Home Oddział siódmy
Oddział siódmy
Język angielski- Animals PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 26 kwietnia 2020 13:45

ANIMALS ON THE FARM [enimals on de farm]- Zwierzęta na farmie



1. Look and say [luk end sej]- Spójrz i powiedz


Popatrz na obrazki i powtarzaj słowa za rodzicem

 

 

Przypomnij sobie nazwy zwierząt, które poznaliśmy przy okazji lekcji wielkanocnej

(bunny- zając, lamb- baranek, chick- kurczaczek)



2. Farmer Brown [farmer brałn]- rolnik Brown

 

Posłuchaj słów piosenki (czytanej przez rodzica/opiekuna).

W momencie wypowiadania nazw zwierząt, spróbuj naśladować

jaki odgłos dane zwierzę wydaje.


Farmer Brown


Farmer Brown has a farm         [farmer brałn hes e farm]       rolnik Brown farmę ma

On the farm there is a duck.     [on de farm der is e dak]        na tej farmie jest kaczka

On the farm there is a cow.      [on de farm der is e kał]         na tej farmie jest krowa

On the farm there is a horse.    [on de farm der is e hors]       na tej farmie jest koń

On the farm there is a sheep.    [on de farm der is e szip]       na tej farmie jest owca

Farmer Brown has a farm.        [farmer brałn hes e farm]       rolnik Brown farmę ma

 

 

3. How many? [hał meny?]- ile?


Przypomnij sobie liczby 1-10.

Policz po angielsku ile jest zwierząt na obrazku?

Nazwij te zwierzęta.


 

 

 

4. Animals family [enimals femyli]- zwierzęca rodzina


Przypomnij sobie nazwy członków rodziny, które poznaliśmy na zajęciach.


mammy [mami]- mama

daddy [dadi]- tata

sister [sister]- siostra

brother [brader]- brat

grandma [grendma]- babcia

grandpa [grendpa]- dziadek

baby [bejbi]- dzidziuś


Spójrz na obrazek i spróbuj nazwać po angielsku członków kociej rodziny.

https://ibb.co/QNsCvgK


 

5. Animals game [enimals gejm]- zwierzęca gra


Wydrukuj obrazki ze zwierzętami.

Następnie wytnij je i zagnij obrazki tak, żeby nie było widać zwierząt,

które się na nich znajdują.

Każdy po kolei losuje obrazek i próbuje pokazać wylosowane zwierzę.

Pozostałe osoby próbują odgadnąć po angielsku o jakie zwierzę chodzi.


Jeśli nie masz możliwości wydrukowania obrazków:

Jedna osoba naśladuje jakieś zwierzę, a druga osoba próbuje odgadnąć

po angielsku o jakie zwierzę chodzi.

 

https://ibb.co/RHM3cgs


A to co za zwierzę? :)

 


 

See you soon!

Zmieniony: niedziela, 17 maja 2020 20:23
 
"Odwiedzamy wiejską zagrodę" PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
niedziela, 19 kwietnia 2020 13:54

"Odwiedzamy wiejską zagrodę"

- poznajemy zwierzęta z wiejskiego podwórka,

- poszerzamy wiadomości dotyczące zwierząt, porównujemy wygląd zwierząt dorosłych i ich potomstwa,

- nazywamy „domy” zwierząt z wiejskiego podwórka,

- określamy rolę zwierząt w życiu człowieka.

24.04 - piątek

1. ,,SZUKAM MAMY'' - nauka zwierząt, odgłosy zwierząt dla dzieci, bajka. Zapraszam na stronę:

https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c

2. Utrwalamy wiadomości na temat zwierząt wiejskich. Proszę przeczytać dziecku zagadki i wspólnie znaleźć na nie odpowiedź.

Chodzi po podwórku,

Woła: „Kukuryku”,

On i jego przyjaciele,

Mieszkają w kurniku.

(kogut)

 

Bawię się w błocie

Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.

Mieszkam w chlewiku ....

(świnia)

 

Często wołam: me, me, me.

Czy ktoś wełnę moją chce?

( owca)

 

Ciężko pracuję na wsi cały dzień.

Odpoczywam w stajni i nie

jestem leń.

(koń)

 

Gdaczę sobie: ko, ko, ko,

Na śniadanie dam ci jajko.

(kura)

 

Zawsze blisko krowy i ogonem

miele, każdy już odgadnie,

bo to przecież...(ciele)

 

Nad rzeczułką wartką,

kto to drepce z dziatwą?

Żółte nóżki ma.

Gę, gę, gę, gę, ga! ... (gęś)

 

Tak cichutko chodzi,

że go nikt nie słyszy, i dlatego bardzo

boją się go myszy. ...(kot)

 

Mieszka w chlewiku

tłuścioszka znana.

Przez ludzi na słoninkę

i mięso chowana. ...(świnia)

 

Chodzi po podwórku

I grzebie łapami.

Jest to ptak domowy,

Nazwijcie go sami. ... (kura)

 

Mucząc woła gospodynię

Bo to zwierze z tego słynie,

Że gdy muczy to oznacza -

Gospodynię czeka praca

.Mleko wnet do wiadra leci,

By je piły wszystkie dzieci,

Żeby każdy z Was był zdrowy

A to mleko dają ...(krowy)

 

Żółciutkie kuleczki

Za kura się toczą,

Kryją się pod skrzydła,

Kiedy wroga zoczą. ... (kurczęta)

 

W każdej wsi jest taki budzik,

który co dzień budzi ludzi.

Budzik chodzi, łapką grzebie.

Choć nie czesze się, ma grzebień. ...(kogut)

 

Szybko biega, rży i parska.

Na śniadanie - owsa garstka.

Potem w stajni grzecznie stoi.

Czeka, aż go ktoś napoi.

Ty odważnie podejdź doń,

bo to jest po prostu ... (koń)

2. "Świnka skarbonka"

Nauczenie dzieci oszczędzania to nie lada sztuka. Już od najmłodszych lat powinniśmy starać się rozwijać w nich tę, tak ważną umiejętność. Dzisiaj chcę zaproponować świetną zabawę z dzieckiem - wspólne przygotowanie świnki skarbonki, która może nie nauczy oszczędzania, ale z pewnością umili ten proces :)

Potrzebujemy:

• puszkę po orzeszkach

• papier kolorowy

• papier ozdobny - u mnie brokatowy

• wstążeczka

• separatorki - jeśli ktoś nie posiada mogą być kawałki grubej tektury

• czarny flamaster

• nożyk do tapet

• nożyczki

• ołówek

• linijka

• klej Magic

Krok 1

Linijką odmierzamy wysokość puszki, odmierzamy na ozdobnym papierze i wycinamy pas, którym okleimy puszkę.

Krok 2

Oklejamy puszkę, najlepiej zrobić to za pomocą kleju Magic - bardzo dobrze trzyma, a jak niechcący ubrudzimy naszą pracę, klej wysychając zrobi się przezroczysty.

Krok 3

Na tekturce rysujemy kształt głowy, rynka i uszu świnki - wycinamy szablony. Przykładając szablony do ozdobnego papieru odrysowujemy i wycinamy kształty. Aby nasza świnka nie była płaska, a zrobiła się bardziej plastyczna najlepiej brzegi delikatnie przeciągnąć czarnym flamastrem.

Krok 4

Za pomocą nożyka do tapet wycinamy w wieczku puszki otwór na monety.

Krok 5

Za pomocą separatorków przyklejamy ryjek do głowy świnki, doklejamy również uszy.

Krok 6

Z kawałka czarnego papieru wycinamy oczy, nozdrza i brwi świnki - przyklejamy. Pamiętajcie kleju jak wyschnie nie będzie widać :)

Krok 7

Za pomocą separatorków przyklejamy głowę świnki do puszki i doklejamy kokardkę.

Skarbonka jest Kochani gotowa. Teraz dobrze jest wrzucić dziecku coś na dobry początek, a później karmić ją systematycznie.

Źródło: http://na-mojej-wsi.blogspot.com/

23.04 - czwartek

1. Zachęcam do obejrzenia z dzieckiem programu: https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

2. "Po co hodujemy zwierzęta?" - proszę porozmawiać z dzieckiem na temat hodowli zwierząt w gospodarstwie. Proszę zwróci uwagę na cel hodowli zwierząt.

Źródło: chomikuj.pl

3. Proszę zapisać, wydrukować kartę pracy oraz wykonać zadanie według zapisanego na niej polecenia.

Źródło: printerest.pl

22.04 - środa

1. "Liczymy zwierzęta" Proszę zapisać i wydrukować kartę pracy. Następnie otoczyć wspólną pętlą poszczególne zwierzęta: krówki, świnki, kury. Proszę przeliczyć ile zwierząt znajduje się w pętli, porównać w której pętli jest najwięcej zwierzą, a w której najmniej.

- dzieci 4, 5 letnie – o ile zwierząt w danej pętli jest więcej. Proszę przypasować odpowiednią cyfrę do danego zbioru.

 

Zmieniony: środa, 22 kwietnia 2020 19:23
Więcej…
 
Język angielski- Clothes PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 19 kwietnia 2020 19:44

Good morning! [gud morning]- dzień dobry!

Rozpoczynamy kolejny tydzień naszej pracy zdalnej.

Dla chętnych przesyłam propozycje ćwiczeń/ zabaw z języka angielskiego.

W nawiasach kwadratowych znajdą Państwo wymowę.

Pozdrawiam serdecznie,

Marta Janny (e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )



MY CLOTHES [maj klołds]- moje ubrania

 


1. Listen and repeat [lisyn end ripit]- posłuchaj i powtarzaj


Popatrz na obrazki z ubraniami, posłuchaj jak brzmią dane słowa,

następnie powtarzaj słowa za rodzicem.

 



Pokaż jak zakładasz poszczególne ubrania.

Następnie posłuchaj rymowanki (czytanej przez rodzica/opiekuna)

i pokazuj czynności o których mowa w rymowance.


 

Getting dressed [geting dresd]-                    ubieranie się


I put my jumper on.      [aj put maj dżamper on]        zakładam sweter

One, two, three.           [łan tu fri]                             raz, dwa, trzy

I'm ready!                    [ajm redi]                             jestem gotowy!

Let's play.                    [lets plej]                              pobawmy się


I put my coat on.          [aj put maj kołt on]               zakładam płaszcz/kurtkę

One, two, three.           [łan, tu, fri]                           raz, dwa, trzy

I'm ready!                    [ajm redi]                             jestem gotowy!    

Let's play.                     [lets plej]                             pobawmy się


I put my hat on.            [aj put maj het on]               zakładam czapkę

One, two, three.            [łan tu fri]                            raz, dwa, trzy

I'm ready!                     [ajm redi]                            jestem gotowy!

Let's play.                     [lets plej]                             pobawmy się


I put my scarf on.          [aj put maj skarf on]             zakładam szalik

One, two, three.            [łan tu fri]                            raz, dwa, trzy

I'm ready!                     [ajm redi]                            jestem gotowy!

Let's play.                     [lets plej]                             pobawmy się

 

 

Zawsze po piosence/zabawie wołam:

Clap your hands! [klap jor hends] i wtedy dzieci klaszczą.

 

 

 

2. Hot and cold [hot end kold]- gorąco i zimno


Przypomnij sobie dwa słowa: hot [hot]- gorąco, cold [kold]- zimno.

Następnie spójrz na obrazki i powtórz za rodzicem kolejne nazwy ubrań

po angielsku.

 


 

Porozmawiaj z rodzicem kiedy ubierasz dane ubrania. Co ubierasz latem

gdy jest gorąco, a co zimą gdy jest zimno ?

Następnie posłuchaj rymowanki (czytanej przez rodzica/opiekuna) i pokazuj

czynności, o których mowa w rymowance.


 

Hot and cold song    [hot end kold song]-      piosenka gorąco i zimno


I'm cold, cold, cold!     [ajm kold kold kold]          jest mi zimno, zimno, zimno!

I put my jumper on.    [aj put maj dżamper on]    ubieram sweter

I'm cold, cold, cold!     [ajm kold kold kold]          jest mi zimno, zimno, zimno!

I put my coat on.        [aj put maj kołt on]           ubieram kurtkę

I'm cold, cold, cold!     [ajm kold kold kold]          jest mi zimno, zimno, zimno!

 

I'm hot, hot, hot!         [ajm hot hot hot]             jest mi gorąco, gorąco, gorąco!

I put my T-shirt on.      [aj put maj tiszert on]      zakładam koszulkę

I'm hot, hot, hot!         [ajm hot hot hot]             jest mi gorąco, gorąco, gorąco!

I put my shorts on.      [aj put maj szorts on]       zakładam krótkie spodenki

I'm hot, hot, hot!         [ajm hot hot hot]             jest mi gorąco, gorąco, gorąco!


 

3. Look and say [luk end sej]- popatrz i powiedz


Spójrz na obrazki i powiedz po angielsku co to za ubrania i w jakim są kolorze.

(nazwy kolorów znajdą Państwo w pierwszej lekcji)

 

1- red jumper [red dżamper]

2- yellow coat [jeloł kołt]

3- green hat [grin het]

4- pink scarf [pink skarf]

5- orange T-shirt [orendż tiszert]

6- black shorts [blek szorts]

 


4. Colour the clothes [kalor de klołds]- pokoloruj ubrania


Pokoloruj ubrania dzieci według instrukcji zawartej na obrazku.

Nieoznaczone elementy pokoloruj według własnego uznania.

Jeśli nie masz dostępu do drukarki, to możesz spróbować sam

narysować postać w ubraniach według instrukcji z wybranego obrazka.


https://ibb.co/j6TKHJm - dziewczynka

https://ibb.co/FBSFN2V - chłopiec


5. Get dressed [get dresd]- ubierz się


Wyciągnij z szafy ubrania, których się nauczyłeś na tej lekcji.

Następnie jedna osoba mówi np. scarf (szalik), a druga osoba

podchodzi do danej rzeczy i ubiera ją.

 

A co ma ubrane nasza małpka?

(white scarf [łajt skarf]- biały szalik)



Bye! Bye! [baj baj]- pa pa !

We miss you so much! [łi mys ju soł macz]- bardzo za Wami tęsknimy !

Zmieniony: niedziela, 19 kwietnia 2020 21:31
 
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 19 kwietnia 2020 20:08


MUZYCZNE FIGLE-MIGLE


To propozycja swawoli dla najmłodszych dzieci. Rodzice puszczają im muzykę, by trochę potańczyły, a potem wypowiadają komendy, np. „Łowimy ryby” – maluchy udają, że zarzucają wędkę i wyjmują łowy, „Ubieramy choinkę” - podskakują i wieszają bombki, zakładają magiczne lampki.


ZABAWY ZE SZNURKIEM


Potrzebny będzie sznurek długości minimum 1,5 m. Możecie sobie wyobrazić, że jest to most, wąż lub cyrkowa lina. Sznurek leży na podłodze, tworzycie z niego dowolny kształt. Zadań może być wiele:

- spacer po sznurku uważając by z niego nie "spaść"

- przeskakiwanie przez sznurek raz na jedną, raz na drugą stronę

- przejście po sznurku "stópkami", tyłem, bokiem


Źródło : https://www.junior.sport.pl/junior/1,135918,16650820,gry-i-zabawy-ruchowe-w-domu.html

https://www.e-korepetycje.net/artykuly/zabawy-ruchowe-w-domu

SmileSmileSmile

Zmieniony: niedziela, 19 kwietnia 2020 20:25
 
Wiosna w ogrodzie i w polu PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
wtorek, 14 kwietnia 2020 11:52

"Wiosna w ogrodzie i w polu"

- bogacimy słownictwo w kontaktach z przyrodą,

- wyjaśniamy przysłowie „Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy – trochę lata”,

- poznajemy wiosenne prace w ogrodzie oraz w polu

 

14. 04 - wtorek

„Ogródek Bartoszka” aut. B.S.Kossuth

-Bartoszku, Bartoszku,

co robisz w ogrodzie?

-Podlewam me grządki

o porannym chłodzie…

-Bartoszku, Bartoszku

kto grzędy zielenił?

-ciepły deszczyk padał

i tęczą się mienił…

-Bartoszku, Bartoszku

kto rozwijał kwiaty?

-a toć przyszła wiosna

strojna w barwne kwiaty…

-Ej, Wiosno, wiosenko,

czary rzucasz wszędzie,

rozwinęłaś kwiatki

na Bartoszka grzędzie.

 

Proszę przeczytać wiersz, wyjaśnić wyrazy: ogródek, grządka, a następnie zadać dziecku kilka pytań dotyczących treści wiersza np.: jak na imię miał chłopczyk?, co robił w ogrodzie?, kto zazielenił grządki?, kto rozwijał kwiaty?

Następnie proszę wraz z dzieckiem obejrzeć poniższe obrazki i razem opowiedzieć co się na nich znajduje. Proszę zadawać jak najwięcej pytań dotyczących tego, co znajduje się na obrazkach, ponieważ dziecko odpowiadając na nie rozwija swoją spostrzegawczość wzrokową oraz kształtuje mowę.

Źródło obrazków: chomikuj.pl


15. 04 – środa

1. Dzisiaj poznamy narzędzia potrzebne do pracy w ogrodzie. Nazwij z dzieckiem poszczególne narzędzia, wyjaśnij do czego one służą oraz jakie prace ogrodowe można wykonać przy pomocy prezentowanych narzędzi. Proszę zapoznać dziecko z zasadami bezpiecznego posługiwania się narzędziami ogrodniczymi oraz zwrócić uwagę, że ostrymi narzędziami nie mogą posługiwać się dzieci.

Źródło obrazków: chomikuj.pl

2. Proszę wydrukować sylwetę konewki (ewentualnie spróbować swoich sił i samemu naszkicować kontur konewki :-)) i wraz z dzieckiem pomalować ją farbą plakatową. Proszę zwrócić uwagę, aby dziecko nabierało odpowiednią ilość farby na pędzel oraz na zamalowanie tylko wyznaczonej powierzchni (czyli konewki).

Źródło: miastodzieci.pl

Strona z obrazkiem do wydruku: https://miastodzieci.pl/kolorowanki/konewka/

 

16. 04 – czwartek

1. „Rolnik” Zbigniew Dmitroca

Rolnik rano rusza w pole

orać pługiem czarną rolę,

sieje zboże i buraki,

z których później są przysmaki.

 

Po przeczytaniu tekstu wiersza proszę zadać dziecku pytania: dokąd rusza rano rolnik?, co robi rolnik w polu?, po co rolnik sieje zboże?, jakie przysmaki robi się ze zboża, a jakie z buraków?

W tym miejscu proszę nawiązać do historyjki jak powstaje cukier z buraków, na podstawie obrazków:

Źródło obrazków: chomikuj.pl

Teraz proszę oglądnąć wraz z dzieckiem ilustracje przedstawiające wiosenne prace rolników w polu. Warto zwrócić uwagę na trud ich pracy w polu.

Źródło obrazków:chomikuj.pl

2. „W naszym ogródeczku” - wysłuchaj z dzieckiem piosenki, postarajcie nauczyć się jej na pamięć i wspólnie zaśpiewać.


W naszym ogródeczku // zrobimy porządki// 3x

Wygrabimy ścieżki //przekopiemy grządki// 3x

Raz dwa trzy.

Potem w miękką ziemię // wsiejemy nasionka // 3 x

Będą się wygrzewać // na wiosennym słonku // 3x

Raz dwa trzy.

Spadnie ciepły deszczyk //i wszystko odmieni// 3 x

W naszym ogródeczku //grządki zazieleni// 3 x.

Raz dwa trzy.

 

Strona, na której znajdziemy piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o

 

17. 04 - piątek

1. Zabawa matematyczna "Tulipany"

• Pytania do dziecka:

- policz ile jest tulipanów po lewej stronie; pokaż na palcach;

- policz ile jest tulipanów po prawej stronie; pokaż na palcach;

- po której stronie jest więcej kwiatków? (u dzieci 4-5 letnich warto wdrażać do posługiwania się pojęciami prawo – lewo)

• pytania do dzieci 4,5l:

- jeżeli z jednej strony jest mniej tulipanów (np.1), to co trzeba zrobić, aby ich było tyle samo, co po drugiej stronie (np.2)? - odpowiedź: dołożyć 1 tulipan

- o ile jest mniej tulipanów?

- jeżeli z jednej strony jest więcej tulipanów (np.3), to co trzeba zrobić, aby ich było tyle samo, co po drugiej stronie (np.2)? - odpowiedź: schować, odłożyć 1 tulipan.

- o ile jest więcej tulipanów?

Proszę pobawić się z dzieckiem, w tego typu zagadki. Rozwija to myślenie matematyczne.

2. A teraz poznamy nową zabawę przy piosence: „TANIEC PRZYKLEJANIEC”. Zachęcam do zabawy ze swoją pociechą :-)

Tekst piosenki

1. Zatańczymy śmieszny taniec,

mały taniec przyklejaniec.

(Stań z dzieckiem w parze, zwróconymi twarzami do siebie)

Teraz rączki przykleimy

i wesoło zatańczymy.

(Przyklejamy dłonie do dłoni dziecka i poruszamy się dookoła)

2. Zatańczymy śmieszny taniec,

mały taniec przyklejaniec.

Teraz łokcie przykleimy

i wesoło zatańczymy.

(Przyklejamy łokcie i poruszamy się dookoła)

3. Zatańczymy śmieszny taniec,

mały taniec przyklejaniec.

Teraz brzuszki przykleimy

i wesoło zatańczymy.

(Przyklejamy brzuszki i poruszamy się dookoła)

4. Zatańczymy śmieszny taniec,

mały taniec przyklejaniec.

Teraz palce przykleimy

i wesoło zatańczymy.

(Przyklejamy palce i poruszamy się dookoła)

5. Zatańczymy śmieszny taniec,

mały taniec przyklejaniec.

Teraz plecy przykleimy

i wesoło zatańczymy.

(Przyklejamy plecy i poruszamy się dookoła)

 

Instrukcja tańca w wykonaniu dzieci starszych:

https://www.youtube.com/watch?v=WLTC23jEB1E

A samą piosenkę znajdziecie tu:

https://www.youtube.com/watch?v=bkEHK47buMY

Życzę udanej zabawy!!!

3. „Tulipan” - proszę, aby dziecko połączyło kropki za pomocą mazaka lub kredki, a następnie pokolorowało ilustracje.

Do wydruku: http://www.cauchy.pl/kolorowanki-1/rysowanie-edukacyjne-dla-dzieci/tulipany/

4. "Ogród" - proszę zapisać i wydrukować kartę pracy oraz wykonać zadanie

według zamieszonej na obrazku instrukcji

Zmieniony: środa, 15 kwietnia 2020 13:17
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL