Home Oddział siódmy
Oddział siódmy
Język angielski- Revision PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 10 maja 2020 11:39

Good morning! :) It's time to revise!

 

Pora powtórzyć sobie wszystkie dotychczas poznane rzeczy.

Przygotowałam dla Was specjalne karty pracy.

W wolnej chwili spróbujcie wykonać ćwiczenia (oczywiście z pomocą

rodzica lub opiekuna) i zobaczcie czy pamiętacie wszystkie słowa.

Jeśli nie pamiętacie wszystkiego, to nie martwcie się !

Jeszcze będzie dużo czasu żeby się nauczyć ;)

Jeżeli nie macie możliwości wydrukowania kart, to możecie

pokazywać na ekranie, a rodzic/opiekun niech zapisuje

Wasze odpowiedzi na kartce.

Rozwiązania wyślę za tydzień :)

Good luck! Powodzenia :)

 

Karta pracy nr 1: https://ibb.co/vvW5dM5

Karta pracy nr 2: https://ibb.co/1TTZKYp

Karta pracy nr 3: https://ibb.co/34c4GPJ

Karta pracy nr 4: https://ibb.co/9hPY16g

Dla młodszych dzieci lub jako pomoc można włączyć piosenki:

 

części ciała: https://youtu.be/QA48wTGbU7A

członkowie rodziny: https://youtu.be/kCka94jeGTk

kolory: https://youtu.be/zxIpA5nF_LY

liczby: https://youtu.be/ea5-SIe5l7M

zwierzęta na farmie: https://youtu.be/Wm4R8d0d8kU

Zmieniony: niedziela, 10 maja 2020 14:22
 
"Nasi domowi ulubieńcy" PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
wtorek, 05 maja 2020 15:51

„NASI DOMOWI ULUBIEŃCY”

06.05 - 08.05


06.05 - środa

Bardzo często zamieszkują z nami w domu zwierzęta… poniżej znajdziecie tekst krótkiego opowiadania, który można wykorzystać podczas omawiania z dziećmi tematu dotyczącego domowych ulubieńców :

1. „Domowi ulubieńcy” Magdalena Tokarczyk

– Kto może mieszkać z nami w domu?

Pani dziś przedszkolakom takie pytanie zadała. Wszystkie dzieci chwilę pomyślały i jedno po drugim zaraz Pani odpowiadały:

– Mieszka z nami mama, tata… siostra i brat.

– Mieszka z nami babcia, dziadek i wujek Stach.

Mały Antoś, który zawsze po cichutku siedział, chwilę pomyślał i tak odpowiedział:.

– Z nami w domu mieszka mój pies As, który zawsze szczeka z rana i wszystkich budzi, by nikt do pracy i przedszkola nie się nie spóźnił.

Dzieci chwilę się zastanawiały co też Antoś opowiada, ale po chwilach namysłu dzieci jedno za drugim do odpowiedzi rączki podnosiły i Pani mówiły:

– Ze mną pokój dzieli moja złota rybka, co w akwarium pływa – Kasia głośno rzekła.

– A ze mną mieszka mój kotek Puszek, co mleko pije  i śpi po całych dniach – tak powiedział wszystkim Staś.

Ania kolegom opowiadała, że w klatce chomik swój domek ma i stoi na komodzie w pokoju brata. Codziennie tam harce urządza, bo ma przygotowany plac zabaw, który tata w klatce mu zamontował. A u Emilki w domu papuga mieszka, a u Jacka świnka morska i królik miniaturka swój kąt ma, a u Agatki mieszkają kanarki dwa.

I tak się okazało, że w domu poza mamą, tatą, siostrą czy bratem również zwierzęta mieszkają i o nich domownicy dbać mają. Bo taki domowy pupil to nie zabawka, Pani wszystkim powiedziała i jak dbać o zwierzęta przedszkolakom przypomniała.

Pytania dla dziecka:

- O jakich zwierzątkach mowa była w opowiadaniu?

- Jakie jeszcze zwierzątka można trzymać w domu? (ilustracje 1 i 2) : podziel nazwy na sylaby, podaj ilość sylab.

- co potrzebują zwierzęta domowe? ( ilustracje 3 i 4)

- Posiadacie domowego pupila? Jakie są Wasze obowiązki pielęgnacyjne wobec niego?

OBRAZEK 1, Źródło: http://p46.edu.gdansk.pl/

OBRAZEK 2, Źródło: http://p46.edu.gdansk.pl/

OBRAZEK 3, Źródło: http://p46.edu.gdansk.pl/

OBRAZEK 4, Źródło: http://p46.edu.gdansk.pl/

Proszę wspólnie z dzieckiem obejrzeć obrazki zwierząt domowych, proszę z dzieckiem porozmawiać na ich temat (jak nazywają się ich domy, co jedzą, jak wyglądają? Itp.)

Źródło obrazków: chomikuj.pl

2. Karty pracy

Źródło: http://p46.edu.gdansk.pl/

Źródło: http://p46.edu.gdansk.pl/

07.05 - czwartek

1. „Karmimy pieska”- zabawa matematyczna

Najpierw proszę z dzieckiem przygotować pieska, przy użyciu plastikowych kubeczków. Wzór gotowego pieska znajduje się poniżej. Główka przymocowana jest do tułowia za pomocą rzepu na kleju (taśma dwustronna się nie sprawdziła w zagłębieniach dna kubeczka). Można spróbować przykleić górną część za pomocą kulki z plasteliny. Pozostałe elementy składowe pieska to techniczny papier, pompon (może być kulka z plasteliny) i marker :D

Jako kości w tej zabawie, wykorzystałam zapałki, z których pozbyłam się siarki.

Do tej zabawy będzie potrzebna kostka do gry.

Źródło:http://boberkowy-world.blogspot.com/

Zabawa polega na tym, że dziecko rzuca (kula) kostką, następnie z dzieckiem proszę przeliczyć liczbę kropek, która wypadła na kostce. Następnie dziecko umieszcza w pyszczku pieska tyle samo „kości” (zapałek).

Źródło: http://boberkowy-world.blogspot.com/

2. „Zagadki” - proszę przeczytać dziecku zagadki i wspólnie rozwiązać.

Źródło: 4lomza.pl/

08.05 - piątek

1. „Papużka” - praca plastyczna.

Proszę samodzielnie naszkicować głowę i tułów papugi, według podanego poniżej wzoru. Niech dziecko pomaluje farbą plakatową Państwa „dzieło”. Następnie proszę pobawić się z dzieckiem w odbijanie dłoni pomalowanej farbą plakatową. Po wyschnięciu farby proszę wyciąć dziecku odbite dłonie, a następnie dowolnie przykleić je do głowy i tułowia papugi. Oto przykład pracy:

Źródło: printerest.pl

2. „Zrób tak, jak...”

Teraz trochę poruszaj się ze swoją pociechą. Proszę na podstawie obrazków wykonywać kolejno zadanie wraz z dzieckiem :-)

Końcem kwietnia poznawaliśmy zwierzęta wiejskie. Jednym z zadań pracy zdalnej było wykonanie „Świnki skarbonki”.

Oto efekt pracy naszego przedszkolaka – Kseni :-)


Zmieniony: środa, 06 maja 2020 18:33
 
Język angielski- Clean and dirty PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 03 maja 2020 19:36

Hello!

Witam wszystkich po majowej przerwie. Przesyłam propozycje ćwiczeń z języka

angielskiego na ten tydzień.

Mam nadzieję, że wszystkie zadania dotychczas przeze mnie wysłane są

zrozumiałe i dzieci chętnie je wykonują.

W razie jakichkolwiek problemów/ pytań proszę się ze mną kontaktować drogą

mailową ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ).



1. What animal is it? [łot enimal is yt?]- Co to za zwierzę?


Przypomnij sobie nazwy zwierząt z poprzedniej lekcji.

Popatrz na obrazki i spróbuj nazwać po angielsku poszczególne zwierzęta.

 

 

1- horse [hors]

2- sheep [szip]

3- cow [kał]

4- dog [dog]

5- cat [ket]

6- duck [dak]


2. Clean and dirty [klin end derti]- Czyste i brudne


Dzisiaj poznasz kolejne słowa:


clean [klin]- czysty

dirty [derti]- brudny

hands [hends]- dłonie


Spójrz na obrazki i powtarzaj słowa za rodzicem.

 



Posłuchaj tekstu piosenki (czytanego przez rodzica/opiekuna).

W trakcie czytania pokazuj czynności, o których mowa w tekście.



Dirty hands                                      [derti hends]    brudne ręce


Look at my dirty hands,                     [luk et maj derti hends]

spójrz na moje brudne ręce

Dirty hands,                                     [derti hends]

brudne ręce

Dirty hands.                                     [derti hends]

brudne ręce

Look at my dirty hands.                     [luk et maj derti hends]

spójrz na moje brudne ręce

Yuk, yuk, yuk!                                  [jak jak jak]

fuj fuj fuj

 

This is the way I wash my hands,       [dys ys de łej aj łosz maj hends]

a oto sposób w który myję ręce

Wash my hands,                               [łosz maj hends]

myję ręce

Wash my hands.                               [łosz maj hends]

myję ręce

This is the way I wash my hands.       [dys ys de łej aj łosz maj hends]

w ten właśnie sposób myję ręce

Wash, wash, wash!                           [łosz łosz łosz]

myję myję myję

 

Look at my clean hands,                    [luk et maj klin hends]

spójrz na moje czyste ręce

Clean hands,                                    [klin hends]

czyste ręce

Clean hands.                                    [klin hends]

czyste ręce

Look at my clean hands.                    [luk et maj klin hends]

spójrz na moje czyste ręce

Clean, clean, clean!                           [klin klin klin]

czyste czyste czyste

 

Możesz też poprosić rodzica o przeczytanie tego tekstu w łazience,

w czasie, gdy Ty będziesz myć ręce :)


 

3. Help Elly [help eli]- pomóż Elly


Pomórz dziewczynce umyć ręce, rysując linię wzdłuż ścieżki.

 

https://ibb.co/FYVhYZG


 

4. Colour the animal [kalor de enimal]- pokoloruj zwierzę


Wybierz zwierzę z obrazka i pokoloruj je tak, żeby wyglądało na brudne.

Następnie powiedz np. the dog is dirty [de dog is derti]- pies jest brudny.

 

https://ibb.co/ZhYsxB7

 

Have fun! [hew fan]- Miłej zabawy


 


 

 

 

Zmieniony: poniedziałek, 04 maja 2020 11:35
 
„Poznajemy nasz kraj ojczysty – Polskę” PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
niedziela, 26 kwietnia 2020 14:35

„Poznajemy nasz kraj ojczysty – Polskę”

• oglądamy mapę Polski, ilustracje przedstawiające polskie krajobrazy oraz symbole narodowe (flaga, godło).

• poznajemy legendę „O Lechu, Czechu i Rusie”, mówiącej o powstaniu państwa polskiego

• słuchamy hymnu Polski „Mazurek Dąbrowskiego”, uczymy się zachowania prawidłowej postawy podczas śpiewania hymnu

• uczymy się fragmentu wiersza „Katechizm polskiego dziecka” Władysława Bełzy

 

27.04 – poniedziałek

1. Poznajemy legendę mówiącą o powstaniu państwa polskiego pt. „O Lechu, Czechu i Rusie”

Źródło: przedszkolemisiacolargola.pl

- zachęcam do skorzystania ze strony https://www.youtube.com/watch?v=tlUUy7MI8vA , na której znajdą Państwo legendę w formie bajki.

Proszę szybciej samemu ją oglądnąć, ponieważ pod obrazkami znajduje się tekst legendy i warto dla młodszych dzieci starać się samemu ją opowiadać „swoimi słowami”, aby dziecku było łatwiej przyswoić jej treść.

2. „Godło i flaga Polski”

Proszę z dzieckiem omówić symbole naszego państwa.

Źródło: ksiegarnia-edukacyjna.pl

Źródło: brzegflag.pl

3. „Mapa Polski”

Dzisiaj proszę dziecku pokazać tylko mapę Polski i zaznaczyć miejsce, w którym my mieszkamy (Chybie i okolice). W kolejnych dniach będziemy dokładniej poznawać mapę Polski, symbole oraz jej charakterystyczne miejsca.

Źródło: printerest.pl

28.04 - wtorek

1. Proszę przypomnieć z dzieckiem jak nazywa się nasz kraj, nasza ojczyzna?

- w jakim języku do siebie mówimy i kim jesteśmy?

- jakie kolory ma flaga Polski?

- jak wygląda godło Polski?

Podziel z dzieckiem wyrazy na sylaby (klaśnijcie w dłonie na każdą sylabę): Polska (Pol-ska), flaga (fla-ga), godło (go-dło), mapa (ma-pa). Policz z dzieckiem ile sylab ma dany wyraz.

Proszę dziecku pokazać mapę świata i odnaleźć na niej Polskę. Fajnie, gdyby Państwo mogli pokazać dziecku globus i przypomnieć, że nasza Ziemia jest okrągła, a mapa to obraz powierzchni Ziemi, lub jej części przedstawiony na płaszczyźnie np. kartce papieru. Kiedyś z dziećmi oglądaliśmy globus i omawialiśmy jego wygląd, więc mam nadzieję, że coś z tego zapamiętali :-)

Źródło: printerest.pl

2. Teraz proszę dziecku pokazać mapę Polski oraz zaznaczyć palcem jej kontur. Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat:

- co oznaczają kolory na mapie: niebieski to woda: morze, jeziora, rzeki, zielony to niziny, żółty to wyżyny, czerwony to góry. Proszę zwrócić uwagę, że na mapie zaznaczone są większe miasta.

Źródło:antoniuk.com.pl

Źródło:przedszkole5.pl

3. Proszę dziecku przeczytać wiersz:

„Co to jest Polska?”

Polska to miasto i wieś,

to łąka, pole i las,

to rzeka, jezioro, góra i morze,

to dom, w którym mieszka każdy z nas.

Podczas czytania wiersza, proszę wskazywać dziecku odpowiednie obrazki. Następnie porozmawiajcie: co znajduje się na obrazkach, czym się różnią, proszę zachęćcie dziecko do samodzielnego wypowiadania się – to rozwija mowę dziecka.

https://pl.dreamstime.com/

Źródło:wiadomosci.onet.pl

Źródło:nowiny24.pl

Źródło:gryplanszowe.pl

Źródło:antoniuk.com.pl

Źródło:tapetynapulpit.pl

Źródło:agrofakt.pl

Źródło:marinas.pl

Źródło:czystejeziora.pl

Źródło:podroze.onet.pl

Źródło:mpolska24.pl

Źródło:dom.pl

29.04 – środa

1. „Katechizm polskiego dziecka” Władysław Bełza

Proszę przeczytać dziecku wiersz

Kto ty jesteś?- Polak mały.

Jaki znak twój? - Orzeł biały.

Gdzie ty mieszkasz? - Między swemi.

W jakim kraju? - W polskiej ziemi.

Czym ta ziemia? - Mą ojczyzna.

Czym zdobyta? - Krwią i blizną.

Czy ją kochasz? - Kocham szczerze.

A w co wierzysz? - W Polskę wierzę.

Coś ty dla niej? - Wdzięczne dziecię.

Coś jej winien? - Oddać życie.

Następnie proszę porozmawiać z dzieckiem na temat treści wiersza, proszę opowiedzieć,że kiedyś ludzie w czasie wojny walczyli o nasz kraj, proszę wyjaśnić dziecku pojęcia: Polska, kraj, ojczyzna. Niech dziecko wyciągnie wniosek, że mieszka w Polsce, tutaj jest jego dom i rodzina, jest Polakiem.

Zachęcam, aby nauczyć dziecko (chociaż fragment) wiersza na pamięć.

2. „Flaga Polski”

Zachęcam do wykonania pracy plastycznej poprzez użycie:

- plasteliny

- kulek z bibuły,

- odcisków palców dziecka maczanych w farbie,

DOWOLNOŚĆ W WYKONANIU PRACY ;-)

Źródło: https://mojedziecikreatywnie.pl/

Oto kilka zdjęć zdalnej pracy naszych przedszkolaków:

30.04- czwartek

1. „Co wiem o moim kraju?” - zachęcam do oglądnięcia filmiku, który przypomni Państwa pociechom podstawowe symbole naszego państwa.

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

2. Słuchamy hymnu Polski „Mazurek Dąbrowskiego”

Proszę z dzieckiem wysłuchać hymnu oraz powiedzieć, w jakich okolicznościach możemy go usłyszeć. Proszę zwrócić uwagę na zachowanie prawidłowej postawy podczas słuchania lub śpiewania hymnu:

- podczas wykonywania lub odtwarzania hymnu państwowego obowiązuje zachowanie powagi i spokoju,

- osoby obecne podczas publicznego wykonywania lub odtwarzania hymnu stoją w postawie wyrażającej szacunek,

- mężczyźni w ubraniach cywilnych – zdejmują nakrycia głowy,

- osoby w umundurowaniu obejmującym nakrycie głowy, niebędące w zorganizowanej grupie – oddają honory przez salutowanie,

- poczty sztandarowe podczas wykonywania lub odtwarzania hymnu oddają honory przez pochylenie sztandaru.

Tekst:

"Mazurek Dąbrowskiego"

1. Jeszcze Polska nie zginęła, Kiedy my żyjemy.

Co nam obca przemoc wzięła, Szablą odbierzemy.

Ref.:Marsz, marsz Dąbrowski, Z ziemi włoskiej do Polski.

Za twoim przewodem złączym się z narodem.

2. Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,Będziem Polakami.

Dał nam przykład Bonaparte, Jak zwyciężać mamy.

Ref.: Marsz, marsz Dąbrowski, Z ziemi włoskiej do Polski.

Za twoim przewodem złączym się z narodem.

3. Jak Czarniecki do Poznania Po szwedzkim zaborze,

Dla ojczyzny ratowania Wrócim się przez morze.

Ref.: Marsz, marsz Dąbrowski, Z ziemi włoskiej do Polski.

Za twoim przewodem złączym się z narodem.

4. Już tam ojciec do swej Basi Mówi zapłakany

- Słuchaj jeno, pono nasi Biją w tarabany.

Ref.: Marsz, marsz Dąbrowski, Z ziemi włoskiej do Polski.

Za twoim przewodem złączym się z narodem.

„Mazurek Dąbrowskiego” - muzyka

https://www.youtube.com/watch?v=_5VZNXrywoo – wszystkie zwrotki.

https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ - ( pierwsza zwrotka i refren): zachęcam nauczyć dziecko na pamięć.

3. „Godło Polski”

Zachęcam do wykonania pracy plastycznej. Proszę wydrukować kratę pracy, a następnie, aby dziecko:

- pokolorowało koła na czerwono,

- wykleiło koła czerwoną plasteliną

- pomalowało koła czerwoną farbą za pomocą paluszka lub pędzla

Technika dowolna :-)

Źródło:mojedziecikreatywnie.pl/

4. „Flaga Polski”

Proszę wydrukować kartę pracy. Następnie dziecko niech potnie kartkę po wskazanych liniach, później ułoży części układanki w odpowiedniej kolejności i przyklei na kartce papieru.

Źródło:panimonia.pl/

Zmieniony: środa, 29 kwietnia 2020 19:56
 
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 26 kwietnia 2020 19:05

  1. Pirania

Do tej zabawy używamy skarpety, którą zakładamy na swoją dłoń. Jest to niby groźna pirania. Maluch ucieka, a pirania go goni. Uniki Malucha powodują, że pirania gryzie np. krzesło i jest potem z tego powodu bardzo niezadowolona. Maluch celowo wyprowadza ją w takie rejony, żeby miała masę przeszkód. Jest przy tym sporo śmiechu!


2. Podłoga parzy

Zadanie polega na znalezieniu się w miejscu, w którym nasze nogi nie dotykają ziemi.


Źródło:

https://czymzajacmalucha.pl/zabawy/487-zabawy-ruchowe-i-silowe-w-domu.html

https://dziendobry.tvn.pl/a/zmecz-dziecko-a-nie-siebie-czyli-zabawy-ruchowe-dla-dzieci-w-czasie-kwarantanny

 

SmileSmileSmile

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL