Home Oddział siódmy
Oddział siódmy
„Witamy lato – zbliżają się wakacje” PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
niedziela, 14 czerwca 2020 16:06

Witamy latozbliżają się wakacje

Zadania do realizacji:

- poznajemy oznaki nadchodzącej nowej pory roku – lata,

- przypominamy sobie w co możemy bawić się latem oraz pamiętamy o przestrzeganiu zasad bezpiecznej zabawy,

- rozmawiamy na temat: gdzie możemy spędzać wakacje, nazywamy miejsca: morze, góry, wieś, miasto,

układamy obrazek z kilku części według wzoru,

- oglądamy ilustracje z różnymi środkami lokomocji (autokar, samolot, pociąg, samochód, statek),

którymi możemy jechać na wakacje,

- utrwalamy pojęcia określające położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod, za, obok itp.)

oraz kierunek (w przód, w tył, na dół, do góry itp.), manipulujemy figurami geometrycznymi

przedszkole33.edupage.org

Ten temat wspólnie z dziećmi będziemy realizować do 30 czerwca.

29.06- poniedziałek (zadanie 1 i 2)

30.06 - wtorek (zadanie 3 i 4)

1. Proszę z dzieckiem oglądnąć obrazek przedstawiający kolejne etapy stawiania babki z piasku.

Wspólnie ułóżcie do niego własne opowiadanie.

printoteka.pl

2. „Idziemy do zoo” - ćwiczenia dla dzieci, kształtujące prawidłową postawę

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

3. "Czym pojedziemy na wakacje?" – rozpoznawanie i nazywanie środków lokomocji. Proszę z dzieckiem opisać ich wygląd, omówić zasady działania, znaleźć podobieństwa i różnicę.

chomikuj.pl

4. „Środki lokomocji” - zachęcam do oglądnięcia krótkiej bajki edukacyjnej.

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg

 

Dziękuję dzieciom i Wam kochani rodzice

za wspólną współpracę!!!

A teraz chciałabym życzyć wszystkim:




25.06 - czwartek

1. "Wakacyjne rady" Wiera Badalska

Głowa nie jest od parady

I służyć Ci musi dalej

Dbaj więc o nią i osłaniaj,

Kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda,

Chłodna, bystra, czysta.

Tylko przy dorosłych

Z kąpieli korzystaj

Jagody nieznane,

Gdy zobaczysz w borze,

Nie zrywaj! Nie zjadaj,

Bo zatruć się możesz.

Biegać boso – przyjemnie,

Ale ważna rada:

Idąc na wycieczkę

Dobre buty wkładaj.

2. Bezpieczeństwo dzieci nad wodą – zachęcam do oglądnięcia z dzieckiem krótkiego filmiku edukacyjnego.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA


22.06 - poniedziałek

1. Proszę przeczytać dziecku wiersz: „Na wakacje ruszać czas”

Za dni kilka –o tej porze

będę witać polskie morze.

Bo najbardziej mi się marzy

żeby bawić się na plaży.

A ja chciałbym dotknąć chmury

i dlatego jadę w góry.

Razem z mamą, razem z tatą

w górach lubię spędzać lato.

Ja na morze nie mam czasu.

Wolę jechać het- do lasu.

I tam z dziadkiem zbierać grzyby

albo w rzece łowić ryby.

Dla mnie to najlepsza pora

żeby wskoczyć do jeziora.

Nie chcę w upał chodzić w góry.

Wolę jechać na Mazury.

Morze, góry, las i rzeka;

Wszystko to już na nas czeka.

Bo zaczęło się już lato

Jedźmy mamo, jedźmy tato.

2. Proszę spróbować wymyślić dziecku opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej. Wspólnie z dzieckiem opiszcie kolejne ilustracje, przez co dziecko będzie rozwijać swoją mowę oraz rozwijać umiejętność wypowiadania się na temat swoich spostrzeżeń.

Źródło obrazków: chomikuj.pl

23.06 - wtorek

 

1. Wierszyk dla taty. Zachęcam do nauki wierszyka na pamięć.

Dzisiaj mój Tatusiu

Dam Ci piękny kwiat.

Mocno Cię przytulę i buziaka dam.

Bądź zawsze szczęśliwy

Nie miej żadnych trosk,

Bo ja Ciebie kocham

Przez calutki rok!

2. Laurka dla taty z rączek i stópek dziecka – zachęcam do wykonania pracy wg podanego poniżej wzoru.


15.06 - poniedziałek

1. Proszę z dzieckiem, za pomocą wiersza utrwalić nazwy pór roku. Proszę zwrócić uwagę na cykliczność pór roku.

Warto dziecku przypomnieć, że są 4 pory roku, a w ten sposób, utrwalić liczbę 4 np. niech dziecko:

- pokaże 4 paluszki,

- zrobi 4 podskoki,

- 4 razy mrugnie oczkami,

- 4 razy klaśnie w dłonie,

- policzy do 4.

Jesień, zima, wiosna, lato

Mija roczek przedszkolakom.

Zapamiętaj przedszkolaku

Jesień wita, żegna lato.

Zima w środku, po niej wiosna

Każda pora jest radosna.

Wiosna, lato, jesień, zima

Więcej pór już roczek nie ma.

2. Zachęcam do obejrzenia z dzieckiem obrazków, charakterystycznych dla zbliżającej się pory roku – lata :-) Proszę z dzieckiem krótko omówić zjawiska atmosferyczne występujące latem ( dni są bardzo długie, noce są ciepłe, pogoda często się zmienia, po deszczu szybko wychodzi słońce, jest upał, często są burze, wieje ciepły wiatr itp.)

moonsetstory.blogspot.com

ncez.pl

garnek.pl

wpdom.pl

promaveraspa.pl

chomikuj.pl

wyborcza.pl

dladomu.pkt.pl

3. Proszę o wykonania zadania z karty pracy.

Zadaniem jest skreślić element, który nie pasuje w rzędzie.

printerest.pl

16.06 - wtorek

1. „Kolorowe lato” - zachęcam do nauki piosenki na pamięć.

Jak zwykle co roku o tej samej porze

z walizkę zjawiło się lato nad morzem

rzuciło promyków złocistych tysiące

porwało do tańca motyle na łące.

Ref: Kolorowe lato

lato kolorowe

włożyło słomkowy kapelusz na głowę.

Gdy kapelusz zdejmie

sypnie pomysłami

nie będzie w wakacje nikt nudził się z nami./*2

LINK DO PIOSENKI

https://www.youtube.com/watch?v=aRkzeeEwq3E&list=PL7OVl7WqJXQKtWuSVoJg4Hhke1dsdjOEe&index=7

2. „Klapki plażowe” - praca plastyczna

Potrzebne będą:

• kolorowy papier techniczny,

• ołówek,

• farby,

• słomki do napojów,

• klej do prac technicznych,

• nożyczki,

• buty (do odrysowania)

W pierwszej kolejności odrysujcie podeszwy butów na kolorowych kartkach. Potem pomalujcie stopy dziecka i zróbcie stemple. Na koniec przyklejcie odpowiednio przycięte słomki do napojów i tak powstaną „klapki plażowe”

Przykład wykonania pracy

17.06 - środa

1. „Wielka wyprawa w świat Tygryska” – opowieść ruchowa.

Tygrys wygrzewał się na słońcu i bardzo się nudził.

Choć było gorąco, miał dość tej bezczynności, gdyż zawsze szukał okazji, by pobrykać.

Położył się na plecach i przeciągnął się (w leżeniu tyłem na przemian wyciąganie ramion i nóg).

Pomyślał sobie „A gdybym tak wyruszył w świat? Tak to dobra myśl”.

Następnie stanął na czterech łapach i zaczął je unosić po kolei

(w klęku podpartym kolejne unoszenie prawej, lewej nogi, prawej, lewej ręki).

Pobiegł na polanę, by tam pobaraszkować:

Przetaczał się po trawie (w leżeniu ramiona wyprostowane za głową i toczenie się w różne strony),

wierzgał nogami jak dziki koń (w przysiadzie podpartym wyrzucanie nóg w tył i w górę).

Brykał jeszcze na wiele tylko jemu znanych sposobów (swobodne, radosne ruchy),

a potem pognał do lasu (bieg na czworakach).

Po drodze musiał przeskoczyć wiele wywróconych drzew (skoki z rozbiegu).

Gdy dotarł na miejsce, wspiął się na wysokie drzewo,

aby zobaczyć jak wygląda dziś rzeka (ruchy naśladujące wspinanie się na drzewo).

Rzeka płynęła w pobliżu, a ponieważ tego dnia było bardzo gorąco,

chciał jak najprędzej wykąpać się (bieg na czworakach).

Po drodze usłyszał hałas.

Ponieważ nie wiedział, co on oznacza, chciał jak najciszej podkraść się do krzaków nad brzegiem (pełzanie).

Wyglądając zza nich, zobaczył płynący statek,

a nie chcąc być dostrzeżonym przez ludzi, odczekał aż zniknie on za zakrętem.

Wskoczył do wody, by schłodzić swe rozgrzane ciało (naśladowanie pływania).

Po wyjściu z wody pomyślał, że czas na popołudniową drzemkę.

Znalazł zacienione miejsce i tam się ułożył (dzieci układają się wygodnie na podłodze).

Zanim zasnął pomyślał sobie jeszcze „Ależ wielki jest ten świat, bardzo się zmęczyłem na tej wyprawie”.

I natychmiast usnął.

 

2. Rozmowa z dzieckiem na temat zabawy:

- Dokąd poszedł tygrysek?

-Co tam robił?

-Co zobaczył na rzece?

-Dlaczego chciał się wykąpać?

-Jak zakończyła się jego przygoda?

3. Zachęcam do oglądnięcia oraz omówienia z dzieckiem obrazków,

przedstawiających miejsca na letni wypoczynek.

Źródło obrazków: chomikuj.pl

18.06 - czwartek

Dzisiaj powtórzmy i utrwalmy wiadomości z poprzednich dni.

Zachęcam, aby z dzieckiem jeszcze raz obejrzeć

obrazki, porozmawiać z nim na temat oznaków

zbliżającej się nowej pory roku – lata. Zachęcam do nauki

zaproponowanej piosenki.

Zmieniony: niedziela, 28 czerwca 2020 15:37
 
Język angielski- Zoo PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 21 czerwca 2020 20:05

Hello Everybody!


Na koniec naszej angielskiej przygody przeniesiemy się do świata dzikich

zwierząt.

Nasza małpka mieszka w zoo.

Zoo po angielsku piszemy tak samo jak po polsku,

ale wymawiamy inaczej [zu].

Popatrzcie teraz na poniższe zadania i poznajcie przyjaciół naszej małpki.

Może w wakacje wybierzecie się do zoo i spróbujecie nazwać po angielsku

spotkane tam zwierzęta?

Życzę miłej zabawy, a także wspaniałych, słonecznych wakacji,

a wszystkim Tatusiom samych dobrych dni z okazji ich święta 23 czerwca Smile


In the Zoo [in de zu]- w Zoo


1. Look and say [luk end sej]- popatrz i powiedz


Spójrz na obrazki.

Powtarzaj za rodzicem podane słowa.


 

Which wild animal is your favourite? [łicz łajld enimal is jor fejwrit]-

Jakie dzikie zwierzę jest Twoim ulubionym?

Powiedz np. I like tiger [aj lajk tajger]- lubię tygrysa

 

 

2. In the jungle [in de dżangyl]- w dżungli


Posłuchaj piosenek: https://youtu.be/NNELmTbw9yM

https://youtu.be/uoOjPddhoj8


Czy wymieniono w piosenkach wszystkie powyższe zwierzęta?


 

3. Zoo train [zu trejn]- pociąg zoo


Popatrz na obrazek i policz po angielsku ile zwierząt znajduje się

w każdym wagoniku.

 

https://ibb.co/V9td96V


 

4. Find the animals [fajnd de enimals]- znajdź zwierzęta

 

Odszukaj na obrazku zwierzęta.

Wskaż dane zwierzę i spróbuj nazwać je po angielsku.

Następnie połącz zwierzęta.


https://ibb.co/VV4NHJD

 

 

Na koniec zagraj w grę z rodzicami/ rodzeństwem.

Jedna osoba naśladuje wybrane zwierzę, a druga osoba próbuje

zgadnąć po angielsku o jakie zwierzę chodzi.

 

Możesz też pokolorować obrazek: https://ibb.co/d79MZHB


Pozdrawiamy Was serdecznie !!

 




Zmieniony: wtorek, 23 czerwca 2020 08:43
 
Język angielski- My house PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 14 czerwca 2020 11:23

Good morning!

Dzisiaj przedostatni raz wysyłam dla chętnych osób

propozycje ćwiczeń z języka angielskiego.

Życzę miłego, pogodnego tygodnia Smile

 


MY HOUSE [maj hałs]- Mój dom


1. Welcome to my house! [łelkom tu maj hałs]- witaj w moim domu


Powtórz słowa z ostatniej lekcji.

Następnie posłuchaj piosenki: https://youtu.be/qZyJPZxsmZk

Popatrz na obrazki i powtórz nowe słowa za rodzicem.


 

 

2. Draw your room [droł jor rum]- narysuj swój pokój


Narysuj wybrane pomieszczenie ze swojego domu lub jeśli wolisz cały dom.

Na końcu powiedz np.:

This is my kitchen [dys ys maj kiczyn]- to jest moja kuchnia

This is my house [dys ys maj hałs]- to jest mój dom


 

3. House game [hałs gejm]- domowa gra


Zagraj z rodzicami lub rodzeństwem w grę.

Jedna osoba mówi jakieś pomieszczenie po angielsku np. bathroom [bafrum],

a pozostałe osoby udają się do tego pomieszczenia.

Można mówić: go to the bathroom [goł tu de bafrum]- idź do łazienki

 

 

Have fun!

Zmieniony: niedziela, 14 czerwca 2020 11:44
 
„Zwierzęta z dżungli i sawanny” PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
niedziela, 07 czerwca 2020 15:27

Zwierzęta z dżungli i sawanny

• poszerzamy swoje wiadomości na temat życia zwierząt,

• poznajemy zwierzęta egzotyczne, ich wygląd, sposób odżywiania i warunki klimatyczne w jakich żyją,

• wyjaśniamy, co to jest zoo, poznajemy sposób jak zachowujemy się w tym miejscu.

08.06-12.06


08.06 - poniedziałek

1. Wysłuchanie wiersza Z. Bronikowskiej, pt.: "Gdzie był Krzyś"

- Gdzie byłeś Krzysiu?

- Daleko…. W Afryce, nad rzeką Nilem!

A dwa kroki przede mną kąpały się dwa krokodyle!

Były takie olbrzymie, paszcze miały szerokie jak bramy.

Nie wierzysz? No to proszę, Możesz zapytać mamy!

A potem hipopotam po szyję wylazł z błota, aż śmiały się goryle.

Słonie biegały jak konie! Były zebry, żyrafy, szakale!

A ja – Nie bałem się wcale.

Siedziałem obok mamy i patrzyłem… patrzyłem….

Małpy jadły figi i daktyle,

Nosorożec bawił się w strumieniu, a tygrysy leżały pod palmą.

I lwa widziałem, A jakże! I chociaż było ciemno, nie bałem go się także.

Ale zabłysło światło i ludzie zaczęli uciekać!

Ja chciałem jeszcze zostać, chciałem jeszcze poczekać, ale mama…..

- O czym ty mówisz Krzysiu? To ci się chyba śniło.

Skądże? Naprawdę to widziałem! To wszystko w kinie było.

Proszę z dzieckiem omówić treść wiersza.

2. „Podróż do Afryki”

Proszę pokazać dziecku ilustrację przedstawiającą Afrykę. Proszę krótko opowiedzieć dziecku o tym kontynencie.

Dzika i gorąca Afryka to kontynent, który zachwyca pięknem i egzotyką, ale również smuci ubóstwem i niskim poziomem życia ludności, niedoborami wody i wysoką zapadalnością na różne choroby. Dzieciom zapewne znana jest ogromna pustynia Sahara lub wiecznie zielone lasy równikowe.

Afryka to drugi największy kontynent na Ziemi, którego powierzchnia zajmuje 20, 3% obszarów lądowych naszej planety. Jest uznawana także za najstarszy zamieszkiwanych przez naszych przodków kontynent, bowiem znalezione tutaj ślady ich obecności pochodzą sprzed siedmiu milionów lat. Dlatego też mówi się o niej jako o kolebce ludzkości. To na kontynencie afrykańskim zamieszkują: największe zwierzę lądowe, czyli słoń afrykański, gepard będący najszybszym zwierzęciem na ziemi, a także największy ptak – struś.

Znajdziemy tutaj osiem głównych regionów geograficznych z kompletnie różnymi i charakterystycznymi cechami, jak pustynia Sahara, sawanna Sahel, Wielkie Jeziora Afrykańskie, Wybrzeże Swahili, słoneczny i suchy klimat RPA oraz lasy deszczowe.

Afryka to także jeden z głównych producentów tak cenionych na świecie towarów codziennego spożycia, jak banany, kakao, kawa i herbata

worldmap.pl

nieistotna.pl

patatyipomarancze.pl

polityka.pl

fly.pl

tech.rup.pl

Następnie postarajcie się odszukać Afrykę na mapie świata,

lub na globusie.

geografia.fandom.pl

09.06 - wtorek

Na sawannie

1. Proszę przeczytać dziecku krótkie rymowanki na temat zwierząt afrykańskich, żyjących na sawannie. Do każdego wierszyka dołączone jest zdjęcie danego zwierzęcia. Proszę dziecku krótko opowiedzieć o nich.

LEW

Które z dzieci mi powie

jak „król zwierząt” się zowie?

Jest nim kociak nie mały,

a ten kot to lew wspaniały.

Ma gęstą grzywę godną króla,

lecz nie taka straszna jego natura.

Niektóre zwierzęta nie żyją w gromadzie,

on jednak woli żyć w stadzie.

Nie jada codziennie, lecz gdy głód nastanie,

to zarządza polowanie.

Poluje sam lub (częściej) w grupie,

wtedy ofierze trudniej uciec.

W dzień, gdy żar leje się z nieba,

lew głośno ziewa Aaa…odpocząć trzeba.

A kiedy ciemna noc nastanie,

on się wybiera na polowanie.

Nie ma zbyt wielu lwów na świecie.

Najwięcej z nich w Afryce znajdziecie.

Lecz mogę powiedzieć Wam w sekrecie,

spotkacie je z pewnością, gdy do ZOO pojedziecie.

pl.wikipedia.org

ŻYRAFA

Zadam Ci pytanie proste:

Komu nikt nie może dorównać wzrostem?

Jeśli nie zgadniesz, to będzie gafa.

Przecież to dumna i piękna żyrafa.

Skubiąc listki akacji po sawannie kroczy

i wszystkim od razu rzuca się w oczy.

Długa szyja to jej atrybut wielki,

wśród zwierząt robi karierę modelki.

Żyrafa niewielu wrogów ma.

Boi się głównie człowieka i lwa.

A młoda żyrafka jest zagrożona,

gdy spotka hienę lub likaona.

Kiedy rozstawia szeroko nogi,

żeby się napić trochę wody,

lew chce zaskoczyć ją koniecznie,

ale najczęściej nieskutecznie.

Żyrafy żyją w gorącej Afryce,

a niektóre jadą za granicę,

by w rodzinnym stadzie, dość licznym,

zamieszkać w ogrodzie zoologicznym.

pl.wikipedia.org

ZEBRA

Cóż to za królowa klasy

w sukni w biało-czarne pasy

przez sawannę wciąż wędruje

wielbicieli wypatruje?

Cóż to za niewinna minka?

Ach! To konia jest kuzynka.

Choć nie przemknie po kryjomu

z racji dziwacznego stroju,

zebra się tym nie przejmuje,

dumnie w stadzie galopuje.

Nie oddala się zbytnio od wody,

bo to podstawa zdrowia i urody.

Jest zwierzęciem towarzyskim,

dobrze czuje się z kimś bliskim.

Choć ma dużą rodzinę i wcale nie musi

widziana jest czasem wśród antylop i strusi,

gdy całym stadem się do nich przyłącza

skubie trawę, je liście, pędy i kłącza.

Niewielu wrogów posiada,

dlatego tak liczna jest zebr gromada.

Mieszka w Afryce, bardzo daleko,

w cyrku lub ZOO możesz cieszyć nią oko.

Zobaczyć ją chociaż raz wypada,

bo oryginalną urodę posiada.

A przy tym to zwierzę egzotyczne

jest bardzo przyjazne i sympatyczne.

pl.wikipedia.org

STRUŚ AFRYKAŃSKI

Struś to największy ptak świata.

Ptak, który biega, a nie lata.

Ma bardzo szybki krok,

doskonały słuch i wzrok.

Gdy się czuje zagrożony,

to ucieka jak szalony.

Mówią, że jego mała głowa

czasem się w piasek chowa.

A pani strusiowa, to nie bajka,

znosi największe w świecie jajka.

encyklopedia.pwn.pl

PANTERA

Ach! To nie do przejścia bariera.

Oto zbliża się pantera.

Oj! Już w nadrzewnej kryjówce czatuje,

swej ofiary wypatruje.

Po gałęziach Cup! Cup! Cup!

Już do kryjówki ciągnie łup.

Zwinnością i siłą się cechuje,

czasem się jednak wycofuje,

gdy do tego jest zmuszana

przez groźnego wroga – pawiana.

bafka.ovh

SŁOŃ AFRYKAŃSKI

Chociaż wcale nie jest zły,

mówią, że ma duże kły.

Lecz słonie tylko cztery zęby mają,

one ciosy się nazywają.

Słynna jest też z tego słoni gromada,

że słoń piękną trąbę posiada.

Pełni ona często rolę prysznica,

niezbędna jest także podczas picia.

Jest potrzebna też do tego,

by w gorę unieść coś ciężkiego.

A ogromne słonia uszy,

chłodzą go podczas upałów i suszy.

Wśród lądowych ssaków żyjących na świecie,

większego nigdzie nie znajdziecie.

ekologia.pl

GEPARD

Posłuchajcie o gepardzie,

co nie lubi żyć w gromadzie.

Prowadzi dzienny tryb życia

i nie poluje z ukrycia.

W zdobywaniu łupu nie ma trudności,

gdyż jest mistrzem szybkości.

Niestety, powiem to z przejęciem,

jest zagrożony wyginięciem,

bo ludzie za pieniądze i wygodę

niszczą bezcenną przyrodę.

pl.wikipedia.org

2. „Żyrafa”

Do wykonania pracy plastycznej ponownie będzie potrzebne odbicie dłoni dziecka. Proszę wykonać z dzieckiem pracę według podanego wzoru gotowej pracy.

 

10.06 - środa

Dżungla

na-pulpit.com

tsa24.com

1. "MAŁPKI" – zabawa paluszkowa

Zachęcam do nauki rymowanki na pamięć :-)

W dżungli kilka małpek żyło (kręcimy młynek rękami)

a dokładnie pięć ich było (wysuwamy rozłożoną dłoń do przodu)

Pierwsza małpka taka mała (zaginamy mały palec)

Druga małpka wciąż skakała (zaginamy palec serdeczny)

Trzecia małpka wciąż płakała (zaginamy palec środkowy)

Czwarta małpka wciąż się śmiała (zaginamy palec wskazujący)

Piąta małpka tak śpiewała (pokazujemy kciuk)

W dżungli kilka małpek żyło (kręcimy młynek rękami)

A dokładnie pięć ich było. (wysuwamy rozłożoną dłoń)

2. Zwierzęta żyjące w dżungli afrykańskiej.

Proszę krótko opowiedzieć dziecku o wybranych zwierzętach mieszkających w dżungli.

KROKODYL NILOWY

pl.wikipedia.org

GORYL

buzz.gazeta.pl

PAPUGA


poradnik.zdrowie.pl

SZYMPANS

fajnepodroze.pl

LAMPART

fajnepodroze.pl

WĄŻ PYTON

topmejt.co.uk

11.06 - czwartek

ŚWIĘTO - BOŻE CIAŁO


12.06 - piątek

1. Powtórka :-)

Dzisiaj powtórzmy wiadomości z poprzednich dni, na temat Afryki oraz zwierząt tam żyjących.

Dla ułatwienia zachęcam do oglądnięcia bajki dla dzieci pt. „Zwierzęta afrykańskie” - LINK:

https://www.youtube.com/watch?v=wBcT8Hm4Xtg

2. „Puzzle”

Zachęcam do wydrukowania karty pracy. Proszę pociąć ją po liniach, a następnie ułożyć ją wraz z dzieckiem.

https://pl.pinterest.com/pin/490188740696993935/

3. ZOO

Zasady, które trzeba znać

Jest szereg zasad, które powinien znać każdy, kto wybiera się do zoo. Kwestia jest taka, że te zasady znamy wszyscy, ale… bardzo wielu z nas się do nich, niestety, wcale nie stosuje. A to żelazne punkty, które powinny być ważne dla każdego odwiedzającego zoo z kilku względów – najważniejszymi są kwestie bezpieczeństwa zwierząt i bezpieczeństwa ludzi. Co to za zasady?

– kategorycznie nie wolno karmić zwierząt w zoo - i tyczy się to wszystkiego, nie tylko dawania im kiełbasy, kanapek, cukierków, drożdżówek czy czekolady; dotyczy to także warzyw, owoców, gałązek, pozornie nieszkodliwej zieleniny. Jeżeli zwierząt nie wolno w zoo karmić, to nie wolno ich karmić

– nie wolno zbliżać się do zwierząt jeżeli nie zostało powiedziane inaczej (wiadomo, że są sytuacje wyjątkowe, jak na przykład ogródki dziecięce, które są przystosowane do tego, aby dzieci mogły głaskać kozy, króliki czy owce); my, ludzie, często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak zwierzęta potrafią być niebezpieczne

nie wolno przekraczać wyznaczonych barier, czyli wchodzić na wybiegi, wkładać rąk przez kraty, przechylać się przez ogrodzenia, wsuwać rąk pod płotem, stawiać dzieci na murkach oddzielających od wybiegu (bardzo częste przewinienie!), etc.; w jakimś celu w końcu te wszystkie bariery zostały postawione;

– nie wolno drażnić zwierząt – czyli machać im czymkolwiek przed pyskiem, wsuwać różnych przedmiotów, krzyczeć, robić zdjęć z fleszem – nawet nie spodziewamy się, jak takie rzeczy mogą drażnić zwierzaki;

– nie wolno szkodzić zwierzętom – w żaden sposób

4. „Idziemy do zoo” - proszę z dzieckiem wysłuchać piosenki, proszę o nauczenie dziecka piosenki na pamięć.

LINK DO PIOSENKI: https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

Tekst piosenki:

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo

Zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo

Zoo, zoo, zoo

W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop

W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop

Za ogony siebie łapią

I na linach się się bujają

W pierwszej klatce małpy skaczą hop, hop, hop

A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj

A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj

Ciągle skrzeczą, piszczą, wrzeszczą

Daj mi loda, ciastko, żelka

A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj...

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo

Zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo

Zoo, zoo, zoo

Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup

Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup

Bo tak już jest to zrobione

Trąbą piją wodę słonie

Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup

No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi

No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi

Nie wiadomo wciąż dlaczego

Humor dopisuje hienom

No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo

Zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo

Zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo

Zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo

Zoo, zoo, zoo.

Zmieniony: wtorek, 09 czerwca 2020 21:45
 
Język angielski- Goldilocks PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 07 czerwca 2020 14:59

Hello Children!


Znacie bajkę ''Złotowłosa i Trzy Niedźwiadki'' ?

Po angielsku bajka ta nazywa się "Goldilocks and the Three Bears''

[goldiloks end de fri bers]

Niedźwiedź to po angielsku: bear [ber]

Zachęcam do obejrzenia tej bajki po angielsku: https://youtu.be/GboQ3JxpptM



1. Look at my bed! [luk et maj bed]- spójrz na moje łóżko!


W bajce pojawiają się następujące słowa:


Popatrz na obrazki i powtórz słowa za rodzicem.


2. Bear family [ber femyli]- rodzina niedźwiedzi


Popatrz na obrazek i wskaż gdzie znajdują się poszczególne osoby:


mummy bear [mami ber]- mama niedźwiedzica

daddy bear [dadi ber]- tatuś niedźwiedź

baby bear [bejbi ber]- mały niedźwiadek

Goldilocks [goldiloks]- Złotowłosa

 


 

 


Zmieniony: niedziela, 07 czerwca 2020 21:20
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL