Home Oddział siódmy
Oddział siódmy
Witamy nową porę roku - wiosnę PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
wtorek, 24 marca 2020 19:13

Witamy nową porę roku – wiosnę”

- obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie początkiem

wiosny,

- poznajemy oznaki wiosny,

- oglądamy i nazywamy pierwsze wiosenne kwiaty,

- oglądamy ilustrację przedstawiające powracające do nas

ptaków,

- poznajemy rodzaje prac wiosennych w najbliższym otoczeniu,

Społeczność - BLIŻEJ PRZEDSZKOLA

Źródło: blizejprzedszkola.pl


02 i 03. 04 - czwartek i piątek


1. Na początku proszę z dzieckiem rozwiązać zagadkę:

Lato nam śpiewem umilają,

zimą na naszą pomoc czekają … - odpowiedź: ptaki

 

2. Wizualizacja pt. ,,Powracające ptaki’’

Wyobraź sobie, że jesteś ptaszkiem, który powraca z ciepłej Afryki gdzie spędził zimę. Kiedy się dowiedział, że u nas jest już wiosna, wybrał się w drogę, aby do nas powrócić. Leciał niewysoko. Przelatywał nad stadem lwów, z których jeden groźnie ryczał (dziecko otwiera buzię szeroko i udaje ryczącego lwa). Nad rzeką ujrzał słonie, które pięknie, na wszystkie strony kręciły trąbami (dziecko złączonymi i wyciągniętymi do przodu ustami kręci na wszystkie strony). Na drugim brzegu rzeki wylegiwały się cztery tłuste hipopotamy (dziecko nadymają policzki cztery razy). Wkrótce ptaszek doleciał do morza i usłyszał szum jego fal (szu, szu, szu, szu). Morze było głębokie i szerokie i leciał nad nim nasz ptaszek przez wiele godzin. Kiedy znalazł się nad lądem, przysiadł na chwilkę, aby się pożywić nasionkami (z buzi dziecko robi dziobek i lekko rozchylają środkową część ust, tworząc kółeczko). Po jedzeniu pięknie wyczyścił dziobek (języki czyszczą kąciki ust). Wiedział nasz ptaszek, że już jest niedaleko – przeleciał jeszcze nad pastwiskiem, gdzie brykały koniki (kląskanie) i minął w powietrzu wieżę Kościoła, gdzie głośno biły dzwony ( bim, bam, bim bam). Na polu, tuż przy jego rodzinnym lesie pracował traktor ( naśladujemy wargami dźwięk traktora). Jeszcze tylko kilka machnięć skrzydłami i już był przy swym rodzinnym gnieździe. Poczuł się szczęśliwy i radośnie zaśpiewał.


Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat „dlaczego niektóre ptaki odlatują z Polski do ciepłych krajów?”, kiedy te ptaki do nas powracają, jak nazywają się domki ptaków (ilustracje dotyczące tematu znajdują się poniżej).

Proszę pokazać dziecku planszę (dołączoną poniżej) przedstawiającą wybrane ptaki powracające wiosną do Polski.

 

Źródło: printoteka.pl

 

"Domy ptaków"

BOCIAN

DZIĘCIOŁ

JASKÓŁKA

 

KUKUŁKA

 

ORZEŁ

SKOWRONEK

Źródło ilustracji: chomikuj.pl


3. „Bociek” - wykonanie pracy plastycznej

przed rozpoczęciem pracy zbierz wszystkie materiały:

• białe piórka lub wata (ewentualnie)

• czerwona plastelina lub włóczka

• czerwona kredka

• biała i czerwona farba

Sposób wykonania:

Pomysł jest na tyle prosty do realizacji, że poradzą sobie zarówno przedszkolaki jak i rodzice. Co najważniejsze - jednym i drugim sprawi on mnóstwo frajdy!

Co jest potrzebne? Dziecięce dłonie i odrobina wyobraźni. Ot, bociek gotowy! Niech symbolizuje wiosnę w Państwa domach.

Źródło: wczesnoszkolni.pl

 

4. "Opowiadanie o bocianie"

A teraz zachęcam do poćwiczenia swojej wyobraźni…. Proszę samodzielnie lub z dzieckiem ułożyć opowiadanie do podanej historyjki obrazkowej.

Mam nadzieję, że się uda :-) Następnie proszę zachęcić dziecko, aby samodzielnie spróbowało opowiedzieć historyjkę obrazkową –

zadanie to rozwija u dziecka mowę oraz poszerza zasób słownictwa.

1.

2.

3.

4.

Źródło obrazków do hist. obrazkowej: chomikuj.pl

 

4. Kolorowanka "Bocian"

Zachęcam do wydruku i pokolorowania. Proszę podczas pracy z dzieckiem utrwalić kolory: biały, czarny, czerwony.

Źródło: miastodzieci.pl

 

01.04 - Środa

1. Zabawa dydaktyczna w oparciu o wiersz P. Siewiera- Kozłowskiej pt. "Kwiatki Kasi"

Rodzic recytuje wiersz i pokazuje kolejne kwiaty zgodnie z jego treścią:

 

Kasia kwiatki raz wąchała

– A psik! (Trzy wdechy nosem przed okrzykiem A psik!).

A wąchając tak śpiewała:

Tulipan, to pierwszy kwiatek.

Drugi kwiatek, to jest bratek.

Żonkil, to już trzeci kwiatek,

A stokrotka – czwarty kwiatek.

Hokus pokus! Policz sam!

Ile kwiatków razem mam?

 

Rodzic pyta dziecko:

Ile kwiatków ma Kasia?

Jaki kwiatek był pierwszy, drugi, trzeci .....?

 

Proszę, aby z dzieckiem policzyć elementy (np. patyczki, pluszaki, palce itp.) do 4.

Ustalać ogólną ilość przedmiotów.

To znaczy: liczyć kolejno 1,2,3,4 i ustalić, że przedmiotów jest 4.

U dzieci starszych 4,5-latków proszę przeliczać więcej przedmiotów (do 6).

Proszę też posługiwać się liczebnikami porządkowymi - to znaczy: pierwszy, drugi, trzeci itd.

 

2. Proszę dalej powtarzać wiersz pt. "Wiosna" na pamięć (tekst podany w poprzednim dniu proponującym

działania dziecka - 31.03).

Proszę starać się wspólnie zaśpiewać piosenkę pt. "Uciekaj zimo", której treść oraz link

do muzyki był podany w poprzednim dniu propozycji działań dziecka (31.03).

 

31.03 - Wtorek


1. Przypomnienie piosenki. Piosenkę tą już poznaliśmy i wspólnie śpiewaliśmy. Proszę, aby z dzieckiem ją przypomnieć i

spróbować wspólnie zaśpiewać. Zachęcam do ilustrowania piosenki ruchem według tekstu piosenki.


„Uciekaj zimo” - tekst piosenki

1. Wsiadaj zimo na sanki i uciekaj już,

zabierz śnieżne bałwanki, zabierz wiatr i mróz.

Ref. Rękawiczki i czapki pochowamy do szafki,

na spacerek pójdziemy nie zmarzniemy już/*2

2. A ty zimo uciekaj za górkę za las,

I nie marud , nie zwlekaj

Już na wiosnę czas.

Ref. Rękawiczki i czapki pochowamy do szafki…

 

link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=n0puoswuBWQ

 

2. Wiersz do nauki na pamięć. Proszę przeczytać wiersz dziecku kilka razy. Następnie zachęcić dziecko do wspólnej recytacji.

W kolejnym etapie proszę zachęcać dziecko do samodzielnej recytacji wiersza.

„Wiosna”

Z dalekiego kraju bociany wracają,

a zielone żabki w strachu uciekają.

Dzieci się cieszą, dzieci się śmieją,

że wróciła wiosna, że śniegi topnieją.

 

3. Zestaw zabaw ruchowych z wykorzystaniem kartki papieru

 

Pomoce: kartki papieru

 

1. Marsz za rodzicem po okręgu koła.

2. Bieg między kartkami - ćwiczenie z elementem bieżnym.

Przez środek pokoju w linii prostej w jednakowych odległościach między sobą rodzic rozkłada kartki papieru.

Dziecko biega slalomem między kartkami.

3. Gdzie stoję - zabawa orientacyjno - porządkowa.

Dziecko kładzie przed sobą kartkę. Dziecko wykonuje wydane przez rodzica polecenia :

„stajemy przed kartką", "stajemy z boku kartki", "stajemy za kartką", "stajemy na kartce".

4. Unoszenie kartki -  ćwiczenie mięśni grzbietu.

Przejście do leżenia na brzuchu. Wyciągnięcie rąk przed siebie. Dziecko chwyta kartkę i unosi ją nad podłogę.

Trzyma ją przez kilka sekund w powietrzu lekko poruszając.

5. Odpoczynek - ćwiczenie oddechowe.

Leżenie na plecach. Na brzuchach ułożona kartka.

Wciąganie powietrza nosem i wypuszczanie ustami. Kartka lekko unosi się na brzuchu.

6. Zabawa z kartkami - ćwiczenie koordynacji wzrokowo - ruchowej.

Przejście do pozycji stojącej. Wyciąganie rąk przed siebie trzymając kartkę. Dziecko naśladuje ruchy rodzica:

kartka w górę, w dół, nad głową, ruchy okrężne rąk trzymających kartkę itp.

7. Dostałam list- zabawa doskonaląca szybką reakcję na ustalony sygnał.

Podskoki w pokoju w rytm klaskania przez rodzica. Dziecko w ręce trzyma kartkę.

Na hasło "list" zatrzymują się, energicznym ruchem wyciągają rękę w górę jak najwyżej trzymając kartkę (jakby się chciały pochwalić).

Powtarzamy zabawę zmieniając rękę.

 

30.03 - Poniedziałek


1. „Przyjście wiosny” J. Brzechwa – proszę przeczytać

dziecku wiersz,porozmawiać z nim na temat jego treści,

zadać kilka pytań dotyczących jego treści(np. czym przyjedzie

p. Wiosna według zwierząt?,w jaki sposób przyszła p. Wiosna?,

kto spieszył za p. Wiosną?, co rosło przed p. Wiosną?).

Proszę obejrzeć z dzieckiem planszę przedstawiającą

wiosenne kwiaty, omówić ich kolory,

zaznaczyć, gdzie jest łodyga, liście,

kwiat, w jakich kolorach występują te kwiaty.

Proszę przypomnieć o potrzebach roślin dla prawidłowego

ich rozwoju.

 

„Przyjście wiosny” J. Brzechwa

Naplotkowała sosna

Że już się zbliża wiosna.

Kret skrzywił się ponuro:

-Przyjedzie pewno furą…

Jeż się najeżył srodze:

-Raczej na hulajnodze.

Wąż syknął :-Ja nie wierzę,

Przyjedzie na rowerze.

Kos gwizdnął: -Wiem coś o tym,

Przyleci samolotem.

-Skąd znowu –rzekła sroka-

Ja z niej nie spuszczam oka

I w zeszłym roku w maju

Widziałam ją w tramwaju.

-nieprawda! Wiosna zwykle

Przyjeżdża motocyklem.

-A ja wam dowiodę,

Że właśnie samochodem.

-Nieprawda bo w karecie!

W karecie? Cóż pan plecie?

Oświadczyć mogę krótko,

Że płynie właśnie łódką!

A wiosna przyszła pieszo.

Już kwiatki za nią spieszą,

Już trawy przed nią rosną

I szumią –Witaj wiosno!

 

PLANSZA "PIERWSZE WIOSENNE KWIATY"

Źródło: Printoteka.pl

2. „Tulipany z ziemniaka” - wykonanie pracy plastycznej

Materiały i przybory:

• kartka

• ziemniak

• nożyk

• farby, pędzel, podkładka


1. Ziemniaka przecinamy na pół- na obu częściach przy

pomocy nożyka wycinamy kształt główki tulipana.

Źródło: https://ekodziecko.com/tulipany-z-ziemniaka


2. Ziemniakowa pieczątka w dłoń i do dzieła! Pieczętowanie to

prawdziwa frajda:)

Źródło: https://ekodziecko.com/tulipany-z-ziemniaka


3. Domalowujemy zielone łodygi i liście…. i gotowe!

Źródło: https://ekodziecko.com/tulipany-z-ziemniaka

 

Życzę powodzenia podczas pracy, można wytwory

dzieci przesłać na mojego maila lub nr telefonu,

a opublikujemy je na naszej stronie :-)

 

„Siejemy i sadzimy – warzywa i rośliny”

 

• bogacimy słownictwo w kontaktach z przyrodą,

• sadzimy i siejemy rośliny,

• wyjaśniamy sens przysłowia „W marcu, jak w garncu”,

• przyzwyczajamy się do swobodnego wyrażania swoich spostrzeżeń, myśli, przeżyć oraz zadawania samodzielnie pytań.

 

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ Z DZIECKIEM:

26.03 CZWARTEK:

1. „Ogrodnicy” I. Salach – proszę przeczytać wiersz podany na stronie, porozmawiać z dzieckiem na temat treści wiersza,
zapoznać z potrzebami i wymaganiami roślin – woda, światło, ciepło. Zapoznać ze sposobami dbania o rośliny doniczkowe.
Proszę spróbować nauczyć wiersza na pamięć.


2. Zestaw zabaw ruchowych z wykorzystaniem gazety:
-marsz w pokoju w rytm muzyki, na przerwę w muzyce staje nieruchomo. (kilka powtórzeń)

-dziecko kładzie się na brzuchu, a następnie na plecach z tej pozycji wykonuje turlanie raz w jedną

raz w drugą stronę - wyczuwanie całego ciała.

- Dziecko bierze gazetę. Wykonuje siad skrzyżny i rytmicznie porusza wyciągniętą gazetą trzymaną w wyciągniętych dłoniach.

Na przemian do muzyki szybkiej i wolnej. (Bez muzyki rodzic podaje komendy szybko – wolno)


- Dziecko skacze rytmicznie przy muzyce z gazetą trzymaną w dłoni - rozwijanie płynności ruchów w przestrzeni.


- Dziecko przechodzi do czworakowania. Kładzie gazetę na podłodze wokół której czworakuje.

Na sygnał podany przez rodzica dziecko siada skrzyżnie na gazecie.


- Dziecko zgniata gazetę formując kule. Na sygnał rodzica (np. poprzez klaśnięcie)

rzuca kulkę w górę i łapie.


- Rzucanie kulki z gazety do kosza lub miski.


- Leżenie na plecach mięśnie rozluźnione, wdech nosem – wydech ustami.


https://www.colourbox.com/vector/flower-seeding-pot-with-soil-flowerpot-for-sprouting-seeds-growing-sprouts-background-gardening-hobby-hand-drawn-illustration-savoyar-doodle-style-vector-31848048


WIERSZ: „Ogrodnicy” I. Salach

Idą, idą ogrodnicy tup.

Niosą grabki i łopatki. Hej!

Będą spulchniać ziemię,

Aby lekko było jej.

Puk, puk, puk łopatką.

Szu, szu, szu grabkami.

Tryśnie woda z koneweczki

Na nasze grządeczki.

Stuku puk motyką

Drap, drap pazurkami.

Nasze skarby wysiewamy,

O ogródek dbamy.


27.03 PIĄTEK

1. „Sadzimy cebulkę, siejemy rzeżuchę ” - proszę o zapoznanie dziecka ze sposobem sadzenia i siania roślin.

Wspólne zasadzenie cebulki do doniczki z ziemią oraz zasianie rzeżuchy na watę. Obserwowanie roślin w czasie ich wzrostu.

Zwrócenie uwagi na potrzebę podlewania roślin.

2. „Doniczka na kwiaty” - wyklejanie sylwety doniczki kawałkami kolorowego papieru, ew. gazety

(3l – wydzieranie kawałków papieru przy pomocy rodzica, 4,5l – próby samodzielnego wydzierania kawałków papieru).

Zwracanie uwagi na estetyczne wygląd pracy.

 

„Wspólne wiosenne prace w ogrodzie”


Nadchodzi wiosna, a wraz z nią wielu z nas rozpoczyna pierwsze prace w ogródku, na działce lub na balkonie.

Warto do tego typu prac angażować także nasze dzieci. Korzyści wynikające z zabaw i aktywności w przydomowym ogródku mogą okazać się nieocenione.

Wspólna praca w ogródku wraz z pociechą:

Angażuje wszystkie zmysły

Dziecko w ogrodzie ma szansę na odkrywanie i eksplorowanie świata wokół. Maluchy uczą się najszybciej, kiedy angażowane są wszystkie ich zmysły.

Dziecko dotyka ziemi, nasion i kwiatów, widzi jaskrawe kolory roślin, słyszy przeróżne dźwięki i czuje najróżniejsze zapachy.

To właśnie dzięki temu poznaje świat przyrody i uczy się wielu przydatnych rzeczy.

Wpływa na zdrowe nawyki

Bardzo często trudno jest nam namówić naszą pociechę do chociażby skosztowania owoców i warzyw.

Samodzielnie wyhodowane fasolki, marchewki czy sałata sprawią, że maluch z pewnością spróbuje swoich własnych plonów.

Dodatkowo, dziecko przywyknie do zdrowego odżywiania i zacznie przywiązywać większą wagę do tego, co je.

Ani się obejrzycie, a ze smakiem będzie sięgać po truskawki, marchewkę, a nawet brokuły.

Wprowadza w świat nauki

Prace w ogrodzie to doskonały wstęp do biologii i chemii. Kiedy dziecko sadzi swoje pierwsze nasionka,

jest ciekawe, co się dalej wydarzy. Wyciąga dzięki temu własne wnioski, obserwuje codziennie postępy.

Starsze dzieci zastanawiają się nad tym, dlaczego tak istotny jest dostęp wody i światła do roślin.

Wzmacnia rodzinne więzi

Wspólna praca z dziećmi wpływa pozytywnie na relacje i wzmacnia więzi. Pracując razem,

decydując o tym, gdzie posadzić konkretne rośliny, a później zbierając już gotowe plony,

zbliżacie się do siebie i spędzacie przyjemnie czas.

Wpływa na rozwój motoryczny

Pozwólmy dziecku na grzebanie w ziemi, sianie nasion oraz podlewanie ich wodą.

Wszystkie te czynności wpłyną na jego lepszą koordynację i sprawność fizyczną.

Prace na grządkach mogą przyczynić się nawet do poprawy takich umiejętności jak pisanie lub wycinanie.

Rozwija odpowiedzialność i niezależność

Sadzenie i pielęgnowanie roślin to doskonała lekcja odpowiedzialności.

Dziecko ma poczucie wpływu na wygląd choćby kawałka ogrodu i czuje się za niego odpowiedzialne.

Aby pomóc smykowi w tym zadaniu, możecie sporządzić wspólnie codzienną listę zadań, którą należy wypełnić,

aby rośliny pozostawały w dobrej kondycji.

Uczy świadomości ekologicznej

Współuczestniczenie w pracach ogrodowych pokazuje maluchowi, jak ważne jest dbanie o środowisko wokół,

a wyhodowanie własnych, pozbawionych nawozów roślin jest rozwiązaniem najzdrowszym.

To świetny wstęp do rozmowy na temat zanieczyszczenia środowiska, stosowania pestycydów czy recyklingu.

Wprowadza matematyczne pojęcia

Odmierzanie głębokości gleby, liczenie roślin i nasion, porównywanie wielkości warzyw,

a nawet liczenie płatków kwiatów może stać się fascynującą lekcją matematyki.

Uczy cierpliwości

Ogrodnictwo to powolny proces, w którym na efekty należy dość długo poczekać.

Praca w ogrodzie sprawia, że dzieci zaczynają rozumieć, że nie zawsze od razu dostajemy to, czego chcemy.

Na niektóre rzeczy warto jednak poczekać i mieć dzięki temu jeszcze większą satysfakcję.

Praca w ogródku oferuje maluchom wspaniałe możliwości zabawy, nauki i rozwoju.

Nie hamujmy w dzieciach naturalnej ciekawości i radości, jaką daje im odkrywanie świata.

Przymknijmy oko na drobne niedoskonałości, nawet jeśli dziecko pobrudzi się, a jego grządki nie zawsze będą miały proste linie,

chwalmy i doceniajmy starania. Cieszmy się wraz z pociechą z gotowych plonów i spędzonego wspólnie czasu.


Zmieniony: czwartek, 02 kwietnia 2020 07:03
 
Masy plastyczne PDF Drukuj Email
Wpisany przez Katarzyna Szczypka   
poniedziałek, 30 marca 2020 18:38

Dzień dobry,

Przesyłam propozycje zabaw z użyciem mas plastycznych.

Masy plastyczne  dla dzieci :

  • rozwijają zdolności manualne,
  • uczą koordynacji,
  • sprzyjają koncentracji,
  • to świetna zabawa dla całej rodziny

 

CIECZ  NIENIUTONIOWSKA

Składnik :

  • woda,
  • mąka ziemniaczana (nieco więcej niż wody),
  • duże płaskie naczynie np. miska

Przepis:

1. Połączyć mąkę z wodą i mieszać do uzyskania masy, która twardnieje pod naciskiem.

 

 

PIANKOLINA

Składniki:

  • pianka do golenia,
  • mąka ziemniaczana,
  • barwnik naturalny lub spożywczy.

Przepis:

1. Do miski wycisnąć całą piankę do golenia.

2. Dodać kilka kropli barwnika, a następnie wymieszać drewnianym patyczkiem.

3. Do piany stopniowo dosypać mąkę i mieszać do momentu uzyskania masy, którą można kształtować.

 

Życzę miłej zabawy i pozdrawiam serdecznie ;)

Źródło: Nauczycielka Przedszkola / Marzec 2020

 

 
Język angielski- Colours PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
poniedziałek, 30 marca 2020 07:30

Drodzy Rodzice! Witam serdecznie.

Dla chętnych przesyłam propozycje ćwiczeń i zabaw z języka angielskiego

na ten tydzień.

W nawiasach kwadratowych znajdą Państwo wymowę.

Zrobione ćwiczenia/ prace można gromadzić w jednej teczce.

W razie jakichkolwiek pytań można się ze mną skontaktować pod adresem

e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Życzę miłej zabawy i przesyłam naszym dzielnym Przedszkolakom

pozdrowienia i buziaki od małpki Cheeky Monkey, która zawsze

towarzyszy nam na zajęciach :)



1. Colours [kalors]- kolory


Jakie znasz kolory po angielsku? Wymień.


blue [blu]- niebieski

purple [perpul]- fioletowy

pink [pink]- różowy

red [red]- czerwony

green [grin]- zielony

orange [orendż]- pomarańczowy

yellow [jeloł]- żółty

white [łajt]- biały

black [blak]- czarny

brown [brałn]- brązowy

grey [grej]- szary

gold [gold]- złoty

silver [sylwer]- srebrny

colourful [kalorful]- kolorowy

light [lajt]- jasny

dark [dark]- ciemny


Posłuchaj piosenki https://www.youtu.be/zxlpA5nF_LY ,

a następnie powiedz jaki jest twój ulubiony kolor.

(pod piosenką znajdą Państwo słowa)


What's your favourite colour? [łots jor fejwrit kalor?]-

jaki jest twój ulubiony kolor?

My favourite colour is yellow. [maj fejwrit kalor is jeloł]-

mój ulubiony kolor to żółty

How about you? [hał ebałt ju?]- a twój?

I like red. [aj lajk red]- lubię czerwony


2. What colour is it? [łot kalor is yt?]- jaki to kolor?


Spójrz na obrazki i powiedz po angielsku w jakim są kolorze.


https://ibb.co/RbwjfYj

 

 

 


3. Rainbow [rejnboł]- tęcza


Pokoloruj tęczę według instrukcji.

Jeśli nie masz dostępu do drukarki, to możesz spróbować sam narysować

tęczę według instrukcji podanych na rysunku.

Obrazek do wydrukowania: https://ibb.co/LZx2Nw9

 

 

 


4. Colour game [kalor gejm]- gra w kolory


Zagraj z rodzicami/ rodzeństwem w kolorową grę.

Jedna osoba wypowiada po angielsku dowolny kolor np. orange,

a reszta szuka w pokoju rzeczy w tym kolorze.


Have fun! [hew fan]- bawcie się dobrze!

Zmieniony: poniedziałek, 30 marca 2020 16:31
 
Propozycje zabaw ruchowych PDF Drukuj Email
Wpisany przez Wioletta Kajstura   
niedziela, 29 marca 2020 14:47

1. Wyścig żółwi

Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Nazwa może bardziej Wam się skojarzyć z grą planszową, ale tym razem to nie to! Pamiętacie ze szkolnych zajęć gimnastycznych woreczki z grochem? Będziecie ich potrzebowali! Bardzo łatwo je uszyć, ale jeśli jednak z igłą i nitką Wam nie po drodze, wsypcie groch lub kaszę do woreczka na mrożonki. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci w pozycji na czworaka (mama czy tata również mogą). Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy od miejsca dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.


2. Przeprawa przez rzekę

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze.


Źródło: https://www.mamawdomu.pl/2016/03/10-pomyslow-na-zabawy-ruchowe-w-domu.html?fbclid=IwAR12GnkAy305vdoPjDZeWjlHUguOPk0CP_0SQRLhAI6bT2Wrke2WsBxKfVE Smile

Zmieniony: niedziela, 29 marca 2020 18:02
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL