Home Oddział siódmy
Oddział siódmy
POZNAJEMY ZWIERZĘTA WIEJSKIE PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
niedziela, 11 kwietnia 2021 14:34

"POZNAJEMY ZWIERZTA WIEJSKIE"

16.04 - piątek

1. „Tylko nic nie mówcie krowie” Halina Szayerowaproszę przeczytać dziecku wiersz

Nabiał - produkt smaczny, zdrowy

Dostajemy go od krowy

Tylko nic nie mówcie krowie

Jak się krowa o tym dowie,

to się jej przewróci w głowie

i gotowa narozrabiać

I przestanie nabiał dawać,

czyli: masło, mleko, sery

i śmietanę na desery!

No i jajka. Co ja baję?

Przecież jajka kura daje.

Tylko nic nie mówcie kurze!

Niech je daje jak najdłużej!

Bo jak o tym się rozgłosi...

to przestanie jajka znosić!

Proszę z dzieckiem porozmawiać na temat skąd się bierze mleko, jakie są jego zalety i co można z niego zrobić.

Można pokazać dziecku produkty spożywcze pochodzące z mleka, skosztować je oraz określić ich smak i wygląd.

2. "Liczymy zwierzęta" Proszę zapisać i wydrukować kartę pracy. Zadaniem dziecka jest: otoczyć wspólną pętlą poszczególne zwierzęta: krówki, świnki, kury, przeliczyć ile zwierząt znajduje się w pętli, porównać w której pętli jest najwięcej zwierzą, a w której najmniej.

3. Proszę z dzieckiem znaleźć 5 szczegółów różniące te dwa obrazki.


4. „Krówka” - praca plastyczna. Proszę zapisać i wydrukować szablon. Następnie wyciąć kolejne elementy, a następnie z dzieckiem ułożyć je i skleić w jedną całość.

Link do szablonu: https://kwiecien.academy/wytnij-i-sklej-zwierzeta/

15.04 - czwartek

1. Zachęcam do obejrzenia z dzieckiem programu: https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

2. "Po co hodujemy zwierzęta?" - proszę porozmawiać z dzieckiem na temat hodowli zwierząt w gospodarstwie. Proszę zwróci uwagę na cel hodowli zwierząt.

Źródło obrazków: chomikuj.pl

3. Proszę zapisać, wydrukować kartę pracy oraz wykonać zadanie według zapisanego na niej polecenia.

14.04 - środa

1. Na podstawie ilustracji proszę z dzieckiem zwrócić uwagę na wielkość jajek od różnych ptaków.

Jak już pewnie wiecie jajka są bardzo zdrowe. Zastanówcie się razem z rodzicami, jakie potrawy można wyczarować właśnie z jajek.

2. Eksperyment z jajkiem. Proszę przygotować dwie szklanki z wodą. Do jednej szklanki wrzucić jajko (Jajko opada na dno szklanki) do drugiej szklanki dodać soli, coraz to więcej (jajko unosi się do góry). Rozmowa n/t eksperymentu, zachowania się ciał stałych w roztworze solnym.


3. „Kurnik” – zabawa dydaktyczna. Gdzie mieszkają kury? Jak nazywa się kurza mama? (kwoka) Jak nazywa się tata (kogut), a jak dzieci ?(pisklęta)


4. „Skąd biorą się pisklęta?” - proszę wspólnie z dzieckiem ułożyć opowiadanie do historyjki obrazkowej.

5. „Lekkie jak piórko” – ćwiczenia oddechowe (usprawnienie aparatu mowy)

Do ćwiczeń potrzebne będą: piórka lub podarte na małe kawałeczki kartki z bloku rysunkowego (bibuły), plastikowa słomka do napojów, dwie kartki papieru formatu A4, ewentualnie plastikowy kubek.

Ćwiczenie 1.

Połóż piórko na otwartej dłoni i postaraj się je zdmuchnąć. Powtórz ćwiczenie kilka razy.

Ćwiczenie 2.

Połóż się na brzuchu na podłodze, piórko umieść przed sobą. Dmuchaj na piórko tak, aby przesunęło się jak najdalej. Powtórz ćwiczenie kilka razy.

Ćwiczenie 3.

Ułóż na stole w niewielkiej odległości od siebie dwie kartki formatu A4. Na jedną z nich wysyp piórka lub kawałki papieru kolorowego (bibuły). Za pomocą plastikowej słomki przenoś piórka z jednej kartki na drugą. Powtórz ćwiczenie dwa razy.

Ćwiczenie 4.

https://www.youtube.com/watch?v=aw2J5lJa5Bc

6. „Kurka z dłoni” – praca plastyczna (doskonalenie sprawności manualnych, rozwijanie wyobraźni)

Do pracy potrzebne będą: farby, pędzel, biała kartka formatu A4, flamastry.

Pomaluj dłoń farbą w kolorze, np. żółtym lub brązowym i odciśnij na kartce. W ten sposób powstanie kurka. Możesz obok odcisnąć też same opuszki palców – to będą kurczątka. Flamastrami dorysuj brakujące elementy obrazka (oczy, nogi, dziób…). Dokończ obrazek malując trawę (np. widelcem), słońce, niebo, kurnik lub przyklej na dole kartki kilka źdźbeł suchej trawy.

Przykład gotowej pracy:

13.04 - wtorek

1. ,,SZUKAM MAMY'' - nauka zwierząt, odgłosy zwierząt dla dzieci, bajka. Zapraszam na stronę:

https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c

2. "Zwierzęta i ich dzieci" - nazwij z dzieckiem młode zwierząt wiejskich.

2. "Koniki" - a teraz poznamy nową zabawę przy muzyce.

Tekst piosenki oraz opis zabawy:

Noga goni nogę

Bujają koniki

Stukają kopytka

W rytm muzyki

Jedna noga tupie: tup, tup, tup

Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk

Konik skacze sobie: hop, hop, hop

Koniku w drogę! Wioooooooooooo!

Opis: piosenka uczy cwału bocznego "Noga goni nogę". W rytm muzyki biegamy z dzieckiem cwałem bocznym. Co jakiś czas ruch zostaje wstrzymany, wykonujemy czynności z tekstu piosenki, tupiemy i skaczemy.

A piosenkę znajdziecie tu:

https://www.youtube.com/watch?v=r8qvgiG0GXA

12.04 - poniedziałek

1. "Na wsi" Proszę omówić z dzieckiem ilustracje przedstawiającą wieś, proszę zwrócić uwagę na występowanie wiejskich zagród i gospodarstw właśnie w tych miejscach.

Źródło: chomikuj.pl

2. „W zagrodzie Małgosi”- bajka ortofoniczna E. Michałowskiej

Wieczorem w zagrodzie ciocia Małgosi

każde zwierzątko o jedzenie prosi.

Piesek szczeka: Hau, hau, hau.

Kotek miauczy: Miau, miau, miau.

Kura gdacze: Ko, ko, ko.

Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.

Gąska gęga: Gę, gę, gę.

Ona też chce najeść się.

Owca beczy: Be, be, be.

Koza meczy: me, me, me.

Indor gulgocze: Gul, gul, gul.

Krowa ryczy: Mu, mu, mu.

Konik parska: Prr, prr, prr.

A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.

I tak gra orkiestra ta gra,

aż Małgosia jeść im da.

3. "Gospodarstwo wiejskie"

Ten obrazek przedstawia zwierzęta w gospodarstwie na wsi. Proszę odszukaj i nazwij z dzieckiem występujące tu zwierzęta.

Źródło: puzzlefactory.pl

4. „Zwierzęta wiejskie” - proszę przeczytać dziecku zagadki i wspólnie znaleźć na nie odpowiedź.

Chodzi po podwórku,

Woła: „Kukuryku”,

On i jego przyjaciele,

Mieszkają w kurniku.

(kogut)

 

Bawię się w błocie

Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.

Mieszkam w chlewiku ....

(świnia)

 

Często wołam: me, me, me.

Czy ktoś wełnę moją chce?

( owca)



Ciężko pracuję na wsi cały dzień.

Odpoczywam w stajni i nie

jestem leń.

(koń)

 

Gdaczę sobie: ko, ko, ko,

Na śniadanie dam ci jajko.

(kura)

 

Zawsze blisko krowy i ogonem

miele, każdy już odgadnie,

bo to przecież...(ciele)

 

Nad rzeczułką wartką,

kto to drepce z dziatwą?

Żółte nóżki ma.

Gę, gę, gę, gę, ga! ... (gęś)

 

Tak cichutko chodzi,

że go nikt nie słyszy, i dlatego bardzo

boją się go myszy. ...(kot)

 

Mieszka w chlewiku

tłuścioszka znana.

Przez ludzi na słoninkę

i mięso chowana. ...(świnia)

 

Chodzi po podwórku

I grzebie łapami.

Jest to ptak domowy,

Nazwijcie go sami. ... (kura)

 

Mucząc woła gospodynię

Bo to zwierzę z tego słynie,

Że gdy muczy to oznacza -

Gospodynię czeka praca.

Mleko wnet do wiadra leci,

By je piły wszystkie dzieci,

Żeby każdy z Was był zdrowy

A to mleko dają ...(krowy)

 

Żółciutkie kuleczki

Za kura się toczą,

Kryją się pod skrzydła,

Kiedy wroga zoczą. ... (kurczęta)

 

W każdej wsi jest taki budzik,

który co dzień budzi ludzi.

Budzik chodzi, łapką grzebie.

Choć nie czesze się, ma grzebień. ...(kogut)

 

Szybko biega, rży i parska.

Na śniadanie - owsa garstka.

Potem w stajni grzecznie stoi.

Czeka, aż go ktoś napoi.

Ty odważnie podejdź doń,

bo to jest po prostu ... (koń)

5. „Wiosna na wsi” - zestaw zabaw ruchowych

Zabawa ruchowa „Kurka do kurnika”

Rodzic wyznacza miejsce w pokoju – kurnik. Dziecko porusza się po całym pomieszczeniu, naśladując odgłos kurki (ko, ko) i chód zwierzątka. Na hasło: Kurka do kurnika! Kurka jak najszybciej musi schować się w kurniku.

Zabawa ruchowa z elementem rzutu „Zwierzęta na wsi” Do zabawy potrzebna będzie piłka. Rodzic mówi nazwę zwierzęcia i rzuca piłkę do dziecka. Jeśli dziecko usłyszy nazwę zwierzęcia mieszkającego na wsi, musi złapać piłkę. Jeśli rodzic poda nazwę zwierzęcia żyjącego w zoo, dziecko nie powinno złapać piłki. Jeśli jednak złapie piłkę wykonuje zadanie ruchowe wymyślone przez rodzica.

Zabawa bieżna „Koniki” Dziecko naśladuje ruchem konika, jednocześnie klaskając językiem. Koniki szybko biegające po łące, powoli wspinają się pod górkę i szybko zbiegają z górki.

Zabawa ruchowo - naśladowcza „Naśladujemy zwierzęta” Dzieci poruszają się w rytmie wygrywanym przez rodzica na dowolnym instrumencie (można ten rytm też wyklaskiwać). Podczas przerwy w grze rodzic pokazuje obrazek zwierzęcia, a dziecko je naśladuje (sposób poruszania się, odgłosy jakie wydaje).

Zabawa ruchowa „Konik na biegunach” Dziecko kładzie się na brzuchu, łapie się za stopy i tworzy „kołyskę”. Porusza się w przód i w tył.

Zabawa ruchowa „Kaczka”

Dziecko w przysiadzie porusza się jak kaczuszka.

Zabawa ruchowa „Kwiat” Dziecko naśladuje rozwijanie się kwiatka. Kwiat są w pąkach (dziecko) wykonuje siad skulny, na hasło rodzica Słonko się budzi – bardzo wolno podnosi głowę i ręce do góry, wstaje rozchyla ręce na bok, naśladując rozchylające się płatki.

Zmieniony: czwartek, 15 kwietnia 2021 19:53
 
I'm hungry PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
czwartek, 15 kwietnia 2021 00:00

Witajcie Kochani!


Już za tydzień zobaczymy się w przedszkolu! Laughing

Bardzo z małpką się cieszymy Laughing


Dla chętnych osób wysyłam propozycje z języka

angielskiego na ten tydzień.


1. Powtórz słowa z poprzedniej lekcji (możesz też

obejrzeć filmik dla przypomnienia- znajdziesz go

w poście z zeszłego tygodnia):


sandwich [sendłicz]- kanapka

cake [kejk]- tort

ice-cream [ajs krim]- lody

biscuit [biskit]- herbatnik


2. Kiedy chce nam się jeść, to po polsku mówimy: Jestem głodny,

a po angielsku powiemy: I'm hungry [ajm hangri]


Obejrzyj filmik i posłuchaj jak potworki śpiewają o tym, że są głodne:


https:youtu.be/ykTR0uFGwE0


3. A teraz trochę się poruszamy!


Posłuchaj piosenki i zatańcz, tak jak na zajęciach Smile


https://youtu.be/M6LoRZsHMSs


Dla przypomnienia:


If you're happy and you know it clap your hands

[if jor hapi end ju noł it klap jor hends]

- jeśli jesteś szczęśliwy klaśnij w dłonie (dzieci klaszczą)


If you're happy and you know it stomp your feet

[if jor hapi end ju noł it stamp jor fit]

- jeśli jesteś szczęśliwy tup nogami (dzieci tupią)


If you're happy and you know it shout hooray

[if jor hapi end ju noł it szałt hurej]

- jeśli jesteś szczęśliwy krzyknij hura (dzieci krzyczą "hurej")


If you're happy and you know it do all three

[if jur hapi end ju noł it du ol fri]

- jeśli jesteś szczęśliwy zrób wszystkie te trzy rzeczy

(dzieci klaszczą, tupią i krzyczą "hurej")

 

Do zobaczenia w przedszkolu! Smile

Zmieniony: czwartek, 15 kwietnia 2021 06:40
 
WIOSNA W OGRODZIE I W POLU PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
wtorek, 06 kwietnia 2021 07:45

"WIOSNA W OGRODZIE I W POLU"

09. 04 - piątek

1. Zabawa matematyczna "Tulipany"

• Pytania do dziecka:

- policz ile jest tulipanów po lewej stronie; pokaż na palcach,

- policz ile jest tulipanów po prawej stronie; pokaż na palcach,

- ile tulipanów jest wszystkich tulipanów: (rysunek 1, 2 i 3)

- po której stronie jest więcej kwiatków? (u dzieci 4-5 letnich warto wdrażać do posługiwania się pojęciami prawo – lewo)

pytania do dzieci 4,5l:

- jeżeli z lewej strony są 3 tulipany, a z prawej 2 tulipany, to co trzeba zrobić, aby było tyle samo z obu stron?

- jeżeli z lewej strony jest 1 tulipan, a z prawej 2 tulipany to co trzeba zrobić, aby ich było tyle samo z obu stron?

- jeżeli z lewej strony są 3 tulipany, a z prawej 1 tulipan, to co trzeba zrobić, aby było tyle samo z obu stron?

Proszę pobawić się z dzieckiem, w tego typu zagadki. Rozwija to myślenie matematyczne.


2. A teraz poznamy nową zabawę przy piosence: „TANIEC PRZYKLEJANIEC”. Zachęcam do zabawy ze swoją pociechą :-)

Tekst piosenki

1. Zatańczymy śmieszny taniec,

mały taniec przyklejaniec.

(Stań z dzieckiem w parze, zwróconymi twarzami do siebie)

Teraz rączki przykleimy

i wesoło zatańczymy.

(Przyklejamy dłonie do dłoni dziecka i poruszamy się dookoła)

2. Zatańczymy śmieszny taniec,

mały taniec przyklejaniec.

Teraz łokcie przykleimy

i wesoło zatańczymy.

(Przyklejamy łokcie i poruszamy się dookoła)

3. Zatańczymy śmieszny taniec,

mały taniec przyklejaniec.

Teraz brzuszki przykleimy

i wesoło zatańczymy.

(Przyklejamy brzuszki i poruszamy się dookoła)

4. Zatańczymy śmieszny taniec,

mały taniec przyklejaniec.

Teraz palce przykleimy

i wesoło zatańczymy.

(Przyklejamy palce i poruszamy się dookoła)

5. Zatańczymy śmieszny taniec,

mały taniec przyklejaniec.

Teraz plecy przykleimy

i wesoło zatańczymy.

(Przyklejamy plecy i poruszamy się dookoła)

Instrukcja tańca w wykonaniu dzieci starszych:

https://www.youtube.com/watch?v=WLTC23jEB1E

A samą piosenkę znajdziecie tu:

https://www.youtube.com/watch?v=bkEHK47buMY

Życzę udanej zabawy!!!

3. „Tulipan” - proszę, aby dziecko połączyło kropki za pomocą mazaka lub kredki, a następnie pokolorowało ilustracje.

Do wydruku: http://www.cauchy.pl/kolorowanki-1/rysowanie-edukacyjne-dla-dzieci/tulipany/

4. "Wiosenna gimnastyka"

5. Proszę wykonać z dzieckiem zadanie z karty pracy: Narysuj tyle kropek ile widzisz biedronek i pszczółek.

 

08.04 – czwartek

1. „Rolnik” Zbigniew Dmitroca

Rolnik rano rusza w pole

orać pługiem czarną rolę,

sieje zboże i cukrowe buraki,

z których później są przysmaki.

Po przeczytaniu tekstu wiersza proszę zadać dziecku pytania: dokąd rusza rano rolnik?, co robi rolnik w polu?, po co rolnik sieje zboże, do czego jest wykorzystywane? co robi się z buraków cukrowych?

W tym miejscu zachęcam do nawiązania do historyjki pt. "Od buraka do lizaka", gdzie pokazany jest proces powstawania cukru. Aby dokładniej przedstawić dziecku etapy powstawania cukru zachęcam do zajrzenia na stronę: http://www.22kilo.pl/matka/domowe-przedszkole-skad-bierze-sie-cukier/

Źródło obrazków: chomikuj.pl

2. Teraz proszę oglądnąć wraz z dzieckiem ilustracje przedstawiające wiosenne prace rolników w polu. Warto zwrócić uwagę na trud ich pracy w polu.

Źródło obrazków:chomikuj.pl

2. „W naszym ogródeczku” - wysłuchaj z dzieckiem piosenki, postarajcie nauczyć się jej na pamięć i wspólnie zaśpiewać.

Strona, na której znajdziemy piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o

1. W naszym ogródeczku // zrobimy porządki// 3x

Wygrabimy ścieżki //przekopiemy grządki// 2x

Raz dwa trzy.

2. Potem w miękką ziemię // włożymy nasionka // 3 x

Będą się wygrzewać // na wiosennym słonku // 2x

Raz dwa trzy.

3. Przyjdzie ciepły deszczyk //i wszystko odmieni// 3 x

W naszym ogródeczku //grządki zazieleni// 2 x.

Raz dwa trzy.

07. 04 – środa

1. Dzisiaj poznamy narzędzia potrzebne do pracy w ogrodzie. Nazwij z dzieckiem poszczególne narzędzia, wyjaśnij do czego one służą oraz jakie prace ogrodowe można wykonać przy pomocy prezentowanych narzędzi. Proszę zapoznać dziecko z zasadami bezpiecznego posługiwania się narzędziami ogrodniczymi oraz zwrócić uwagę, że ostrymi narzędziami nie mogą posługiwać się dzieci.

 

 

(Źródło: chomikuj.pl)

2. Proszę wydrukować sylwetę konewki (ewentualnie spróbować swoich sił i samemu naszkicować kontur konewki :-)) i wraz z dzieckiem pomalować ją farbą plakatową. Proszę zwrócić uwagę, aby dziecko nabierało odpowiednią ilość farby na pędzel oraz na zamalowanie tylko wyznaczonej powierzchni (czyli konewki).

(Źródło: miastodzieci.pl)

Link kolorowanki: https://miastodzieci.pl/kolorowanki/konewka/

3. Zachęcam do wykonania kart pracy:

- Rytmy

Link do druku:https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/02/Rytmy.jpg

- Sudoku ogrodnika


Link do druku: https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2021/01/SudokuOgrodnik.jpg

 

06. 04 - wtorek

Ogródek Bartoszka” aut. B.S.Kossuth

-Bartoszku, Bartoszku,

co robisz w ogrodzie?

-Podlewam me grządki

o porannym chłodzie…

-Bartoszku, Bartoszku

kto grzędy zielenił?

-ciepły deszczyk padał

i tęczą się mienił…

-Bartoszku, Bartoszku

kto rozwijał kwiaty?

-a toć przyszła wiosna

strojna w barwne kwiaty…

-Ej, Wiosno, wiosenko,

czary rzucasz wszędzie,

rozwinęłaś kwiatki

na Bartoszka grzędzie.

Proszę przeczytać wiersz, wyjaśnić wyrazy: ogródek, grządka, a następnie zadać dziecku kilka pytań dotyczących treści wiersza np.: jak na imię miał chłopczyk?, co robił w ogrodzie?, kto zazielenił grządki?, kto rozwijał kwiaty?

Następnie proszę wraz z dzieckiem obejrzeć poniższe obrazki i razem opowiedzieć co się na nich znajduje. Proszę zadawać jak najwięcej pytań dotyczących tego, co znajduje się na obrazkach, ponieważ dziecko odpowiadając na nie rozwija swoją spostrzegawczość wzrokową oraz kształtuje mowę.

(chomikuj.pl)

Zmieniony: piątek, 09 kwietnia 2021 08:13
 
Dodatkowe propozycje zabaw PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wiktoria Bilińska   
czwartek, 08 kwietnia 2021 06:17

Dobrym zajęciem dla dzieci w domu są zabawy z wykorzystaniem mas plastycznych.
Poniżej więc prezentuje kilka przepisów na masy plastyczne:

1. DOMOWA PLASTELINA
Składniki: 
1,5 szklanki mąki,
50 ml oliwki dla dzieci,
0,5 szklanki wody,
barwnik spożywczy,
olejek zapachowy

Do miski wsypać mąkę, wymieszać z oliwą, wodą, barwnikiem i olejkiem (początkowo ugnieść widelcem, następnie podsypać mąką i wyrobić jak ciasto.) Plastelinę należy przechowywać w folii spożywczej, aby nie miała dostępu do powietrza.

 

2. PLASTELINA Z GALARETKI
Składniki:
szklanka mąki pszennej
łyżka soli,
opakowanie galaretki,
wrzątek,
łyżka oleju

Suche składniki wymieszać następnie dodać 1/3 szklankę wrzątku i łyżkę oleju. Ugnieść widelcem, a następnie wyrobić jak ciasto.

 

3. MASA PIASKOWA
Składniki: 
piasek, 
klej np. wikol

Wlać do naczynia trzy łyżki kleju wikol i stopniowo dodawać piasek. Dokładnie wymieszać, aż do powstania jednolitej masy.

 

4. CIECZ NIENEWTONOWSKA
Składniki: 
mąka ziemniaczana 1kg,
chłodna woda,
2 miski,
barwnik/ kakao

Skrobie wsypać do miski i zalać odrobiną wody. Mieszankę ugnieść dłonią, a mąką będzie powoli nasiąkać wodą- zamieniając się z ciasta w ciecz. Dolewanie wody należy zakończyć w momencie, kiedy zauważymy, że im szybciej mieszamy mieszamy, tym trudniej jest nam przesuwać łyżkę.

 
Food PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
czwartek, 08 kwietnia 2021 06:05

Hello!

Witam w kolejnym tygodniu pracy zdalnej.

Wysyłam następny filmik,

tym razem dotyczący jedzenia Wink

Pozdrawiam! Embarassed

https://youtu.be/sKMmMZbGlS8

W razie pytań, można się ze mną skontaktować

pod adresem: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Zmieniony: wtorek, 13 kwietnia 2021 12:24
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL