Home Oddział siódmy
Oddział siódmy
Język angielski- Mother's Day PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 24 maja 2020 19:33

Hi everyone!


We wtorek obchodzimy Dzień Matki. Z tej okazji przygotowałam dla Was kilka

zadań po angielsku o tej tematyce.

Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego tygodnia,

a wszystkim mamusiom samych szczęśliwych dni pełnych ciepła i miłości! Smile


Dzień Matki to po angielsku: Mother's Day [maders dej]

W Polsce obchodzimy go 26 maja, w Wielkiej Brytanii przypada na czwartą

niedzielę Wielkiego Postu, natomiast w USA dzień matki obchodzony jest

w ostatnią niedzielę maja.


Jest kilka słów określających mamę po angielsku:


mammy/ mummy [mami]- mamusia/ mamunia

mom/ mum [mam]- mama/ mamunia

mother [mader]- mama, matka

 

 


1. Listen [lisyn] - posłuchaj


Posłuchaj piosenki (zanim włączą Państwo dziecku piosenkę,

można najpierw przeczytać słowa).


https://youtu.be/MYqFPa1mrXo


Słowa:


Mother's Day, Mother's Day, Happy Mother's Day

[maders dej, maders dej, hapi maders dej]

Dzień Matki, Dzień Matki, miłego Dnia Matki

Here's a gift I'll give to you on this Mother's day.

[hirs e gift ajl giw tu ju on dys maders dej]

Oto prezent który dam Ci na Dzień Matki


I'll clean my room, I'll make my bed, I'll put my toys away.

[ajl klin maj rum, ajl mejk maj bed, ajl put maj tojs ełej]

Posprzątam pokój, pościelę łóżko, odłożę zabawki na miejsce

I'll be good just for you on this Mother's Day.

[ajl bi gud dżast for ju on dys maders dej]

Będę grzeczny specjalnie dla Ciebie w Dniu Matki


Mother's Day Mother's Day Happy Mother's Day

[maders dej maders dej hapi maders dej]

Here's a gift I'll give to you on this Mother's Day.

[hirs e gift ajl giw tu ju on dys maders dej]


I'll clean my room, I'll make my bed, I'll put my toys away.

[ajl klin maj rum, ajl mejk maj bed, ajl put maj tojs ełej]

I'll be good just for you on this Mother's Day.

[ajl bi gud dżast for ju on dys maders dej]

 



2. Colour the flower [kalor de flałer]- pokoloruj kwiat


Pokoloruj kwiat według instrukcji podanej na rysunku.


https://ibb.co/d7tkNyz

 



3. Make a card for your mummy [mejk e kard for jor mami]-

zrób laurkę/kartkę dla swojej mamy


Stwórz laurkę dla swojej mamy.

Jeśli nie masz możliwości wydrukowania, to narysuj laurkę

według własnego pomysłu.


https://ibb.co/h9LNrsQ


Następnie wręcz mamie laurkę, przytul się, daj buziaka

i powiedz: I LOVE YOU [aj low ju]- kocham Cię!

 



4. Family game [femyli gejm]- rodzinna gra


Przypomnij sobie członków rodziny po angielsku:


mummy [mami]- mama

daddy [dadi]- tata

brother [brader]- brat

sister [sister]- siostra


Przypomnij sobie również następujące kolory:


green [grin]- zielony

yellow [jeloł]- żółty

orange [orendż]- pomarańczowy

red [red]- czerwony


Wydrukuj karty domino.


https://ibb.co/D7NBWS2


Następnie wytnij karty z pomocą dorosłego.

Na koniec zagrajcie w domino.


Have fun! [hew fan!]- miłej zabawy

Zmieniony: niedziela, 24 maja 2020 21:35
 
"MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI" PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
niedziela, 17 maja 2020 14:29

„Moje ulubione książki”

- rozwijamy zainteresowanie książką jako źródłem wiedzy, przeżyć i doświadczeń,

- przygotowujemy się do roli świadomego czytelnika, potrafiącego korzystać z biblioteki,

- uczymy się korzystania z książek w sposób samodzielny,

- wzbogacamy wiedzę i słownictwo związane z powstawaniem książek,

- uczymy się szanować książki i właściwie z nich korzystać,

- rozmawiamy na temat swoich ulubionych książek.

Źródło: zpokurozweki.staszow.pl

22.05 - piątek

1. Bajeczki – nauka piosenki

Link: https://www.youtube.com/watch?v=Sl7d6RvqTWM

1. Posłuchaj z dzieckiem tej pięknej piosenki.

2. Porozmawiaj z dzieckiem o czym jest ta piosenka? Wspólnie określcie tempo piosenki : czy jest szybka czy wolna?

5. A teraz spróbuj nauczyć dziecko piosenki na pamięć.

Tekst piosenki:

"Bajeczki"

1. Na półkach mieszkają książeczki.

W książeczkach mieszkają bajeczki.

Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam.

Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam.

2. W bajeczkach znajdziecie rycerzy,

Królewnę, co spała na wieży.

I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.

I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.

3. A kiedy się dziecko zasłucha,

To wróżki mu szepczą do ucha.

Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.

Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.

2. Moje książki na półce- zabawa dydaktyczna

Zadania do dziecka z pomocą rodzica (proszę o przeprowadzenie zadań z dzieckiem):

- Dzisiaj będą nam potrzebne książki, które znajdują się w twoim pokoju. Połóż je wszystkie na stole. Ale ich dużo!?

- Teraz posegreguj je według grubości. Od najcieńszej do najgrubszej-jedna za drugą. Spróbuj je przeliczyć.

- A teraz poukładaj je od najmniejszej do największej i spróbuj policzyć.

- Poukładaj książki na półce według jakieś cechy- wielkości lub grubości.

- Pamiętaj- odkładaj książkę na miejsce, jeżeli już jej nie potrzebujesz!

- Wybierz swoją ulubioną książkę, obejrzyj ją. Rodzicu, proszę, przeczytaj dziecku bajkę.

3. Bohaterowie bajek- kolorowanie kredkami ołówkowymi

1. Wybierz sobie postać bajkową wśród kolorowanek

https://www.google.com/search?q=postacie+z+bajek+kolorowanka+do+druku

2. Przygotuj kredki

3. Pokoloruj swojego bohatera bajki korzystając z dostępnych kolorów

4. Staraj się wykonać pracę estetycznie.

 

21.05 - czwartek

1. „Jak powstaje książka” - proszę opowiedzieć dziecku (własnymi słowami) etapy powstawania książki, na podstawie obrazków znajdujących się poniżej.

Źródło obrazków: chomikuj.pl

2. Teraz zachęcam do obejrzenia filmiku, który utrwali wiadomości na temat etapów powstawania książki, poszerzy wiedzę dziecka o zawodach: pisarza, grafika, redaktora, drukarza, a także zwróci uwagę na temat dbania i szanowania książek.

https://www.youtube.com/watch?v=Sfi381rhxUU&feature=youtu.be

3. „Co to jest?”– rysowanie palcem na plecach.

Zachęcam do zabawy z dzieckiem. Proszę narysować palcem na plecach dziecka proste obrazki (np. słońce, księżyc, kwiatek, serce, koło, kwadrat, trójkąt itp.). Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co zostało narysowane.

 

18.05 - 20.05


18.05 - poniedziałek

1. "Moje książki" I. Salach – proszę przeczytać dziecku wiersz:

Moje książki kolorowe

stoją równo na półeczce.

Myją ręce i oglądam

kartką po karteczce.

Czasem książki czyta mama,

bo ja nie potrafią sama.

Z książek wiele się dowiecie

O szerokim, pięknym świecie.

O roślinach, o zwierzętach,

o dalekich krajach też.

Wszystko w książce jest zamknięte,

więc ją w ręce bierz.

Po przeczytaniu proszę postarać się przekazać dziecku sposób zdobywania nowych wiadomości z książek, pokazać sposób na miłe spędzenie czasu wolnego podczas oglądania książek. Porozmawiaj z dzieckiem na temat znaczenia słuchania bajek przed snem, oraz wpływu  książki na naszą wyobraźnię i sny.

