Home Oddział siódmy
Oddział siódmy
J.angielski- Spring weather PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
wtorek, 14 kwietnia 2020 11:15

Witam serdecznie po przerwie świątecznej.

Bardzo dziękuję za wysłane prace :)

Przesyłam propozycje ćwiczeń na ten tydzień.

W razie jakichkolwiek pytań można się ze mną skontaktować

pod adresem e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.


SPRING WEATHER [spring łeder]- Wiosenna pogoda

 

1. Weather [łeder]- pogoda


Przypomnij sobie nazwy zjawisk pogodowych, które dotychczas poznaliśmy.

Możesz pokazać je tak jak na zajęciach.


rain [rejn]- deszcz (w jednej ręce udajemy, że trzymamy parasol, a drugą

ręką pokazujemy spadający deszcz)

snow [snoł]- śnieg (obiema rękami pokazujemy jak spada śnieg)

wind [łind]- wiatr (unosimy ręce do góry i kołyszemy się na bogi naśladując

drzewa kołysane przez wiatr)

cold [kold]- zimno (pocieramy dłońmi o ramiona trzęsąc się z zimna)


Dzisiaj poznasz kolejne słowa dotyczące pogody.

Popatrz na obrazki i powtarzaj za rodzicem słowa.

Możesz spróbować pokazać te słowa.

 


2. Weather match [łeder mecz]- Łączenie pogody

 

Połącz zjawiska pogodowe z odpowiednią czynnością.

Jeśli nie masz dostępu do drukarki, to pokaż na ekranie co do czego pasuje.


https://ibb.co/JvsjbBH



3. My colourful umbrella [maj kalorful ambrela]- Moja kolorowa parasolka


Pokoloruj parasol według instrukcji podanych na obrazku.

Jeśli nie masz możliwości wydrukowania, to spróbuj sam narysować parasol

i pokolorować go według instrukcji podanych na obrazku.

Rączkę parasola możesz pokolorować na dowolny kolor.


https://ibb.co/pK4v8Rs


4. Weather fun [łeder fan]- Pogodowa zabawa


1) Jedna osoba wypowiada słowa po angielsku dotyczące pogody, a druga

osoba pokazuje dane słowo.

2) Jedna osoba pokazuje jakieś zjawisko pogodowe, a druga osoba próbuje

odgadnąć po angielsku o jakie słowo chodzi.

 

See you soon! [si ju sun]- do zobaczenia wkrótce!



Zmieniony: wtorek, 14 kwietnia 2020 12:43
 
"Czekamy na Święta Wielkanocne" PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Pisarek   
czwartek, 09 kwietnia 2020 20:09

09.04 - piątek

Zmartwychwstaje Pan, Alleluja! Niech tę radosną wieść niosą dzwony!

Życzę Wam, Kochani, aby te Święta Wielkanocne wniosły do Waszych serc wiosenną radość i świeżość, pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję.

Z okazji Wielkiej Nocy najserdeczniejsze życzenia pogodnych, zdrowych i pełnych miłości świąt życzy Aneta Gilewicz.

 

1. „Wielkanocna opowieść” - rodzic opowiada, pokazując odpowiednie ruchy ilustrujące jego opowiadanie. Dziecko ją naśladuje.

Mały zajączek (przykuca, przykłada dłonie do głowy- robi uszy zajączka) skakał po łące i zastanawiał się jaką, świąteczną niespodziankę przygotować dla swoich przyjaciół (skacze w przysiadzie w różnych kierunkach). Postanowił zrobić dla nich pisanki (naśladuje malowanie pisanek). Kiedy były już gotowe, delikatnie poukładał je w wózku (naśladuje przenoszenie pisanek w obu dłoniach z jednego miejsca na drugie). Powoli ciągnął wózek, aby rozwieść pisanki do swoich kolegów (naśladuje ciągnięcie ciężkiego wózka za sznurek). Wózek był ciężki. Zajączek co pewien czas zatrzymywał się, ocierał pot z czoła (ociera pot z czoła raz jedną ręką raz drugą) oraz przeciągał się, aby rozprostować plecy i ręce (przeciąga się). Był już bardzo blisko domu kogucika, kiedy nagle potknął się i przewrócił (naśladuje potknięcie i przewrócenie się). Wózek z pisankami przechylił się na bok, a pisanki poturlały się po trawie (turla się po podłodze w różnych kierunkach). Skorupki pisanek zaczęły pękać. Wykluły się z nich kurczątka (naśladuje wykluwanie się kurczątek z jajek). Zajączek przestraszył się i zaczął uciekać (skacze w przysiadzie), a kurczątka machając swymi malutkimi skrzydełkami, pobiegły za nim (biegnie machają ugiętymi w łokciach rękami). Kurczątka były jednak malutkie, dlatego szybko się zmęczyły. Przykucnęły więc na trawie (przykuca), aby odpocząć. Tymczasem zajączek opowiadał przyjaciołom o swojej przygodzie, a oni się z niego głośno śmiali (naśladuje śmiech). Myślę, że o zajączku nie można powiedzieć, że był bardzo odważny, bo przecież przestraszył się małych kurczątek.

Po zabawie dziecko może wymyślić zakończenie historii, podać swoje propozycje, co mogło się stać z kurczątkami.

 

2. Proszę utrwalić piosenkę „Pisanki jajka malowane” - zachęcam do wspólnego śpiewu z dzieckiem.

Proszę zachęcić swoją pociechę do pomocy w przygotowaniach do Świąt Wielkanocnych oraz przypomnieć tradycje związane z tym świętami.

 
"Czekamy na Święta Wielkanocne" PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
niedziela, 05 kwietnia 2020 15:31

„Czekamy na Święta Wielkanocne”

- poznajemy tradycje ludowe własnej miejscowości i kraju, związane ze Świętami Wielkanocnymi,

- wzmacniamy więzi emocjonalne z rodziną, kształtujemy współuczestnictwo w życiu rodzinnym,

- wykonujemy ozdoby świąteczne,

- uczymy się nowej piosenki.


06.04 - poniedziałek

1. Drogi Rodzicu – przeczytaj dziecku wiersz pt. „Pisanki”- wiersz D. Gellner. Porozmawiaj na temat treści wiersza, wprowadź rodzinę w świąteczny nastrój. Zapoznaj dziecko z polskimi symbolami oraz z tradycyjnymi potrawami związanymi ze Światami Wielkanocnymi.

,,Pisanki” D. Gellner

Patrzcie, ile na stole leży pisanek!

Każda ma oczy malowane,

naklejane.

Każda ma uśmiech kolorowy

i leży na stole grzecznie,

by się nie potłuc

przypadkiem

w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki nie są do jedzenia!

Z pisanek się wyklują

Świąteczne życzenia.


"STÓŁ WIELKANOCNY"

Źródło: nowe-brzesko.pl

"ŚNIADANIE WIELKANOCNE"

Źródło: chomikuj.pl

"WYBRANE SYMBOLE ŚWIĄT WIELKANOCNYCH"

Źródło: fanbiedronki.pl


Źródło: mjakmama.pl

Źródło: polki.pl

Źródło: mamotoja.pl

Źródło: maluchity.pl

 

07.04 - wtorek

1. Wspólnie posłuchajcie piosenki pt. „Pisanki, jajka malowane”

Piosenkę znajdziecie na stronie:

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Następnie postarajcie się nauczyć jej na pamięć.

 

TEKST PIOSENKI

Pisanki, pisanki,

jajka malowane

nie ma Wielkanocy

bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki

jajka kolorowe,

na nich malowane

bajki pisankowe.

Na pierwszej kogucik,

a na drugiej słońce,

śmieją się na trzeciej

laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,

a na piątej gwiazdki.

na każdej pisance

piękne opowiastki.


2. A teraz proponuję zagadki, w razie problemów proszę naprowadzić dziecko na prawidłową odpowiedź:

 

Leży w koszyczku obok baranka malowana we wzorki to ... (pisanka)

Wśród pisanek leży, ma żółty kubraczek.

Powiedz, co to jest. To mały… (kurczaczek)


Żółciutkie, puchate, w koszu siedzą same,

głośno krzyczą: pi, pi, czekając na mamę. (kurczak)


Stoi bielutki obok pisanek, nasz wielkanocny … (baranek)


Jeden taki dzień w całym roku mamy,

że gdy nas obleją, to się nie gniewamy. (Lany Poniedziałek)


Ukrywa w Wielkanoc słodkości różne, więc każde dziecko na niego czeka.

Zobaczyć go jednak - wysiłki to próżne, bo on susami – kic! Kic! Ucieka. (zajączek)


Przeważnie jestem biały i na stole leżę.

Kładą na mnie sztućce, stawiają talerze. (obrus)


Żółciutkie kuleczki za kurą się toczą.

Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą. (kurczątka)


3. Zachęcam do wykonania z dzieckiem pracy plastycznej pt. „PISANKA” malowana watą.

Proszę wykonać pracę na podstawie dołączonej ilustracji. Powodzenia :-)

Źródło: mamacarla.pl

08.04 - środa

1. „Wielkanocna przygoda zajączka” - historyjka obrazkowa

Proszę opowiedzieć dziecku historię zajączka na podstawie historyjki obrazkowej. Przykładowe opowiadanie z pytaniami dla dziecka znajduje się poniżej.

I obrazek

Zbliżały się Święta Wielkanocne. Zajączki miały pełne ręce pracy, bo im kury z okolicy niosły jajka.

(Proszę z dzieckiem policzyć jajka na obrazku pierwszym).

Każda z kurek chciała, aby jej jajko zostało kolorową pisanką. Więc zajączki pędzlem w lewo, pędzelkiem w prawo - taka praca jest zabawą. Te w kwiatuszki, tamte w paski, uwijały się Szaraczki.

II obrazek

Zajączek wiezie pomalowane jajka czyli pisanki na taczce, by oddać je kurom.

III obrazek

Nagle…… proszę zapytać dziecko:

- co dalej się wydarzyło?

- dlaczego zajączkowi wypadły pisanki?

- co odczuwał zajączek?

IV obrazek

Jednak to nie koniec przygody, bo oto (proszę wskazać czwarty obrazek)

- Co się stało?

- A co teraz przeżywał zajączek?

2. „Pisanki z masy solnej”

Przepis na masę solną:

Podstawą udanej masy solnej jest właściwa proporcja składników. Choć wiadomo, że masa powstaje z soli, mąki i wody, trudno ją zrobić idealną, dodając składniki „na oko”. Najlepsza masa solna powstaje według takich proporcji:

1 szklanka soli (drobnoziarnistej)

1 szklanka mąki

1/2 szklanki wody

Jak zrobić masę solną krok po kroku?

Robienie masy solnej zaczynamy od zmieszania mąki z solą, dopiero wtedy zaczynamy dodawać stopniowo wodę, jednocześnie zagniatając masę rękami. Masę należy wyrabiać do momentu aż będzie miała zwartą, plastelinową konsystencję. Masa nie może się kruszyć, rozpadać i musi dawać się łatwo formować w rękach.

Następnie rozwałkujemy masę solną i wycinamy foremką kształt podobny do jajka.

Jak suszyć masę solną? Oto dwa sposoby:

Suszenie na powietrzu

Suszenie na powietrzu jest naturalną metodą, ale tak jak wspomniałam wymaga czasu. Masa solna spokojnie się suszy i nie pęka. Najlepiej ułożyć wycięte elementy na papierze do pieczenia lub pakowania kanapek i przekręcać rano oraz wieczorem.

Suszenie w piekarniku

Suszenie w piekarniku to rozwiązanie dla niecierpliwych. Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 50-60 stopni i wkładamy dekoracje z masy solnej. Po godzinie wyłączamy piekarnik, przekręcamy elementy z masy solnej i zostawiamy na kolejną godzinę w ciepłym piekarniku. Potem znowu włączamy piekarnik na godzinę, przekręcamy i zostawiamy w piekarniku. Długość „pieczenia” zależy od grubości elementów. Jeśli krawędzie dekoracji zaczynają się wywijać, trzeba szybko przekręcić na druga stronę i zmniejszyć temperaturę. Preferuję niższą temperaturę i dłuższe suszenie, bo dzięki temu jest mniejsze prawdopodobieństwo, że masa popęka.

Wysuszone figurki malujemy w dowolny sposób farbami plakatowymi.

Sposób udekorowania gotowymi „pisankami”

Źródło: https://www.designmom.com/

Powodzenia!!!

Zachęcam do przesyłania zdjęć ozdób świątecznych wykonanych przez Państwa pociechy na mojego maila: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. oraz dziękuję za przesłane do tej pory zdjęcia przedstawiające działania dzieci w czasie pobytu w domu. Pozdrawiam!

 

09.04 - czwartek

Źródło: przedszkole.dukla.eu

1. Proszę przeczytać dziecku wiersz:

"Przyszła wiosna, piękna wiosna,

A z nią - pora Wielkanocna.

Jak wesoło, jak radośnie

Już słoneczko mocniej grzeje,

Miły wiatr wokoło wieje".

 

Proszę zadać dziecku pytania pytania dotyczące treści wiersza:

- O jakiej porze roku była mowa w wierszu?

W tym miejscu warto przypomnieć jakie mamy pory roku. Głośno powtórzyć z dzieckiem: wiosna, lato, jesień, zima. Proszę zwrócić uwagę, że po zimie znowu jest wiosna. Z dziećmi w czasie zajęć w przedszkolu mówiliśmy, że pory roku kręcą się jak koło (ciągle się powtarzają). W tym miejscu można przypomnieć kształt koła.

- Jakie ważne święto przeżywaliśmy z nowo przybyłą porą roku, czyli wiosną?

- Dlaczego nazywamy to święto "Wielkanocą", od jakiego wydarzenia?

Proszę z dzieckiem przypomnieć jakie są zwyczaje Świat Wielkanocnych i nawiązać do tradycji Śmigusa – Dyngusa.

Śmigus-dyngus to staropolski obyczaj. Takie polewanie się wodą w Lany Poniedziałek wynika z naturalnej potrzeby pozimowego oczyszczenia i rozbudzenia.

Przed nami wesoły wierszyk o tej wielkanocnej tradycji.

Śmigus-dyngus!

Staropolskim obyczajem

w wielkanocny poniedziałek

oblewamy się nawzajem.

Miły zwyczaj śmigus-dyngus!

Bo pośród życzeń radosnych

przynosi nam w podarku

uśmiech kolorowej wiosny.

Źródło: raciborz.com.pl

Źródło: przedszkole.dukla.eu

Źródło: gp24.pl

Zmieniony: środa, 08 kwietnia 2020 15:24
 
Język angielski- Happy Easter! PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
niedziela, 05 kwietnia 2020 20:19

HELLO EVERYBODY !

 

Witam serdecznie w kolejnym tygodniu.

Niektórzy wysłali mi przepiękne prace, bardzo dziękuję!

Przesyłam propozycje ćwiczeń na ten tydzień.

Przypominam o możliwości kontaktu ze mną pod adresem e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

1. Easter [ister]- Wielkanoc


Spójrz na obrazki. Powtarzaj za rodzicem angielskie słowa.

 


 

2. What colour is it? [łot kalor is yt?- w jakim to jest kolorze?


Spójrz na obrazki i powiedz w jakim kolorze są pisanki, które trzymają króliczki?

(nazwy kolorów znajdują się w poprzedniej lekcji)





3. Body parts [bodi parts]- części ciała


Powtórz sobie części ciała, które poznaliśmy na zajęciach w przedszkolu.

Pokaż na sobie i nazwij poszczególne części ciała.

Jeśli pamiętasz, to zaśpiewaj piosenkę (fingers, nose, tummy, toes).

Następnie pokaż i nazwij części ciała królika na obrazku.


fingers [fingers]- palce u rąk

toes [tołs]- palce u stóp

tummy [tami]- brzuch

nose [nołs]- nos

eyes [ajs]- oczy

ears [irs]- uszy

 


4. Easter eggs [ister egs]- pisanki


Przypomnij sobie liczby po angielsku.


1- one [łan]

2- two [tu]

3- three [fri]

4- four [for]

5- five [fajw]

6- six [syks]

7- seven [sewen]

8- eight [ejt]

9- nine [najn]

10- ten [ten]


Spójrz na obrazek. Policz po angielsku ile jest pisanek w koszyku?

Następnie pokoloruj je według instrukcji.

Nieoznaczone elementy pokoloruj według własnego uznania.

Dla osób, które nie mają dostępu do drukarki:

narysuj koszyk, a w nim tyle pisanek ile jest na obrazku,

pokoloruj pisanki według instrukcji podanej na obrazku.

Obrazek: https://ibb.co/YXpFtjk

 

5. Easter search [ister sercz]- wielkanocne szukanie


Znajdż na obrazku i policz po angielsku ile jest kurczaczków,

baranków i zajączków.

Następnie możesz pokolorować obrazek.

Obrazek: https://ibb.co/60nwF5x


6. Jump like a bunny [dżamp lajk e bani]- skacz jak króliczek


Skocz 10 razy naśladując wielkanocnego zajączka i wypowiedz przy tym

liczby po angielsku od 1-10.

Jeśli masz w domu puzzle piankowe z liczbami, możesz skakać po nich,

tak jak robiliśmy to na zajęciach.

 

To już wszystko :)

Na koniec razem z małpką życzymy Wam wesołych, spokojnych

i przede wszystkim zdrowych Świąt Wielkanocnych!

Do usłyszenia wkrótce!



Happy Easter! [hapi ister]- wesołych Świąt Wielkanocnych !

Zmieniony: wtorek, 07 kwietnia 2020 08:55
 
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 05 kwietnia 2020 11:53

1. Balonowy tenis

Gra w piłkę w domu nie jest do końca bezpieczna. Dlatego z odbijaniem piłki poczekamy, aż pogoda się poprawi, a tymczasem w domu gramy balonem. A zamiast rakietek używamy papierowych talerzy przyklejonych do drewnianych łyżek! W ten sposób rozgrywamy punktowane mecze!

2. Rzucamy do celu

Prosta, ale zajmująca gra. Na podłodze stawiacie miskę lub wiaderko i wrzucacie do niego piłki, balony lub zmięte w kulki gazety. Oczywiście wygrywa ten, kto wykona najwięcej prawidłowych rzutów z linii mety. A jeśli chcecie ubarwić, zabawę, zrobić coś kreatywnego, ciekawego i ładnego, sprawdźcie pomysł na grę zręcznościową z papierowych talerzyków i rolki po papierze. Dokładna instrukcja w podanym linku (https://dzieciakiwdomu.pl/2014/05/gra-zrecznosciowa-zabawa-ruchowa-w-domu.html)


Źródło : https://www.mamawdomu.pl/2016/03/10-pomyslow-na-zabawy-ruchowe-w-domu.html?fbclid=IwAR12GnkAy305vdoPjDZeWjlHUguOPk0CP_0SQRLhAI6bT2Wrke2WsBxKfVE

SmileSmileSmile

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL