Home Oddział siódmy
Oddział siódmy
Happy Easter! PDF Drukuj Email
Wpisany przez Marta Janny   
czwartek, 01 kwietnia 2021 08:00

Witam wszystkich! Embarassed


W linku wysyłam prezentację z języka angielskiego utworzoną

specjalnie dla Państwa dzieci Laughing


Życzę Zdrowych i Spokojnych Świąt Wielkanocnych

i do zobaczenia za tydzień ! Embarassed

 

https://youtu.be/4EcdWiHPd2Y

 


 


Zmieniony: czwartek, 01 kwietnia 2021 09:34
 
CZEKAMY NA ŚWIĘTA WIELKANOCNE PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
poniedziałek, 29 marca 2021 06:24

Czekamy na Święta Wielkanocne” (29.03-01.04)

- poznajemy tradycje ludowe związane ze Świętami Wielkanocnymi,

- poznajemy symbole Świąt Wielkanocnych,

- wzmacniamy więzi emocjonalne z rodziną, kształtujemy współuczestnictwo w życiu rodzinnym,

- wykonujemy ozdoby świąteczne,

- uczymy się nowej piosenki.

01.04 - czwartek

1. Proszę przeczytać dziecku wiersz:

"Przyszła wiosna, piękna wiosna,

A z nią - pora Wielkanocna.

Jak wesoło, jak radośnie

Już słoneczko mocniej grzeje,

Miły wiatr wokoło wieje".

Proszę zadać dziecku pytania pytanie dotyczące treści wiersza:

- O jakiej porze roku była mowa w wierszu?

- Jaka nadeszła pora?

- Jak słonko grzeje?

W tym miejscu warto przypomnieć jakie mamy pory roku. Głośno powtórzyć z dzieckiem: wiosna, lato, jesień, zima. Proszę zwrócić uwagę, że po zimie znowu jest wiosna. Podczas zajęć w przedszkolu rozmawialiśmy, że pory roku kręcą się jak koło (ciągle się powtarzają). W tym miejscu można przypomnieć kształt koła (3l), oraz przypomnieć nazwy pozostałych podstawowych figur geometrycznych (4l).

(printerest,pl)

2. Czas na trochę ruchu i nową piosenkę w temacie wielkanocnym pt. „Zając” .

Link: https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc.

Odtwórzcie piosenkę i starajcie się wykonywać następujące ruchy:

„Zając”

Zając długie uszy ma (pokazujemy jakie długie uszy ma zając)

trala la, trala la (klaszczemy)

Nosek słodki oczka dwa (pokazujemy na nos, potem na oczy)

hopsa, hopsa, sa. (skaczemy)

Każdy zając skacze – hop!

Hop! Hop! Hop! Hop! Hop! Hop!

Jeden skok.

Drugi skok

Teraz wszyscy: hop!

3. Załączam dwie karty pracy (proszę zapisać i wydrukować)- dziecko odciska na kropeczkach paluszek umoczony w farbie, albo po prostu koloruje kredkami.

(printerest.pl)

4. Proszę z dzieckiem przypomnieć jakie są zwyczaje Świąt Wielkanocnych i nawiązać do tradycji Śmigusa – Dyngusa.

Śmigus-dyngus to staropolski obyczaj. Takie polewanie się wodą w Lany Poniedziałek wynika z naturalnej potrzeby pozimowego oczyszczenia i rozbudzenia.

Przed nami wesoły wierszyk o tej wielkanocnej tradycji.

Śmigus-dyngus!

Staropolskim obyczajem

w wielkanocny poniedziałek

oblewamy się nawzajem.

Miły zwyczaj śmigus-dyngus!

Bo pośród życzeń radosnych

przynosi nam w podarku

uśmiech kolorowej wiosny.

(przedszkole.dukla.eu)

(gp24.pl)

(raciborz.com.pl)

5. Proszę zapisać i wydrukować kolorowankę, a następnie zachęcić dziecko do jej pokolorowania.

(superkid.pl)

5. Jak śmigus dyngus to woda a więc małe doświadczenia z wodą. Bawcie się dobrze.

https://youtu.be/Rxa7O64WTPI

6. Na zakończenie zachęcam do wydrukowania karty pracy oraz wykonania zadania przez dziecko.

(panimonia.pl)

(printoteka.pl)


31.03 - środa

1. „Wielkanocna przygoda zajączka” - historyjka obrazkowa

Proszę opowiedzieć dziecku historię zajączka na podstawie historyjki obrazkowej. Przykładowe opowiadanie z pytaniami dla dziecka znajduje się poniżej.

I obrazek

Zbliżały się Święta Wielkanocne.

Zajączki miały pełne ręce pracy, bo im kury z okolicy niosły jajka.

(Proszę z dzieckiem policzyć jajka na obrazku pierwszym).

Każda z kurek chciała, aby jej jajko zostało kolorową pisanką.

Więc zajączki pędzlem w lewo, pędzelkiem w prawo - taka praca jest zabawą.

Te w kwiatuszki, tamte w paski, uwijały się Szaraczki.

II obrazek

Zajączek wiezie pomalowane jajka czyli pisanki na taczce, by oddać je kurom.

III obrazek

Nagle…… proszę zapytać dziecko:

- co dalej się wydarzyło?

- dlaczego zajączkowi wypadły pisanki?

- co odczuwał zajączek?

IV obrazek

Jednak to nie koniec przygody, bo oto (proszę wskazać czwarty obrazek)

- Co się stało?

- A co teraz przeżywał zajączek?

(chomikuj.pl)

2. Dzisiaj zapowiada się słoneczny i ciepły dzień, dlatego zachęcam do zabaw ruchowych na świeżym powietrzu.

Gry i zabawy ruchowe są bardzo ważne w rozwoju dziecka, a te na świeżym powietrzu są wręcz nie do przecenienia. Zabawy na dworze hartują i wzmacniają odporność, a i wspomagają prawidłowy rozwój dzieci na wszelkich możliwych płaszczyznach, w każdym zakresie. Oto kilka propozycji zabaw:

- zabawa w chowanego,

- berek,

- raz, dwa, trzy, baba Jaga patrzy,

- ciuciubabka,

- zabawy z piłką, kręglami, szarfami,

- gra w klas,

- zabawy w piaskownicy,

- jazda na rowerze, hulajnogach, rolkach,

- puszczanie baniek mydlanych,

- zabawa z balonem,

- chodzenie po rozłożonej linie,

- rysowanie kredą na betonie,

- spacer

Nie ma nic przyjemniejszego niż bycie wzorem dla własnego dziecka. Dzieci uczą się głównie przez obserwowanie otaczającego je świata. Zatem najlepszym sposobem na zakrzewienie w dziecku upodobania do aktywnego spędzania czasu jest wspólny, rodzinny udział w proponowanych zabawach. Zachowanie rodziców jest dla dzieci inspiracją do podejmowania własnych działań. Jak wiadomo, aktywni rodzice wychowują aktywne dzieci.

Życzę miłej zabawy :-)

30.03 - wtorek

1. Wspólnie posłuchajcie piosenki pt. „Pisanki, jajka malowane”

Piosenkę znajdziecie na stronie:

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Następnie postarajcie się nauczyć jej na pamięć.

TEKST PIOSENKI

Pisanki, pisanki,

jajka malowane

nie ma Wielkanocy

bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki

jajka kolorowe,

na nich malowane

bajki pisankowe.

Na pierwszej kogucik,

a na drugiej słońce,

śmieją się na trzeciej

laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,

a na piątej gwiazdki.

na każdej pisance

piękne opowiastki.

2. A teraz proponuję zagadki, w razie problemów proszę naprowadzić dziecko na prawidłową odpowiedź:

Leży w koszyczku obok baranka malowana we wzorki to ... (pisanka)

Wśród pisanek leży, ma żółty kubraczek.

Powiedz, co to jest. To mały… (kurczaczek)

 

Żółciutkie, puchate, w koszu siedzą same,

głośno krzyczą: pi, pi, czekając na mamę. (kurczak)

 

Stoi bielutki obok pisanek, nasz wielkanocny … (baranek)

 

Jeden taki dzień w całym roku mamy,

że gdy nas obleją, to się nie gniewamy. (Lany Poniedziałek)

 

Ukrywa w Wielkanoc słodkości różne, więc każde dziecko na niego czeka.

Zobaczyć go jednak - wysiłki to próżne, bo on susami – kic! Kic! Ucieka. (zajączek)

 

Przeważnie jestem biały i na stole leżę.

Kładą na mnie sztućce, stawiają talerze. (obrus)

 

Żółciutkie kuleczki za kurą się toczą.

Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą. (kurczątka)

3. Zachęcam do wykonania z dzieckiem pracy plastycznej pt. „PISANKA” malowana watą.

Proszę wykonać pracę na podstawie dołączonej ilustracji. Powodzenia :-)

(mamacarla.pl)

Starsze dzieci mogą wykonać pracę plastyczną przy użyciu plasteliny. Zadaniem będzie rozgnieść plastelinę i formować z niej placuszki, wałki, a następnie wykleić wzorki na podanym szablonie.

Przykład wykonania pracy wg innego wzoru:

(mojedziecikreatywnie.pl)

Link do pobrania szablonu: https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-103-pisanka-2.html

https://czasdzieci.pl/kolorowanki/id,61b33-kolorowanki_wielkanocne_pisanki,do_druku,65919b.html

4. Chętnych zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku (p. Olgi Rodzeń), w którym przedstawiono 5 fajnych sposobów malowania jajek i pisanek. Może zainspiruje dzieci do dalszej zabawy.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=zo6FWbsXI5U

 

29.03 - poniedziałek

1. Drogi Rodzicu – przeczytaj dziecku wiersz pt. „Pisanki”- wiersz D. Gellner. Porozmawiaj na temat treści wiersza, wprowadź rodzinę w świąteczny nastrój.

,,Pisanki” D. Gellner

Patrzcie, ile na stole leży pisanek!

Każda ma oczy malowane,

naklejane.

Każda ma uśmiech kolorowy

i leży na stole grzecznie,

by się nie potłuc

przypadkiem

w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki nie są do jedzenia!

Z pisanek się wyklują

Świąteczne życzenia.

2. Zapoznaj dziecko z polskimi symbolami oraz z tradycyjnymi potrawami związanymi ze Światami Wielkanocnymi.

"STÓŁ WIELKANOCNY"

Źródło: nowe-brzesko.pl

"ŚNIADANIE WIELKANOCNE"

(chomikuj.pl)

"WYBRANE SYMBOLE ŚWIĄT WIELKANOCNYCH"

(fanbiedronki.pl)

(mjakmama.pl)

(polki.pl)

(mamotoja.pl)

(maluchity.pl)

Zmieniony: czwartek, 01 kwietnia 2021 08:17
 
Witamy nową porę roku - wiosnę PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
czwartek, 25 marca 2021 19:43

26.03.2021 (piątek)

1. „Sadzimy cebulkę, siejemy rzeżuchę ” - proszę o zapoznanie dziecka ze sposobem sadzenia i siania roślin.

W związku z nadejściem wiosny, zachęcam do stworzenia zielonej hodowli, w której możemy np. wysiać zieloną rzeżuchę, posadzić cebulę czy fasolę.

RZEŻUCHA:

Jak wysiać rzeżuchę? Potrzebujemy nasiona (najlepiej zaopatrzyć się w dwie paczuszki, aby móc wysiać ją dość gęsto), naczynie, w którym będziemy je wysiewać (np. talerzyk, doniczka) oraz podłoże - może to być lignina, wata, kilka warstw ręcznika papierowego lub ziemia.

- sianie w ziemi – do doniczek sypiemy ziemię, zasiewamy rzeżuchę, przysypujemy cienką warstwą ziemi, ugniatamy ziemię i podlewamy.

- sianie na mokrej wacie – tacki wykładamy watą i moczymy wodą. Na wacie układamy nasiona rzeżuchy i spryskujemy wodą.

OWIES:

Do płytkiej doniczki należy wsypać ziemię, wysiać ziarno owsa i przykryć je cienką warstwą ziemi. Na koniec wszystko delikatnie podlać. Ziemia musi być stale wilgotna, ale nie mokra. Jeśli nasiona będą zatopione w wodzie, zgniją zamiast wykiełkować. Doniczkę z owsem najlepiej postawić w ciepłym miejscu.

CEBULA:

- sadzenie w ziemi – do doniczek sypiemy ziemię, wkładamy do niej cebule, przysypujemy ziemią, ugniatamy ziemię i podlewamy.

- umieszczenie w wodzie na gazie – nakrywamy przezroczyste naczynie kawałkiem gazy i mocujemy ją gumką recepturką. Umieszczamy na gazie cebulę, tak aby, znalazła się wewnątrz naczynia. Do naczynia wlewamy wodę.


FASOLA:

- sianie w ziemi – do doniczek sypiemy ziemię, wkładamy fasolę, przysypujemy cienką warstwą ziemi, ugniatamy ziemię i podlewamy.

- umieszczenie w wodzie na gazie – nakrywamy przezroczyste naczynie kawałkiem gazy, następnie mocujemy ją gumką recepturką. Umieszczamy na gazie fasolki, tak aby, znalazły się wewnątrz naczynia. Do naczynia wlewamy wodę.

(przedszkole.sp3.chojnice24.pl)

Teraz należy obserwować i dbać o wzrost roślin, aby cieszyć się z efektów swojej pracy! Zachęcam do sadzenia cebuli czy fasoli na gazie, aby dziecko mogło obserwować rozwijające się korzenie oraz zaobserwować parowanie wody (ubytek wody w słoiku).

Powodzenia!

2. Zestaw zabaw ruchowych z wykorzystaniem gazety:


-marsz w pokoju w rytm muzyki, na przerwę w muzyce staje nieruchomo. (kilka powtórzeń)

-dziecko kładzie się na brzuchu, a następnie na plecach z tej pozycji wykonuje turlanie raz w jedną

raz w drugą stronę - wyczuwanie całego ciała.

- Dziecko bierze gazetę. Wykonuje siad skrzyżny i rytmicznie porusza wyciągniętą gazetą trzymaną w wyciągniętych dłoniach.

Na przemian do muzyki szybkiej i wolnej. (Bez muzyki rodzic podaje komendy szybko – wolno)


- Dziecko skacze rytmicznie przy muzyce z gazetą trzymaną w dłoni - rozwijanie płynności ruchów w przestrzeni.


- Dziecko przechodzi do czworakowania. Kładzie gazetę na podłodze wokół której czworakuje.

Na sygnał podany przez rodzica dziecko siada skrzyżnie na gazecie.


- Dziecko zgniata gazetę formując kule. Na sygnał rodzica (np. poprzez klaśnięcie)

rzuca kulkę w górę i łapie.


- Rzucanie kulki z gazety do kosza lub miski.


- Leżenie na plecach mięśnie rozluźnione, wdech nosem – wydech ustami.

3. „Doniczka na kwiaty” - wyklejanie sylwety doniczki kawałkami kolorowego papieru, ew. gazety

(3l – wydzieranie kawałków papieru przy pomocy rodzica, 4l – próby samodzielnego wydzierania kawałków papieru).

Zwracanie uwagi na estetyczne wygląd pracy.

Link do druku szablonu: http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/pusta-doniczka

 
Witamy nową porę roku - wiosnę PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
środa, 24 marca 2021 17:08

25.03.2021 (czwartek)

1. Zabawa dydaktyczna w oparciu o wiersz P. Siewiera- Kozłowskiej pt. "Kwiatki Kasi"

Rodzic recytuje wiersz i pokazuje kolejne kwiaty zgodnie z jego treścią:

Kasia kwiatki raz wąchała

– A psik! (Trzy wdechy nosem przed okrzykiem A psik!).

A wąchając tak śpiewała:

Tulipan, to pierwszy kwiatek.

Drugi kwiatek, to jest bratek.

Żonkil, to już trzeci kwiatek,

A stokrotka – czwarty kwiatek.

Hokus pokus! Policz sam!

Ile kwiatków razem mam?

Rodzic pyta dziecko:

Ile kwiatków ma Kasia?

Jaki kwiatek był pierwszy, drugi, trzeci .....?

Proszę, aby z dzieckiem policzyć elementy (np. patyczki, pluszaki, palce itp.) do 4.

Ustalać ogólną ilość przedmiotów.

To znaczy: liczyć kolejno 1,2,3,4 i ustalić, że przedmiotów jest 4.

U dzieci starszych 4,5-latków proszę przeliczać więcej przedmiotów (do 6).

Proszę też posługiwać się liczebnikami porządkowymi - to znaczy: pierwszy, drugi, trzeci itd.

2. Zachęcam do wspólnego śpiewu piosenki „Maszeruje wiosna”

link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc

Tekst został podany w dniu: 23.03 (wtorek)

3. „Wiosna” - wiersz do nauki na pamięć. Proszę przeczytać wiersz dziecku kilka razy. Następnie zachęcić dziecko do wspólnej recytacji. W kolejnym etapie proszę zachęcać dziecko do samodzielnej recytacji wiersza.

„Wiosna”

Z dalekiego kraju bociany wracają,

a zielone żabki w strachu uciekają.

Dzieci się cieszą, dzieci się śmieją,

że wróciła wiosna, że śniegi topnieją.

Zmieniony: środa, 24 marca 2021 17:36
 
Witamy nową porę roku - wiosnę PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
wtorek, 23 marca 2021 21:37

24.03.2021 (środa)

1. "Opowiadanie o bocianie"

Rodzic czyta dziecku opowiadanie A. Widzowskiej „Powrót bociana”.

Olek pojechał na kilka dni do babci i dziadka. Pogoda była piękna, a w powietrzu czuło się zapach nad­chodzącej wiosny. Nadchodził czas powrotu ptaków, które odleciały do ciepłych krajów.

- Widzisz, co jest na dachu stodoły u sąsiada? - zapytał dziadek.

- Jakieś gałęzie. Dlaczego są tak wysoko? - zapytał chłopiec.

- To jest gniazdo bociana.

- Dziadku, tam nikogo nie ma.

- Jego mieszkańcy na pewno są teraz na łące i szukają pożywienia.

- Szkoda, że nie mamy wysokiej drabiny. Ja bym tam wszedł - powiedział chłopiec.

- Mogłyby się nas wystraszyć i opuścić gniazdo. Nie wolno przeszkadzać ptakom.

- Nie widać ani jednego bociana. Może zostały w Afryce?

Z pewnością wróciły. Wkrótce z jajek wyklują się małe bocianiątka. A może nawet już się wykluły.

- I one też kiedyś odlecą?

- Tak, kiedy trochę podrosną i nabiorą sił.

- Ja bym tak nie umiał, chociaż już urosłem - stwierdził Olek.

- Ja też nie - odparł ze śmiechem dziadek. - Brakuje nam skrzydeł.

- I dziobów - dodał chłopiec.

Po drodze dziadek opowiadał Olkowi o ptakach, które odlatują przed nastaniem zimy, i wymienił czajki, jerzyki, słowiki, szpaki, skowronki, żurawie, jaskółki i bociany.

- Jerzyki? - zdziwił się chłopiec. - Przecież jeże nie latają!

Jerzyki to gatunek ptaków. Tylko nazwa jest podobna, choć inaczej się ją zapisuje.

Nagle nad ich głowami przeleciał bocian, a potem drugi. Wylądowały prosto w gnieździe.

- Miałeś rację, dziadku! - zachwycił się Olek. - Już są! Skąd wiedziałeś?

- Wczoraj słyszałem ich klekotanie: kle, kle, kle.

- Kle, kle, kle! - powtórzył Olek.

Po powrocie do domu babcia poczęstowała ich pyszną szarlotką, a kiedy usłyszała historię o bocianach, od razu znalazła kolorową książkę i przeczytała Olkowi wierszyk:

Kle, kle Klekotaniem zbudził bociek całe gniazdo swoich pociech.

Kle, kle dzwoni w ptasich główkach niczym głośna ciężarówka!

- Znowu tatko tak klekoce, że zarywa boćkom noce?

Czemu tatuś nasz kochany taki dziś rozklekotany?

Bocian skrzydłem dziób zasłania, sen miał nie do wytrzymania!

- Ach, obudźcie mnie już, błagam, bo was chciała połknąć żaba!

(wsip.pl)

2. "Budki lęgowe dla ptaków" - zabawa konstrukcyjna

Rodzic przygotowuje: klocki różnego rodzaju, zdjęcia budek lęgowych dla ptaków. Wyjaśnia, po co ludzie zakładają budki lęgowe dla ptaków. Zachęca dziecko do wybudowania budek lęgowych z klocków.

(chomikuj.pl)

3. Kukiełkowy bocian! – praca plastyczna

Przedstawiam wzór bociana wykonanego z płatków kosmetycznych oraz kawałków czerwonego i czarnego papieru, patyczków do szaszłyków i kleju. Życzę udanej zabawy ;-)

(printerest.pl)

4. Żabki w stawie - zabawa matematyczna

Rodzic przygotowuje dla  dziecka: niebieską kartka w kształcie stawu (owalna), 5  żabek  z karty pracy. Rodzic daje dziecku niebieską kartkę, a także szablony żabek. (Poniższy obrazek można zapisać i wydrukować). Prosi, aby dziecko umieściło w stawie dwie żabki. Doskoczy do nich jeszcze jedna żabka. Ile jest teraz żabek? Rodzic może modyfikować w dowolny sposób zarówno liczbę dodawanych, jak i odejmowanych szablonów żabek.

Zmieniony: wtorek, 23 marca 2021 21:56
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL