - dziecko

powinno określić miejsce.

6. Gdzie znajduje się czerwony motylek w żółte kropeczki.

Ile ich jest na obrazku?

I jeszcze super zabawa w przeliczanie:

Letölthető csipeszes tavaszi társasjáték

źródło - pinterest

Potrzebne bedą:

długie patyczki do szaszłyków lub zniszczone z zazdrosek,

mazaki, linijka długa, przynajmniej dwa spinacze, gazety,

przynajmniej1 kostka do gry.

Na patyczkach mazakiem oznaczamy równe odległości, na 2

patyczkach takie same. Wyszukujemy w gazecie dowolne 2

zwierzątka wiejskie np.: kurki (dzieci mogą też nakolorować),

przyklejamy zwierzątko do spinacza, ustawiamy przed

patyczkiem.

Szukamy w gazecie lub kolorujemy kurnik x2, naklejamy

na końcu patyczka lub ustawiamy na stoliku w pozycji

stojącej (można nakleić na tekturkę)

Gdy ktoś wyrzuci 6 wskakuje na patyczek i z każdym rzutem

zbliża się do kurnika. Kto pierwszy wejdzie do

środka - wygrywa !

Sugestia:

Kury mieszkają w kurniku.

Jeżeli będzie inne zwierzątka np. konik musi

mieć swoje pomieszczenie - oborę.

Analogicznie inne zwierzęta.

Dziękuję za dzisiaj

Pozdrawiam wszystkie DZIECI :)

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.


17. kwietnia - piątek

I.cz.

Dla wszystkich dzieci

Po co hodujemy zwierzęta ?

Proszę rodziców o przeczytanie wiersz

H. Szayerowej:

WIERSZ  „TYLKO NIC NIE MÓWCIE KROWIE”

Nabiał- produkt smaczny zdrowy.

Dostajemy go od krowy. Tylko nic nie mówcie krowie!

Jak się krowa o tym dowie, to się jej przewróci w głowie

I gotowa narozrabiać… I przestanie nabiał dawać,

Czyli: masło, mleko, sery

I śmietankę na desery!

No i jajka. Co ja baję?

Przecież jajka kura daje.

Tylko nic nie mówcie kurze!

Niech je znosi jak najdłużej!

Bo jak o tym się rozgłosi…

To przestanie jajka znosić.

Rozmowa na temat wiersza:

1. Co to jest nabiał?

2. Co zaliczamy do nabiału?

3. Od jakiego zwierzęcia pochodzi nabiał?

4. Skąd mamy jajka?

5. Czy te zwierzęta są pożyteczne? Dlaczego ?

Co to znaczy pożyteczne?

Poznamy zwierzęta: krowa, owca, gęsi, konie, świnie,

kaczka, koza, kogut, kura.

Zapraszam do obejrzenia , zgadywania i przeliczania w

czasie oglądanie prezentacji na kanale

you tube - zwierzęta na wsi

Zabawa ruchowa - "Przestraszone zwierzątka"

pomoce: kilka gazet różnych wielkości rozłożonych na

dywanie, muzyka dziecięca.

Dzieci są kurczątkami i poruszają się w różnych

kierunkach po pokoju w rytm piosenki dziecięcej -

np.: "Głośny kurnik" Kiedy muzyka się zatrzymuje -

nadchodzi kot. Kurka szybko musi wbiegnąć do najbliższego

kurnika - gazety rozłożonej na dywanie.

Dla dzieci starszych:

Książka fioletowa cz. 4 str. 3-7

Dla dzieci młodszych:

zapraszam do wypełnienia karty pracy:

1.

co daja nam zwierzeta wiejskie przedszkole – Szukaj w Google

proszę o zaznaczenie jakie zwierzę wytwarza, proszę o

nazwanie produktu.

2. Produkty zwierząt - karta pracy 2

3. Zwierzęta: przelicz i zaznacz karta pracy 3

4.  Proszę o wydrukowanie i rozcięcie. Zadaniem

dziecka jest naklejenie w dobrej kolejności.

6 images séquentielles de l'oeuf à la poule - dis bonjour au soleil

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

Pomoce: gazety, gwizdek, instrument perkusyjny-

bębenek/marakas lub (pokrywka metalowa z drewnianą

łopatką), brak skarpetek na nogach :)

1. Gazety rozłożone na podłodze, swobodne podskoki

do odgłosów instrumentu, omijając gazety, na palcach.

2. Składamy jedną wybraną gazetę.

stanie w rozkroku, trzymając z przodu oburącz gazetę, skłon

w przód, nogi proste, machanie gazetą z przodu, ręce do tyłu

wymachiwanie gazetą z tyłu. Wyprost,machanie gazetą nad

głową. Każda sekwencja x3

3. Klęk podparty, dłonie na gazecie, kciuki do wewnątrz,

zgięte łokcie w rękach opadają tułowiem w przód, dotykanie

gazety brodą, powrót do pozycji wyjściowej - klęczenia.

Powtórka x5.

4. Leżenie przodem (na brzuchu) - gazeta złożona do

obu rąk, na klaśnięcie rodzica unoszenie gazety w obu rękach

Odpoczynek. x5. przejście do podparcia na łokcie, gazeta roz-

łożona przed dzieckiem, dmuchanie na gazetę.

5. Zwijanie gazety w rulon, gazeta leży przed dzieckiem,

przeskoki przez gazetę bokiem z jednej strony na drugą.

6. Dziecko trzyma rulon w obu rękach, przechodzenie przez

rulon by ręce były z tyłu i odwrotnie.

7. Figury geometryczne - składanie gazety po przekątnej by rulon

był jak najdłuższy, rulon do ręki - dzieci podskakują po pokoju do muzyki

- głośny kurnik, na przerwę w muzyce, dziecko układa figurę

z polecenia rodzica (koło/trójkąt/kwadrat dla dzieci starszych +

prostokąt) - po jednej.

8. Kuleczka z gazety - rozkładamy gazetę z rulonu, ugniatamy na

kuleczkę. Podrzut kulki i klaśnięcie - złapanie kuleczki - x 5.

9. Rzuty do celu - ugniatanie kulek z gazet pozostałych, wyznaczenie

pojemnika na rzuty i linię rzutów. wrzucamy wszystkie kuleczki.

Zakładamy skarpetki.

 

Dziękuję wszystkim dzieciom za wspólną pracę i

zabawę.

Pozdrawiam i zapraszam od poniedziałku :)

Zmieniony: poniedziałek, 11 maja 2020 16:54
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL