WIOSNA W OGRODZIE I W POLU Drukuj
Wpisany przez Aneta Gilewicz   
wtorek, 06 kwietnia 2021 07:45

"WIOSNA W OGRODZIE I W POLU"

09. 04 - piątek

1. Zabawa matematyczna "Tulipany"

• Pytania do dziecka:

- policz ile jest tulipanów po lewej stronie; pokaż na palcach,

- policz ile jest tulipanów po prawej stronie; pokaż na palcach,

- ile tulipanów jest wszystkich tulipanów: (rysunek 1, 2 i 3)

- po której stronie jest więcej kwiatków? (u dzieci 4-5 letnich warto wdrażać do posługiwania się pojęciami prawo – lewo)

pytania do dzieci 4,5l:

- jeżeli z lewej strony są 3 tulipany, a z prawej 2 tulipany, to co trzeba zrobić, aby było tyle samo z obu stron?

- jeżeli z lewej strony jest 1 tulipan, a z prawej 2 tulipany to co trzeba zrobić, aby ich było tyle samo z obu stron?

- jeżeli z lewej strony są 3 tulipany, a z prawej 1 tulipan, to co trzeba zrobić, aby było tyle samo z obu stron?

Proszę pobawić się z dzieckiem, w tego typu zagadki. Rozwija to myślenie matematyczne.


2. A teraz poznamy nową zabawę przy piosence: „TANIEC PRZYKLEJANIEC”. Zachęcam do zabawy ze swoją pociechą :-)

Tekst piosenki

1. Zatańczymy śmieszny taniec,

mały taniec przyklejaniec.

(Stań z dzieckiem w parze, zwróconymi twarzami do siebie)

Teraz rączki przykleimy

i wesoło zatańczymy.

(Przyklejamy dłonie do dłoni dziecka i poruszamy się dookoła)

2. Zatańczymy śmieszny taniec,

mały taniec przyklejaniec.

Teraz łokcie przykleimy

i wesoło zatańczymy.

(Przyklejamy łokcie i poruszamy się dookoła)

3. Zatańczymy śmieszny taniec,

mały taniec przyklejaniec.

Teraz brzuszki przykleimy

i wesoło zatańczymy.

(Przyklejamy brzuszki i poruszamy się dookoła)

4. Zatańczymy śmieszny taniec,

mały taniec przyklejaniec.

Teraz palce przykleimy

i wesoło zatańczymy.

(Przyklejamy palce i poruszamy się dookoła)

5. Zatańczymy śmieszny taniec,

mały taniec przyklejaniec.

Teraz plecy przykleimy

i wesoło zatańczymy.

(Przyklejamy plecy i poruszamy się dookoła)

Instrukcja tańca w wykonaniu dzieci starszych:

https://www.youtube.com/watch?v=WLTC23jEB1E

A samą piosenkę znajdziecie tu:

https://www.youtube.com/watch?v=bkEHK47buMY

Życzę udanej zabawy!!!

3. „Tulipan” - proszę, aby dziecko połączyło kropki za pomocą mazaka lub kredki, a następnie pokolorowało ilustracje.

Do wydruku: http://www.cauchy.pl/kolorowanki-1/rysowanie-edukacyjne-dla-dzieci/tulipany/

4. "Wiosenna gimnastyka"

5. Proszę wykonać z dzieckiem zadanie z karty pracy: Narysuj tyle kropek ile widzisz biedronek i pszczółek.

 

08.04 – czwartek

1. „Rolnik” Zbigniew Dmitroca

Rolnik rano rusza w pole

orać pługiem czarną rolę,

sieje zboże i cukrowe buraki,

z których później są przysmaki.

Po przeczytaniu tekstu wiersza proszę zadać dziecku pytania: dokąd rusza rano rolnik?, co robi rolnik w polu?, po co rolnik sieje zboże, do czego jest wykorzystywane? co robi się z buraków cukrowych?

W tym miejscu zachęcam do nawiązania do historyjki pt. "Od buraka do lizaka", gdzie pokazany jest proces powstawania cukru. Aby dokładniej przedstawić dziecku etapy powstawania cukru zachęcam do zajrzenia na stronę: http://www.22kilo.pl/matka/domowe-przedszkole-skad-bierze-sie-cukier/

Źródło obrazków: chomikuj.pl

2. Teraz proszę oglądnąć wraz z dzieckiem ilustracje przedstawiające wiosenne prace rolników w polu. Warto zwrócić uwagę na trud ich pracy w polu.

Źródło obrazków:chomikuj.pl

2. „W naszym ogródeczku” - wysłuchaj z dzieckiem piosenki, postarajcie nauczyć się jej na pamięć i wspólnie zaśpiewać.

Strona, na której znajdziemy piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o

1. W naszym ogródeczku // zrobimy porządki// 3x

Wygrabimy ścieżki //przekopiemy grządki// 2x

Raz dwa trzy.

2. Potem w miękką ziemię // włożymy nasionka // 3 x

Będą się wygrzewać // na wiosennym słonku // 2x

Raz dwa trzy.

3. Przyjdzie ciepły deszczyk //i wszystko odmieni// 3 x

W naszym ogródeczku //grządki zazieleni// 2 x.

Raz dwa trzy.

07. 04 – środa

1. Dzisiaj poznamy narzędzia potrzebne do pracy w ogrodzie. Nazwij z dzieckiem poszczególne narzędzia, wyjaśnij do czego one służą oraz jakie prace ogrodowe można wykonać przy pomocy prezentowanych narzędzi. Proszę zapoznać dziecko z zasadami bezpiecznego posługiwania się narzędziami ogrodniczymi oraz zwrócić uwagę, że ostrymi narzędziami nie mogą posługiwać się dzieci.

 

 

(Źródło: chomikuj.pl)

2. Proszę wydrukować sylwetę konewki (ewentualnie spróbować swoich sił i samemu naszkicować kontur konewki :-)) i wraz z dzieckiem pomalować ją farbą plakatową. Proszę zwrócić uwagę, aby dziecko nabierało odpowiednią ilość farby na pędzel oraz na zamalowanie tylko wyznaczonej powierzchni (czyli konewki).

(Źródło: miastodzieci.pl)

Link kolorowanki: https://miastodzieci.pl/kolorowanki/konewka/

3. Zachęcam do wykonania kart pracy:

- Rytmy

Link do druku:https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/02/Rytmy.jpg

- Sudoku ogrodnika


Link do druku: https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2021/01/SudokuOgrodnik.jpg

 

06. 04 - wtorek

Ogródek Bartoszka” aut. B.S.Kossuth

-Bartoszku, Bartoszku,

co robisz w ogrodzie?

-Podlewam me grządki

o porannym chłodzie…

-Bartoszku, Bartoszku

kto grzędy zielenił?

-ciepły deszczyk padał

i tęczą się mienił…

-Bartoszku, Bartoszku

kto rozwijał kwiaty?

-a toć przyszła wiosna

strojna w barwne kwiaty…

-Ej, Wiosno, wiosenko,

czary rzucasz wszędzie,

rozwinęłaś kwiatki

na Bartoszka grzędzie.

Proszę przeczytać wiersz, wyjaśnić wyrazy: ogródek, grządka, a następnie zadać dziecku kilka pytań dotyczących treści wiersza np.: jak na imię miał chłopczyk?, co robił w ogrodzie?, kto zazielenił grządki?, kto rozwijał kwiaty?

Następnie proszę wraz z dzieckiem obejrzeć poniższe obrazki i razem opowiedzieć co się na nich znajduje. Proszę zadawać jak najwięcej pytań dotyczących tego, co znajduje się na obrazkach, ponieważ dziecko odpowiadając na nie rozwija swoją spostrzegawczość wzrokową oraz kształtuje mowę.

(chomikuj.pl)

Zmieniony: piątek, 09 kwietnia 2021 08:13