2. „Poznajemy rodzaje książek”

Proszę z dzieckiem oglądnąć obrazki przedstawiające okładki wybranych rodzai książek. Przy każdym obrazku omów z dzieckiem co w danej książce można znaleźć, czym się one od siebie różnią?

Książki dla dzieci

Źródło: allegro.pl

Książki dla dorosłych

Źródło: sprzedajemy.pl

Encyklopedia

Źródło: allegro.pl

Książki o roślinach

Źródło: punkt44.pl

Książki o zwierzętach

Źródło: empik.com

Książki o Ziemi i planetach

Źródło: merlin.pl

Książki kucharskie

Źródło: empik.com

A teraz poszukajcie z dzieckiem, jakie książki macie w domu i wspólnie je systematycznie oglądajcie :-)

19.05 - wtorek

1. Bajka edukacyjna – Zasady korzystania z książek,dostępna w linku:

https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE

„Do czego nie są książki?” – rozmowa kierowana, zwrócenie uwagi na niewłaściwe korzystanie z książek. Rodzic pokazuje dwie książki (poszukajcie w domu)  – zadbaną i zniszczoną i prosi o porównanie obu rekwizytów.

Następnie zadaje pytania:O co apelują do nas książki?O co proszą swoich czytelników?Dlaczego powinniśmy je szanować?Czym różnią się od telewizji, kina, teatru, Internetu?

Następnie układamy na podstawie tekstu oraz własnych spostrzeżeń zasady poszanowania książek.

- Myj ręce przed czytaniem,

- Nie zginaj rogów kartek,

- Używaj zakładki,

- Nie wyrywaj kartek z książek,

- Nie pisz i nie rysuj w książce,

- Nie oglądaj przy jedzeniu,

- Nie śliń palców przy odwracaniu kartek,

- Napraw ją gdy się rozkleja,

- Nie oglądaj przy słabym świetle,

- Podczas oglądania siedź prosto i swobodnie,

- Nie zginaj cienkiej książki w rulon.

2. „Zakładka do książki”

Z dzieckiem pracę wykonujemy według wzoru lub według własnego pomysłu :-) Poniżej przedstawię kolejne kroki wykonania pracy. Jednak można wzór i kolorystykę zakładki zmienić według własnego pomysłu.

Materiały i przybory:

• papier kolorowy,

• ziemniak

• nożyk

• farby plakatowe

• płaski pojemnik na farbę

• pędzel

• gazeta lub inna podkładka

• nożyczki zwykłe i nożyczki – wzorki

• klej, np. Magic

• dziurkacz

• wstążeczka

Etapy pracy:

1. Przecinamy ziemniaka na pół. W jednej części wycinamy wzór np. serduszka.

2. Biały papier tniemy w poprzek na cztery części. Jedną z części układamy na gazecie. Czerwoną farbkę nakładamy do płaskiego pojemniczka i moczymy w nim ziemniakowy stempel. Nadmiar lub grudki farby możemy rozprowadzić pędzelkiem. Pozostawiamy do wyschnięcia.

3. Czerwony papier również tniemy w poprzek na cztery części. Bierzemy biały pasek z serduszkami, brzegi przycinamy ozdobnymi nożyczkami i naklejamy na czerwony paseczek.

4. W górnej części zakładki robimy dziurkaczem dziurkę przez którą przewlekamy czerwoną wstążeczkę. Gotowe!

Źródło: ekodziecko.com

20.05 - środa

1. Dzisiaj chciałabym Wam opowiedzieć trochę o pewnym miejscu, w którym jest mnóstwo książek. To miejsce nazywa się BIBLIOTEKA.

Każda biblioteka jest miejscem szczególnym. To świątynia wiedzy, skarbnica literatury. Jest to miejsce dostępne dla każdego niezależnie od wieku, wykształcenia czy zasobności portfela. Z biblioteki możemy wypożyczyć książki, a jest ich tam tak dużo, że z pewnością każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Należy pamiętać, że książki z biblioteki należy zwrócić, gdy są już przeczytane. Korzysta z nich wiele osób, dlatego książki trzeba szanować. A czy wiesz jak nazywa się miejsce gdzie można kupić książki? - (Księgarnia, obrazek nr 3 i 4). Biblioteka (obrazek nr 1 i 2)

Proszę z dzieckiem porozmawiać na temat czym się różni biblioteka od księgarni.

1. Źródło: fordonskasm.home.pl

2. Źródło: wbpg.org.pl

3. Źródło: galaxy-centrum.pl

4. Źródło: forbes.pl

2. Popatrzcie teraz na ten obrazek i odpowiedzcie na pytania:

– Ile jest dzieci na obrazku?

– Gdzie jest chłopiec z jasnymi włosami?

– Na której półce siedzi dziewczynka?

– Na której półce leży trzecie dziecko?

– Które z dzieci właściwie zachowuje się w bibliotece?

Źródło: http://przedszkolenowyzmigrod.pl/

3. A teraz zapraszam do zabawy ruchowej przy muzyce, dostępne w linku:

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

Zmieniony: czwartek, 21 maja 2020 19:50
 
Język angielski- Yummy! PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 17 maja 2020 20:08

Hello everybody!


Dziękuję za przesłane zadania. Cieszę się, że dzieci ładnie pracują :)

Dla chętnych wysyłam kolejne propozycje ćwiczeń z angielskiego

na ten tydzień oraz odpowiedzi do zadań z poprzedniego tygodnia.


Odpowiedzi:


zad.1

Cheeky monkey [cziki manki]


zad.2

fingers- palce u ręki  nose- nos   tummy- brzuch

toes- palce u stóp     eyes- oczy  ears- uszy


zad.3

1- daddy  2- mammy 3- brother 4- sister

5- grandpa  6- grandma  7- baby


zad.4

1- sun 2- rain 3- rainbow 4- wind 5- storm 6- snow


zad.5

zielony, różowy, fioletowy, czarny

czerwony, żółty, pomarańczowy, niebieski


zad.6

0- biały 1- czarny 2- różowy 3- pomarańczowy 4- czerwony

5- brązowy 6- fioletowy 7- zielony 8- żółty 9- niebieski 10- szary


zad.7

1- jumper 2- hat 3- coat 4- T-shirt 5- scarf 6- shorts


zad.8

1- dog 2- cat 3- rabbit/bunny 4- duck

5- sheep/lamb 6- cow 7- horse


I'M HUNGRY! [ajm hangri]- JESTEM GŁODNA/Y


1. Look and say [luk end sej]- Spójrz i powiedz


Popatrz na obrazki.

Powtarzaj słowa za rodzicem.

2. Yummy! [jami]- pyszne!


Przypomnij sobie słowa:


tummy [tami]- brzuch

big [big]- duży


Jeśli coś nam smakuje, to po polsku mówimy: pycha!,

a po angielsku mówimy: yummy! [jami].


Posłuchaj tekstu czytanego przez rodzica/ opiekuna.

Możesz powtarzać słowa i naśladować czynności,

o których mowa w tekście (pokazywać jak jesz dane rzeczy).


-> wiem, że ciężko jest czytać dziecku tekst po angielsku

i że nie zawsze dziecko chce współpracować,

ale niestety nie mam możliwości przekazać tej treści

w inny sposób, proszę o zrozumienie


My big tummy           [maj big tami]       mój duży brzuch


A sandwich.                  [e sandłicz]               kanapka

Yum, yum, yummy!        [jam, jam, jami!]       mniam, mniam, pycha!

A sandwich.                   [e sandłicz]               kanapka

Look at my big tummy!   [luk et maj big tami!] spójrz na mój duży brzuch!


A sandwich and a cake.  [e sandłicz end e kejk] kanapka i tort

Yum, yum, yummy!        [jam, jam, jami!]         mniam, mniam, pycha!

A sandwich and a cake.  [e sandłicz end e kejk]  kanapka oraz tort

Look at my big tummy!   [luk et maj big tami!]   spójrz na mój duży brzuch


A biscuit.                       [e biskit]                    herbatnik/ciasteczko

Yum, yum, yummy!         [jam, jam, jami!]         mniam, mniam, pycha!

A biscuit.                        [e biskit]                    herbatnik/ciasteczko

Look at my big tummy!    [luk et maj big tami!]   spójrz na mój duży brzuch!


A biscuit and an ice- cream. [e biskit end en ajs krim] herbatnik i lody

Yum, yum, yummy!           [jam, jam, jami!]            mniam, mniam, pycha!

A biscuit and an ice- cream. [e biskit end en ajs krim]  herbatnik i lody

Look at my big tummy!       [luk et maj big tami!]     spójrz na mój duży brzuch!


3. Count the food [kałnt de fud]- Policz jedzenie


Przypomnij sobie liczby 1-10.

Policz po angielsku ile jest poszczególnych rzeczy na obrazku?

 

ice- cream: seven

biscuit: eight

cake: four

sandwich: three


4. What's your favourite food? [łots jor fejwrit fud?]-

Jakie jest twoje ulubione jedzenie?


Nasza małpka, jak na prawdziwą małpkę przystało, uwielbia banany!

Banan to po angielsku: banana [benana].

A Ty co najbardziej lubisz jeść? Narysuj!

Następnie możesz spróbować dowiedzieć się jak Twoje ulubione danie

brzmi po angielsku.

Good luck!


Laughing

Zmieniony: poniedziałek, 18 maja 2020 07:58
 
POZNAJEMY ŁĄKĘ I JEJ MIESZKAŃCÓW PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
niedziela, 10 maja 2020 17:30

„Poznajemy łąkę i jej mieszkańców”

- poznajemy wygląd środowiska przyrodniczego – łąki,

- zapoznajemy się ze zwierzętami żyjącymi na łące, określamy ich wygląd, kolor, sposób poruszania się i odżywiania,

- przyglądamy się bogactwu roślin występujących na łące, określamy ich wygląd, porównujemy z roślinami rosnącymi w ogrodzie,

- poznajemy sposób wykorzystania łąki przez człowieka – np. wypas krów, koszenie trawy jako pokarmu dla zwierząt,

- rozwijamy w sobie pozytywny stosunek do zwierząt,

15.05 - piątek

1. Zabawa matematyczna „Maki, kaczeńce, niezapominajki”

Proszę przygotować czerwone, żółte i niebieskie kwiatki wycięte z papieru kolorowego (różne ilości) oraz duże kartki w tych kolorach.

Przykładowy szablon kwiatków:

Źródło: https://p137.edupage.org/

Rodzic rozsypuje kolorowe kwiaty na dywanie – łące. Dziecko postępuje zgodnie z poleceniami Rodzica:

- segreguje kwiaty ze względu na kolor, układa na właściwych kartkach,

- wspólnie z rodzicem przelicza kwiaty w danym kolorze,

- porównuje, których kwiatków jest więcej, których mniej,

- układa rytm z kwiatów rozpoczęty przez Rodzica: czerwony, żółty, niebieski, czerwony, żółty...

2. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Majowa łąka”

Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dziecko powtarza fragment tekstu: za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Majowa łąka,

pachnąca łąka;

Tu widać myszkę,

słychać skowronka…

Za, zo, ze, zu,

zy to majowe dni!

Pająk zaplata

pośród traw sieci,

a mała pszczółka

do kwiatka leci.

Za, zo, ze, zu,

zy to majowe dni!

Ważka spogląda

na dół ciekawie.

Kret nowy kopiec

wykopał w trawie.

Za, zo, ze, zu,

zy to majowe dni!

Bąk bzyczy głośno,

trzmiela szukając.

A wokół brzozy

wciąż biega zając.

Za, zo, ze, zu,

zy to majowe dni!

Na małym krzaczku

przysiadła mucha.

Z wielką uwagą|

motyla słucha.

Za, zo, ze, zu,

zy to majowe dni!

I konik polny

też nie próżnuje,

małej biedronce

kropek pilnuje.

Za, zo, ze, zu,

zy to majowe dni!

Tyle się dzieje

ciągle na łące!

Aż z ciekawością

zerka tam słońce.

Za, zo, ze, zu,

zy to majowe dni!

3.Zabawa taneczna do piosenki „Pszczółka Maja - Taniec Mai”

https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

4.Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze „Odgłosy łąki”

Dziecko biega, naśladując podany przez Rodzica odgłos zwierzęcia żyjącego na łące: konik polny – cyk, cyk; żaba – kum, kum; osa – bzzzz…; skowronek – fiu, fiu.

5.Ćwiczenia językowe „Czerwony jak…”

Dziecko podaje nazwy znanych mu kolorów, a następnie podaje nazwy przedmiotów, roślin, zwierząt, które kojarzą mu się z tym kolorem, np. czerwony jak jabłko, żółty jak słońce, zielony jak trawa itp.

14.05 - czwartek

1. „Gąsienica – tajemnica” D. Gellner

Idzie ścieżką gąsienica,

kolorowa tajemnica.

Krótkich nóżek mnóstwo ma...

Jedną robi nam „pa, pa, pa!”.

Do widzenia! Do widzenia!

Czary-mary – już mnie nie ma!

Nitką się owinę cała

i przez zimę będę spała!

Gdy ochłodzi się na dworze,

będę spała, jak w śpiworze.

Już się niby nic nie dzieje.

Kokon się na wietrze chwieje...

Gąsienica w środku śpi

i zamknęła wszystkie drzwi.

A na wiosnę - Patrzcie teraz!

Ktoś w kokonie drzwi otwiera!

Macha do nas skrzydełkami...

Kto to jest? Powiedzcie sami.


Pytania dotyczące treści tekstu:

Co robiła zimą gąsienica?

W czym spała w czasie zimy?

Co stało się z gąsienicą, kiedy nastała wiosna?

W co zamieniła się gąsienica?

Źródło: joemonster.org

Źródło: majewska-opielka.pl

Źródło: pl.wikipedia.org

2. „Wiosną urodziły się motyle” - zapraszam do rozgrzewki z piosenką:

https://youtu.be/eXTBJkvsWsk

3. „Motylek” - symetria kolorów na skrzydłach - praca plastyczna.

Dziecko wykonuje pracę w dwóch fazach: pierwsza związana jest z obrysowaniem konturów kredką, druga polega na zgięciu kartki na pół, następnie dziecko akwarelami lub farbami plakatowymi maluje połowę motyla, a następnie odbiją go ponownie składając kartkę na pół.

Źródło przykładowych prac: dzieciecafizyka.pl

Źródło: printoteka.pl

13.05 - środa

1. „Wędrówki skrzata Borówki - Łąka”

Niestety nie możemy razem udać się na łąkę, ale proszę, oglądnij z dzieckiem poniższy film, który przybliży mu, jak wygląda życie na łące.

https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4

2. „Bocianie klekotanie” - zabawa ortofoniczna

Gdy Rodzic wysoko podniesie rękę, dziecko głośno naśladuje klekotanie bociana. Gdy ją opuści - cichutko klekoczy.

3. Proszę wykonać zadania na karcie pracy, według zapisanych instrukcji:

 

  • Obejrzyj obrazek bociana w pętli. Odszukaj te obrazki ptaków, które wyglądają tak samo jak wzór.

 

 

  • Obejrzyj obrazki. Naśladuj miny i ruchy żabek przedstawionych na obrazkach. Nazwij emocje, jakie one przedstawiają.

 

Źródło: przedszkole3siemiatycze.edupage.org/

4. Proszę zapisać i wydrukować kolorowankę oraz zachęcić, aby dziecko ją pokolorowało.

Źródło: przedszkole3siemiatycze.edupage.org/

A oto efekt pracy plastycznej naszego przedszkolaka :-)


 

11 - 12. 05.

11.05 - poniedziałek

1. Proszę przeczytać dziecku wiersz, zadać kilka pytań dotyczących wiersza. Zachęcam, aby nauczyć dziecko wiersz na pamięć.

„Majowa łąka” B. Forma

Powiał wiatr majowy, łąka zapachniała.

Świeżą koniczyną pokryła się cała.

Brzęczą głośno pszczoły, pracują wytrwale.

Zapylają kwiaty, nie nudzą się wcale.

Słońce mocno grzeje, świat do życia budzi.

Dobry czas nastaje dla zwierząt i ludzi.

Źródło: przedszkole38.pl

Źródło: semini.pl

2. "Zagadki o mieszkańcach łąki"

Proszę przeczytać dziecku zagadki. Wspólnie oglądnijcie obrazki bohaterów danej zagadki, a następnie proszę przybliżyć dziecku wiadomości na temat zwierząt żyjących na łące, wspólnie z dzieckiem opiszcie ich wygląd, kolor, sposób poruszania się i odżywiania.

W czerwonych butach po łące chodzę

Czasem przystanę na jednej nodze

Łypnę okiem, przekrzywię głowę

Czy już śniadanie dla mnie gotowe? (bocian)

Źródło: ulicaekologiczna.pl

Tu cytrynek, tam paź królowej

Wszędzie piękne, kolorowe

Lekko unoszą się nad łąką

Gdy tylko zaświeci słonko (motyl)

Źródło: dreamstime.pl

Skaczą po łące, pływają w wodzie.

Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie. (żaba)

Źródło: ekologia.pl

W kropki mam spódnicę,

chętnie zjadam mszyce. (biedronka)

Źródło: telepolis.pl

Że jest w ogródku łatwo zgadniecie,

Skrył się, lecz widać kopczyki ziemi. (kret)

Źródło: ekologia.pl

Ma żółte i czarne paseczki,

lata nad łąką i głośno bzyczy

kiedy grzeje słonko. (pszczoła)

Źródło: pl.wiktionary.org

Nie liść – a na łące i zielony

Nie zegar – a cyka jak szalony.

Nie w stajni skacze wolny.

Już wiem! – to …. (konik polny)

Źródło: printerest.pl

11.05 - wtorek

1. „My jesteśmy żabki”

Dzisiaj poznamy nową piosenkę. Proszę z dzieckiem posłuchać piosenkę ( strona: https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s ). Spróbuj nauczyć dziecko piosenkę na pamięć.

„My jesteśmy żabki”

1. My jesteśmy żabki

Mamy cztery łapki

Skaczemy po trawie

Bocian nas nie złapie

Ref: Hop, hop, hop

Skaczą żabki w bok

Hop, hop, hop

Skaczą żabki w przód

Hop, hop, hop

Skaczą żabki w tył

Hop, hop, hop

Skaczą ile sił

2. My jesteśmy żabki

Po to mamy łapki

By popływać w stawie

I skakać po trawie

Ref: Hop, hop, hop

Skaczą żabki w bok

Hop, hop, hop

Skaczą żabki w przód

Hop, hop, hop

Skaczą żabki w tył

Hop, hop, hop

Skaczą ile sił / x2

 

2. „Żabka” - praca plastyczna

Zachęcam do wykonania pracy metodą „origami z kół”. Proszę wykonać pracę według wzoru:

Źródło: wesolenutkipoznan.pl

Zmieniony: czwartek, 14 maja 2020 13:42
 
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 10 maja 2020 19:49

1. Przeprawa przez rzekę

Ustaw na podłodze przedmioty, po których można chodzić: złożony koc, poduszki, stołeczek, fragmenty piankowej maty itp. Przedmioty powinny tworzyć ścieżkę. Zadanie: przejdźcie po kamieniach (przedmiotach) wystających z wody (podłoga) bez „zamoczenia” nóg.

2. Jak rusza się....?

Niech dziecko pokazuje (ty też – będzie zabawnie!), jak poruszają się różne zwierzęta: kot, słoń, niedźwiedź, sikorka, pies, bocian, wąż itp. Zabawa może mieć postać kalamburów: każde z was losuje kartkę z nazwą zwierzęcia i musi bez użycia słów pokazać, o jakie zwierzę chodzi.

Źródło: https://mamotoja.pl/zabawy-ruchowe-dla-dzieci-w-domu-20-pomyslow,sporty-artykul,28865,r1p1.html

http://mama-filipka.blogspot.com/2018/05/10-pomysow-na-zabawy-ruchowe-w-domu.html

 

SmileSmileSmile


 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL